Hei,
Työskentelen Virossa, mutta asuinpaikkani ja perheeni on Suomessa (Tallinassa on myös asunto).
Saan Virossa autoedun, ja ajan sillä myös Suomessa maksimissaan 6kk vuoden aikana, sitten auto vaihtuu 6kk välein (kesällä avo-bemari, talvella neliveto Range Rover Sport).
Ilmoitanko autoedun myös Suomen verotuksessa ? Minua verotetaan jo Virossa noista autoeduista (toki yksi kerrallaan, toinen auto on väliajan varastossa). Auto on Virolaisen työnantajan leasing-kalustoa. Palkkani verotetaan myös Virossa.
Ulkomailla saadun autoedun verotus
1
86
Vastaukset
Hei!
Jos olet Suomessa yleisesti verovelvollinen, sinun pitää ilmoittaa ulkomailta saamasi palkkatulot ja luontoisedut verottajalle.
Kyseiset palkkatulot ilmoitetaan esitäytetyn veroilmoituksen kohdassa 10.2 Muut ulkomaan ansiotulot. Lisäksi ulkomailla työskentelystä pitää antaa selvitys lomakkeella 16. Samalla lomakkeella voit ilmoittaa ulkomailta saamasi luontoisedut.
Jos haluat verotuksestasi tarkempaa tietoa, voit soittaa Kansainvälisen henkilöverotuksen palvelunumeroon p. 020 697 024.
Lisäykset veroilmoitukseen voit tehdä myös Veroilmoitus verkossa -palvelussa, www.vero.fi/veroilmoitus.
Ystävällisin terveisin
Sari T Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184