Miten kiusaaminen loppuu?

Turhautunut15

Anteeksi jos tuli liian pitkä...

Olen saanut miltei tarpeekseni suomalaisista nuorista. Perjantaina koulussa kävin kaapillani hakemassa kirjaani, ja luokkaan mennessä näin tai no kuulin kun jotkut muijat puhuivat paskaa musta. Tätä on jatkunu niin pitkään etten jaksa luetella. Pahin oli se kun joku poikajoukko tuli ympäröimään mua ja yks ulvo tappelua. Sain kyllä mustelman naamaan mutta niin se lyöjäkin. Ja mun koulunkäyntiäkin on häiritty niin että numerot laskivat. En kestänyt enää kiusaamista joten aloin lintsata koulusta. Kasi luokan tullen oli pakko käydä koulussa. Muttei siitä tullut mitään koska mua ei jätetty rauhaan vaikka en puhunut kenellekkään tai edes tehnyt pientä elettä. Olin aina hiljaa mutta silti kiusaaminen jatkui. Nyt olen kokonaan lopettanut koulunkäynnin koska se ei olisi loppunut. Olen puhunut asiasta aikuisille mutta ei auttanut. Olen totta puhuen harkinnut itsemurhaa mutta pääsin yli asiasta (onneksi). Nyt olen jo kuukauden ollut poissa ja anban niiden olettaa että olen koullut. Tämän takia inhoan suomalaisia nuoria (niitä jotka kiusaa yms.)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja muaki kiusattiin ylä asteella, mutta sain sen loppumaan, koska kerroin siitä. Myönnän että se ei poistanu kaikkia ongelmia kuten epäsuosiota ja seläntakana puhumista, mutta tärkeintä oli että mut jätettiin rauhaan sekä henkisesti että fyysisesti.

      Muhu kohdistunu kiusaaminen alko yhessä vaiheessa lisääntymään, se oli ns vasta alkamassa se kovempi kiusaaminen, niin mietin että voisin kokeilla kertomista, jos se auttaisi yhtään. Menin siis ite sitten yks päivä kertomaan kiusaamisesta, kun mua oli uhattu jollai hakkaamisella. Mäki mietin kaikki seuraukset mitä siitä voi seurata kuten että mut hakataan ja kiusaaminen pahenee...no otin riskin ja se onneks kannatti mun tapauksessa.
      Menin kertomaan asiasta koulun kuraattorille, koska pari päivää aiemmin kuraattori oli käyny kyselemässä meiltä kuulumisia että miten on koulu sujunut, onko kiusattu, miten kotona menee, meneekö muuten hyvin jne...
      Kuraattori otti heti tosissaan mun tapauksen ja otti pari tyyppiä puhutteluun. Niihin aikoihin alettiin muutenkin puuttua koulukiusaamiseen, asia oli mediassa esillä ja koulut oli aloittelemassa niitä kiusaamisohjelmiansa, valitettavasti joissaki kouluissa edelleen laiminlyödään kiusattuja :( No ekan puhuttelun jälkeen mua tultiikin uhkailemaan niinkuin arvasinki ja kerroin sen myös kuraattorille. Kuraattori sanoi että tulen heti käymään juttusilla jos ne kiusaajat uhkailee. Ne tyypit joutu uudestaan kuraattorin juttusille ja kuraattori kerto niille että jos kiusaaminen ei lopu niin siitä tulee poliisiasia. kiitos kuraattorille mua ei sen jälkeen enää kiusattu, kun kakarat tajus että ne joutuu virkavallan ja oikeuden kanssa tekemisiin ja miten se voi vaikuttaa heidän tulevaisuuteen. Muista että 15-vuotiaat ovat jo rikosoikeudellisessa vastuussa, eli heidät voidaan tuomita tekemistään rikoksista mm kunnian loukkaus, fyysisen koskemattomuuden rikkominen jne mitkä nyt sunki tapauksen kohalla täyttyvät.
      Sulla voi olla eri lähtökohdat kun mulla en tiedä, mutta kuitenki sama syy eli kiusaaminen. jos siihen ei uskalleta puuttua nii ei se ainakaan lopu. Älä pakene enää kiusaajia, mene ja kerro asiasta vaikka koulun kuraattorille tai jollekki joka osaa auttaa oikeasti. Myös kotona kannattaa kertoa. Kokemuksesta voin kertoa että aikuiset ovat ainoa tekijä jotka voivat saada kuriin keskenkasvuiset kakarat. Ei jotkut kaverit tai joku hakkaaminen tai kosto, ne ei ole ratkaisu.
      tuli vähä pitkä mutta toivottavasti tää auttaa sua jatkossa ja voimia sulle aloittaja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe