poissaoloja?Kuinka paljon teillä?Kertookaaa!

iwillaleaysloveyouu

Moi olen poika 9luokalla.Mulla on 220h poissaoloja.Jäänkö luokalle?

8

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Perusopetusasetuksen mukaan oppilas voidaan jättää vuosiluokalle, jos hän ei ole opintojen aikana eikä erillisessä kokeessa suorittanut vuosiluokan opintoja hyväksytysti. Hylätyistä arvosanoista huolimatta oppilas voi siis siirtyä seuraavalle luokalle, mikäli näin päätetään. Päätöksen edellytyksenä on, että oppilaan arvioidaan kykenevän selviytymään seuraavan vuosiluokan opinnoista hyväksytysti."
      Erityisesti on syytä panna merkille perusopetusasetuksen säännös, jonka mukaan luokalle jäävän oppilaan suoritukset kyseiseltä vuosiluokalta raukeavat. Raukeamisen vuoksi oppilas joutuu siis suorittamaan uudestaan myös jo hyväksytyt opintonsa eli kertaamaan luokan.
      ja sitte tärkeä huomio >Varsinkin perusopetuksen päättövaiheessa raukeamista koskeva säännös on syytä ottaa huomioon. Jos esimerkiksi 9. luokan oppilaan osaaminen tai suoriutuminen jossakin yhteisessä tai valinnaisessa oppiaineessa arvioidaan hylätyksi, ei hänelle voi antaa päättötodistusta ellei hän suorita kyseisiä opintoja hyväksytysti. Usein tämä suorittamismahdollisuus annetaan kesällä koulutyön jo päätyttyä. Jos oppilas ei suoriudu erillisestä kokeesta hyväksytysti tai kenties edes osallistu tai pysty osallistumaan kokeeseen, hän jää luokalleen ja hänen kaikki suorituksensa 9. luokalta raukeavat.

-muistan kun mulla oli amiksen viimeisenä vuotena pyöreät nolla tuntia poissaoloja :----)
      en ollu sinä lukuvuonna päivääkään poissa koulusta, kun siellä piti olla...

lue lisää : http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamiseen/perusopetuksen_jarjestaminen/perusopetuksen_oppilaan_arviointi/luokalta_siirtyminen_ja_luokalle_jattaminen

• 15v

Mulla on yli 300h D:

• 99tyttö9lk

Mulla on vaan 2h. Ne johtuu vaan hammaslääkäristä.

• dööööpi

oon tyttö ysilt mullon joku 100h eikä oo huomautettu paitti luvattomista oissaoloist tulee istumista

• Puhelias

Mulla on 6h poissaoloja. OLin yhen päivän pois.

• UpS64478

Mulla 450h

• getrektnoob

Mulla 600 tuntia

• 99lk

Eipä tuosta varmaan luokalle jää, jos olet kaikki kokeet ja projektit hoitanut. Mielenkiinnosta kysyn, miten teille moita poissaoloja noin paljon kertyy, kun itelläni oli vain muutamia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe