Olen ainut perijä. Vanhemmillani on 1000neliöinen 81 valmistunut hyväkuintoinen rivitalo-osake hyvällä paikalla. Kun seuraa asuntojen arvoa ja myyntiä. Niin uskon asunnon hinnan olevan ainakin 200-tuhatta.
Meillä on myös Varsinais-Suomessa 2006 kaikilla mukavuukslla rakennettu 2.5hehtaarintontilla kuivanmaan mökki. Arvioin hinnan 100-80tuhatta.
Äitini omistaa myös 1/3 osuuden LPR:stä kerrostalo osakkeesta asunnon arvo jaettuna 3 on n. 66666 euroa. Serkku testamenttasi tämän jo jos kus 80-luvulla, serkun avomies saa asua siinä loppuun asti.
muu irtaimiston n 15-20tonnia
Paljonkhan mahda saada sitten joskus perintöä?
En halua pröystäilläolen ihan tavallisesta duunari oerheestä. Tosin vanhempani ovat iäkkäitä eleäkeläisiä.
Kiitos asiallisista vastauksista
Kuinka paljon saan perintöä??
10
<50
Vastaukset
- Pelkouskotoivo
Olen ainut perijä. Vanhemmillani onSIIS 100neliöinen 81 valmistunut hyväkuintoinen rivitalo-osake hyvällä paikalla. Kun seuraa asuntojen arvoa ja myyntiä. Niin uskon asunnon hinnan olevan ainakin 200-tuhatta.
Meillä on myös Varsinais-Suomessa 2006 kaikilla mukavuukslla rakennettu 2.5hehtaarintontilla kuivanmaan mökki. Arvioin hinnan 100-80tuhatta.
Äitini omistaa myös 1/3 osuuden LPR:stä kerrostalo osakkeesta asunnon arvo n.200-euroa jaettuna 3 on n. 66666 euroa. Serkku testamenttasi tämän jo jos kus 80-luvulla, serkun avomies saa asua siinä loppuun asti. Testametti on tehty että perintö tästä tulee minulle ei isälleni. Näin vanhempani ovat yhdessä sopineet.
muu irtaimiston n 15-20tonnia
Paljonkhan mahda saada sitten joskus perintöä? Noi verot ym askaruttaa
En halua pröystäilläolen ihan tavallisesta duunari oerheestä. Tosin vanhempani ovat iäkkäitä eleäkeläisiä.
Kiitos asiallisista vastauksist- Näin
No mutta eihän kukaan voi tietää tuota vastausta. Sen ratkaisee vanhempiesi mahdollinen testamentti.
Jos testamenttia ei ole, perit tietysti kaiken, kun kerran olet ainoa lapsi. Ensin ensimmäisenä kuolleen puolison omaisuuden ja sitten myöhemmin lesken omaisuuden.
Ensin tehdään tosin ositus, jossa enemmän omistavan puolison puolelta maksetaan tasinkoa vähemmän omistavan puolelle niin, että molemmille puolille tulee varoja saman verran. Leskellä on kuitenkin oikeus olla maksamatta tasinkoa sinulle, joten jos isä kuolee ensin, perit vain hänen omaisuutensa, ja äiti varakkaampana pitää kaiken oman omaisuutensa. Sitten äidin kuoltua perit kaiken mitä hänellä on. - 4erds3r
Näin se menee.
Vanhempien testamentit voivatkin sitten tietysti parhaimmillaan puolittaa koko roskan, kun toinen puoli meneekin jollekulle muulle jättäen tälle ainoalle lapselle vain lakiosan.
Veroasiatkin askarruttivat aloittajaa. Nopeasti yhteenlaskien tuon omaisuuden arvo on noin 386666 euroa (noilla maksimiarvioilla laskettuna). Perintövero tuosta noin nopeasti tarkastellen olisi reilut viiskytdonaa. - Näin
Ja kun tarkastelee vähän hitaammin, niin huomaa sen perintöveron olevan kymppitonnin vähemmän. Reilu nelkyt tonnia siis.
- minä_avaan
Asuntojen kunto huononee vuosien varrella ja tuskin kukaan osaa sanoa, mikä on asuntojen markkina-arvo silloin, kun perintökaari kohdallasi tapahtuu.
Voi hyvinkin olla, ettei mitään perittävää löydy siinä vaiheessa, kun aika koittaa. Rakennukset voivat olla arvottomia homeen takia tai mökkipaikka pakkolunastettu moottoritien alta ja säästöt ja muu varallisuus mennyt vanhempiesi hoitokuluihin. Toinen mahdollisuus on että onni potkaissut ja vanhempasi saaneet 90 milj. Eurojackpotissa.
Paha tietää tulevaa, eikä kannata sen varaan elämäänsä laskea. Ihan kantsii keskittyä omaan elämiseen ja toimeentulon hankkimiseen. Mukava ylläri sitten jos jotain sattuu tipahtamaan. Voipi olla ettei saa varallisuuttaan reaalisoituakaan ja jää vaan kuluja ja velkoja asunnoista, mökkipaikoista ja veroista.- on-murheet
eiks toi 1000 neliön rivarin pätkä ole teollisuus halli
- nmnmnmss
Joko ootat että he kupsahtaisivat?
- Sealoittaja
En mutta he ovat iäkkäitä ja ovat alkaneet kertoa sairauksistaan. Heidän hoitovastuunsa siirtyy pian minulle, niin valitettavaa kuin se onkin. Eikä ole edes sisarusta kenen kanssa jakaa vastuu.
- haaskallajo
On se niin väärin, että eivät kuole pois heti, vaan vaivaavat ainoaa lastaan sairauksillaan.
Eivätkä edes ole tuon suurempaa perintöä saaneet sinulle kootuksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174566
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella281500Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221125- 117978
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924