http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1430966725629.html
Ei oo halpaa ei asua vuokralla, kun tulee tuommoinen vuokrankorotus. No onneksi ostin itse aikoinaan ajoissa ja nyt saa nauttia rauhassa melkein 0koroista. 190m2 ok-taloa tässä makselen 650eurolla/kk pois. Tuolla hinnalla saa 23m2 luxus vuokraluukkun espoosta. Jos asuntolainojen korot nousee, niin ei hätää. Pankin kanssa voi sopia koroista, jotka sopii elämäntilanteeseen. Tätä mahdollisuutta ei ole vuokralaisella, että pystyisi sopimaan vuokraisännän kanssa asunnon vuokrasta.
Vuokrat ne vaan nousi 117%
16
<50
Vastaukset
- Airhead_on_air
Todellinen vuokrapommi, mutta hei vuokralainen on vapaa ja VARATON lintu etsimään uutta kotia - jos löytyy.
- vastiketta_halvempi
Eihän ne varattomia voi olla, kun on ollut halpa vuokra. Niillä on kaikilla varmasti 200 tonnia osakkeissa yms. kiinni.
BTW nyt siis tiedämme, missä kaikki tällä palstalla päivystäneet sijoitusgurut asuvat. Siis nämä, joiden vuokra on hieman vastiketta halvempi, jää rahaa elämiseen ja sijoittamiseen.
- kusevatkeinottelemalla
Näin ASUNTOKEINOTTELU on organisoitu:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9390626 Mutta jos ne on olleet noin törkeän alihintaiset ja sähkö ja vesi sisältyy, ni eihän missään pk-seudulla ole voinut asua noin halvalla. Kiinteistön kulut (lämpö ja vesi) ovat viime vuosina moninkertaistuneet, joten olis voinut hoitaa korotukset ajallaan, ettei nyt tuntuis niin pahalta.
- eurot_ei_prosentit
Kuka tietää, miten halvat ne vuokrat ovat olleet?
- on_hyvä
tattiaivo kirjoitti:
Lehdessähän oli, yksiö 320 egee - ja isommat kämpät varmaan samassa suhteessa.
Se on yhtiövastikkeen hinta, ja lisäksi on tullut ilmainen sähkö. Ja sijainti on hyvä!
- 350_jöröä_kuussa
Laita hakua kehiin! Tälläkin palstalla vuokraloiset jokunen vuosi sitten kilvan kehui, miten on kaksion vuokra vain 350 €/kk eikä se nouse ikinä, koska vuokranantaja on Uskovainen Mummo, jonka mielestä koronkiskonta on syntiä.
- sorimutta
350_jöröä_kuussa kirjoitti:
Laita hakua kehiin! Tälläkin palstalla vuokraloiset jokunen vuosi sitten kilvan kehui, miten on kaksion vuokra vain 350 €/kk eikä se nouse ikinä, koska vuokranantaja on Uskovainen Mummo, jonka mielestä koronkiskonta on syntiä.
Minulla vuokra edelleen 320€. Ei ole uskovaista mummoa vuokran-antajana.
- Runkkumatti
HAISTAKAA VITtU !
- pyllypauli
Sniff!!
- Köyhä
Tilanteen vakavuushan riippuu täysin siitä mikä on kunkin henkilön taloudellinen tilanne. Joillain ei moinen tunnu missään, toiselle se on katastrofi. Yleisesti ottaen omassa asuminen tulee edullisemmaksi pitkällä aikajanalla. Ja varsinkin matala- ja keskituloisten on syytä pyrkiä omistamaan asuntonsa, koska vuokrat voivat nousta kuten em. jutussa mainittiin. Varakkaalla on mahdollisuus myös kalliiseenkin vuokra-asumiseen. Tosin suurin osa varakkaammista vuokralaisista omistaa jo sen "oikean kodin" ja vuora-asunto on vain tilapäistä asumista varten. Kaikkein eniten ankara vuokrien nousu koskee köyhimpiä ja sairaimpia, niinkuin muutkin korotukset. Onhan siitä se etu, että moni omassa asunnossa kitkuttelija voi kuvitella olevansa jotain "eliittiä" kun vertaa itseään kaikkein köyhimpiin.
- valintani
Köyhän ei ole varaa asua vuokralla. Olen siis rikas. Itse maksan vuokran johon omissaan asujat eivät pysty. Näin haluan asua. Kadehtijoita tuntuu olevan tungokseen asti.
- maksaja
Sossuhan vuokran useimmiten maksaa, joten mitä väliä tuollaisilla korotuksilla asukkaalle on?
- äläölise
Ei maksa työssäkäyville kuten minulle. Ei myöskään yhdellekään muulle tässä talossa asuvalle. Kaikki käy työssä ja maksavat itse asumisensa.
- pölöjäaloittaja
Tämä ketju kuuluisi varmaan jonnekin muualle kun asuntojen hinnat palstalle. Taitaa olla MEILLE vuokralaisille erikseen vuokraa koskevia palstoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894130
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353211Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032323Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312188Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell901983Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511