Perussuomalaisten ansiosta käytettyjenkin autojen

autoverotusoksit

hinta tipahtaa. Saksasta alkaa virrata lähes uusia turvallisempia isompia autoja jotka päästävät vähemmän. Vanhat nissanit joutaa viedä sitten jortaaniaan tahikka sulattaa. Tämä on hyvä asia. Perushoitajatkin ajavat pian parivuotisilla Audeilla Passateilla Volvoilla

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä asia, jos ei ole juuri ostanut, tai omista autoa, ja jaksaa odottaa muutaman vuoden.

    • Perpanssi

      Niin, ja sitten se kääntöpuoli:

      Autokauppa hyytyy veronalennuksesta – myynti oli "täysin kuollutta" hallitus­ohjelman julkaisun jälkeen

      http://www.hs.fi/autot/a1432874425741

      Eli autokauppa Suomessa kuolee pystyyn. Jotta olikohan tämä nyt ihan tarkoitus? Saattaa nimittäin tulla kalliit 5 prossaa auton hinnasta...

    • Perpanssi

      Niin, ja se veronalunnus kohdistetaan pienpäästöisiin autoihin. Eli micra se on jatkossakin hoitsun alla...

    • Ja_miksi

      Miksi persur haluavat Suomesta vanhojen saksalaisautojen loppusijoituspaikan?

    • turvaateille

      Uuden ostaa jolla on varaa. Nykyiset isotkin autot ovat pienipäästöisiä. Ei autoliikkeet Suomessa mene konkkaan vaan myynti ja tulot kasvavat kun yhä useampi pystyy ostamaan Perussuomalaisten ansiosta uuden auton. Saksasta tuodaan nytkin käytettyjä autoja , pian ne ovat halvempia nekin

      • hiiohoii

        Et usko itsekään märkiäuniasi.


    • Häpeän

      Vain tosi kalliissa autossa tuo veronalennus näkyy. Onhan se parempi että Wahlroos ja hänen kumppaninsa saavat autonsa kymmeniä tuhansia halvemmalla. Mitäs siitä jos mummoilta menee lääkkeet ja köyhien lapsilta leipä. Onko tämä tosiaan perussuomalaista politiikkaa????

    • takkipyörii

      30000 autoon tonnin alennus ja samalla nousee kaikki muut kustannukset joka syö alennuksen kokonaan ja ei edes riitä. Saikohan Soini muuta aikaiseksi kuin itselleen takapenkin audista. Kyllä kepulit ja kokoomus huijasi persuja isosti. Kun ei osaa niin näin siinä käy.

      • Häpeän

        Se on totta, ostin tammikuussa 28 000€ uuden auton ja jos vero alenee niin se alennus olisi -1000€:n. Minua ei yhtään harmita sillä minulla oli aika uusi auto, joten väliraha voisi olla jopa isompi. Se minua harmittaa että noiden Wahlroosin kaltaisten ökyautonostajien veronalennuksen vuoksi joutuu monet, monen auton, syrjäseutuperheet maksamaan satojen eurojen lisälaskun. He eivät varmaan pysty ostamaan monia kalliita autoja. Oikeudenmukaistako?


      • Häpeän kirjoitti:

        Se on totta, ostin tammikuussa 28 000€ uuden auton ja jos vero alenee niin se alennus olisi -1000€:n. Minua ei yhtään harmita sillä minulla oli aika uusi auto, joten väliraha voisi olla jopa isompi. Se minua harmittaa että noiden Wahlroosin kaltaisten ökyautonostajien veronalennuksen vuoksi joutuu monet, monen auton, syrjäseutuperheet maksamaan satojen eurojen lisälaskun. He eivät varmaan pysty ostamaan monia kalliita autoja. Oikeudenmukaistako?

        Periaatteessahan tuo on ihan hyvä, että käyttöä verotetaan enemmän. Näin tuetaan esimerkiksi työmatkapyöräilyä.


      • Maaseudulta
        pepep kirjoitti:

        Periaatteessahan tuo on ihan hyvä, että käyttöä verotetaan enemmän. Näin tuetaan esimerkiksi työmatkapyöräilyä.

        Niin, mutta ota huomioon että kaikki ei asu kehä III:n sisällä. Mitenpä siinä pyöräilee kun lähimpään kauppaan on 28km, työmatka on 52km, lapsien peruskoulu 28km, sinne tosin on kuljetus. Oppikouluun on 52km, maksullinen kyyti. Lääkäriin on 112km jne. Tämä on kuitenkin persujen ja kepun valta-aluetta ja eikä lähellekään pitkämatkaisimpiakaan täällä.
        Autoja on kolme, josta uusin on 2005-mallia ja muut paljon vanhempia. Arvaa olenko tyytyväinen näihin päätöksiin?


      • Maaseudulta kirjoitti:

        Niin, mutta ota huomioon että kaikki ei asu kehä III:n sisällä. Mitenpä siinä pyöräilee kun lähimpään kauppaan on 28km, työmatka on 52km, lapsien peruskoulu 28km, sinne tosin on kuljetus. Oppikouluun on 52km, maksullinen kyyti. Lääkäriin on 112km jne. Tämä on kuitenkin persujen ja kepun valta-aluetta ja eikä lähellekään pitkämatkaisimpiakaan täällä.
        Autoja on kolme, josta uusin on 2005-mallia ja muut paljon vanhempia. Arvaa olenko tyytyväinen näihin päätöksiin?

        Onhan näitä muitakin kaupunkeja, ja joku 10km menee vielä pyörälläkin. Julkista liikennettä voisi kuitenkin kehittää maaseutujen osalta, vaikka ei niitä linja-autoja tyhjänäkään kannata ajattaa, jos kukaan ei niitä halua käyttää.

        Kannattaisi maaseudulla asuvien vaatia parempaa julkista liikennettä.


      • takkipyörii
        pepep kirjoitti:

        Onhan näitä muitakin kaupunkeja, ja joku 10km menee vielä pyörälläkin. Julkista liikennettä voisi kuitenkin kehittää maaseutujen osalta, vaikka ei niitä linja-autoja tyhjänäkään kannata ajattaa, jos kukaan ei niitä halua käyttää.

        Kannattaisi maaseudulla asuvien vaatia parempaa julkista liikennettä.

        Vaatia parempia julkisia,millä rahalla se toteutettaisiin?


      • takkipyörii kirjoitti:

        Vaatia parempia julkisia,millä rahalla se toteutettaisiin?

        Yksityistämällä.


    • eienääpersu

      Metsuri-mersun ja volvon hinta putoaa tonnin ja käyttömaksut
      nousee ja nyt on jo 980 euroa vuodessa joten miinuksen puolelle
      jäädään.Veronalennus on tarkoitettu rikkaille jotka ostavat luksus-
      autoja tässäkin on ajateltu vain raharikkaita niin kuin kaikessa muus-
      sakin leikkauksissa tämä on sitä persuilua.

      • Vihainen-mies

        Tämä veroalennus tällaisessa tilanteessa on täydellinen moka, ettäs Soini kehtaa kiristää kuluja köyhille ja helpottaa rikkaiden ökyautojen ostoa. Petturi Soini!


      • hiiohoii

        Juuri näin siinä kävi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      90
      1968
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      370
      1620
    3. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      29
      1490
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      69
      1316
    5. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1085
    6. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      38
      1021
    7. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      950
    8. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      70
      907
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      82
      892
    10. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      856
    Aihe