Tässä hieroskelen kauppaa 1,6 litran uudesta Wagonista. Mitä hyvää tai huonoa on ko. pirssissä kokemusten pohjalta?
Corolla Wagon
12
3024
Vastaukset
- Jarkko.
Moi,
sain uuden 1.6 Sol Wagonin lokakuussa eli uudempaa facelift mallia.
Plussaa:
Erinomainen varustelu: sekä mukavuus että turvavarustelu
1.6 kone luokkansa paras; vääntää alhaalta ja kirmaa herkästi yläkierroksille. Kulutus oikeassa suhteessa kulkuun. Lisäksi moottorin ääni mukavan hiljainen
laadun tuntu
kaupungissa mainio pyöriteltävä
huolto-organisaatio markkinoiden paras
Miinusta:
-tiloissa häviää luokassaan uudemmille tulokkaille
-ajo-ominaisuudet eivät huonot mutta eivät luokkansa parhaatkaan
-sivutuuliherkkyys
- ei aiehuta naapurikateutta ;c)
Kokonaisuutena mainio peli. - auto
tavalliselle autonkäyttäjälle. Ei enempää eikä vähempää.
- ron j
Kokemusta -04 farkusta on kasaantunut sen verran että voisinpa vaikka kommentoida. Talviajo-ominaisuudet ovat osoittautuneet paremmiksi kuin oletin: vaikka onkin kevyt auto niin ei karkaa käsistä huonolla tiellä ja ohjautuu melkein paremmin kuin kesäkelillä. Koko ikäni olen ollut euroautoilija ja nyt olen jopa alkanut pitää tästä autosta. Se on yllätyksetön, varma ja tarvittaessa helppo vaihtaa/myydä. Kulutus on pieni jos ajaa siististi mutta nousee vain hieman jos polkee rajummin. Pienihän se tiloiltaan on mutta kelle riittää niin ei voi valittaa. Automaatti-ilmastointi on hyvä, samoin lämmintä riittää nyt pakkasilla.
- Jeppe
On selvästi jäljessä näistä uudemmista farkuista tiloiltaan ja ajettavuudeltaan(Renu, Opel), myös Volkkari kaikinpuolin parempi. Älä ainakaan kitkarenkaita alle ota, jos tähän päädyt. Ominaisuuksiinsa nähden kallis auto.
- Vertailla
Onhan tuo Corolla kovin kallis.
Samaan hintaan saa jo Primeran, eikä Lagunakaan tavoittamattomissa ole.
1.6 Corollan kilpailijoita ovat mm 2-litraiset: Lancer, Megane ja Golf. Astra on ykskasi ja Stilossakin on tilan lisäksi tehoakin rutkasti enemmän.
Mieti vielä.- -Sami
1.6 corollan kilpailijoita 2-litraiset Lancer, megane ja golf? Miten päädyit näihin? Jos otetaan vaikka corollan linea sol varusteet ja lisätään ne vastaavien mallien jo 1.6 koneisiin autoihin, ne ovat hinnaltaan kalliimpia puhumattakaan 2-litraisista. Mitenkään kehumatta sen enempää mutta uskallan väittää että Corollan 1.6 vvt-i vastaa ominaisuuksiltaan useimpien autojen 1.8-koneita.
Ylipäätään autoa ostettaessa ei kannata tuojottaa pelkästään ostohintaa vaan venyttää ajanjaksoa myös siihen päivään kun haluat päästä autosta eroon. Corolla pitää hintansa markkinoilla olevista autoista parhaiten, toista ääripäätä edustavat Fiat ja Opel. Lisäksi Toyotan laatu on luokkansa parhaimmistoa ja kaiken kukkuraksi Toyotan huolto-organisaation on todettu monissa vertailuissa/kyselyissä lajinsa parhaaksi.
- 1,6vagon
Auton ominaisuuksien kanssa tulen hyvin toimeen.Itse pidän tärkeimpänä ominaisuutena, 7corollaa omistaneena,sen käyttö varmuutta .Ei ole ollut mitään ongelmia.Kokeilin kerran euro autoa ja petyin sen laatuun,vikoja vikojen jälkeen.
Jos vuodessa tulee paljon kilometrejä,kalliksi tulee nämä euroautujen pito, korjaamo laskujen takia. - Minä vaan
Moro,
Tuollainen peli vm. 03 on tällä hetkellä alla. Ajettu nyt vähän vajaa 20 tkm. Toistaiseksi on ainakin pelannut kuin kello, mutta ei vielä saisi kyllä mitään ihmeellistä ollakaan.
Ajettavuus muuten ihan ok, mutta aika herkkä sivutuulelle tämä kyllä on. GY UG500 talvirenkaat ei ole kyllä mikään nappivalinta, on meinaan aika uraherkät. Olen ajanut vastaavaa peliä Continentalin nastoilla ja ovat ihan eri maata. Myös alkuperäiset Bridgestonen kesäkumit joutaa tunkiolle. Ovat ihan hirveät jyrät. Talvirenkailla auto hijenee selvästi. Muuten melutaso on keskimääräinen luokassaan.
Ja tuo uusi malli on selvästi parempi ajaa. Kaupungissa auto on erittäin näppärä väännökkään koneen ja tunnokkaiden hallintalaitteiden ansiosta.
Moottori on luokassaan ominaisuuksiltaan loistava. Se on väännökäs, mutta silti erittäin kierrosherkkä.
Tilaa on kohtuullisesti, ei kuitenkaan yhtä paljon kuin Meganessa tai 307:ssa.
Uusi malli on tilauksessa, joten sen verran tyytyväinen olen ollut. Kokonaisuutena auto on mielestäni perhekäyttöön ihan hyvä peli. Mitään suurta luxusta tämän hintaiselta autolta on turha odottaa. Hintahan on ihan linjassa kilpailijoihin nähden. Jotkut höyryää, että Primerakin on saman hintainen, mutta hyvitys siihen oli 3000 erkkiä pienempi, joten kovin kosmeettinen tuo Nissanin hinnanalennus oli.- C05
Olin itsekin ajatellut noita Goodyeareja kun oma Wagonini tulee...
Oliko mielestäsi Goodyearin ja Continentalin välillä melueroa? Hinnat ovat kuitenkin samaa luokkaa joten voisihan sitä ostaa Continentalitkin elleivät ole kovin äänekkäät. - Minä vaan
C05 kirjoitti:
Olin itsekin ajatellut noita Goodyeareja kun oma Wagonini tulee...
Oliko mielestäsi Goodyearin ja Continentalin välillä melueroa? Hinnat ovat kuitenkin samaa luokkaa joten voisihan sitä ostaa Continentalitkin elleivät ole kovin äänekkäät.Osta ihmeessä Continentalit. Ei ne GY:t mitkään meluisat ole, mutta Contit on kyllä vielä hiljaisemmat. Itselle oli ihan selvää, että uuteen tulee nyt Contit.
- Jiipee
Uuden corollan tullessa markkinoille kävin koeajamassa ja toteamassa että millainen riisipussi on tullut taas markkinoille. Yllätyin todella positiivisesta autosta ja nyt on toista vuotta oltu 2.0 D4D Stw corollan omistajia.
Ei mitään vikoja ollut, 54 tkm mittarissa. Suosittelen.Miekii halluun suositella nimittäin :))
Ei mut oikeesti.Sellainen perus varma auto toi on(1.6 sol wagon),samoin kuin edellinen corollakin (1.3l/88hp) xli sedan.
Ainut takuukorjaus on tehty radion näytön päältä kun kojelauta rupes irvistelmään.Sen korjasivat takuuseen ja siinä ne korjaukset.Ite laitoin uuden Corollan kanssa eilen tilaukseen,tosin Verso version :) (1.8 manuaali 5 henk. sol) Tykkään ajella tuolla tiellä,enkä heilutella hinausköyttä :)
renkaista sen verran,jotta mie ainakin oon tykänny ihan älyttömästi ajaa kitkoilla! En ihan pikku kummassa nastoja takas ota.Syksy talven ajoin Nokian nelosilla ja vaihoin Nokian rsi:t tilalle,niin on todella hieno rengas!Esim.sellaisella huurteisella asfaltilla väitän jotta on parempi pito,kuin astalla.(mihis se nasta pääsis puremaan,kun on vaan liukas(tettu) asfaltti alla)
Kesällä on sitten Michelinin energyt.Mie kanssa nakkasin saman tien Bridgestonet poijjes,kun sain auton..Muutenkin kesäksi riittää vallan mainiosti h-nopeus luokan renkaat.V-nopeusluokan on ne mitkä tulee alla,niin se on kova kopura jo muutenkin...toki varmaan vakaa ajettava,mut melua aiheuttava :)
Tuossa kahtelin uutta versoa esittely hallissa,niin siinä näky olevan Dunlopit alla...Voi itku..rengas ostoksille joutuu taasen,jos sellaisilla tulee mulle se verso.Uudet Corolla oli muuten Michelineillä...epistä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387725Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802