Mistä ja miten saa ns. invalidivähennystä?
Saako esim. toisen korvan kuuroutumisesta?
Paljonko em. vähennys on?
invalidivähennys
2
51
Vastaukset
- hilippati
Lääkäri määrittelee invaliditeetin. Toimita todistus verotoimistoon, ja saat invalidivähennyksen, jonka määrä riippuu haitta-asteesta.
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Lääkäri määrittelee invaliditeetti haitta-asteen B-lausunnolla pyynnöstäsi verottajaa varten.
Toimita saamasi todistus verotoimistoon.
Invalidivähennyksen suuruus määrätään valtionverotuksen muun ansiotulon kuin eläketulon perusteella, josta on vähennetty luonnolliset vähennykset.
Kunnallisverotuksen puhtaasta ansiotulosta vähennetään invalidivähennyksenä 440 euroa, jos on sairaudesta, viasta tai vammasta aiheutunut pysyvä haitta, jonka haitta-aste esitetyn selvityksen mukaan on 100 prosenttia.
Jos prosenttimäärä on pienempi, mutta vähintään 30 prosenttia, on vähennys prosenttimäärän osoittama osuus 440 eurosta. Vähennys myönnetään kuitenkin enintään muun puhtaan ansiotulon kuin eläketulon suuruisena.
Ystävällisin terveisin
Satu E verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857415- 965364
- 2534524
- 444455
- 623227
- 482646
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 482240
- 412164