Olen saanut eläkevakuutusmaksun palautusta joka on nyt laitettubveroehdotuksessa kohtaan ansiotulot/etuudet. Miten tämä korjataan? Voinko vähentää sen summan eläkevakuutusmaksuista jota olen maksanut ja laittaa lisätietoihin että poistetaan se etuustuloista?
etuudet/yel palautus
3
78
Vastaukset
- ummikko
"Ammattin- tai liikkeenharjoittaja saa itse päättää vähentääkö hän YEL-vakuutusmaksunsa elinkeinotoiminnan kuluna vai esitäytetyllä veroilmoituksella vähennyksenä ansiotulostaan.Puolison esitäytetyllä veroilmoituksella saa myös vähentää YEL-vakuutusmaksut. Vähennyksiä elinkeinotoiminnan kuluina ei saa tehdä vapaaehtoisia eläkevakuutuksen maksuista tai pitkäaikaisäästämissopimuksen maksuista, sillä nämä vähennykset kuuluvat esitäytetylle veroilmoitukselle."
http://tiliduunari.palvelut.uusisuomi.fi/2014/04/17/mita-yrittajan-on-tiedettava-esitaytetysta-veroilmoituksesta/ - ymmällään
Eli miten merkitsen veroilmoitukseen tämän?en nyt ymmärtänyt
Hei ”ymmällään” ja kiitos kysymyksestäsi
Kysymyksesi takia on parempi soittaa yrittäjien puhelinnumeroon 020 697 004 (9:00-16:15 pvm/mpm). Virkailija voi samalla katsoa tietojasi ja pystyy paremmin vastaamaan.
Keväisin terveisin,
Harri Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525320- 813960
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3262320Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2671932Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1171798Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain561392Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951290- 701242
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331207Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951172