Saanko mennä?

varuillaan

Eli siis, koira ei pidä kaikista uroksista, mutta voinko silti mennä puistoon esim. kun paikka on tyhjä tai paikalla on muutama koira joitten kanssa homma kulkee?

9

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimennä

      Voit, jos olet valmiina poistumaan paikalta, kun joku vieras koira/uros on tuloillaan puistoon. Mutta kannattaa kyllä olla tosiaan valppaana.. Voi myös tulla ikäviä tilanteita, ainakin tämän palstan mukaan jotkut änkeevät portista sisään, vaikka joku pyytäisi että saa ensin poistua puistosta...

      • portillaollaan

        Yleensä mennään puistoon ja kun siellä oleva koira käy toisen päälle, siinä vaiheessa kun olet saanut itse koirat erotettua, tulee tämän aggressiivisen koiran omistaja sieltä kaukaa ja sanoo, että olisi pitänyt kysy lupa. Harvassa on näiden koirien omistajat jotka ovat "hereillä" ja sanovat suoraan, että odota hetki. Sellaistakin olen kuullut, että nyt ei kannata tulla, tuu myöhemmin uudestaan, mitä v*ttua, kerää koiransa ja lähtee....


    • ishlaben

      En tiedä ollaanko täällä meillä päin sen verran juntteja, mutta ainakin itse kysyn kun menen puistoo oman narttuni kanssa että onko kovasti dominoivia koiria? Jos ei niin menen ja jos on niin en mene, koska tiedän oman koirani siinä tilanteessa jos toinenkin on dominoiva.

    • Asffg

      Toi kyllä kuulostaa just sellaselta, ettei saa purettua energiaa oikeella tavalla tarpeeks. Mulle tuli vuoden ikäinen bokseri pari vuotta sitten ja oli aika samanlainen kun tuo ilman haukkumista vastaantulijoille tms. Tuhosi yksinollessa, kiusasi minua näykkimällä ja uhoamalla ja oli ihan mahdoton hihnassa. "Lääkkeenä" toimi pitkät kävelylenkit ja toko. Kävelylenkeillä ei saa vältellä niitä vaikeimpia asioita jotka meillä oli liikennevalot ja vastaantulijat. Liikaa näkee niitä, jotka kääntyy ympäri kun tulee joku vastaan. Pallon tai kepin heittely väsyttää koiraa vain fyysisesti, mutta koirallasi on stressiä, mitä tuo vain pahentaa. Kerrostalolla ei ole tämän kanssa yhtään mitään tekemistä. Kannattaa käydä ainaki yksi toko kurssi, jos ei aikaisempaa kokemusta ole, sieltä saa vinkkejä ihan peruskäskyihin ja koira joutuu keskittyä myös muiden joukossa.

      • Kassunisäntä

        Noita koiran kanssa kääntyviä omistajia näkee paljon , lisäksi vaihdetaan kadun toiselle puolelle kun toinen koira tulee vastaan. Valitettavasti noista koirista tulee juuri niitä remmiräyhääjiä, koira pitää antaa tutstua toisiin koiriin myös kadulla ym.
        kohteissa missä koiran kanssa liikutaan ei pelkästään koirapuistossa . Koira on lauma eläin joka tarkotta sitä että sen pitää saada tehdä tuttvuutta toisten koirien kanssa kadulla kohdattessa. Siinä ei auta mitkään toko koulutukset jos tuo edellä mainittu asia unohdetaan.


    • Saksanmaalainen

      No ainakin Riihimäellä ei osata ottaa toisia huomioon ja koiranomistajien puistokäyttäytyminen on niin ala-arvoista, että ei mitään rajaa. Puistossa en viitsi enää siksi käydä ollenkaan. Olen usein pyytänyt portilla odottamaan hetken, että lähden pois. Näytetään erityisen hapanta naama, ei vastata mitään, ja portin eteen jäädään seisomaan, vaikka usein pyydän tilaa myös. Usein tuodaan lapsia juoksemaan koirapuistoon, eikä sinne voi siksi mennä ollenkaan. Kerran eräs vastuullisen vanhemman tuotos jätti puiston portin auki, eikä kehotuksesta huolimatta sitä sulkenut. Kun sanoin asiasta vähän terävämmin, lähti lapsi loukkaantuneena itkemään autoon. Vanhempi tuli ripittämään minua, ja vaati anteeksipyyntöä. No, enpä pyydellyt. Ei ole lasten paikka, vaan koirien paikka. Lapset pysykööt omissa puistoissaan. Puistossa ei omistajat puutu koiriensa touhuihin ollenkaan, ja myös siksi sieltä joutuu poistumaan. Tuodaan arvaamattomia/jatkuvasti astuvia uroksia. Toki sekaan on mahtunut pari erityisen kivaa ihmistäkin ja muutama hyvä leikkikaveri.

    • Jjjuu

      Tottakai saat, mikäli sitten poistut paikalta kun sinne tulee muita. Minulla on narttukoira, joka suhtautuu vaihtelevasti muihin koiriin, joten käyn vain tyhjässä puistossa, paitsi jos puistossa on tuttuja koiria. Päivystän portin luona suurimmaksi osaksi ja kyselen, millainen koira on tulossa, ja jos vaikuttaa sellaiselta, jonka kanssa omani ei tule toimeen, poistun puistosta. Viimeksi oli tulossa toinen narttukoira, ja omistaja tarjoutui kyllä heittämään lenkin että ehditään hetki olla kun sanoin että poistun paikalta, ja koska ei koskaan olla pitkään, oltiin se pari minuuttia, mikä yleensäkin ollaan, ja toinen koira odotteli sen aikaa.

    • Pisteet myös Kotkan koiraporukoille, jotka hyvässä sovussa punnitsivat tilanteita tapauskohtaisesti (ainakin tekivät niin vielä kymmenisen vuotta sitten kun siellä asuin). Jos puistoon meni joku, ja hetken kuluttua paikalle tuli toinen jonka kanssa ensimmäinen ei tullut toimeen, siellä sovittiin hyvässä sovussa kumpi jää ja kumpi lähtee. Yleensä tulija teki koirineen jonkin mittaisen lenkin ennen kuin tuli puistoon, jotta se ensimmäinenkin ehti vähän juoksennella. Jos taas se ensin puistoon tullut oli jo viipynyt aikansa, hän sitten otti koiransa ja lähti, ja antoi tilaa seuraavalle.

      • rotuvalintatärkeää

        Meillä lukee ihan puiston säännöissä, ettei agressiivisia koiria saa puistoon tuoda.
        Ja leikit sujuu pientenpuolella hienosti,ei tappeluita,kun ei tuoda niitä tappelupukareita sinne pilaamaan tunnelmaa.Kun kaikki,tietää,että puistossa on vaan hyvin käyttäytyviä koiria,sinne on turvallista mennä.Kyllä siellä käy portin takana katselemssa sellaisia,joiden koirat ei ole hyväkäytöksisiä.Mutta eivät ole tullet puistoon silloin, kun siellä on suuri ja leikkivä koiralauma tuhuamassa.Ehkä he käyvät sitten, kun ei muita ole,kaikille se on parempi niin,ettei tule yhteenottoja.
        Jos haluaa käydä koiransa kanssa koirapuistossa, kannattaa se jo miettiä koiraa ottaessa.Ja valita koirasosiaalinen rotu, jonka kanssa ne puistoilut sitten onnistuu.Kaikista roduista ei vaan ole koirapuistokoiriksi.Niiden kanssa voi sitten touhuilla jotain juttuja, joissa ei olle muiden koirien kanssa niin tekemisissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      252
      2374
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1794
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      168
      1505
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1493
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1045
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      82
      907
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      176
      770
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      712
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      710
    Aihe