EU-lakia joka sanoo että massapakolaisuuden tapahtuessa (kuten nyt Välimerellä) voi EU vaatia jäsenmaitaan koordinoimaan kapasiteettinsa ja ottamaan vastaan pakolaisia ja antamaan heille turvaa "tasapuolisesti". Tähän saakka Saksa ja Ruotsi ovat ottaneet vastaan melkein puolet näistä pakolaisista ja nyt onkin tulossa uusi direktiivi jonka mukaankaikki jäsenvaltiot velvoitetaan kantamaan kortensa kekoon Määrä perustuisi maan kokoon, ekonomiaan, työttömyyteen ja siihen kuinka paljon pakolaisia maa on jo otanut vastaan.
Tietyt maat, kuten Englanti ja Unkari ovat protestoineet voimakkaasti. Mutta miten olisi Suomen laita? Mahtuuko Suomen metsiin ja kyläteille vielä sanotaan, esim. 5000 syyrialaista jotka pakenevat sodan jaloista? Ovatko suomalaiset solidaarisia sen verran että voisivat luopua joistakin "saavutetuista eduista" esim. ylimääräisistä lomapäivistä muiden hyväksi?
Uusi EU-laki testiin
104
<50
Vastaukset
- niinpoispäin
Saudi-arabiaan heillä on rahaa ja aavikkoa.
- PalomaVertaVuotavaSydän
Ei paha idea. Lääniä olisi. Tai Siperiaan. Putin voisi ottaa vastaan, mutta kunsinne ei taida olla tunkua.
- Ne-valtaa-meitit
Erikoista tässä kaikessa on, että kysymys ei ole mistään massapakolaisuudesta vaan bisnes-rikos-kierous-pummius-peräisestä luvattomasta Eurooppaan tunkeutumisesta, jossa kohtaamistilanteessa yhdelläkään noista tulevista loisijakriminaaleista ei ole passia, henkkareita, saati minkään valtakunnan todistetta, minkä ikäisiä ja minkä nimisiä he ovat.
Sotatila lakien mukaan EU:lla ellei ole resursseja toimittaa heitä takaisin, pitäisi olla sotaoikeus ampua ne paatteineen syvyyksiin. Julmaa ajattelua mutta jossain on oltava raja.
Joku nerokas oivallus oli nähtävissä, että Eurooppalaisten pitäisi päästä sinne vastarannalle upottamaan heidän kottero paattinsa, ennen kuin ne lähtevät edes ylittämään Välimerta.
Sinne afrikan puolelle pitäisi saada toimitettua peloiteviesti, että eurooppaan ei kannata pyrkiä - joku taikauskoisuuteen perustuva julma peloite, että luuranko tulee ja syö teidät, tai että Eu:n rannikoilla on mustasta ihosta ja lihasta tykkääviä lento-loisia jotka iskee heti kun näkee mustan naaman.
EU on viisaasti päättänyt myös upottaa karkuri-laivat jo satamiin.
Suomen ei tarvitse tehdä muuta kuin ottaa Dornieriin kranaatteja mukaan.
Liika-kansoitus idiooteilla ei ole oikeata elämää.
H.Tässä tarkennus ulko-maalaisille:
http://yle.fi/uutiset/dornier-
valvontalentokone_lahtee_keskiviikkona_turusta_valimerelle/7960891
H.- PalomaVertaVuotavaSydän
hunksz kirjoitti:
Tässä tarkennus ulko-maalaisille:
http://yle.fi/uutiset/dornier-
valvontalentokone_lahtee_keskiviikkona_turusta_valimerelle/7960891
H."Koneen tehtävänä on paikallistaa Välimeren yli pyrkiviä siirtolaisia, että heitä voidaan tarvittaessa auttaa."
Tarkoitat auttaa hukkumaan? PalomaVertaVuotavaSydän kirjoitti:
"Koneen tehtävänä on paikallistaa Välimeren yli pyrkiviä siirtolaisia, että heitä voidaan tarvittaessa auttaa."
Tarkoitat auttaa hukkumaan?"PalomaVertaVuotavaSydän"
Toivokaamme parasta.
H.hunksz kirjoitti:
"PalomaVertaVuotavaSydän"
Toivokaamme parasta.
H.Heidän kohtaloonsa emme voi paljon vaikuttaa, mutta minua kiinnostaisi enemmän tietää kuinka monta euroa kuukaudessa sinä henkilökohtaisesti olet valmis laittamaan likoon että he selviytyisivät elossa ja saisivat turvapaikan jostain Euroopan maasta?
Paloma.se.co kirjoitti:
Heidän kohtaloonsa emme voi paljon vaikuttaa, mutta minua kiinnostaisi enemmän tietää kuinka monta euroa kuukaudessa sinä henkilökohtaisesti olet valmis laittamaan likoon että he selviytyisivät elossa ja saisivat turvapaikan jostain Euroopan maasta?
"Paloma.se.co"
Minä olen ansainnut eläkkeeni veroja koti-maahani maksamalla.
Joten kyllä minä Eurojani pidellen nautin, kun karkulaiset kuolevat.
Ei kannata kertoa Suomen Evakoista.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Ok, asia tuli harvinaisen selväksi.
- eiväkeviäpäivällä
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
H.Oletko jurrissa, provoilet, vai muuten vain vähän nuija ???
eiväkeviäpäivällä kirjoitti:
Oletko jurrissa, provoilet, vai muuten vain vähän nuija ???
"eiväkeviäpäivällä"
Tälläkään kertaa en ole.
Kirjoitin ihan tosissani mitä karkulaisista ajattelen.
H.- de-meter
Paloma.se.co kirjoitti:
Heidän kohtaloonsa emme voi paljon vaikuttaa, mutta minua kiinnostaisi enemmän tietää kuinka monta euroa kuukaudessa sinä henkilökohtaisesti olet valmis laittamaan likoon että he selviytyisivät elossa ja saisivat turvapaikan jostain Euroopan maasta?
" kuinka monta euroa kuukaudessa sinä henkilökohtaisesti olet valmis laittamaan likoon että he selviytyisivät elossa ja saisivat turvapaikan jostain Euroopan maasta?" Kysyit hunksilta. paloma., mutta vastaan omasta puolestani.
Sata euroa on tänä päivänä pieni raha. Siitä voisi alkaa ja sen pienituloinekin voisi säästää omista menoistaan tinkimällä. Kekseliäisyyttä kehiin.... de-meter kirjoitti:
" kuinka monta euroa kuukaudessa sinä henkilökohtaisesti olet valmis laittamaan likoon että he selviytyisivät elossa ja saisivat turvapaikan jostain Euroopan maasta?" Kysyit hunksilta. paloma., mutta vastaan omasta puolestani.
Sata euroa on tänä päivänä pieni raha. Siitä voisi alkaa ja sen pienituloinekin voisi säästää omista menoistaan tinkimällä. Kekseliäisyyttä kehiin....Niinkö luulet? Tämä pienituloinen sairaseläkeläinen ei anna centtiäkään vaikka säästöön jäisi.
- 131313
de-meter kirjoitti:
Sata euroa on tänä päivänä pieni raha. Siitä voisi alkaa ja sen pienituloinekin voisi säästää omista menoistaan tinkimällä. Kekseliäisyyttä kehiin....Tulipas sieltä ns. "leuhkat eväät".
Mitäs, jos te varakkaat ottaisitte näitä pakolaisia kotiinne asumaan? Sänkyhän ei montaa neliöö vie. - de-meter
Nittaminax kirjoitti:
Niinkö luulet? Tämä pienituloinen sairaseläkeläinen ei anna centtiäkään vaikka säästöön jäisi.
Heh, nitta ja 13113. Älkää peljätkö. Minä visioin tulevaisuutta. Meidän pussille tuskin ehditään tulla, mutta veikkaan, että tulevaisuudessa on pakko ottaa käyttöön uusia keinoja. Vastuunottoa on pakko delegoida.
Mutta vakavissani olin tuosta 100 eurosta. Enkä ole varakas. Köyhyysrajalla elän, pieneläkeläisenä, ja olen ottanut sen pakolaisenkin asumaan, kidutetun Irakin kurdin. En kyllä jaksaisi enää, sen verran työläitä olivat ne kotouttamistoimet, joihin vuokranantajana jouduin. Siksi muistutin niistä tuolla alempana. de-meter kirjoitti:
Heh, nitta ja 13113. Älkää peljätkö. Minä visioin tulevaisuutta. Meidän pussille tuskin ehditään tulla, mutta veikkaan, että tulevaisuudessa on pakko ottaa käyttöön uusia keinoja. Vastuunottoa on pakko delegoida.
Mutta vakavissani olin tuosta 100 eurosta. Enkä ole varakas. Köyhyysrajalla elän, pieneläkeläisenä, ja olen ottanut sen pakolaisenkin asumaan, kidutetun Irakin kurdin. En kyllä jaksaisi enää, sen verran työläitä olivat ne kotouttamistoimet, joihin vuokranantajana jouduin. Siksi muistutin niistä tuolla alempana.Vuokranantajana? Eli sinähän nettosit siitä et olit ottanut jonkun asumaan asuntoosi vai ilmatteeksiko asui ja söi sun eväitä.
- de-meter
Nittaminax kirjoitti:
Vuokranantajana? Eli sinähän nettosit siitä et olit ottanut jonkun asumaan asuntoosi vai ilmatteeksiko asui ja söi sun eväitä.
Miten sen laskee, nitta. Vuokra oli pieni ja tulijoita olisi ollut isommallakin rahalla.
Koko tarina oli aika mutkikas, surullinenkin, sitä en tilitä enempää. Olisi pitänyt jättää sanomatta tuokin vähä.
- Nähtyon
Pakolaiset eivät hyväksy metsiä ja kyläteitä, suuriin kaupunkeihin heidän on päästävä.
Siinähän olisi sarkaa parantaa asiaa. Voisikohan heitä laittaa kirjoittamaan sopimuksen siitä että he hyväksyvät ne ehdot jotka maa tarjoaa mitä tulee asuinpaikkaan tms....ei ainakaan täällä Ruotsissa pakolaiset voi heti alkuun valita paitsi jos jotkut sukulaiset tai ystävät järjestävät majoituksen heidän toivomuksiensa mukaan.
- Nähtyon
Paloma.se.co kirjoitti:
Siinähän olisi sarkaa parantaa asiaa. Voisikohan heitä laittaa kirjoittamaan sopimuksen siitä että he hyväksyvät ne ehdot jotka maa tarjoaa mitä tulee asuinpaikkaan tms....ei ainakaan täällä Ruotsissa pakolaiset voi heti alkuun valita paitsi jos jotkut sukulaiset tai ystävät järjestävät majoituksen heidän toivomuksiensa mukaan.
Mihin he oikein katoavat vastaanottokeskuksista?
http://yle.fi/uutiset/satoja_turvapaikanhakijoita_katoaa/5215147 - xlerpi
Pelkäävät, ei siinä mitään sen kummempaa.
Juttu on vuodelta 2005, jos oikein yrität voit löytää vielä vanhemman:))) - Nähtyon
xlerpi kirjoitti:
Pelkäävät, ei siinä mitään sen kummempaa.
Juttu on vuodelta 2005, jos oikein yrität voit löytää vielä vanhemman:)))No ehkä tässä pikkuisen tuoreempaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/kajaanista-kadonneet-turvapaikanhakijat-edelleen-omilla-teillaan/467387/ - Nähtyon
Nähtyon kirjoitti:
No ehkä tässä pikkuisen tuoreempaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/kajaanista-kadonneet-turvapaikanhakijat-edelleen-omilla-teillaan/467387/Olisiko allekirjoitus sopeutua maan "sääntöihin" estänyt paot? Kun on pelko persiissä ja ehkä moraalikäsityksetkin erit niin jollain allekirjoituksella sen ehtona että pääsee maahan tai vastaanottokeskukseen ei ole mitään merkitystä.
- kberti
Nähtyon kirjoitti:
No ehkä tässä pikkuisen tuoreempaa.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/kajaanista-kadonneet-turvapaikanhakijat-edelleen-omilla-teillaan/467387/Vuodelta 2002 :)))))))))))))))))))))))))))))
No, ehkä siellä jänkhällä tämä on tuore uutinen.
P.S. Kekkonen ei ole enään presidentti, hän on kuollut. - Nähtyon
kberti kirjoitti:
Vuodelta 2002 :)))))))))))))))))))))))))))))
No, ehkä siellä jänkhällä tämä on tuore uutinen.
P.S. Kekkonen ei ole enään presidentti, hän on kuollut.Älä sinä hätäile, tahdon vain osittaa että ongelma ei ole yhden tai kahden vuoden vaan jatkuva.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/satoja-turvapaikanhakijoita-katoaa-vastaanottokeskuksista/1857040
https://www.suomenuutiset.fi/turvapaikan-saaneilla-usein-henkilollisyys-selvittamatta/
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/723224/Suomi ei kiinnosta turvapaikanhakijoita - kioplkjhsad
Eivät pakolaiset ole tottuneet korvessa asumaan. Kunhan tulee kovat pakkaset ja joutuisivat lämmittämään korvessa jotain mökkiä puilla voisivat alkaa kaivata lämpimämpään ilmastoon. Liikakansoitus on ongelma, ihmisiä alkaa olla liikaa.
- siilimuori
kioplkjhsad kirjoitti:
Eivät pakolaiset ole tottuneet korvessa asumaan. Kunhan tulee kovat pakkaset ja joutuisivat lämmittämään korvessa jotain mökkiä puilla voisivat alkaa kaivata lämpimämpään ilmastoon. Liikakansoitus on ongelma, ihmisiä alkaa olla liikaa.
- de-meter
Ilman muuta Suomen tulisi olla mukana pakolaisongelman ratkaisemisessa. Tasapuolisesti muiden kanssa ja kantokyvyn mukaan. Maailmasta on tullut yhteinen kotimme tahdoimme sitä tai emme. Todella isot asiat: sodat, luonnonkatastrofit, terrorismi eivät ole vain kansallisia vaan globaaleja ongelmia.
Mitä pakolaisiin tulee, voi kyllä kysyä, viihtyvätkö he Suomen "kyläteillä ja metsissä". Omien havaintojeni mukaan eivät viihdy. Ihminen ei elä vain leivästä, sirkushuveja tarvitaan kasvavassa määrin ikävän karkottamiseen, niin heillä kuin meilläkin.. Eli todella isoja ongelmia on tiedossa, eikä niistä selvitä yksinomaan virkamiesvoimin. Kasvun paikka, mutta onko meistä siihen ? - Pelottaa
Punavihervasurit Demareita ja RKP:tä myöten odottavat näitä innolla. Liisa Jaakonsaarikin kertoi yks ilta tv:ssä hymyssä suin EU:n suunnittelemasta taakanjaosta.
Tässä EU edustajan eräs näkemys:
http://www.halla-aho.com/scripta/taakanjakoa_ja_numeroita.html - mietteitä.peräkammarista
Pakolaistilanne on menossa poskelleen se vapaa liikkuvuus pitäisi olla maitten välisiä, EU välinen vapaa liikkuvuus ei hyvä liian paljon haittaa meille.
Täällä peräkylilläkin jo huomaa rättipäitä ja hyvin ruskettuneita miten kävisi jos olisimme tulevaisuudessa jäämässä vähemmistöksi, voi surkeus. En katsele surren, kun näitä Välimereen hukkuu. Jotain tolkkua tuohon vaellukseen olisi saatava.
Ei siihen itku autakaan täältä käsin. Tuohon pakolaisten vastaanottoon suhtaudun, että tehkööt viisaammat, kuten haluavat. Sitävartenhan täällä taas uutta hallitusta kyhätään.
Mitä minun henk.kohtaiseen avustamiseen tulee näille pakolaisille, niin säätäkööt verotukseen korvamerkityn veron pakolaisille, kuten YLE-vero, niin sen kyllä maksan. Mitään muita avustuksia en kenellekkään anna.Kristiina23 kirjoitti:
Ei siihen itku autakaan täältä käsin. Tuohon pakolaisten vastaanottoon suhtaudun, että tehkööt viisaammat, kuten haluavat. Sitävartenhan täällä taas uutta hallitusta kyhätään.
Mitä minun henk.kohtaiseen avustamiseen tulee näille pakolaisille, niin säätäkööt verotukseen korvamerkityn veron pakolaisille, kuten YLE-vero, niin sen kyllä maksan. Mitään muita avustuksia en kenellekkään anna.Vaikerrusta näyttää kuitenkin riittävän.
Kyllähän rahaa laitetaan jo isoja summia pakolaisten auttamiseen, en pidä enkä usko monen muunkaan pitävän siitä, että määrättäisiin oikein pakkovero jolla jokaisen olisi osallistuttava.
Järjestötö keräävät jatkuvasti rahaa ties mille kärsiville, sinne voi jokainen antaa niin paljon kuin haluaa ja tilillä saldoa riittää.
Afrikkaan on syydetty rahaa valtavia määriä kymmenien vuosien ajan, mihin ne rahat on käytetty, montako kaivoa on rakennettu. Eikö mikään riitä eikä kelpaa, kun sieltä pois on päästävä, vaikka henkensä kaupalla. Jostain ne rahat matkaankin on saatu.
Lopettakoot sotimisensa ja laittakoot maansa kuntoon.
Periaatteessa en jaksa näistä edes keskustella, kun kantani on se mikä on ja täällä sellainen useimmiten tyrmätään.Anceli kirjoitti:
Vaikerrusta näyttää kuitenkin riittävän.
Kyllähän rahaa laitetaan jo isoja summia pakolaisten auttamiseen, en pidä enkä usko monen muunkaan pitävän siitä, että määrättäisiin oikein pakkovero jolla jokaisen olisi osallistuttava.
Järjestötö keräävät jatkuvasti rahaa ties mille kärsiville, sinne voi jokainen antaa niin paljon kuin haluaa ja tilillä saldoa riittää.
Afrikkaan on syydetty rahaa valtavia määriä kymmenien vuosien ajan, mihin ne rahat on käytetty, montako kaivoa on rakennettu. Eikö mikään riitä eikä kelpaa, kun sieltä pois on päästävä, vaikka henkensä kaupalla. Jostain ne rahat matkaankin on saatu.
Periaatteessa en jaksa näistä edes keskustella, kun kantani on se mikä on ja täällä sellainen useimmiten tyrmätään.Minä en tyrmää, olen samoilla linjoilla kanssasi.
Nittaminax kirjoitti:
Minä en tyrmää, olen samoilla linjoilla kanssasi.
Huomasin sen ja meillä on oikeus omiin mielipiteisiimme.
- siilimuori
Anceli kirjoitti:
Vaikerrusta näyttää kuitenkin riittävän.
Periaatteessa en jaksa näistä edes keskustella, kun kantani on se mikä on ja täällä sellainen useimmiten tyrmätään."Lopettakoot sotimisensa ja laittakoot maansa kuntoon."
Naiset ja lapsetkinko ja ylipäätään viattomat siviilit? - Viatonsivullinen
Miesten pitää lopettaa sotiminen ja pitää huoli perheistään.
Rakentaa eikä hajoittaa. siilimuori kirjoitti:
"Lopettakoot sotimisensa ja laittakoot maansa kuntoon."
Naiset ja lapsetkinko ja ylipäätään viattomat siviilit?Kunhan nyt miehet lopettaisivat jatkuvat sodat, niin eiköhän naisten ja lastenkin elinolot kohentuisi.
- siilimuori
Anceli kirjoitti:
Kunhan nyt miehet lopettaisivat jatkuvat sodat, niin eiköhän naisten ja lastenkin elinolot kohentuisi.
Niin, taitaa vaan olla utopistinen toive, maailmanrauha :).
- siilimuori
Viatonsivullinen kirjoitti:
Miesten pitää lopettaa sotiminen ja pitää huoli perheistään.
Rakentaa eikä hajoittaa.Niin, se pitäisi vaan varmaan jonkun käydä kertomassa heille siellä paikan päällä. Et soosoo poijjaat pyssyt pois.
siilimuori kirjoitti:
Niin, taitaa vaan olla utopistinen toive, maailmanrauha :).
Jep ja siksi en viitsi näitä palstoilla puidakaan. Kun se ei johda mihinkään lopputulokseen.
- siilimuori
Anceli kirjoitti:
Jep ja siksi en viitsi näitä palstoilla puidakaan. Kun se ei johda mihinkään lopputulokseen.
No viisaita täällä oltaisiinkin jo täällä ratkeaisi Suomen ja koko maailman pakolaispolitiikka. Toisaalta se on täällä niin helppoa sanoa täällä lihavien lihapatojen ääressä että olisit vaan jäänyt vainotuksi sinne tai muutoin vaan sodan jalkoihin. Että hoidahan vaan homma siellä.
- mun.näkemys
siilimuori kirjoitti:
No viisaita täällä oltaisiinkin jo täällä ratkeaisi Suomen ja koko maailman pakolaispolitiikka. Toisaalta se on täällä niin helppoa sanoa täällä lihavien lihapatojen ääressä että olisit vaan jäänyt vainotuksi sinne tai muutoin vaan sodan jalkoihin. Että hoidahan vaan homma siellä.
Sotien lopettaminen olisi hyväksi kaikille. Ihmisten ei tarvitsisi lähteä pakoon vaan voisivat elää omissa maissaan rakentaa maataan ja kohentaa elintasoaan. Sotien lopettaminen olisi ratkaisu moneen ongelmaan.
- siilimuori
mun.näkemys kirjoitti:
Sotien lopettaminen olisi hyväksi kaikille. Ihmisten ei tarvitsisi lähteä pakoon vaan voisivat elää omissa maissaan rakentaa maataan ja kohentaa elintasoaan. Sotien lopettaminen olisi ratkaisu moneen ongelmaan.
No näin mutta kun on niin monta kiihoketta sodille tuolla missä nyt soditaan. Miten ne asiat saataisiin ratkaistua kaikkia tyydyttävällä tavalla. itse asiassa en jaksa uskoa että siihen päästään koskaan. Uskonto ja politiika yhdistettyä kiehuvaan temperamenttiin ei ole hyvä yhdistelmä :)
siilimuori kirjoitti:
No näin mutta kun on niin monta kiihoketta sodille tuolla missä nyt soditaan. Miten ne asiat saataisiin ratkaistua kaikkia tyydyttävällä tavalla. itse asiassa en jaksa uskoa että siihen päästään koskaan. Uskonto ja politiika yhdistettyä kiehuvaan temperamenttiin ei ole hyvä yhdistelmä :)
Kaukana on maailmanrauha sillä sotahan se on joskus tälläkin palstalla. Aloitetaan ensin itsestä ja näytetään mallia toisille.:))
- siilimuori
Kristiina23 kirjoitti:
Kaukana on maailmanrauha sillä sotahan se on joskus tälläkin palstalla. Aloitetaan ensin itsestä ja näytetään mallia toisille.:))
Hyvä huomio Kristiina23. Kyllä tälläkin venettä keikutellaan :).
siilimuori kirjoitti:
Hyvä huomio Kristiina23. Kyllä tälläkin venettä keikutellaan :).
Keikkuuhan se vene, kun toiset soutaa ja toiset huopaa. Pattitilanne ja ratkaisematta kumpaan suuntaan lähdetään. Kunhan ei vene kaatuisi.
- siilimuori
Anceli kirjoitti:
Keikkuuhan se vene, kun toiset soutaa ja toiset huopaa. Pattitilanne ja ratkaisematta kumpaan suuntaan lähdetään. Kunhan ei vene kaatuisi.
Aivan. Ja toiset seisoo veneessä, toisilta puuttuu pelastusliivit :).
siilimuori kirjoitti:
Aivan. Ja toiset seisoo veneessä, toisilta puuttuu pelastusliivit :).
Taidan istua paatin pohjalla kellukkeet käsivarsissa. Kun ei vaan joku kopauttaisi airolla päähän.
- siilimuori
Anceli kirjoitti:
Taidan istua paatin pohjalla kellukkeet käsivarsissa. Kun ei vaan joku kopauttaisi airolla päähän.
Minusta kait tuntuu et tulen puhallettavalla kumiveneellä hinauksessa :).
https://www.changemaker.fi/perustietoa-pakolaisuudesta-ja-turvapaikanhakijoista/
Mielestäni Dublinin sopimus jolla määritellään missä EU-maassa pakolaisen on tehtävä turvapaikkahakemuksensa on liian ankara. Harvoin pakolaisella on riittävästi tietoa mikä tilanne on ja miten esim. eri maat soveltavat Dublinin sopimukseen sisältyvää humanitääriklausuulia ennekuin he tulevat Eurooppaan.
Ylläolevassa linkissä on paljon asiatietoa pakolaisuudesta. Minä ainakin sain tietoa juuri siitä miten mekanismi toimii kun turvapaikkoja myönnetään tai kielletään.
On myös pidettävä mielessä että ylivoimaisesti suurimman ekonomisen vastuun pakolaisista kantavat kaikkein köyhimmät maat. (tulee mieleen sitaatti Raamatusta ja metafoorasta kamelista joka pääsee helpommalla neulansilmästä kuin rikkaasta joka pääsee taivaan valtakuntaan...)- kyänäinon
Lamastahan me nyt irti pyristellään , harkitaan sitä taivapaikkaa myöhemmin.
Jos jollain Afrikkalaisella on varaa maksaa useiden tuhansien eurojen maksut salakuljettajalle, muutaman euron päivätuloillaan, niin minua ei säälitä heidän kohtalonsa yhtään. Olisivat niilläkin rahoilla omassa maasaan tehneet jotain hyödyllistä. Sotaa pakenevat ovat sitten erikseen, mutta on siellä rauhallisiakin maita ettei tänne tarvii tulla.
- siilimuori
"Olisivat niilläkin rahoilla omassa maasaan tehneet jotain hyödyllistä. "
Kuten mitä esimerkiksi? - kyänäinon
siilimuori kirjoitti:
"Olisivat niilläkin rahoilla omassa maasaan tehneet jotain hyödyllistä. "
Kuten mitä esimerkiksi?Perustaneet yrityksen ja elättäneet perheensä esimerkiksi , mutta loisimaan teki mieli .
- siilimuori
kyänäinon kirjoitti:
Perustaneet yrityksen ja elättäneet perheensä esimerkiksi , mutta loisimaan teki mieli .
Näinköhän on?
- kyänäinon
siilimuori kirjoitti:
Näinköhän on?
Esitä parempi teoria .
- siilimuori
kyänäinon kirjoitti:
Esitä parempi teoria .
Teoria mistä?
- kyänäinon
siilimuori kirjoitti:
Teoria mistä?
Parempi teoria siitä mille epäuskoisesti esitit kysymyksen "Näinköhän on "
- siilimuori
kyänäinon kirjoitti:
Parempi teoria siitä mille epäuskoisesti esitit kysymyksen "Näinköhän on "
Mietin vaan että millaistahan siellä on "perustaa yritys ja elättää perheensä"? Poikkeaa varmaan aika lailla yrityksen perustamisesta täällä Suomessa.
Mikä ero on pakolaisella ja maahanmuuttajalla? - kyänäinon
siilimuori kirjoitti:
Mietin vaan että millaistahan siellä on "perustaa yritys ja elättää perheensä"? Poikkeaa varmaan aika lailla yrityksen perustamisesta täällä Suomessa.
Mikä ero on pakolaisella ja maahanmuuttajalla?Pakolaisella on virallinen status ,veneilijät on maahan tunkeutujia .
- siilimuori
kyänäinon kirjoitti:
Pakolaisella on virallinen status ,veneilijät on maahan tunkeutujia .
"Veneilijä" on tarttunut tilaisuuteen minkä joku rahanahne salakujettaja on hänen silmiensä eteen maalannut. En usko että näiden veneilijöidenkään ajatuksena on "loisiminen" vaan kuvitelma paremmasta elämästä, mikä ei ehkä omassa maassaan voi toteutua. En tiedä. En henkilökohtaisesti tunne yhtään veneilijää.
- bessie-
Nittaminax, ne afrikkalaiset joilla on käytettävissään tuhansia euroja pääsevät kyllä Eurooppaan muutenkin kuin lukittuina merikelvottomien romulaivojen täyteen ahdettuihin, lähes hapettomiin lastiruumiin.
- fujikk
bessie- kirjoitti:
Nittaminax, ne afrikkalaiset joilla on käytettävissään tuhansia euroja pääsevät kyllä Eurooppaan muutenkin kuin lukittuina merikelvottomien romulaivojen täyteen ahdettuihin, lähes hapettomiin lastiruumiin.
Ei ne ilmasi pääse niissä veneissä
- bessie-
fujikk kirjoitti:
Ei ne ilmasi pääse niissä veneissä
Eivät pääsekään, mutta jos 'matkalippujen' hinnat tosiaan liikkuisivat tuhansissa (tai edes monissa sadoissa) euroissa niin koko ongelmaa ei edes olisi.
bessie- kirjoitti:
Sattu vaan olemaan täs yks päivä juttua hesaris just näistä romulaivoilla tulevista pakolaisista ja siin mainittiin et he ovat joutuneet maksamaan jopa 6000 euroo, sen lisäksi heiltä ryöstettiin kaikki arvokas mitä oli jäänyt jäljelle. Että persaukisena sit eurooppaan.
Toinen juttu oli kuinka jopa feisbookissa mainostetaan kuinka niille edellisille pakolaisille on järjestetty oikeen risteilyalus ja laitetaan kuvia ja matkakertomuksia ihanasta matkanteosta jne......- bessie-
Nittaminax kirjoitti:
Sattu vaan olemaan täs yks päivä juttua hesaris just näistä romulaivoilla tulevista pakolaisista ja siin mainittiin et he ovat joutuneet maksamaan jopa 6000 euroo, sen lisäksi heiltä ryöstettiin kaikki arvokas mitä oli jäänyt jäljelle. Että persaukisena sit eurooppaan.
Toinen juttu oli kuinka jopa feisbookissa mainostetaan kuinka niille edellisille pakolaisille on järjestetty oikeen risteilyalus ja laitetaan kuvia ja matkakertomuksia ihanasta matkanteosta jne......Afrikka on valtava. Kun lukutaitoiset ja lähes järjestään melko hyvin koulutetutkin pohjoismaisen hyvinvointivaltion kansalaisetkin uskovat kaikenlaisiin myytteihin ja tarinoihin ja toisaalta taas ovat erittäin tietämättömiä tosiasioista, niin onhan enemmän kuin todennäköistä että jotkut niin tekevät jossain afrikkalaisessa syrjäkylässäkin.
En mitenkään pysty suhtautumaan vihamielisesti tai edes välinpitämättömästi ihmisiin jotka toiveikkaina lähtevät etsimään työtä. Usein koko suvun keräämillä ja lainaamilla rahoilla ja hyvin vaatimattomilla ja kohtuullisilla odotuksilla. Ja tosiaan hyvin tietämättöminä, joskus jopa harhaan johdettuina, säälimättömän hyväksikäytön ja/tai rahastuksen kohteina.
Eri asia sitten vielä nuo jotka pakenevat sodan ja erilaisten terroristiryhmien julmuuksien alta. "Afrikkalainen" työläinen arabimaassa on aika turvaton yleensäkin ja hyvin turvaton jo levottomuuksien vasta alkaessa, joten tietysti pakenee siinä missä kantaväestökin.
Syyriankin pakolaisia muuten pakenee pakolaisleireiltä takaisin Syyriaan koko ajan, se kai kertoo aika paljon pakolaisleirien oloista.
Ongelma on vaikea, mutta salakuljetusreittien tukkimiseen niiden alkupäissä pitäisi puuttua väellä ja voimalla, se olisi tehokkain keino.
- 1eero
Kuka antaisi viisaan neuvon, ei kukaan, päivitellään ei sekään auta.
Suurvallat voisi panostaa enemmän rauhaan saamiseksi koska sodat ei lopu sotimalla eikä pakolaisia hyysäämällä eikä Suomi ole heidän kotomaa.- siilimuori
Nii, meinaatkos että rauhanturvaajia sotiviin maihin valvomaan sotimisten loppumista? Sovittelijat sovittelemaan?Terveydenhuoltohenkilökuntaa antamaan ehkäisyvalistusta syntyvyyden säännöstelyyn köyhiin maihin väestönkaavun hillitsemiseksi?
Oletteko te oikeasti sitä mieltä että kaikkien näiden oikeasti kidutettujen olisi kulunut vaan jäädä sinne kidutettavaksi? siilimuori kirjoitti:
Nii, meinaatkos että rauhanturvaajia sotiviin maihin valvomaan sotimisten loppumista? Sovittelijat sovittelemaan?Terveydenhuoltohenkilökuntaa antamaan ehkäisyvalistusta syntyvyyden säännöstelyyn köyhiin maihin väestönkaavun hillitsemiseksi?
Oletteko te oikeasti sitä mieltä että kaikkien näiden oikeasti kidutettujen olisi kulunut vaan jäädä sinne kidutettavaksi?Siilimuori, olemme ainakin yhdessä asiassa samaa mieltä. Se ilahduttaa minua.
- siilimuori
Paloma.se.co kirjoitti:
Siilimuori, olemme ainakin yhdessä asiassa samaa mieltä. Se ilahduttaa minua.
Kiitos Paloma ystävällisestä eleestä.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Oletteko te oikeasti sitä mieltä että kaikkien näiden oikeasti kidutettujen olisi kulunut vaan jäädä sinne kidutettavaksi?Parempi ummistaa silmänsä et sinä enkä minä tai kukaan muukaan täällä voi kuin keskustella siitä, harvase päivä uutimista tulee tästä näin se on eikä mitään voi kun se menee jokapäiväiseksi turtuuhan siihen.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Parempi ummistaa silmänsä et sinä enkä minä tai kukaan muukaan täällä voi kuin keskustella siitä, harvase päivä uutimista tulee tästä näin se on eikä mitään voi kun se menee jokapäiväiseksi turtuuhan siihen.
No näinhän se on. Ei kai sitä tavallinen tallaaja kykene ratkaisemaan mutta en silti kykene ajattelemaan niinkään että hyvä kun veneellinen ihmisiä kuolee. Tai että jopa avitettaisiin kuolemaansa. Tai että jonkun pitäisi jäädä kidutettavaksi johonkin. Aika julmasta tunnostaa.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
No näinhän se on. Ei kai sitä tavallinen tallaaja kykene ratkaisemaan mutta en silti kykene ajattelemaan niinkään että hyvä kun veneellinen ihmisiä kuolee. Tai että jopa avitettaisiin kuolemaansa. Tai että jonkun pitäisi jäädä kidutettavaksi johonkin. Aika julmasta tunnostaa.
Pakosti joudut ajattelee ja päivittelemään.
Mihin tämä keskustelu johtaa..jossitteluun ! - siilimuori
1eero kirjoitti:
Pakosti joudut ajattelee ja päivittelemään.
Mihin tämä keskustelu johtaa..jossitteluun !Mitennii pakosti :D. Tässä on se hyvä puoli et voipi laittaa pään pensaaseen ja vaihtaa sivua sen jäläkeen kun on painavan sanansa sanonut. Siis tämä ei johda mihinkään, mutta tuleepahan ilmi monen näkökanta aiheeseen.
- zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
siilimuori kirjoitti:
- siilimuori
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kirjoitti:
Oliko tuossa suomen pakolais-maahanmuuttaja-persupolitiikkia kiteytettynä :D
Aika tyypilliseltä kuulosti. - 1eero
siilimuori kirjoitti:
Mitennii pakosti :D. Tässä on se hyvä puoli et voipi laittaa pään pensaaseen ja vaihtaa sivua sen jäläkeen kun on painavan sanansa sanonut. Siis tämä ei johda mihinkään, mutta tuleepahan ilmi monen näkökanta aiheeseen.
Noo kyllä tää pakolais ongelma on tiedossa jokaisella tekis mieli kirota mutta ei auta sekään, eiköhän uutisista saada lisä tietoa.
Kumpaa päivittelet enemmä jos työmatkalla puhkeaa autosta rengas vai tätä pakolais juttua. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Noo kyllä tää pakolais ongelma on tiedossa jokaisella tekis mieli kirota mutta ei auta sekään, eiköhän uutisista saada lisä tietoa.
Kumpaa päivittelet enemmä jos työmatkalla puhkeaa autosta rengas vai tätä pakolais juttua.Kumin puhkeaminen vaikuttaa juuri siinä hetkessä enempi juuri minun elämääni, pakolaispolitiikka on globaalimpi ongelma.Jos voisin velä sen pakolaisongelman autoliikkeeseen ratkaistavaksi, se olisikin helppo nakki ja tekisin sen heti.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Kumin puhkeaminen vaikuttaa juuri siinä hetkessä enempi juuri minun elämääni, pakolaispolitiikka on globaalimpi ongelma.Jos voisin velä sen pakolaisongelman autoliikkeeseen ratkaistavaksi, se olisikin helppo nakki ja tekisin sen heti.
Tuskin kaikkein köyhimmät pakolaiset lähtee pakomatkalle sekin on nurinkurista, noitten kuljetus veneitten tuhoaminen on paikallaan mutta syy löytyy politiikasta uskonnostakin, nälkä ja muu puute tulee sen myötä siinä pähkinää purtavaksi.
Se siitä en jaksa enää tätä keskustelua. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Tuskin kaikkein köyhimmät pakolaiset lähtee pakomatkalle sekin on nurinkurista, noitten kuljetus veneitten tuhoaminen on paikallaan mutta syy löytyy politiikasta uskonnostakin, nälkä ja muu puute tulee sen myötä siinä pähkinää purtavaksi.
Se siitä en jaksa enää tätä keskustelua.Sinäkin voisit sieltä ottaa jonkun oman kotivenepakolaisen :D. Minä lähden nyt saunaan, soromnoo.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Sinäkin voisit sieltä ottaa jonkun oman kotivenepakolaisen :D. Minä lähden nyt saunaan, soromnoo.
Eurooppaan olisi tulossa varmaan 100 miljoonaa tulijaa jos heitä todella kuljetettaisiin ihan rehellisesti.
Nykytilanteessa etupäässä ne joilla on varaa maksaa, Somalien tulo Suomeen oli samankaltainen, en oikein hyväksy menettelyä tasavertaisena jos pakolaisia Eurooppaan otetaan sen olisi oltava valvottua ja niin tiukkaa ettei pelkästään rahan avulla.
Säälikää jos haluatte sillä ette saa mitään aikaan. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Eurooppaan olisi tulossa varmaan 100 miljoonaa tulijaa jos heitä todella kuljetettaisiin ihan rehellisesti.
Nykytilanteessa etupäässä ne joilla on varaa maksaa, Somalien tulo Suomeen oli samankaltainen, en oikein hyväksy menettelyä tasavertaisena jos pakolaisia Eurooppaan otetaan sen olisi oltava valvottua ja niin tiukkaa ettei pelkästään rahan avulla.
Säälikää jos haluatte sillä ette saa mitään aikaan.En sääli, kuitenkin jokaisella ihmisellä on mielestäni ihmisarvo.
Pakolaisia kuljettavaa venettä en lähtisi upottamaan vaan kuten Palomakin tuolla kirjoitti, tyhjä vene on erikseen. Samaa mieltä olen siitä, et pakolaisten tulo pitäisi olla tiukassa syynissä. Niin myös Suomessa pitäisi olla tiukemmassa valvonnassa ja tiukennetuin kriteerein sosiaalitukien myöntäminen, jos rahavarat ovat tiukilla. Kyllä täällä nostaa tukia sellaiset joille se ei kuulu eivätkä niitä tarvitse oikeasti selviytyäkseen jokapäiväisestä elämästä. - siilimuori
siilimuori kirjoitti:
En sääli, kuitenkin jokaisella ihmisellä on mielestäni ihmisarvo.
Pakolaisia kuljettavaa venettä en lähtisi upottamaan vaan kuten Palomakin tuolla kirjoitti, tyhjä vene on erikseen. Samaa mieltä olen siitä, et pakolaisten tulo pitäisi olla tiukassa syynissä. Niin myös Suomessa pitäisi olla tiukemmassa valvonnassa ja tiukennetuin kriteerein sosiaalitukien myöntäminen, jos rahavarat ovat tiukilla. Kyllä täällä nostaa tukia sellaiset joille se ei kuulu eivätkä niitä tarvitse oikeasti selviytyäkseen jokapäiväisestä elämästä.Ja lisän vielä että sitten on taas sellaisia jotka eivät niitä saa vaikka kuuluisi saada.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
En sääli, kuitenkin jokaisella ihmisellä on mielestäni ihmisarvo.
Pakolaisia kuljettavaa venettä en lähtisi upottamaan vaan kuten Palomakin tuolla kirjoitti, tyhjä vene on erikseen. Samaa mieltä olen siitä, et pakolaisten tulo pitäisi olla tiukassa syynissä. Niin myös Suomessa pitäisi olla tiukemmassa valvonnassa ja tiukennetuin kriteerein sosiaalitukien myöntäminen, jos rahavarat ovat tiukilla. Kyllä täällä nostaa tukia sellaiset joille se ei kuulu eivätkä niitä tarvitse oikeasti selviytyäkseen jokapäiväisestä elämästä.Kuka ihmisiä täynnä olevia veneitä upottaisi ei ei merihädässäkää, saati järvi hädässä.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Kuka ihmisiä täynnä olevia veneitä upottaisi ei ei merihädässäkää, saati järvi hädässä.
Ootkos sie saanu ellää jossain pumpulissa vai :)? Sinet taida tietääkkään mitä julmuuksia maailmassa tapahtuu. Mutta kai se vaan on nyvä sekin. Säästää itsensä sellaiselta mille ei mittään voi.
- 1eero
siilimuori kirjoitti:
Ootkos sie saanu ellää jossain pumpulissa vai :)? Sinet taida tietääkkään mitä julmuuksia maailmassa tapahtuu. Mutta kai se vaan on nyvä sekin. Säästää itsensä sellaiselta mille ei mittään voi.
Mitä sinä turhia minusta toista päivää tehny polttopuita iha sahapurussa koko ukko ja loppu viikko mennee tässä souvvissa ei ei tunnu pumpulilta enkä oo miettiny kenenkää hätiä, muista ite ellee nuhteessa eläkä arvoste toisia senkin piikikäs.
- 1eero
1eero kirjoitti:
Mitä sinä turhia minusta toista päivää tehny polttopuita iha sahapurussa koko ukko ja loppu viikko mennee tässä souvvissa ei ei tunnu pumpulilta enkä oo miettiny kenenkää hätiä, muista ite ellee nuhteessa eläkä arvoste toisia senkin piikikäs.
Ps. Ai julmuuksia oisitpa ollu näkemässä rantakäärmeellä oli sammakko puoliksi suussa onse vaa julumaa tää elo sullaki olis piikit noussu pystyyn vae mitä.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Piikki sulle, koska minuakin on tänään tuolla labrassa piikitetty.
Ei kai sitä päivärutiinina tarvihe kenekää hätiä miettiäkään. Täällä vaan sille varatussa ketjussa.
Mullon viimenen vapaapäivä ja kun muut laskeutuu helluntainviettoon, meitsi mennee töihin. Joku tasapainohan se tässäkin pitää olla. Kävin jo vähän kuntosalilla harjoittelemassa et kestääkö ruppi. Vähän heikotti mut kesti.
"Ellee nuhteessa", höh, ainahan minä olen eläny :). Ehämmie arvostele vaan totesin et pumpuilissa............................... :D. - siilimuori
1eero kirjoitti:
Ps. Ai julmuuksia oisitpa ollu näkemässä rantakäärmeellä oli sammakko puoliksi suussa onse vaa julumaa tää elo sullaki olis piikit noussu pystyyn vae mitä.
Ei olis. Elläimet on erikseen ja nopeat syövät hitaammat eläinkunnassakin. Se on luonnonlaki. Mitäs meni kurnuttelemaan käärmeen nokan etteen. Tuli puoliksi syövyksi. Ei se käärme sitä kurnuttajjaa ilikeyttään syöny vaan näläkääsä.
- siilimuori
siilimuori kirjoitti:
Piikki sulle, koska minuakin on tänään tuolla labrassa piikitetty.
Ei kai sitä päivärutiinina tarvihe kenekää hätiä miettiäkään. Täällä vaan sille varatussa ketjussa.
Mullon viimenen vapaapäivä ja kun muut laskeutuu helluntainviettoon, meitsi mennee töihin. Joku tasapainohan se tässäkin pitää olla. Kävin jo vähän kuntosalilla harjoittelemassa et kestääkö ruppi. Vähän heikotti mut kesti.
"Ellee nuhteessa", höh, ainahan minä olen eläny :). Ehämmie arvostele vaan totesin et pumpuilissa............................... :D.Ai hitsi, ei nyt vielä helluntain vaan helatorstain.
Kuten varmaan kaikki muistavat toisen maailmansodan jälkeen miettittiin näitä asioita ja perustettiin ensin kansainliitto ja sitten YK ja jonkin aikaa näyttikin siltä että pahimmat konfliktit pystytään ratkaisemaan tai ainakin valvomaan ja tarkkailemaan ja paljon hyväähän YK on saanut eri alajärjestöjensä kautta aikaan maailmalla. Jossain vaiheessa se luottamus ja kunnioitus heidän työtänsä kohtaan petti, mm. suurvaltojen hypätessä täysin tämän portaan yli ja ottaessa aseet ja vallan omiin käsiinsä.
Kyllä vapaa liikkuvuus on aika tärkeä asia ja siirtolaisuuden on osoitettu olevan pitkällä tähtäimellä tuottava sijoitus kansantaloudellisestikin. Suomi ei kai ole ihan ensimmäinen maa minne pakolaisvirrat suuntautuvat; kielemme ja ilmastomme eivät taida olla suuria houkuttimia vaikka elintaso ja turvallisuus ovatkin aivan kärkiluokkaa.
En minä mitään ratkaisuja pakolaiskatastrofiin täältä etsikään; halusin vain luodata oman ikäluokkani ajatuksia asiasta.
Henkilökohtaisesti en pysty sysäämään syrjään median kuvia ja kovettamaan sydäntäni ja sanoa: tuo ei minulle kuulu, parempi että hukkuvat. Oletteko koskaan lukeneet kuvauksia niistä pakolaisleireistä millaista elämä on siellä?
Jos tulisi joku sellainen yleinen korvamerkitty vero joka menisi täysin pakolaisten auttamiseen ja suojelemiseen, niin kyllä minunkin, tosi köyhän eläkeläisen tililtä sinne joku kruunu joutaisi. Ostaisin siten vaikka pari leninkiä vähemmän vuodessa .- sotikaaenemmän
Mikä on saanut aikaan sen että ihmiset joutuvat pakolaisleireille, mieti sitä ja voisiko asioille jotain tehdä siellä Afrikassa.
Eik kansainliitto ollu ennen sotia jo toiminnas?
Kyl se on paloma niin et jos haluut lopettaa kärsimykset niin mee sinne afrikka ja ota jokane pyssy pois kyläpääliköilt ja tao auraksi.
On loputon sua jos me kiltist ruokitaan kaik tulijat ,mehän tossa välimeren purjehrukses vaan suositaan niit laivureita jos sitä rekattaa ei saara loppumaan.
Ei sais sotkea virallissi pakolaisii ja sosiaali turistei ja maahan salakuljetettuja keskenään.
Sit on viel maahanmuuttajat jotka tulee suoraan töihin.- PalomaVertaVuotavaSydän
koti-kiusattu kirjoitti:
Eik kansainliitto ollu ennen sotia jo toiminnas?
Kyl se on paloma niin et jos haluut lopettaa kärsimykset niin mee sinne afrikka ja ota jokane pyssy pois kyläpääliköilt ja tao auraksi.
On loputon sua jos me kiltist ruokitaan kaik tulijat ,mehän tossa välimeren purjehrukses vaan suositaan niit laivureita jos sitä rekattaa ei saara loppumaan.
Ei sais sotkea virallissi pakolaisii ja sosiaali turistei ja maahan salakuljetettuja keskenään.
Sit on viel maahanmuuttajat jotka tulee suoraan töihin.Kansainliitto mun muistaakseni perustettiin ensimmäisen maailmansodan jälkeen eli siis sotien välissä ja YK korvasi sen sitten toisen maailmansodan jälkeen.
Laiton meren yli regatus saa kyllä loppua ja ne vuotavat piraattipurret saa mun mielestä vaikka upottaa, mutta ei kera matkustajien.
Minä en hetkeäkään ole puhunut sosiaalituristeista; ainoastaan pakolaisista. Luin ton Halla-ahon esitelmän; jos pitää paikkansa että edes puolet noista pakolaisista on todellakin oikeita pakolaisista jotka ovat tulleet Syyriasta, Irakista, Iranista jne. sodista niin heille pitäisi avata virallinen ja turvallinen reitti pois sodan jaloista ja pakolaisleirien epävarmuudesta, ei välttämättä Eurooppaan vaan mielellään naapurivaltioihin joissa heitä voisi sitten tukea ja auttaa alkuun kehitysrahastoilla.
Libya on taas toinen juttu, maa täysin katastrofi ja mites siellä niitä voisi sitten auttaa? Laivata vaan todelliset pakolaiset meren yli ja antaa turvapaikka, kukin maa kykyjensä mukaan. - k-kk
PalomaVertaVuotavaSydän kirjoitti:
Kansainliitto mun muistaakseni perustettiin ensimmäisen maailmansodan jälkeen eli siis sotien välissä ja YK korvasi sen sitten toisen maailmansodan jälkeen.
Laiton meren yli regatus saa kyllä loppua ja ne vuotavat piraattipurret saa mun mielestä vaikka upottaa, mutta ei kera matkustajien.
Minä en hetkeäkään ole puhunut sosiaalituristeista; ainoastaan pakolaisista. Luin ton Halla-ahon esitelmän; jos pitää paikkansa että edes puolet noista pakolaisista on todellakin oikeita pakolaisista jotka ovat tulleet Syyriasta, Irakista, Iranista jne. sodista niin heille pitäisi avata virallinen ja turvallinen reitti pois sodan jaloista ja pakolaisleirien epävarmuudesta, ei välttämättä Eurooppaan vaan mielellään naapurivaltioihin joissa heitä voisi sitten tukea ja auttaa alkuun kehitysrahastoilla.
Libya on taas toinen juttu, maa täysin katastrofi ja mites siellä niitä voisi sitten auttaa? Laivata vaan todelliset pakolaiset meren yli ja antaa turvapaikka, kukin maa kykyjensä mukaan.Tämä touhu ei lopu koskaan,ei ennen kuin isojen valtioiden tavat ja kähmintä on ihmismäisessä kunnossa.
Kattelin dokumenttia missä natsitkin jäi ilman rankaisua kun he tuli voittajavaltioille tärkeiksi , siin sopassa oli mukana paavit ja punaiset ristit ,
Asekauppiaat myy auliisti ja mielettömät ostaa , olen miettinyt sitäkin et olisko kokonaisten kansojen ajattelutavatkin osasyynä tohon sekasortoon.
Kun kattelee esim videoita afrikan katu oikeudesta niin melkosäälittä ja innokkaasti siel lyödään.
Mulla on henkilökohtasena vainoojana se pikku tyttö joka antaui kameramiehen pitkälle objektiiville.
Siin paikassa olisin halunnut sen adoptoida mut tierän et ei mun sääli mitään auta ei muuta.
Tää mailma on paskapaikka olla ja elää ja se on hyväksyttävä jos meinaa elää ja nukkua.
- Viatonsivullinen
Hyvin pitää ennustukset paikkansa, en olisi uskonut sentään ihan kaikkea,
mutta pakkohan se on. Eikö mitään konstia löydy millä tuon vaeltamisen saa loppumaan. Jokaisella kotimaa, miksi eivät pysy siellä ja rakenna sitä,
niinhän muutkin tekevät.
Jos kehtaisin, sanoisin suoraan mitä ajattelen, enhän tiedä asioista sitä
totuuttakaan. - rajat-kiinni-
rajat kiinni, vain se määrä pakolaisia minkä jaksamme ottaa vastaan,
omat ensi tärkeintä hoitaa, sitten vasta pakolaisia kun omat asiat on kunnossa,
muuten ei tule muuta kuin rähinää yhteiskuntaan,- siilimuori
" rähinää yhteiskuntaan"
Heh, Suomessako, näkis vaan. Suomi-poijat ja tyttäret ottavat kiltisti vastaan mitä annetaan. Se on muualla se kun noustaan barrikadeille jotain vaatimaan ja vastustamaan.
- korppis1
Seuraava katastrofi tapahtuu Vatikaanissa pakolaisten sekaan ujuttautuneet radikaalit himoavat Paavin päätä.
Vatikaaniin paavin juttusille asti ei taida ihan noin vain päästä. Sillä taitaa olla henkivartijoita, kun eihän sitä kaiken maailmankaheleista koskaan tiedä.
Nyt kun tuli paavista puhe: tää nykyinen paavi on oikeestaan aika hyvä tyyppi ja edistyksellinenkin.
Uutisissa oli juttua siitä kun Raul Castro, Kuuban presidentti ja Fidelin pikuveli, on puhunut katolisen kirkon helmaan palaamisesta.- eppu2
Tuossa tiedoitustilaisuudessa Suomen pomot sanoi, että pakolaiskiintiö pysyy ennellaan.
Mitä tuohon paaviin tulee, on minunkin mielestäni ihan hyvä.
Tekisi varmaan uudistuksia enemmänkin, kaikista muutoksista tulee vaan iso haloo. Oletan, että on varovainen.
- asdliakdfjuat
On aloitettava syntyvyydensäännöstelyohjeistukset. Amnestyt asialle, suojelemaan syntymätöntä lasta ja kun elinmahdollisuudet paranevat, 'höllennettäisi' rajoituksia. Jos ei ole asumispaikkaa, ei ruokaa, ei mitään muuta kuin lisääntyminen, valtavat lapsparvet, keiden pitäisi huolehtia tästä vastuuttomuudesta? Englanti alkaa olla 'täynnä' populaa, Unkarista en tiedä, Kreikan mellakat, puistoissa makoilevat ihmislaumat ja Italiasta puhumattakaan. Liika on liikaa, ihmispaljous aiheuttaa kurjuutta ja kamaluutta, vaikka ei näin pitäisi olla, mutta tosiasiat puhuttavat, kauhistuttavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html2385440Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,574761Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk133591Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2883306Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699193275Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1823189- 732850
- 652067
- 292001
- 901996