Moi olen poika 9luokalla.Mulla on 220h poissaoloja.Jäänkö luokalle?
poissaoloja?Kuinka paljon teillä?Kertookaaa!
8
126
Vastaukset
"Perusopetusasetuksen mukaan oppilas voidaan jättää vuosiluokalle, jos hän ei ole opintojen aikana eikä erillisessä kokeessa suorittanut vuosiluokan opintoja hyväksytysti. Hylätyistä arvosanoista huolimatta oppilas voi siis siirtyä seuraavalle luokalle, mikäli näin päätetään. Päätöksen edellytyksenä on, että oppilaan arvioidaan kykenevän selviytymään seuraavan vuosiluokan opinnoista hyväksytysti."
Erityisesti on syytä panna merkille perusopetusasetuksen säännös, jonka mukaan luokalle jäävän oppilaan suoritukset kyseiseltä vuosiluokalta raukeavat. Raukeamisen vuoksi oppilas joutuu siis suorittamaan uudestaan myös jo hyväksytyt opintonsa eli kertaamaan luokan.
ja sitte tärkeä huomio >Varsinkin perusopetuksen päättövaiheessa raukeamista koskeva säännös on syytä ottaa huomioon. Jos esimerkiksi 9. luokan oppilaan osaaminen tai suoriutuminen jossakin yhteisessä tai valinnaisessa oppiaineessa arvioidaan hylätyksi, ei hänelle voi antaa päättötodistusta ellei hän suorita kyseisiä opintoja hyväksytysti. Usein tämä suorittamismahdollisuus annetaan kesällä koulutyön jo päätyttyä. Jos oppilas ei suoriudu erillisestä kokeesta hyväksytysti tai kenties edes osallistu tai pysty osallistumaan kokeeseen, hän jää luokalleen ja hänen kaikki suorituksensa 9. luokalta raukeavat.
-muistan kun mulla oli amiksen viimeisenä vuotena pyöreät nolla tuntia poissaoloja :----)
en ollu sinä lukuvuonna päivääkään poissa koulusta, kun siellä piti olla...
lue lisää : http://www.oph.fi/saadokset_ja_ohjeet/ohjeita_koulutuksen_jarjestamiseen/perusopetuksen_jarjestaminen/perusopetuksen_oppilaan_arviointi/luokalta_siirtyminen_ja_luokalle_jattaminen- 15v
Mulla on yli 300h D:
- 99tyttö9lk
Mulla on vaan 2h. Ne johtuu vaan hammaslääkäristä.
- dööööpi
oon tyttö ysilt mullon joku 100h eikä oo huomautettu paitti luvattomista oissaoloist tulee istumista
- Puhelias
Mulla on 6h poissaoloja. OLin yhen päivän pois.
- UpS64478
Mulla 450h
- getrektnoob
Mulla 600 tuntia
- 99lk
Eipä tuosta varmaan luokalle jää, jos olet kaikki kokeet ja projektit hoitanut. Mielenkiinnosta kysyn, miten teille moita poissaoloja noin paljon kertyy, kun itelläni oli vain muutamia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664