Huijausviesti mms:ältä?

kusetuksenalainen

Joo elikkä meikälle tuli just viesti mms nimiseltä palvelulta ja siinä lukee että:

Hei, olet saanut (1) uuden kuvaviestin

Ja sitte siinä on linkki http://fazzy.co/TlME1M5?i=4YDoiFDfzt

Että onkos kusetusta vai ei?

52

17504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • la1981

      Hmm.. mulle tuli just äsken myös! En avannu..

    • kepap

      Itselle tuli myös, en suosittele avaamaan.

    • Jahq

      Mullekin tuli toi sama ja on kerran tullut ennenkin! Poistin saman tien

    • kusetuksenalainen

      Joo ja joss se olis joku multimedia ni kyllä se ois tullu siihe samaa viestii eikä mitä linkkii minnekkää.

    • Huijausviestimms

      Itselle myös ja on tullut ennenkin. Tietokoneella jos avaa niin alkaa Avast varoittamaan troijalaisia. Älä siis avaa tietokoneella!

    • uteliaantyhmä

      Avasin, mikähän paskamyrsky on tulossa? Pelottaa...

      • Olipas_tyhmää

        Minäkin avasin, kävikös sinulle muuten mitään


    • Mikälie

      Samanlainen tuli ja poistin. Kiitos kommenttienne.

    • MMS (engl. ”multimedia messaging service”) ei ole minkään palvelun nimi, vaan se tarkoittaa multimediaviestiä.

      • uteliaisuudesta_maksua

        Äly hoi...? Sehän tässä se huijauskeino onkin. Itselleni multimedia-viestit on usein tullu linkkinä, joka pitää avata Soneran sivulta. Huijausviestin muotoilu ilmeisesti on hyvin samankaltainen. Pitää vaan ymmärtää, että linkki veisi aivan hämärään paikkaan. Ja vaikka olisikin oikea MMS-viesti, niin parempi jättää katsomatta.


    • Miemyös

      Jep jep, tänne tullut myös hiljan. Paitsi että "kuva" olisi ollut jossain zbanco -osoitteessa.

      Perhana mistä tällaisiakin sikiää maailmaan.

      • MerkkiNimiErkki

        Tämä zbanco vie johonkin saladeittailusivustolle. Se mitä tästä joku hyötyy, jää vielä arvoitukseksi.


    • jepjepjep666
    • Muutes

      En tiedä lukeeko tätä kukaan mutta ensimmäinen sääntö internetissä on että älä availe linkkejä vieraalta lähettäjältä. Itse sain "Sinut on mainittu tässä kuvassa: http://firstsms.xyz/c/d?i=5j7J1ltImn" viestin, kyseisen tyyppiset sivut ottavat kuvan ilman lupaa ja käyttää sitä hyväkseen

      • MirkaPupu

        Täällä tuli tänään kans tällainen viesti. Ei tietenkään avattu. Mikähän tää nyt on?


      • Arvaustoimisto

        Kävin Ubuntu-virtuaalikoneella kokeilemassa tuota firstsms... linkkiä ja se alkoi hakea osoitetta api.adlure.net

        ad=mainos, lure=houkutus

        Siihen ruudulle tuli sitten joku Error 522 Connection timed out. Jos se on nyt just alhaalla, niin ei tiedä todellista tuhovoimaa.

        Huijaus se on, ei kannata tärkeällä laitteella klikata.

        Toisella kerralla se kävi play.chatozz.com ja siirtyi play.google.com:iin "ChatOZZ messenger for chats" sovelluksen esittelysivulle. Siellä oli joku kommentoinut yhdellä tähdellä "SCAM!!! DO NOT INSTALL!!! ONLY USES NUMBER TO SEND CHARGED SMS"

        Lisävahvistusta sille ajatukselle, että kyseessä on huijaus, joka voi käydä kalliiksi.


    • Peke5412k

      Tuli juuri äsken itsellekkin. Poistin suoraan.

    • Mitää7766559

      Mä sain kanssa just ”Sinut on mainittu tässä kuvassa”. Ei lähettäjän tietoja ja pelkkä linkki ”firstsms.xyz”???

    • alkuperä

      Huijaus spam -viesti. Linkin painaminen ei ole haitallista, mutta jos avaa tiedoston niin se on jo vaarallista. Lataaminen ei myöskään ole vaarallista ellei jossain vaiheessa avaa tiedostoa.

      Jos kyseessä on linkki joka on yksilöllinen, voivat he saada tietää sähköpostisi olevan aktiivinen ja lähettää tän tiedon nojassa enemmän roskapostia.

      Samoin jos sähköpostiviesti vaatii kuvienlatausta, multimediaa.

      googlen gmail ja microsoftin palveluissa on paremmat suojat roskapostille.

      Jos sanovat että olet voittanut jotain ja lunastaaksesi ensin pitää antaa rahaa on kyseessä aina huijaus.

    • huijausfirstsmsxyz

      firstsms.xyz viesti on huijaus! se redirectaa sut kaikille sivustoille mitkä ovat huijauksia esim olet voittanut bitcoineja anna pankkitietosi niin saat palkinnon jne jne... Mistäköhän lie ovat nämä huijarit saanet numeron ja nimeni , kun senkin olivat osanneet liittää viestiin taino etunimen ja senkin olivat kirjoittaneet väärin :D. Etin domainista tietoa ja sain selville että serveri sijaitsee briteissä ja sitä hostataan venäjältä , eli venäläiset tämänkin takana... Viestissä sanottiin sinut on mainittu kuvassa (Linkki). Älkää vaan menkö tähän ja suosittelisin myös jonkun ilmoittamaan tän puhelinoperaattorille tai ja jopa vaihtamaan ehkä puhelinnumeron jos on toistuvasti tullut tämmöisiä.

    • Outonumero

      Sain juuri viestin 44 7909 46767 numerosta, jossa sanotaan, että "sinut on mainittu t??ss?? kuvassa: " Tietäävät etunimeni. En uskaltanut tietenkään avata. Mikähän tämä on??? Mistä hitosta he ovat saaneet numeroni? En nimittäin luovuta sitä minnekään kilpailuihin tms.

    • Viesti113

      Itellekki tuli tollanen sinut on mainittu tassa kuvassa: googogel.com/xzy jne jne...

    • Huijausviesti123

      Mulle tuli sama, "*****, sinut on mainittu tassa kuvassa:" ja sit linkki palveluun nimeltä googogel. Outoa oli, että tuon ***** kohdalla oli siis minun lempinimi, millä en osallistu ikinä mihinkään kilpailuihin eikä se lue mulla missään. Mistä lie senkin tonkineet.

      • epäileväinen

        Kaverit varmaan tietää lempinimen. Kysele niiltä, ovatko laittaneet kuvan tuohon palveluun ja merkinneet sinut siihen.


      • kuumottaa

        itse sain numerosta ‭ 44 7686 28207‬ täysin samallaisen viestin


      • Lempinimi

        Sain myös lempinimellä


    • jjjepp

      Joo mullekki tuli? En tiiämistä tuli, muttapääseekö ne käsiksi puhelimeeseeni jos en avannut linkkiä ? :( Pienet kuumotukset 🙄 Ja tuli vieläpä omaan numerooni! viesti oli briteistä

    • SEsekin
    • Gakakd

      Itselleni tuli "Oma, sinut on mainittu tässä kuvassa." Eli teidän oma puhelinnumero on tallenettu puhelimiinne sillä nimellä, mikä viestissä luki. Itselläni 'Oma'

    • näitätaas

      Mulle tuli kanssa omalla nimelläni viesti:"xxxxxx sinut on mainittu tasssaaa kuvassa ja linkin jonnekkin hevonh#elvettiin.

      Poistin heti viestin. Omalla nimellä kun tuli tuo, niin se vähän ihmetyttää.

      • Jatkoa

        Numero oli: 447 3001 0105


    • alatalonkeijjo

      Mulla tuli sama viesti ja vielä lempinimellä ja ajatuspäissäni avasin linkin... nopeesti suljin safarin ja tyhjensin verkkkoasetukset ja sivuhistorian ja jne, että onko enää mitää tehtäviss ?

    • digi-info

      F-secure online scannerilla voi aina testaa koneensa (löytyy myös muilta tietoturvayhtiöiltä vastaavia) jos on epäily että kone on saastunut. Mikää yksittäinen virustorjunta ohjlema ei ole yksin kaiken kattava suoja. Ainoo linkki mikä tällä palstalla oli aito, on liene tuo uutinen androidin haavoittuvuudesta. Jos Android laitteesi tietoturvakorjauksen taso (asetukset, tietoja laitteesta alla) on tammikuuta 2018, on suojaus kutakuinkin kunnossa. Vanhetuneilla laitteilla ei yleensä ole näitä uusia päivityksiä ja uhka on suurempi. Virustorjuntaohjelmat tulee olla myös android laitteissa!

      • Messux

      • Messux
        Messux kirjoitti:

        Näköjään näitä on liikkeellä edelleen. Sain tänään viestin: *****, sinut on mainittu tässä kuvassa: http://smsfoto.xyz/c/..... En avannut linkkiä.

        Osoite viittaa Hollannissa sijaitsevan LeaseWeb-yhtiön osoiteavaruuteen.


    • Mato79

      iPhone ei ava viestiä, yritin monta kertaa. :D

      • StMikael

        Samma här. Numero ja osoite hieman erit:
        44741484021
        smsfoto.xyz

        ***** mitä p*****!


    • Varovaisuutta

      Mulle tuli tänään 21.3.2018 tekstiviesti numerosta 44 7320 45249 tekstillä ”*****, sinut on mainittu tassa kuvassa: newsms.xzy”.

    • epäileväinen

      Sain yöllä tekstarin numerosta 0503629***. Siinä oli ainoastaan linkki jollekin nettisivulle bdo.to/***

      Numero on kotimainen kännykkänumero. Soitin siihen, mutta kukaan ei vastannut. Nyt kun googlasin, niin sitä numeroa oli jo tänään haettu kymmenen kertaa kukasoitti.fi-palvelusta.

      Uusi jymäytys taitaa olla liikkeellä.

    • Viesti tuli numerosta 44777919249 hetki sitten (oma nimeni) sinut on mainittu tassa kuvassa smsfoto.. en avannut ja poistin heti.

    • Ärsyttää

      Tänne myös tuli tekstiviesti ”********* , sinut on mainittu tässä kuvassa http://catk.co/K4K

      Ja tuossa tähtien paikalla oli oma puhelinnumero. Se tuli numerosta 08615846297

      • TurhaaHarmia

        Samoin mulle tuli "(oma puhelinnumero), sinut on mainittu tassa kuvassa- tekstiviesti tuolta catk.co-sivustolta. Numerosta 03415134373. En avannut koko viestiä.
        En tiedä liittyykö asiaan, mutta oltiin juuri laivalla ja reissussa, jonka jälkeen viesti tuli :(


      • Arvelija

        Mulle tuli samanlainen, nettiosoite samantyylinen, numero alkoi 998... En ole käynyt missään enkä laittanut numeroa mihinkään epämääräisiin paikkoihin.

        Voisiko olla, että jos saavat jonkin laitteen saastutettua, niin saavat sitten siinä tallessa olevat numerot tietoonsa? Tai sitten jokin spämmipuhelulista, tuleehan näitä roskapuheluita jatkuvalla syötöllä esim. remonttifirmoilta, joten mikseipä ne muutkin saisi näitä numeroita käsiinsä. Nuo yllämainitut, missä on ollut lempinimi, voisi mielestäni viitata siihen, että numeroita on kaapattu ihmisten puhelimista.


      • Haitallinen-sivusto
        TurhaaHarmia kirjoitti:

        Samoin mulle tuli "(oma puhelinnumero), sinut on mainittu tassa kuvassa- tekstiviesti tuolta catk.co-sivustolta. Numerosta 03415134373. En avannut koko viestiä.
        En tiedä liittyykö asiaan, mutta oltiin juuri laivalla ja reissussa, jonka jälkeen viesti tuli :(

        Tänään tuli mulle samasta paikasta "(oma numeroni), sinut on mainittu tassa kuvassa" -viesti ja sen perässä joku URL -osoite.

        Viestissä eivät käytä scandi-merkkejä. Kirjoittavat: "tassa" eikä "tässä", ei siis ainakaan Suomesta peräisin. Puhelin ei avannut kyseistä URL-osoitetta. Tietokoneen Fsecure -ohjelma puolestaan esti menemästä kyseiselle sivustolle, koska kyseessä on "Haitallinen sivusto".


      • haitatkotiin
        Haitallinen-sivusto kirjoitti:

        Tänään tuli mulle samasta paikasta "(oma numeroni), sinut on mainittu tassa kuvassa" -viesti ja sen perässä joku URL -osoite.

        Viestissä eivät käytä scandi-merkkejä. Kirjoittavat: "tassa" eikä "tässä", ei siis ainakaan Suomesta peräisin. Puhelin ei avannut kyseistä URL-osoitetta. Tietokoneen Fsecure -ohjelma puolestaan esti menemästä kyseiselle sivustolle, koska kyseessä on "Haitallinen sivusto".

        Et päässyt kuvaasi katsomaan, harmin paikka. Kokeile laittaa F-Securen suojaukset pois päältä, niin saat kaiken saastan koneellesi.


    • bdo.to

      tosiaan mulle tuli kans kotimaisesta numerosta tekstiviesti jossa pelkästään linkki bdo.to sivustolle. vaatii tarkkaavaisuttaa kans koska oli ovelasti koitettu hämätä laittamalla linkin alkuun "https:/ /", /-merkkien välissä välilyönti. tietenkään tollasia linkkejä ei saa muutenkaan koskaan avata.

    • enavaile

      juuri pukkas samanlaisen "xxxx sinit on mainittu kuvassa" viestin ihan tavallisen olosesta 04048394202 numerosta

    • Rosgaposti

      Minulle tuli juuri viesti.
      Puhelinnumeroni, sinut on mainittu tassa kuvassa
      Http://allz.co/jGT

    • greekinfinland
      • Vastaaja

        Isi, puhelinnumerosi alku 351 osoittaa Portugalin suuntaan. En käynyt kuvaviestiä katsomassa, koska en ole isi.


    • M11m44

      Mulle tuli kans tänään viesti ja nimenomaan lempinimellä. Hitto että säikähdin kun en oo kyseistä lempinimeä käyttänyt vuosiin. Et mistä lie löytynyt. Osoite gogoogl.com... Onneksi tajusin googlettaa ennen avaamista jota en nyt sitten tee.

      • M11m44

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      659
      4100
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      46
      1802
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1597
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      41
      1506
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1476
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      1402
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1136
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      50
      1086
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      75
      1084
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1009
    Aihe