ONKO KOKEMUKSIA D-LINK DI-624

Miten toimii yleisesti ja toimiiko tupla nopeus (108 Mb/s)??
on ollu D-link:stä liikkeellä paljon negatiivistä
juttua.

13

8965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riskipeliä

      Siinä mallissa on ollut yhteyskatko-ongelmia.

      D-Linkin läpäisevyys on keskinkertainen tai heikko. Konfigurointi on keskimääräistä vaativampaa.

      D-Link on kyllä niitä halvimpia. Itse olen taistellut D-Linkin huollon ja takuun kanssa tuskastumiseen asti, ja luovutin. Suosittelisin jotakin turvallisempaa merkkiä, vaikka siitä joutuisi maksamaan muutaman euron enemmän.

      Jo tällä palstalla kerrotuista D-Link -ongelmista voinee päätellä jotakin.

      Kannattaa etsiä testejä.

    • BOA

      Itselläni on tuo. Kannettavan kanssa pelaa kuin enkeli, mutta pöytäkoneessa oleva sarjaan sopiva DWL-520g on kaikkea muuta kuin hyvä. Pätkii jatkuvasti. En voi varmuudella sanoa onko vika verkkokortissa vai DI-624:ssä. Olen saanut nyt sen toimimaan tyydyttävästi, mutta se voi olla joskus hyvinkin hankalaa...

    • ...

      Joo, on kokemusta. Ei ole tosin kuin 54 megan ilmaverkko, mutta tuo purkki pätkii ja kaatuilee koko ajan. Pitänee yrittää myydä jollekin hyväuskoiselle ja ostaa vaikka Airport Express. Käyttöliittymä ei myöskään ole mielestäni kovin selkeä, ainakin super-g -asetus oli piilotettu aika hyvin, kun se piti saada kytkettyä pois.

    • Kiitoksia oikein paljon taidan kiertää kaukaa koko merkin toivottavasti muutkin ;^)

    • D-Linkkaaja

      En tunne kyseisen korttimerkin kaikkia ongelmia, olen kyllä seurannut runsasta negatiivista palautetta kyseisen merkin kohdalta!

      Luulenpa vain, että nyt on sellainen tilanne, että halpa hinta on saanut kansan syvät rivit, meidät "kaikenlaiset tumpelot" hankkimaan kyseisen valmistajan tuotteita ja sitten emme olekaan osanneet hyödyntää täysin tuotteen ominaisuuksia ja siitä on koitunut kaikkea tuota lukemaamme harmia ! ! !

      ( Vähän samanlainen tilanne kuin se väittämä, että "Nokian puhelimissa on paljon vikoja", koska näin huoltoliikkeessä lähes pelkästään vain Nokian puhelimia! :o) )

      Käyttikseni on Win 98 SE .

      Hankin langattoman internet-liittymän ja sain WLAN-kortiksi D-Link AirPlusXtremeG , eli lyhyemmin: DWL-G520

      Kyseinen kortti tukee IEEE802.11g -ominaisuutta, 54Mbps.

      Asetusten löytäminen oli helppoa ja kortti on nopea, toimii vakaasti ja hyvin, olen tyytyväinen!


      Toisaalta Belkin 802.11b ei toiminut minulla lainkaan Win 98 SE:ssä, vaikka uskon sen kyllä yleensä toimivan hyvinkin.


      Hyviä D-Link-kelejä kaikille muillekin!

    • jeppe

      Minulla on sama vekotin.Kyselin kuukausi sitten yhteysongelmista.Latasin uusimman päivityksen ja nyt ei ole yhteys pätkinyt.En osaa muista mitään sanoa kun ei muista ole kokemusta .Ehkä ostaisin toisen merkkisen nykyisellä tietämyksellä mutta jos pelaa vielä toisen kuukauden niin uskallan suositella.

      • Lucky me

        Mulla on ollut DI-624 käytössä nyt noin 5 kk ja hyvin on toiminut. Ei ole pätkinyt eikä muutenkaan temppuillut. Yleensä nuo yhteyksien pätkimiset johtuvat siitä, että laitetta käytetään oletusasetuksilla tai sitten siitä, että verkkokorttin ja tukiaseman astukset eivät vastaa toisiaan.


      • Mec
        Lucky me kirjoitti:

        Mulla on ollut DI-624 käytössä nyt noin 5 kk ja hyvin on toiminut. Ei ole pätkinyt eikä muutenkaan temppuillut. Yleensä nuo yhteyksien pätkimiset johtuvat siitä, että laitetta käytetään oletusasetuksilla tai sitten siitä, että verkkokorttin ja tukiaseman astukset eivät vastaa toisiaan.

        Olen itse hankkimassa laajakaistamodeemia ja ehkä langatonta sellaista ettei tarvitse kiskoa kaapeleita toiseen kerrokseen jne. Onkos tämä DI-624 vain tukiasema langattomalle verkolle vai sisältääkö se myös adsl-modeemin? Joka paikassa lukee että "laajakaista reititin"???


      • jeppe
        Mec kirjoitti:

        Olen itse hankkimassa laajakaistamodeemia ja ehkä langatonta sellaista ettei tarvitse kiskoa kaapeleita toiseen kerrokseen jne. Onkos tämä DI-624 vain tukiasema langattomalle verkolle vai sisältääkö se myös adsl-modeemin? Joka paikassa lukee että "laajakaista reititin"???

        reititin,ei modeemia.


    • äläosta

      Itselläni on DSL-G604T ja voin sanoa että sen osto on erittäin suuri virhe!!! Se kaatuilee ja pätkii koko ajan.

      • Mersault

      • Huoh

        Minulla on vuoden sisään 3. D-likki. Ensimmäinen DI624 oli hajalla jo uutena (pätki eikä firmiksen päivittäminen auttanut) ja toinen hajosi totaalisesti n. 5 kuukauden käytön jälkeen. Sen jälkeen maksoin vähän lisää ja nyt minulla on DI624. Tähän asti se on toiminut kuin junan vessa. Laitteet voivat olla oikeasti rikki ja silloin laite pitää vaihtaa. Ei niiden kanssa kannata loputtomasti tapella. Jos joku kuvio on D-linkissä toiminut hyvin, niin se on takuu. Toki jos nyt saisin valita, niin hyvin toimivasta takuusta huolimatta vaihtaisin merkkiä.


    • Esa

      Itselläni on DI-824VUP ja kaikki toimii. Jaettu kirjoitin, ilmaverkko (Netgear 54), parki konetta LAN'ssa. Olen kuunnellut musaa ja katsellut musavideoita ilmaverkon kautta.
      Belkin kortti läppärissä kiukutteli, vaihdoin ja kaikki on ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe