Suomen kristillinen koulu huonoimpia lukioita

dfghgfh

Sijalla 339 Suomen lukioista. Eipä yllätä. Sehän on seuraus kun vastaa kaikkiin yo-koekysymyksiin raamatun pohjalta.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yuiotioui

Ja muu kristillisen hapatuksen pohjalta, ei sentään ihan kaikkea voi raamatun piikkinkään uskovaisten typeryydestä laittaa.

• Krisuliina

Kaikenlaiset erityiskoulut keskittyvät nimenomaan omaan aiheeseensa, eli erityisalaansa, eivätkä näin ollen anna laajaa sivistystä. Opettajien ja opetuksen taso voi olla alhainen.

Olen kristitty, mutten ymmärrä kristillisen koulun tarkoitusta. Ei ihmistä voi kouluttaa "uskomaan". Mielestäni tuollainen koulu on silkkaa hömppää.

• 184

Samaa mieltä. Usko tulee jokaisen sisältä jos on tullakseen. Ei se kouluilla tule jos ei muutenkaan.

• UskonTyhmyys

Kun maantieteen, historian, kemian, biologian ja fysiikan kysymyksiin vastaa nuoren maan kreationistien oppien mukaisesti - joita oppeja noissa kristillisissä kouluissa opetetaan - niin ei kannata ihmetellä heikkoja tuloksia.

• Krisuliina

Opetetaanko siellä "nuoren maan kreationismia"? Itselläni ei ole tästä koulusta mitään varsinaista tietoa, paitsi, että tiedän sellaisen olevan olemassa.

Yleisesti ottaen oletan sen olevan opetukseltaan rajoittunutta. Vaikka kristitty uskookin Jumalaan, se ei ole este tuntea myös muita vakaumuksia. Itselläni on ollut ja on edelleenkin ateistituttuja, eikä meillä ole mitään ongelmia tulla toimeen keskenämme, kun emme ala kiistelemään kissanhännästä, onko Jumalaa, vai ei.

Itse en enää usko nk. nuoren maan kreationismiin ja mielessäni olen joustanut melko pitkälle, liittäen mielipiteisiini sopivan yhdistelmän kreationismia ja evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta. Aivan. En väittele. On, on. Se on ihan todistettu moneen kertaan, krpl! Mutta niin on Jumalankin olemassaolo. On. Mistä tiedän? Kun vaan tiedän!

Mielessäni ajattelen eräänlaisen Jumalan olevan luomistyön takana, mutta olleen nk. pitkänlinjan Jumala, joka on tehnyt erilaisia kokeilujaan. Uskon, että maapallolla on ollut useita luomakuntia, jotka Jumala on sittemmin hävittänyt ja luonut taas uuden. Aivan. "Tunari Jumala. Jos Hän on Kaikkivaltias, voisiko hän jo onnistua?!"

Uskon, että evoluutioteoriat perustuvatkin löytöihin näistä aiemmista luomakunnista.

• fda

Viimeisellä lauseellasi tarkoitat fossiileja? Eivät ne ole syy miksi meillä on vieläkin evoluutioteoria.

• h.kakkiainen
        Krisuliina kirjoitti:

Opetetaanko siellä "nuoren maan kreationismia"? Itselläni ei ole tästä koulusta mitään varsinaista tietoa, paitsi, että tiedän sellaisen olevan olemassa.

Yleisesti ottaen oletan sen olevan opetukseltaan rajoittunutta. Vaikka kristitty uskookin Jumalaan, se ei ole este tuntea myös muita vakaumuksia. Itselläni on ollut ja on edelleenkin ateistituttuja, eikä meillä ole mitään ongelmia tulla toimeen keskenämme, kun emme ala kiistelemään kissanhännästä, onko Jumalaa, vai ei.

Itse en enää usko nk. nuoren maan kreationismiin ja mielessäni olen joustanut melko pitkälle, liittäen mielipiteisiini sopivan yhdistelmän kreationismia ja evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta. Aivan. En väittele. On, on. Se on ihan todistettu moneen kertaan, krpl! Mutta niin on Jumalankin olemassaolo. On. Mistä tiedän? Kun vaan tiedän!

Mielessäni ajattelen eräänlaisen Jumalan olevan luomistyön takana, mutta olleen nk. pitkänlinjan Jumala, joka on tehnyt erilaisia kokeilujaan. Uskon, että maapallolla on ollut useita luomakuntia, jotka Jumala on sittemmin hävittänyt ja luonut taas uuden. Aivan. "Tunari Jumala. Jos Hän on Kaikkivaltias, voisiko hän jo onnistua?!"

Uskon, että evoluutioteoriat perustuvatkin löytöihin näistä aiemmista luomakunnista.

"En väittele."

Niinpä. Sen sijaan julistat. Se onkin varmasti helppoa tilanteessa jossa ei osaa sanoa missä kohdassa nykyinen evoluutioteoria epäonnistuisi kuvaamaan oikein biologista evoluutiota.

• KaikenlaisiaPiriPäitä
        h.kakkiainen kirjoitti:

"En väittele."

Niinpä. Sen sijaan julistat. Se onkin varmasti helppoa tilanteessa jossa ei osaa sanoa missä kohdassa nykyinen evoluutioteoria epäonnistuisi kuvaamaan oikein biologista evoluutiota.

"Julistan"? Kerroin oman mielipiteeni. Onko se "julistamista"? Missähän kohdin kirjoitukseni meni "julistuksen" puolelle? Ilmeisesti ymmärrämme sanan toisin.

Ette ole julistamistani kuulleetkaan. Kirjoitin aivan neurtraalisti, kohteliaasti, tuoden oman mielipiteeni julki, sillä ketju käsittelee kristillistä koulua.

Tehän täällä julistatte asiaa vastaan. Minä jopa kerroin, kuinka paljon olen luistanut äärifundamentalismista, evoluution puolelle. Jotkut krisut saattaisivat jopa kutsua minua epäuskoiseksi!

Miten ihmeessä teidän kansanne voi keskustella? Te ette siedä mitään vastauksia kristityiltä, itse vain syyttelette. Tämäkin ketju käsittelee kristinuskoista koulua, enkä minä tätä aloittanut! Tämä on mitä ilmeisimmin ateistin aloittama julistus kristinuskoa vastaan.

Onneksi olen tuntenut fiksujakin ateisteja, jotka osaavat keskustella maltillisesti. Menen tänään erään tällaisen kanssa saunaan. Emmekä riitele julistuksista.

Pitäisikö minun kieltää uskoni, jotta te arvoisan herkkähipiäiset uskonvastustajat suvaitsisitte kuunnella? Edes tuo mainittu ystäväni ei ole vaatinut minua tekeytymään saunan ajaksi, tunti-ateistiksi.

• 201
        Krisuliina kirjoitti:

''evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta.''
        Pssst... KG mitä tieteellisellä teorialla tarkoitetaan.

''Uskon, että maapallolla on ollut useita luomakuntia, jotka Jumala on sittemmin hävittänyt ja luonut taas uuden.''
        Mutta jumalasi ei ole hävittänyt kaikkea vanhaa ennen kuin on luonut uuden? Miten muuten selität sen, että löytyy olioita, jotka ovat eläneet useammankin sukupuuttoaallon yli.

• UskonTyhmyys
        Krisuliina kirjoitti:

Ei siellä "virallisesti" opeteta nuoren maan kreationismia, vaan kerrotaan jopa evoluutiosta - tosin pilkallisestti naureskellen ja "oikeaa tietoa" eli kreationismia sekaan ujuttaen. Eli siis opetetaan muka virallisesti (ja ainakin kysyttäessä) evoluutiota, vaikkakin käytännössä painotetaan vain kreationismia. Näin ovat kertoneet eräätkin tuollaisissa kouluissa opiskelleet haastatteluissa.

"Se on ihan todistettu moneen kertaan, krpl! Mutta niin on Jumalankin olemassaolo. On. Mistä tiedän? Kun vaan tiedän!"

Jepjep. Ei todisteen murustakaan, mutta muka todistettu. Ihan varmasti joo. Sinun kaikki todisteesi ovat tasan saman arvoisia kuin jokaisen Allahin nimeen vannovan muslimin todisteet. Ei niin mitään eroa niissä teidän "todisteissanne" joita ei kysyttäessä koskaan löydy, mutta sama sokea uskonvarmuus.

• Krisuliina kirjoitti:

"Itse en enää usko nk. nuoren maan kreationismiin ja mielessäni olen joustanut melko pitkälle, liittäen mielipiteisiini sopivan yhdistelmän kreationismia ja evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta."

Niin. Teoriat ovat selityksiä luonnossa havaituista ilmiöistä.

Miksi nimenomaan uskovat ovat niitä jotka luulevat että teorian kyseenalaistamalla päästään irti itse luonnonilmiöstä, tässä tapauksessa biologisesta evoluutiosta?

Tavallisin vastaus on tietämättömyys. Uskovat eivät tiedä tai edes halua ymmärtää että kyse on faktuaalisesta, havaittavissa ja mitattavissa olevasta luonnonilmiöstä joka on nimetty evoluutioksi.

Riippumatta lainkaan siitä mistä tai kenen toimesta elämä maapallo tuli, biologinen evoluutio porskuttaa eteenpäin perinnöllisyyden, muuntelun ja luonnonvalinnan voimin. Sille ei ainutkaan uskovainen evoluutionkieltäjä voi mitään.

Sama kuin yrittäisitte tulkuttaa että tsunamien selitys on vain teoria. Niin onkin. Mutta itse tsunamit eivät ole.

Luonnonilmiötä eli tsunamia ei kieltäminen pysäytä, oli teoria sen aiheuttajasta kuinka pielessä tahansa.

Mikä tässä siis mättää? Kristilliset koulut, papit, lahkolaissaarnaajat, ynnä muut tahot jotka vääristelevät asiaa enemmän tai vähemmän tahallisesti niin että saavat ihmiset luulemaan että biologinen evoluutio on VAIN teoria.

• Krisuliina kirjoitti:

>evoluutioteoriaa, joka siis on edelleen teoria, ei todistettu fakta.
        Ehh tuota, nyt menee jorpakkoon...
        _Tieteessä_ teoria on havaittujen faktojen perusteella laadittu aihealueen paras selitys. Evoluutioteoria on siis paras selitys biodiversiteetin kehittymiselle, ja jopa niin ylivoimaisesti, ettei kilpailevia tieteellisia selityksiä ole yrityksistä huolimatta kyetty kehittämään lainkaan.

• KaikenlaisiaPiriPäitä kirjoitti:

"Julistan"? Kerroin oman mielipiteeni. Onko se "julistamista"? Missähän kohdin kirjoitukseni meni "julistuksen" puolelle? Ilmeisesti ymmärrämme sanan toisin.

Ette ole julistamistani kuulleetkaan. Kirjoitin aivan neurtraalisti, kohteliaasti, tuoden oman mielipiteeni julki, sillä ketju käsittelee kristillistä koulua.

Tehän täällä julistatte asiaa vastaan. Minä jopa kerroin, kuinka paljon olen luistanut äärifundamentalismista, evoluution puolelle. Jotkut krisut saattaisivat jopa kutsua minua epäuskoiseksi!

Miten ihmeessä teidän kansanne voi keskustella? Te ette siedä mitään vastauksia kristityiltä, itse vain syyttelette. Tämäkin ketju käsittelee kristinuskoista koulua, enkä minä tätä aloittanut! Tämä on mitä ilmeisimmin ateistin aloittama julistus kristinuskoa vastaan.

Onneksi olen tuntenut fiksujakin ateisteja, jotka osaavat keskustella maltillisesti. Menen tänään erään tällaisen kanssa saunaan. Emmekä riitele julistuksista.

Pitäisikö minun kieltää uskoni, jotta te arvoisan herkkähipiäiset uskonvastustajat suvaitsisitte kuunnella? Edes tuo mainittu ystäväni ei ole vaatinut minua tekeytymään saunan ajaksi, tunti-ateistiksi.

Missä on tuo aiempi kirjoituksesi, johon vittaat? Löysin vain Krisuliinan viestin mutta sinulta en mitään.

• Krisuliina kirjoitti:

"Uskon, että evoluutioteoriat perustuvatkin löytöihin näistä aiemmista luomakunnista."

Miten tuo käy yhteen sen kiistämättömän tosiasian kanssa että biologinen evoluutio on käynnissä jatkuvasti ja kaikkialla, ja myös sinä olet yksi sen sadoista miljardeista ilmentäjistä?

Voit toki esittää näyttöä siitä että biologista evoluutiota ei ole, eli että eliömaailma ei ole jatkuvassa muutoksessa. Kerro, miten se on geneettisesti mahdollista suvullisesti lisääntyvillä eliöillä luonnollisessa ympäristössä? Entä suvuttomasti lisääntyvät, kuinka on mahdollista estää kaikki mutaatiot niiden perimässä? Entä ympäristönmuutos? Miten maailman kaikki elinympäristöt saataisiin pysymään muuttumattomina miljoonia vuosia (jotteivat eliöt sopeutuisi muuttuneisiin olosuhteisiin ja muuttuisi erilaisiksi kuin ennen)? Miten saamme mannerlaattojen liikkeen pysäytetty?

Vastaus: Ei mitenkään.

• vm41

Naurettavia fraaseja nuo >on todistettavasti, tai todistettu< lähinnä jumalan olemassaololle, kuin että ei ole olemassa. Esim. >kun vain tiedän<
      Eihän niitä kukaan ole pystynyt todistamaan, ei puolesta eikä vastaan.
      Kaikki perustuu vain typerään luuloon, että >kun vain uskoo<, sekä "toisenkäden" tietoihin, jotka myös uskovat, että on ja ei.

• Itse olen aikoinaan käynyt kristillisen opiston teologia linjaa, eipä paljon laadulla hätkäissyt.

Opettajat vihasivat toisiansa ja ilomielin hylkäilivät vihaamaansa opettajan mielioppilaita.

Ruoka oli maksullista ja harrastukset kiellettyjä.

• fda

Ei kuulosta kovin kivalta laitokselta. Monikohan menetti uskonsa tuolla?

• fda kirjoitti:

Ei kuulosta kovin kivalta laitokselta. Monikohan menetti uskonsa tuolla?

Suurin osa oli nuoria ja veikkaan että tuo meininki oli monelle viimeinen naula uskonsa arkkuun.

• fda

Tämän uskon. Minulle yritettiin tuputtaa erästä syrjässä olevaa kristillistä opistoa nuorempana lukion sijaan. Onneksi olin jo silloin sen verran viisastunut että en luvatuista lahjuksista huolimatta sinne lähtenyt. Voin vain kuvitella minkälaisen helvetin vältin.

• katsopasvaan

Suomen kristillistä lukiota huonompia oli kymmenittäin! Yllättääkö?

• HuonostiMenestyvät

Mutta kaikki kristilliset tai evankeliset lukiot löytyvät kuitenkin listan häntäpäästä, paras sijoitus on sija 322. Parempia löytyy siis sadoittain.

Vielä heikommin menestyneistä suuri osa on lisäksi aikuislukioita joissa opiskeluun panostamisen mahdollisuudet ovat usein heikommat perhe- ja työkireiden vuoksi, opiskelu ei ole siis "päätyö" välttämättä lainkaan vaan enemmänkin harrastus.

• fgjkk
      • Gerbiili

Aakkospuuronikki, teksti aivotonta huuhaata ja päälle vielä linkki jenkkien älyttömimmän huuhaakanavan juttuun. Sinä tuskin olet käynyt edes kristillistä lukiota.

• fda

Miten tämä juttu liittyi ateismiin? Silläkö, että jotkut jumaluskoiset eivät ole koskaan tutustuneet biologiaan sen vertaa, että tietäisivät interseksuaaleista esimerkiksi. Tietysti uskonnon perusteellahan näitä silvottiin joko tytöksi tai pojaksi sen perusteella kummalta henkilö näyttää enemmän, ottamatta huomioon näiden omia tunteita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      207
      4516
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      99
      3267
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1777
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      13
      1387
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1346
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1213
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      52
      1148
    8. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      249
      1144
    9. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      10
      1131
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      55
      1059
    Aihe