Useita vuosia käyttämämme kotisiivousyritys asetettiin konkurssiin syyskuussa 2014. Sähköinen veroilmoituslomake antaa virheilmoituksen: "Ilmoittamasi yritys ei ole merkitty ennakkoperintärekisteriin, joten nämä kustannukset eivät oikeuta kotitalousvähennykseen." Miten tulee toimia kotitalousvähennyksen saamiseksi jaksolta 1-8/2014?
Kotitalousvähennys/yrityksen konkurssi
1
81
Vastaukset
Hei Huhtikuu1 ja kiitos kysymyksestäsi!
Ennakkoperintärekisteröinnin tarkastaminen sopimuksentekohetkellä riittää, jos toimeksiantosopimus koskee esimerkiksi määräaikaista remonttityötä tai muuta enintään vuoden kestävää määräaikaista työtä.
Mikäli sinulla on ollut jatkuva sopimus yrityksen kanssa (esim. siivouspalvelut), ennakkoperintärekisteriin merkitseminen pitäisi tarkistaa vuosittain ennen ensimmäisen laskun maksua vuoden vaihtumisen jälkeen. Tämän voi tehdä osoitteessa: https://www.ytj.fi
Voit käydä em. osoitteessa ja tarkistaa sieltä sekä ”Voimassa olevat rekisteröinnit" ja ennakkoperintärekisteröinnin historian kohdasta: ”Näytä rekisterihistoria”.
Voit vielä varmistaa Palkan- ja eläkkeensaajien palvelusta, puh. 020 697 002, että voitko hakea kotitalousvähennystä kyseisen yrityksen tekemistä töistä esim. paperitse palauttamalla esitäytetyn veroilmoituksen ilmoitusosan ja liitelomakkeen 14A.
Ystävällisin terveisin
Päivi Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412399
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352228Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230- 131209
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205