Miten kiusaaminen loppuu?

Turhautunut15

Anteeksi jos tuli liian pitkä...

Olen saanut miltei tarpeekseni suomalaisista nuorista. Perjantaina koulussa kävin kaapillani hakemassa kirjaani, ja luokkaan mennessä näin tai no kuulin kun jotkut muijat puhuivat paskaa musta. Tätä on jatkunu niin pitkään etten jaksa luetella. Pahin oli se kun joku poikajoukko tuli ympäröimään mua ja yks ulvo tappelua. Sain kyllä mustelman naamaan mutta niin se lyöjäkin. Ja mun koulunkäyntiäkin on häiritty niin että numerot laskivat. En kestänyt enää kiusaamista joten aloin lintsata koulusta. Kasi luokan tullen oli pakko käydä koulussa. Muttei siitä tullut mitään koska mua ei jätetty rauhaan vaikka en puhunut kenellekkään tai edes tehnyt pientä elettä. Olin aina hiljaa mutta silti kiusaaminen jatkui. Nyt olen kokonaan lopettanut koulunkäynnin koska se ei olisi loppunut. Olen puhunut asiasta aikuisille mutta ei auttanut. Olen totta puhuen harkinnut itsemurhaa mutta pääsin yli asiasta (onneksi). Nyt olen jo kuukauden ollut poissa ja anban niiden olettaa että olen koullut. Tämän takia inhoan suomalaisia nuoria (niitä jotka kiusaa yms.)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja muaki kiusattiin ylä asteella, mutta sain sen loppumaan, koska kerroin siitä. Myönnän että se ei poistanu kaikkia ongelmia kuten epäsuosiota ja seläntakana puhumista, mutta tärkeintä oli että mut jätettiin rauhaan sekä henkisesti että fyysisesti.

      Muhu kohdistunu kiusaaminen alko yhessä vaiheessa lisääntymään, se oli ns vasta alkamassa se kovempi kiusaaminen, niin mietin että voisin kokeilla kertomista, jos se auttaisi yhtään. Menin siis ite sitten yks päivä kertomaan kiusaamisesta, kun mua oli uhattu jollai hakkaamisella. Mäki mietin kaikki seuraukset mitä siitä voi seurata kuten että mut hakataan ja kiusaaminen pahenee...no otin riskin ja se onneks kannatti mun tapauksessa.
      Menin kertomaan asiasta koulun kuraattorille, koska pari päivää aiemmin kuraattori oli käyny kyselemässä meiltä kuulumisia että miten on koulu sujunut, onko kiusattu, miten kotona menee, meneekö muuten hyvin jne...
      Kuraattori otti heti tosissaan mun tapauksen ja otti pari tyyppiä puhutteluun. Niihin aikoihin alettiin muutenkin puuttua koulukiusaamiseen, asia oli mediassa esillä ja koulut oli aloittelemassa niitä kiusaamisohjelmiansa, valitettavasti joissaki kouluissa edelleen laiminlyödään kiusattuja :( No ekan puhuttelun jälkeen mua tultiikin uhkailemaan niinkuin arvasinki ja kerroin sen myös kuraattorille. Kuraattori sanoi että tulen heti käymään juttusilla jos ne kiusaajat uhkailee. Ne tyypit joutu uudestaan kuraattorin juttusille ja kuraattori kerto niille että jos kiusaaminen ei lopu niin siitä tulee poliisiasia. kiitos kuraattorille mua ei sen jälkeen enää kiusattu, kun kakarat tajus että ne joutuu virkavallan ja oikeuden kanssa tekemisiin ja miten se voi vaikuttaa heidän tulevaisuuteen. Muista että 15-vuotiaat ovat jo rikosoikeudellisessa vastuussa, eli heidät voidaan tuomita tekemistään rikoksista mm kunnian loukkaus, fyysisen koskemattomuuden rikkominen jne mitkä nyt sunki tapauksen kohalla täyttyvät.
      Sulla voi olla eri lähtökohdat kun mulla en tiedä, mutta kuitenki sama syy eli kiusaaminen. jos siihen ei uskalleta puuttua nii ei se ainakaan lopu. Älä pakene enää kiusaajia, mene ja kerro asiasta vaikka koulun kuraattorille tai jollekki joka osaa auttaa oikeasti. Myös kotona kannattaa kertoa. Kokemuksesta voin kertoa että aikuiset ovat ainoa tekijä jotka voivat saada kuriin keskenkasvuiset kakarat. Ei jotkut kaverit tai joku hakkaaminen tai kosto, ne ei ole ratkaisu.
      tuli vähä pitkä mutta toivottavasti tää auttaa sua jatkossa ja voimia sulle aloittaja :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe