Hallituksen yhtenäisyys kesti yhden arkipäivän!

Hallitus nimitettiin perjantaina. Sunnuntaina yhtenäisyys oli pelkkä muisto.

Oli selvää heti ministerinimitysten selvittyä, että entinen paperitehtaan työntekijä Lindström laitettiin aivan liian suuriin saappaisiin. Hänen nimittämisensä edes työministeriksi olisi jo ollut huono vitsi, mutta oikeusministerin tehtävien antaminen hänelle vähän kuin sivuhommaksi ei naurata yhtään.

Nyt persu Lindström alkoi vetää jotakin aivan uutta persulinjaa, hallitusohjelmasta välittämättä. Kaikkein uskomattominta on, että hän alkoi keikuttaa hallitusta omien sanojensa mukaan Soinin luvalla! Lindström sanoi Iltalehdelle: ”Kyllä minä olen meidän puheenjohtajan pitänyt ajan tasalla näistä asioista”.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015053119785761_uu.shtml

Persun aivottomuutta kuvaa hyvin, että hän uhkailee työnantajia Kela-maksun palauttamisella, ellei yhteiskuntasopimusta synny. Sopimuksellahan on tarkoitus saada parannettua suomalaisten kilpailukykyä, mutta Lindström haluaa päin vastoin korottaa palkan sivukuluja, jolloin kilpailukyky heikkenisi entisestään tai palkkoja olisi pakko alentaa.

Toivottavasti hallitus kaatuu ennen kuin Suomi on täydessä kaaoksessa.

9

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinonii

      Lindström on oikeassa. Hänen ulostulonsa paljasti, kuinka EK on käskyttänyt pikuinssi Sipilän kyykyttämään työntekijät. Palkkojen alentaminenhan on ainoa tie, jolla osaamattoman yritysjohdon tulos varmistetaan. Vajaa vuosi, niin omistajat ovat putsanneet Suomen Kreikkaa tyhjemmäksi. Mutta tätähän kansa vaaleissa tahtoi, ei valiteta, nauttikoon vuorineuvoksetar Portugalista ja teddyt Ruotsista.

      • Lindström on väärässä.

        Varsinkin väärässsä hallituksessa, kun ei noudata sen ohjelmaa.


    • saappaisiin

      Nyt on aivan kauhea tilanne, koko Suomi on nyt ihan piloilla. Ministeri Linström on mennyt sanomaan sellaisen sanaan jota ei ole hallitusohjelmassa.
      Kelamaksu sanna ei saa kukaan Sipilän hallituksen ministeri sanoa! Sosialistisen oppositition tärkein tehtävä on vahtia ettei kukaan ministeri sano mitään sellaista mitä ei ole hallitusohjelmassa. Aivan erityisen vaarallista on, että tuo kielletty kelamaksu-sana mainittiin sunnuntaina.

      Kelan lisäksi muita kiellettyjä sanoja ovat mm Venäjä, aluevesiloukkaus, ilmatilaloukkausn yms. Näitä sanoja kenenkään ministerin ei pidä edes ajatella.
      Myöskään takinkääntöä ei mainita hallitusohjelmassa joten sitäkään ei saa kukaan ministeri sanoa.

      On hyvä, että meillä on sosialistinen oppositio joka vahtii ministerien käyttämiä sanoja. Aloittaja on takuulla oikeassa hallituksen kaatumisessa jos noita kiellettyjä sanoja lausutaan ääneen. Hallituksenkaatumisen estämiseksi olisi hyvä jos ministereiltä kiellettäisiin myös kiellettyjen sanojen ajattelu. Tähän opposition pitäisi kehittää jokin digitaalinen valvontamenettely.

      • Sinulle taisi tulla pahanlaatuinen persuilukohtaus?

        Eiväthän punapersut ole nyt oppositiossa, vaan vähän aikaa hallituksessa.

        Hallituksen elinkaari ei vaikuta pitkältä, kun jo tässä vaiheessa persuministeri alkaa persujen puheenjohtajan luvalla uhkailla työllistäviä yrityksiä palkkojen sivukulujen korottamisella. Tuo tapahtui jo sunnuntaina, kun hallitus oli nimitetty perjantaina ja silloin vielä persupomokin vakuutteli yhtenäisyyttä hallitusohjelman noudattamisessa - sen hallitusohjelman, joka tähtäsi työpaikkojen lisäämiseen vähentämisen sijasta.


      • Ministerin täytyy olla aina sen verran selvin päin, ettei lähettele oman hallituksensa vastaisia tiedotteita lehdistölle sydänyöllä kahden kossun kännissä.


      • vfffgfgfg
        Liike kirjoitti:

        Sinulle taisi tulla pahanlaatuinen persuilukohtaus?

        Eiväthän punapersut ole nyt oppositiossa, vaan vähän aikaa hallituksessa.

        Hallituksen elinkaari ei vaikuta pitkältä, kun jo tässä vaiheessa persuministeri alkaa persujen puheenjohtajan luvalla uhkailla työllistäviä yrityksiä palkkojen sivukulujen korottamisella. Tuo tapahtui jo sunnuntaina, kun hallitus oli nimitetty perjantaina ja silloin vielä persupomokin vakuutteli yhtenäisyyttä hallitusohjelman noudattamisessa - sen hallitusohjelman, joka tähtäsi työpaikkojen lisäämiseen vähentämisen sijasta.

        Mitä vielä haluat" Kelamaksun poisto, varallisuusveron poisto, yhteisöveron alennus EU:n pohjakastiin. Oletko joku loinen?
        Miksi yrittäjät eivät halua maksaa veroja ja osallistua yhteiskunnan ylläpitoon?

        Kuvitteletko olevasi jotain yksin? Suksi Etelänavalle tekemään businesta. Ei tarvitse maksaa veroja.

        Mitä sinulla olisi, jos ei tätä infrastruktuuria olisi veroraholilla rakennettu?

        Luuletko olevasi joku erityisolento, kun olet yksityisyrittäjä?

        Luuletko olevasi joku yhteiskunnan tukipylväs, kun olet yksityisyrittäjä?

        Älä kuvittele itsestäsi liikoja. Mitä suuremmissa määrin olet "kitisijä", jonka pääministerikin on jo todennut. Kitisijä sinä olet. Jos ei businekset luista, niin ei kai se työntekijöitten vika ole.

        Lopeta hommat, mutta älä kitise.


      • erikuinliike

        Varallisuusveroa meillä Suomessa ei maksa kukaan, se on poistettu jo kauan aikaa sitten. Yhteisöveron pohjakasti lienee Virossa, jossa se on 0%, tietyin ehdoin.


      • vfffgfgfg kirjoitti:

        Mitä vielä haluat" Kelamaksun poisto, varallisuusveron poisto, yhteisöveron alennus EU:n pohjakastiin. Oletko joku loinen?
        Miksi yrittäjät eivät halua maksaa veroja ja osallistua yhteiskunnan ylläpitoon?

        Kuvitteletko olevasi jotain yksin? Suksi Etelänavalle tekemään businesta. Ei tarvitse maksaa veroja.

        Mitä sinulla olisi, jos ei tätä infrastruktuuria olisi veroraholilla rakennettu?

        Luuletko olevasi joku erityisolento, kun olet yksityisyrittäjä?

        Luuletko olevasi joku yhteiskunnan tukipylväs, kun olet yksityisyrittäjä?

        Älä kuvittele itsestäsi liikoja. Mitä suuremmissa määrin olet "kitisijä", jonka pääministerikin on jo todennut. Kitisijä sinä olet. Jos ei businekset luista, niin ei kai se työntekijöitten vika ole.

        Lopeta hommat, mutta älä kitise.

        Yrittäjäthän maksavat omien verojensa lisäksi myös ne työntekijöiden bruttopalkat, joista valtio, kunta ja seurakunta saavat osan veroina itselleen.

        Kaiken lisäksi yrittäjät maksavat sekä yrityksen tuloksesta että itselleen ottamastaan henkilökohtaisesta tulosta verot. Yrittäjä maksaa siis kolminkertaiset verot joka vuosi, kun pystyy työllistämään jonkun ja firma tuottaa edes vähän voittoa.


    • kysymysvffgfgfg

      vfffgfgfg, kertoisitko minulle kuka sinun mielestäsi maksaa asumistuen, opintotuen,
      julkisenpuolen palkat, julkisenpuolen rakennukset, kirjastopalvelut, julkisen liikenteen, teiden rakentamisen, terveydenhuollon, poliisin palvelut, koulutusmenot, ym.? Mikään ei ole ilmaista, joku kaiken aina maksaa. Ja tosiasia on se, että ilman yrittäjiä ja hyvätuloisia veronmaksajia (tai heidän maksamiaan veroja) olisi pienituloisten elämä huomattavasti paljon kurjempaa. Hallituksen toimenpiteillä, niin rankkoja kuin ovatkin, pyritään siihen, että meidän lapsemme ja heidän lapsensa eivät joudu maksumiehiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe