Ulosoton sijainen

minämokamoka

Asiat ovaat näin, että ensimmäiset haasteet ovat tulleet. Noin 35000 sinne annan mennä. Olen jo ennen perintöjä vastaavalle ulosoton työntekijälle soittanut. Työ on vakituinen ja 2400-2500 netto. Auto on rahoitusyhtiön oma. soitin aiemmin autokauppoihin vaihto mielessä. paras tarjous oli 9000 ja siitä olisin maksanut yli 6000 velan rahoitusyhtiölle. yli 2000 olisi jäänyt raha toiselle autolle. Töissä tarvin autoa päivittäin ja yli 100km päivä, sekä monesti yli 200km päivä. Pystyn autoa maksamaan entisen tapaan uo:n vierestä. Vastaavalle kerroin rehellisesti silloin asia ja sanoi jotain ( en ymmärtänyt), ei ole pakko ulosmitatta ( en muista miten se sen sanoi vaihtoehdona). Ajatus helpoti., koska naisena en tietää millaisen auton siinä rahalla saan ja monta vuotta uo:ta edessä. (Remontit ja ym.) UO:sta sanoi vastaava tule siyen tänne kun kutsun saat. Oli asiallinen puhelimessa. Pelkään, että saan kutsun uo:n justi silloin kun on joku kesäsijainen ja se pelottaa, ettei siitä edellisen kanssa puhesta ei ole mitään jäljellä. Tässä olen monesti lukenut, että sijainen tuli, oli jne. Se odotusaika on hirveä. Ensimmäinen haaste meni käräjälleen huhtikuussa. Ehkä toukakuun palkan 15.5 saan vielä , mutta kesäkuusta epäilen. Toivon vain ettei henkilö kenelle silloin soittin, ei olisi lomalla. Miten kauan menee, kun uo:sta saan kutsun.

12

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkastasi ei oteta ennenkuin olet (viimein) saanut kutsun ulosmittaustilaisuuteen. Siellä selvitetään varasi ja sen miten aiot ulosoton hoitaa. Palkasta tai itse maksamalla.
      On hyvä osoittaa kiinnostusta velkojaan kohtaan, saattaa uo-viranomainen olla ymmärtäväisempi joissain asioissa. Yleensä auto saa jäädä varsinkin jos se on työssäkäynnin peruste. Mutta halvemmalla autollakin pärjää. Uudempi auto kuitenkin kalliimpi huoltaa eli tuo lisäkustannuksia jossain vaiheessa roimasti.
      Myös omia kulutuksia kannattaa tutkia. Kaikki turha pois. Itse karsin aikoinani niin että vain vuokra, sähkö(3kk) ja puhelin/netti kerran kuussa ja kotivakuutus(v.) Vielä ulosotossakin makselin joitakin pieniä velkoja jos oli mahdollista. Tässä vaiheessa jäi jopa hieman rahaa laitettavaksi sivuun kun koko palkka ei mennyt velkojen hoitoon kuten meni ennen uo:ta.Toki tässä parin vuoden mittaan on sitten tullut auto ja mp mutta noissakin vain liikennavakuutus kun ovat hieman iäkkäämpiä. Onneksi molemmissa 75% bonukset. Omalla kohdalla Takuu-Säätiö takasi jlainan ja kaikki velat yms maksettiin pois. 2012 kesäkuussa hakupaperit säätiöön ja 2012 joulukuussa myöntävä päätös takauksesta. Helmikuussa 2013 sitten jlainan nosto ja velkojen maksu. Iso pino kuitteja taskussa kävelin kotiin. Ulosottoa kesti 4 kk. Parin vuoden päästä loputkin merkinnät poistuu.
      Veikkaan että saat kutsun em tilaisuuteen kesälomien jälkeen heinä/elokuussa. Toki tätä ennen uo lähettää vireilletuloilmoitukset ja viimeisen laskun jolla kyseisen velan vielä voi hoitaa.

• ihanilmankin

Mulla ei ole koskaan ollut eikä tullut mitään ulosmittaustilaisuutta. Käsittelevät pepereita ihan ilmankin sitä ja verotodistuksesta vuoden lopusta katsovat työnantajan. Palkasta menee ulosottoon ihan ilman mitään ulosmittaustilaisuutta. Toki kotiin on tullut tiedoksiantoja kotiin ulosotosta ja ulosmittauksesta. Siinä kaikki.

• mhgfr

Et ole lähtenyt tilaisuuteen. Onko tilanne todella niin huono etteet välittää, lähteekö koti alta vai ei.

• minämokamoka

Takuu-Säätiö ei onnistu, koska en halua toista puhtaiden papereiden kanssa soppaan otta mukaan. Säätiöstä sanoiti, että velka on avioliidon aikana. Jotain 800e. palkasta tulen maksama ja mahdollisesti enemmän. Saan lisätöitä alaltani. Aion kyllä niin paljon kun pystyn maksamaan kuukaudessa. Se odotus vie hermot eli ennen ei saa rauha kun joku sopimus on uo:n kanssa tehty. Nyt on jo visa elektron käydössä. Yli 1000e. vähintään pitäisi kuukaudessa maksa, mikäli meinän selviä. Viisi vuotta varmaan "kidutusta" Oma vika.

• minämokamoka

EX vippaaja, mitä tarkoitat, että uudempi auto on kalliimpi huolta ja roimasti tulee remonttikuluja? Mul ei ole vielä mitään remonttikuluja ollut, kun vain säännölliset öljyvaihdot, renkaat, katsastus, verot. Mielestäni 2000e. autolla saatan pulaan joutua ja kestääkö se sitä viiden vuoden ulosottoa, n.35000km vuosi.

• Uusi auto pitää(kannattaa) huollattaa merkkiliikkeessä ihan takuunkin takia. Tämähän ei ole halpaa alkuunkaan. Ja toki kannattaa myös olla kunnon vakuutukset jotka nekin ovat myös kalliita. Mitä enemmän ajaa niin sitä useammin siis menee rahaa määräaikaishuoltoihin joita täytyy teettää hintavissa merkkiliikkeissä.
      Itsellä reilun 1000e (käteisellä ostettu)auto vm 96. Lähes päivittäin käytössä. Pelkkä liikennevakuutus reilu 100e/vuosi 75% bonuksilla. Auton käyttövero n. 160e/vuosi. Kerran vuodessa/tarvittaessa öljynvaihto suodatin lähihuoltamolla n. 80€/vuosi. Työkalut pysyy kädessä jonkun verran eli pikku huollot teen itse tarvittaessa. Varaosat Ebaysta eikä varsinkaan merkkiliikkeistä. Uusikin auto vikaantuu/rikkoontuu joskus. Ainakin omalla kohdalla olisi katastrofi jos pitäisi aina käyttää merkkihuollossa. Tällä hetkellä makselen järjestelylainaa vielä 1,5 vuotta.. sitten helpottaa kun ei ole velkaa mihinkään ja jää rahaa kuukaudessa käteen yli 800e enemmän kuin nyt. Ehkä sitten voisi päivittää autoakin muutaman vuoden nuoremmaksi :) Anyway tämä on vain oma mielipiteeni, pärjään itse hyvin halvemmalla/vanhemmalla autolla.

• Nii vielä tuosta kommentistasi ettet halua toista puhtaat paperit omaavaa soppaan mukaan. Säätiö siis haluaa vain tiedot puolisosi tuloista jotta voivat sitten laskea sinulle sopivan takaisimaksuerän.... Puolisosi ei tarvitse muuta kuin kertoa tulonsa ja ei mitään muuta. Tämänhän ei luulisi olevan suurikaan vaiva... paitsi jos haluat pimittää puolisoltasi jotain niin sitten ymmärrän... ikävä kyllä itse kertoisin jos muuten olisi säätiön autettavissa muilta osin.

• minämokamoka

S- säätiöstä sanoi yhteisen elämän aikana olen ottanut lainaa. lainat on mennyt elämiseen. Olen lsakuja maksanut jne. Se kaikki on tapahtunut avioliidon aikana. En pystyy näyttämään, että vain minä tarvitsesin rahoja. Siitä puhimme kauan puhelimessä. Tarkkaan kyseli mitä olet maksanut. Vaikea keksiä eli valehdella, että jotain suurta itselleen olen ostanut ja missä se on? Hänellä ei ole merkintä eikä lainoja, koska minä sen edestä olen jälle lainanut ja maksanut, mutta nyt olen lopetanut n. 10kk sitten sen vippaamisen. Ei tarvitse moittia, olen hänen asumista maksanut, koska hänellä ei riittää aina. On hyvä jos hänellä ei ole merkintä, koska jos esimerkiksi nibe pumppu menee rikki - pitää jostain saada osamaksulla ostettu tai lainaa, ei omakotitalossa mennää talomiehelle valitama. Olen sillä autolla ajanut 4 vuotta ja se on 2007. Ei ole mihinkään merkkihuoltoon ollut pakko viedää. Ei avensikselle ole tapahtunut mitään. kop kop.

• Tässä tapauksessa kannattaisi käydä kunnan velkaneuvonnassa, itse en ainakaan ihan pysynyt tarinan juonessa kiinni. Paneutuvat siellä tilanteeseesi paremmin kuin puhelimen välityksellä. Itsekin aikoinani hoidin kahden hengen taloutta yksin, ei ollut este säätiön takaukselle.

• minämokamoka

Täti oli kyllä aika tiukka T- Säätiössä. Selittelin kyllä, ettei toinen ole tehnyt, mutta aina sanoi yhteisten asioiden eteen olen lainanut, kun olen halunut maksaa jotain laskua.Sähköt, vakuutukset ovaat yhteisiä. Säätiö vielä vaatii toinekin pitää olla töissä. Toinen on, muttei vakituisessa (jatkuuvasti on töissä parissa eri paikassa vuoden sisällä). Hyvä kun annoit aihetta ajattelemiseen. Kiitos ex vippaaja , aina jaksaat tsempata muita.

• minämokamoka

Mietin vieläkin miten ja mitä sanoit T.säätiölle. ex_vippaaja. Toista kerta kun soitin sinne sanoi, yhdeselonaikana olet tarvitsenut lainoja jne. Onko ajat muuttuneet tiukemmaksi?

• terry

Laina tarjous HETI!

Tämä on suurelle yleisölle ilmoittaa, että herra Terry Laina Yhtiö on avannut mahdollisuuden jokainen tarvitsee jokaisen taloudellisen help.We antavat lainaa 3% korolla yksityishenkilöille, yrityksille ja yhtiöt selkeä ja ymmärrettävä ja condition.contact meitä via e- Mail: [email protected]

Lainansaajan TIEDOT.
      Name: ............
      Lainan määrä: ...........
      Laina Kesto: ..........
      Maa: ..........
      Puhelin: .........
      Sukupuoli: ...........
      Kuukausitulot: ........

Ystävällisin terveisin
      Mr. Terry
      Email: [email protected]

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe