Eläkeläiset ja työttömät äänestivät persuja

Miltä.tuntuu

Saavat vastineeksi leikkauksia ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan ja eläkeläisten asumistuki lakkautetaan, joutuvat hakemaan yleistä asumistukea, asumistuki pienenee. Mahtaa vituttaa kun leikkaukset ensi vuoden alusta astuvat voimaan...

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vgvfvffc

      Normipersua ei vituta. Rahaa on.

      • Normipersun.rahat

        50 tonnia pankissa.




        Velkaa.


      • AY-talkoisiin-mukaan

        Persujen työryhmä oli liian kokematon ja tietämätön. Kokoomus kusetti täysin. Eläkeläisverotus on edelleen korjaamatta ja silti eläkeläisten asumistuki leikattiin.
        Tuplavahinko.
        Työttömyyskassojen rahat ovat loppu. Vajetta on jo täytetty valtion velalla. SAK/AY ei osallistu ansiosidonnaisen rahoitukseen, vaikka kerää isoja jäsenmaksuja. Viimeistään nyt niidenkin pitäisi toimia jäsenistönsä eduksi eikä vain aiheuttaa työttömyyttä lisää.


      • Perpanssi
        AY-talkoisiin-mukaan kirjoitti:

        Persujen työryhmä oli liian kokematon ja tietämätön. Kokoomus kusetti täysin. Eläkeläisverotus on edelleen korjaamatta ja silti eläkeläisten asumistuki leikattiin.
        Tuplavahinko.
        Työttömyyskassojen rahat ovat loppu. Vajetta on jo täytetty valtion velalla. SAK/AY ei osallistu ansiosidonnaisen rahoitukseen, vaikka kerää isoja jäsenmaksuja. Viimeistään nyt niidenkin pitäisi toimia jäsenistönsä eduksi eikä vain aiheuttaa työttömyyttä lisää.

        Seli seli. Tiesivät tasan tarkkaan mitä tekivät.


    • Kyllä_kelpaa

      Autovero alenee, saan uuden hienon auton tuhansia euroja halvemmalla. Heh-heh, porvarihallitus on aloittanut hyvin, tukia pitää leikata reilummin jotta voidaan esim. perintövero poistaa.

      • verotonn

        Sain ison perinnon, mutta en maksa perintöveroa roistovaltiolle.


      • verotonn kirjoitti:

        Sain ison perinnon, mutta en maksa perintöveroa roistovaltiolle.

        Eivät maksaneet Juha Sipilän lapsetkaan, kun saivat ennakkoperintönä muutaman miljoonan euron arvoiset firman osakkeet...


    • Armoton_totuus

      Persut ovat oikeistopuolue joka ajaa kovaa oikeistolaista politiikkaa. Luulisi viimeistään nyt kaikille tämän olevan päivänselvää.

      • miettisit-vähän

        Mielummin oikeisto kun väärästö.
        Väärästö sai maamme liriin. Elettiin velkarahalla ( ja siksi joudutaan yhä elämään).
        Väärästö ajoi tiehensä tuottavat tulolähteet ja sitten valittavat, kun rahaa ei ole ilmaiseksi enää saatavissa. Olet varmaan Kreikkalainen :D


      • Perpanssi
        miettisit-vähän kirjoitti:

        Mielummin oikeisto kun väärästö.
        Väärästö sai maamme liriin. Elettiin velkarahalla ( ja siksi joudutaan yhä elämään).
        Väärästö ajoi tiehensä tuottavat tulolähteet ja sitten valittavat, kun rahaa ei ole ilmaiseksi enää saatavissa. Olet varmaan Kreikkalainen :D

        Mieluummin väärästö kuin tärähteneistö joka muodostaa nykyisen hallituksen. Ja sekin antaa kreikalle tukipaketin. Vieläkö naurattaa?


      • AntipersunItkuja
        Perpanssi kirjoitti:

        Mieluummin väärästö kuin tärähteneistö joka muodostaa nykyisen hallituksen. Ja sekin antaa kreikalle tukipaketin. Vieläkö naurattaa?

        Eipä muu kuin itkusi ja raivosi, melkein yhtä paljon kuin tyhmyytesi.


      • Itse asiassa persut ovat vasuripuolue, mutta samalla niin populistinen vasurikopla, että myyvät kaikki aatteensa ministeriauton takapenkille pääsystä ja puoluetuesta.

        Soinihan on aina sanonut, että hänen puolueensa on enemmän vasemmistolainen kuin oikeistolainen. Asiassa on vain sellainen pikkujuttu, ettei Soinilla ja kumppaneilla ole todellisuudessa mitään muita periaatteita kuin rahan kahmiminen.


      • Perpanssi
        AntipersunItkuja kirjoitti:

        Eipä muu kuin itkusi ja raivosi, melkein yhtä paljon kuin tyhmyytesi.

        Kuule, sinä idiootti lastenraiskaaja olet viimeinen joka voi sanoa ketään tyhmäksi. Mutta eihän sinua mummonpotkijaa ministeriaudin takapenkillä kansan mielipide kiinnosta. Jotta jospa suksisit vittuun ja tappaisit itsesi niin maailmasta tulisi parempi paikka?


    • valttimaltti

      Mistähän aloittaja kaiken tietää. Ennustaja ty:ssä olisi hommia, muttei pitkäksi aikaa.
      Hätilijät lietsovat ennenaikaisesyti vaan sekasortoa, mikä onkin Venäjän strategia.
      Ensin tutkitaan, sitten vasta voi alkaa kapinoimaan ja mouruamaan.

      • Miltä.tuntuu

        Jos lukisit lehtiä tietäisit että ansiosidonnaisesta työttömyyspäivärahasta ja eläkeläisten asumistuesta leikataan satoja miljoonia.


      • Miltä.tuntuu kirjoitti:

        Jos lukisit lehtiä tietäisit että ansiosidonnaisesta työttömyyspäivärahasta ja eläkeläisten asumistuesta leikataan satoja miljoonia.

        Jopa vitsin murjaisit! :D

        Että persu lukisi lehtiä! :D


    • narunjatke

      Kyllä vituttaa vaikka en äänestänyt persuja. Huonosti tulee käymään meille eläkeläisille. Leikkaukset ja korotukset osuvat eniten juuri meihin eikä tuloihin edes tehdä indeksikorotuksia enää.

    • Näin_tulee_käymään

      Neljän vuoden kuluttua persut tulevat maksamaan kalliin hinnan hallituskiimastaan. Ainakin puolet nyt istuvista kansanedustajista tulee putoamaan joten nauttikaa nyt kun vielä voitte. Kansan tuomio tulee olemaan armoton!

      • antaas-aloitella-ensin

        Ehei, tilanne on se, että sinä ja puolueesi olette mennyttä. Persut ovat oikeudenmukainen puolue kuten olemme huomanneet.
        Nythän ne vasta aloittelevat joten katsotaan ensin ja kuunnellaan.
        Jos Persut ei hoida hommia, niin joku muu sen tekee. Tulee vaikka uusia puolueita sitten, jos niille on tilausta.
        Nythän kyse on siitä, että edelliset eivät saaneet aikaiseksi muuta kun homoäänestyksen. Siitä porukasta monet tippuivat ja tulevat jatkossakin tippumaan.
        Jos nyt ajatellaan, että virkakoneisto sosiaalietuineen eli reilusti yli varojensa niin pitäähän sitä jarruttaa.


      • Perpanssi
        antaas-aloitella-ensin kirjoitti:

        Ehei, tilanne on se, että sinä ja puolueesi olette mennyttä. Persut ovat oikeudenmukainen puolue kuten olemme huomanneet.
        Nythän ne vasta aloittelevat joten katsotaan ensin ja kuunnellaan.
        Jos Persut ei hoida hommia, niin joku muu sen tekee. Tulee vaikka uusia puolueita sitten, jos niille on tilausta.
        Nythän kyse on siitä, että edelliset eivät saaneet aikaiseksi muuta kun homoäänestyksen. Siitä porukasta monet tippuivat ja tulevat jatkossakin tippumaan.
        Jos nyt ajatellaan, että virkakoneisto sosiaalietuineen eli reilusti yli varojensa niin pitäähän sitä jarruttaa.

        Epäoikeuden mukainen. Ja neljän vuoden päästä persuista ei ole kuin muistot jäljellä. Ja kansa rukoilee että tulisi vasemmistohallitus. Muuten juurikaan sieltä virkakoineistosta ja sen eduista ei leikattu...Miksihän?


      • antaas-aloitella-ensin kirjoitti:

        Ehei, tilanne on se, että sinä ja puolueesi olette mennyttä. Persut ovat oikeudenmukainen puolue kuten olemme huomanneet.
        Nythän ne vasta aloittelevat joten katsotaan ensin ja kuunnellaan.
        Jos Persut ei hoida hommia, niin joku muu sen tekee. Tulee vaikka uusia puolueita sitten, jos niille on tilausta.
        Nythän kyse on siitä, että edelliset eivät saaneet aikaiseksi muuta kun homoäänestyksen. Siitä porukasta monet tippuivat ja tulevat jatkossakin tippumaan.
        Jos nyt ajatellaan, että virkakoneisto sosiaalietuineen eli reilusti yli varojensa niin pitäähän sitä jarruttaa.

        No peruvatko persut nyt sitten homolain? Rohkenen epäillä.

        Odotellaan rauhassa, että Yle julkaisee kolmen seuraavan kuukauden gallupit, niin sinäkin näet, mihin suuntaan persut syöksyvät.


    • enääeikuseteta

      Joo, näin kävi!
      Asumistukea leikataan ja vanhan, isopäästöisen autoni käyttövero nousee taas. Uutta ei ole varaa ostaa. Eikä tässä vielä kaikki! Lääkekorvauksia leikataan ja muitakin terveydenhoitokuluja hilataan ylöspäin! Työeläkkeni indeksikorotukset leikataan tai poistetaan!
      Arvatkaas äänestänkö persuja seuraavissa vaaleissa tai näiden SSS-miesten edustamia puolueita.

      • tulevaisuus-edessä

        Tietenkin äänestät. se vasuriosasto ei saa aikaiseksi muuta kun vääryyttä. Mene töihin !
        Työntekijän oloja helpotetaan. Oloneuvosten vaikeutetaan. Mitä siinä nyt on niin väärää?
        Eläkkeistä luin, että se tulee olemaan pommi. Leikkaukset olisi pitänyt tehdä lujalla kädellä. Eläkeläiset seuraavan 5 vuoden aikana ei ole tehnyt tarpeeksi jälkeläisiä jotta heitä voitaisiin elättää. Rahaa ei ole kun ne on "sijoitettu muualle". Ruokaa ei kohta tehdä kun ei ole tekijöitä jne jne.
        Olis voinut porukka miettiä muutakin kun itseään. Osa yhä nostaa kohtuuttomia eläkkeitä kun toiset taas ei juuri ollenkaan.
        Ahneus on syöpä.
        Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut haluavat tehdä töitä loppuun asti. Jos ei muuta, niin siivoilla roskia kaduilta. ( ottaa osaa yhteiskuntaan).


      • Perpanssi
        tulevaisuus-edessä kirjoitti:

        Tietenkin äänestät. se vasuriosasto ei saa aikaiseksi muuta kun vääryyttä. Mene töihin !
        Työntekijän oloja helpotetaan. Oloneuvosten vaikeutetaan. Mitä siinä nyt on niin väärää?
        Eläkkeistä luin, että se tulee olemaan pommi. Leikkaukset olisi pitänyt tehdä lujalla kädellä. Eläkeläiset seuraavan 5 vuoden aikana ei ole tehnyt tarpeeksi jälkeläisiä jotta heitä voitaisiin elättää. Rahaa ei ole kun ne on "sijoitettu muualle". Ruokaa ei kohta tehdä kun ei ole tekijöitä jne jne.
        Olis voinut porukka miettiä muutakin kun itseään. Osa yhä nostaa kohtuuttomia eläkkeitä kun toiset taas ei juuri ollenkaan.
        Ahneus on syöpä.
        Onneksi kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut haluavat tehdä töitä loppuun asti. Jos ei muuta, niin siivoilla roskia kaduilta. ( ottaa osaa yhteiskuntaan).

        Eli riistoporvari puhuu taas kerran. Eläkeläiset ja työttömät ovat syöpä... Ratkaisusi eläkeläiseten määrään on varmaankin joukkotuhonta... Miten menee töihin kun maassa potkitaan viikoittain entisiäkin kortistoon? Ja miten se helpottaa työntekijän oloja että hänen asemaansa heikennetään urakalla? Teikäläiset wahlroosin fuckbuddyt olisi pitänyt laittaa oikein kunnolla verolle. Vaikka sellainen 150 prosentin pääoma- ja idiotiavero...


    • OsaanAjatellaItse

      Minä en äänestänyt, olen sen verran järkevä.

      • exxxx.persehinen

        Konkkaan menneestä liivimyyjästä Isä Timo teki ministerin. Enemmän kuin älytöntä.


    • makeetaon

      Kieli kokoomuksen perseessä, leikata köyhiltä ja kuunnella niiden turhaa vikinää..
      Koppalakkikuski ja audinpenkki pyhittää kaiken. Kysykää vaikka demuilta!

    • EikäVarmanaTietonaMuuta

      Eivät astu voimaan 2016 alussa ainakaan.

    • Oikeenhyvä

      En ole työtön enkä eläkkeellä. Persuja äänestin tiettyjen arvojen ja asioiden perusteella. Myös kokoomuslainen politiikka kelpaa ja kepulainen politiikka jossa maaseutuakaan ei unohdeta kelpaa. Persujen menestys miellyttää, hallitusohjelma miellyttää ja hallituskokoonpano miellyttää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe