Sonera nosti datanopeuden 2 -> 21 Mbps

tiedoksi_vaan

Sonera on näköjään nostanut halvimman 15 euron liittymäpaketin nopeuden 10-kertaiseksi eli 2 Mbps -> 21 Mbps, ilman hinnankorotusta. Kiitos siitä, mutta...

Äkkiä ajatellen hyvä muutos, mutta voi olla aika ovela keino kerätä lisämaksuja tai saada käyttäjät vaihtamaan paketti kalliimpaan. Datarajoitus on nimittäin edelleen 1 Gt/kk. Itselleni tuo riittää pelkästään kännykässä mainiosti, mutta WiFi-jaolla tietokoneelle tulee äkkiä raja vastaan vahingossa. Jos huomaamatta tietokone lataa jotain suurta päivitystä tai videoita yms. piilossa olevilla selainlehdillä, niin pakettidatat on käytetty muutamassa minuutissa. Entisellä nopeudella 1 Gt:n lataamiseen menee yli tunti, jonka aikana on jo paljon suurempi todennäköisyys huomata asia. Onneksi vanhojen liittymien nopeutta ei ilmeisesti nosteta automaattisesti. Vähän ihmettelen tätä, että datakaistaa ei varata paketistaan enemmän maksaville. Pakettiin kuuluu nyt myös 4G, joten nopeus todella 10-kertaistuu myös käytännössä.

Edelleen valikoima on tästä huolimatta tietenkin paljon järkevämpi kuin Saunalahdella. http://www.sonera.fi/tutustu ja osta/puheliittymat/sopiva minulle

7

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi gigatavu on tolkuttoman vähän. Minulla meni niin vähän viimeksi, kun oli 256 kbit/s data.

• multiuuser

SOnera on väittänyt, että 4g toimii suuresssa osassa maata, mutta omat tutkimukset omalla alueella ei kyllä tues sitä asiaa..... Sama 3G on ja nopeudet sit laitteesta riippuen maks 5-7megaa. Itsellä on 4G puhelin ja reitin..... Reitittimessä on Elisan 4g mut puhelin on Soneran.....

• luuseriM

puhelin ollu maanantaista alkain vähäisellä käytöllä matkapuhelinverkko 638 Mt wlan 521 Mt eli vkos tulee täyteen toi 1 Gt < siis todella vähisellä käytöllä.

• Mulla meni viime kuussa 37 gigaa WiFI:ä ja 5,85 gigaa 3G:tä. Giga ei riittäisi alkuunkaan.

• ei_halvin

Halvin paketti on kylläkin 9,90€ eikä sen netin nopeutta ole kyllä nostett 1M:stä mihinkään.

• tiedoksi_vaan

Ai niin.. sellainen paketti olikin aiemmin. Mutta ei näytä olevan enää markkinoilla. Nyt jäi turhan iso kuilu perusliittymän ja minimipaketin väliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      135
      7167
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      125
      4961
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4312
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3473
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2281
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      297
      1755
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1506
    8. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe