Meillä essolaisilla on terveet elämäntavat, ja siksi olemmekin aina välttäneet turhaa kahvinjuontia. Terveystieteilijöiden mukaan kahvinjuonti aiheuttaa ihmiselle nopeasti isomman tarpeen, jolloin Esson vessaan saattaisi muodostua ruuhkaa, koska isomman tarpeen tekeminen vie enemmän aikaa kuin pienemmän tarpeen hoitaminen.
Me viisaat essolaiset pyrimme aina välttämään ruuhkia, joten siksi nautimmekin aina seurustelujuomana vain terveellistä keskaria. Sekin aiheuttaa ennen pitkää pienemmän tarpeen, mutta se on nopeasti hoidettavissa, kun osaamme heittää vetemme siististi Esson kukkapenkkiin.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2015061419859887_tr.shtml
Essolaiset välttävät kahvia
4
50
Vastaukset
- ö-Öö
Pian juhannus, taitaa esson juhannusruusut voida hyvin, eivät ainakaan kärsi lannoituksen puutteesta.
Mutta aloituksessa hyvä aihe. Suomalaisilla paljon vatsaongelmia. On laktoosi-intoleranssia ja vaikkapa keliakiaa, mitkä aiheuttavat sitten vatsavaivoja monille.
Ikinä kukaan ei ole yhdistänyt sitä, että suomalaiset kovia juomaan kahvia asiaan. Käytännössä kai kaikki tietävät, kahvi tosiaan vaikuttaa vatsantoimintaan, eikä se tarkoita ummetusta. Tunnen ihmisiä, joilla vatsaongelmia ja just jokin keliakia diagnisoituna. Niillä nyt kuitenkin vatsa oireilee ajoittain, vaikka kuinka tarkkaa ruokavaliota pitävät. Kaauheasti luetaan tuoteselosteita ja etsitään vikaa ruokavaliosta. Ja samalla hörpitään kahvia. Joskus tullut mieleen kysäistä, liekö ikinä miettineet kahvin kittaamisen osuutta asiaan.
ei sen puoleen, kyllä liiallinen keskarin kittaaminenkin edesauttaa vatsan toimintaa. Vaan, nythän kesä ja juhannuskin edessä. Kunnolla gillattu käsistemakkara auttaa vatsaongelmiin, siinä kun on hiiltä :D
=DW=- siilimuori
Nii, keliaakikoillekin on nykysin omat keskarit.
Emme ole absolutisteja
Emme me essolaisetkaan ole ihan absolutisteja kahvin suhteen, vaan anname kyllä pahalle joskus pikkusormen. Monissa juhlatilaisuuksissa mekin juomme kahvia, mutta nautimme sen aina konjakin kanssa, jolloin selviämme silloinkin vain pienemmällä tarpeella.
- tuli-ährättyä-
-- mä kävin ABC:llä p a s k a l l a ,
ei ollu ruuhkaa, mistähän mahto johtua, olikohan hajussa jotain vikaa,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654