pelokaasti ulosottoon

pelokaspelokas

Ensitapaaminen parin päivän päästä ja pelotaa. Koti on, velkoja n.16000ulosottoon menossa ja lisäksi maksan muita pienempiä velkoja pienillä erillä. Töissä käyn autolla. Bussi ei kulkee. Autosta velka 5000e ja kaupassa tarjoavat n. 8000. Jos mittaa auton ulos, silloin en tietää pystynkö ulosoton aikana käymään töissä? Parilla tonnilla saa auton nillä on ajettu 300000km tai enemmän. Joskus on yli 200km. päivä. Puolisuoni on hoitanut autolaina. Puhelimessa oli pelottava ääni. Pelottaa. Työ on vakituinen.

27

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta_on

Kun auto on osamaksulla niin Uo ei voi tehdä asialle mitään :) Kokemusta on.
      Omassa kotona saa asua...ei uo sitäulosmittaa vaikka velkaa....

UO ehdottaa jotain maksusuunnitelmaa ja sillä siisti...

• honolulu

Jos sinulla hirveet velat ,haje itses velkasaneraukseen .Jos ulosottomies rupeaa velkojasi periin niin kulut niin suuret ettet pääse veloistas . Vaikka ois oma velallinen sunto tai vaikka maksettu , muissa veloissa ei rahat riitä niin asuntosi menee jonkin ajan kuluttua hukkaamiskieltoon , sit pakko myyntiin .Siis ota yhteys velkaneuvojaan , ellei omassa asuinpaikassasi ole niin sit sinne mihin asuin kuntasi kuuluu .Sitä ei tarvi kavahtaa , viet kaikki paperis sinne , ne kyl neuvoo mitä tarvii .Jos ja kun pääset velkajärjestelyyn mikä hajetaan oikeudesta siis velkaneuvoja hoitaa tän niin sen jälkeen ulosottomies ei voi enään viedä mitään .Velalliset tekee yhdessä velkaneuvojan kanssa maksusuunitelman . VOIN SANOA ET KANNATTAA

• Pelokaspelokas

Mul on kunnollinen palkka. Jostain luin, että maksukyvyn pitää olla. Mul on vielä osat velat perinnässä. Pitääkö kaikki olla ulosotossa. Millaisia tietoja puoliskolla tarvitsee antaa? Voiko asunto ja velallinen auto säilyä velkajärjestely sähköpostissa? Joku aika sitten ihan alussa, kun soitin yhdelle ulosoton viranomaiselle sanoi pari sanaa velkajärjestelystä

• Pelokaspelokas

Anteeksi jälleen kirjoitusvirheitä tuli edellisessä. Meillä on yhteinen asuntolaina.

• Iopioo
        honolulu kirjoitti:

Jos sinulla hirveet velat ,haje itses velkasaneraukseen .Jos ulosottomies rupeaa velkojasi periin niin kulut niin suuret ettet pääse veloistas . Vaikka ois oma velallinen sunto tai vaikka maksettu , muissa veloissa ei rahat riitä niin asuntosi menee jonkin ajan kuluttua hukkaamiskieltoon , sit pakko myyntiin .Siis ota yhteys velkaneuvojaan , ellei omassa asuinpaikassasi ole niin sit sinne mihin asuin kuntasi kuuluu .Sitä ei tarvi kavahtaa , viet kaikki paperis sinne , ne kyl neuvoo mitä tarvii .Jos ja kun pääset velkajärjestelyyn mikä hajetaan oikeudesta siis velkaneuvoja hoitaa tän niin sen jälkeen ulosottomies ei voi enään viedä mitään .Velalliset tekee yhdessä velkaneuvojan kanssa maksusuunitelman . VOIN SANOA ET KANNATTAA

Honolululle.
        Minulla on velkoja 3 kpl. Mitkä eivät vielä ole missä perinnässä jakaisi niistä ovat isoja10000 pankkilainoja. Yhteissumma veloitetaan on kyllä n.55000e. Jostain luin, että ennen pitää velkojen kanssa yrittää sopia sovitella.Mutta niillä on nyt jo pitkä maksuaika eli maksimimäärä. Monelta kuukaudelta ne tiliotteita katsovat.

• hipsi

Minusta ulosoton henkilökunta on aina ollut asiallista ja ystävällistä, neuvojakin heiltä olen saanut. Joten ei kannata jännittää sinne menemistä. Koti voidaan ulosmitata ja ulosotto voi vaatia sen myyntiä, jos sillä saadaan velat kuitattua etkä niitä muuten saa maksettua kohtuullisessa ajassa.

• Oikeutta

Tee kaikkesi ettet joudu ulosottoon, noin paljon velkaa tarkoittaa ulosotolle hyvää bisnestä. Ne viivyttävät velkaasi niin paljon ettet pysty maksamaan sitä vuosikymmeniin ne ovat yhteydessä perintätoimistoille ja kierrättävät velkaasi ettet pysty maksamaan edes jatkuvia korkoja eli olet aina enemmän velkaa. Muista,? tässä on kysymys isoista bisneksistä siinä on myös Valtio mukana. Minä myös (TIEDÄN ETTÄ SE ON TOTTA.) Minulla nimittäin on kokemus (ikävä kokemus.)

• Oikeutta

Haluan vielä muistuttaa, että ulosottomiehen koulutuspohjaan vaaditaan vain lukiopohja. Eli kysymys on heidän provisiopalkasta. Eli pidetään sinua mahdollisemman kauan velallisena ja saadaan vähän ylimääräistä rahaa tilille. Niin toimii Ulosotto Maassamme.

• Oikeutta

Suomi 24 ei lähettänyt viestiäni ? Ihmettelen? Vaikka siellä oli vain Ulosottomiesten ahneus ja ammattitaidottomuus kyseessä. Muista kumminkin että Ulosottomies saa aina enemmän provisioita mitä kauemmin velkasi siellä on. Toivon kaikesta sydämestä että saat asiasi kuntoon.

• Ensiksi nimim. Oikeutta, hyppää kaivoon...

Aloittajalle sen verran että pelko pois. Menet tapaamiseen jossa pohditaan sinun ja velkojesi hoidon tulevaisuutta. UO-mies kertoo mikä hänen mielestään olisi oikea tapa alkaa hoitamaan velkojasi. Voit aina kertoa oman mielipiteesi jonka hän mahdollisesti ottaa huomioon. Jos et mene tilaisuuteen tai muuten vetkuttelet ja kikkailet niin tämän jälkeen on aika turha odottaa hyvää palvelua... tulet saamaan sen saman mitä niin kovi muukin saa. Ja siitä nämä uo vastaiset kommentit sitten kumpuaa. Jos tarvitset autoa työmatkoihin niin uo ei vie autoa. Ilmeisesti auto kuitenkin puolisosi nimissä kun sen kerran maksaakin. Parilla tonnilla saa jo hyvän auton jos niikseen tulee. Oma maksoi 800€ ja mittarissa oli tuolloin 148 tkm ja tähän asti perushuolloilla selvitty. Todennäköisesti uo ottaa palkastasi sen lain salliman 1/3 ja sillä selvä. Jos sinulla muita velkoja niin ilmeisesti nyt enää niitä ei kannata maksaa vaan päästää nekin uo:oon. Ne rahat jotka nyt siis säästyy niin laita sukanvarteen pahanpäivän varalle. Toki jos on ihan pieniä velkoja niin niitä kannattaa yrittää maksaa kerralla pois jotta saisit käräjä- ja uo-kulut loppupeleissä pienemmiksi. Muutenkin näin uo:n kynnyksellä kannattaisi tarkistella omia kulutustottumuksia ja yrittää laittaa kaikki turhat menot pois kuten lehtitilaukset, superkaskot, kalliit nettiliittymät... jne jne. Toki asumiskuluista ei tingitä ja nehän kannattaa aina hoitaa ennen muita velkoja.

• eokeo

Alottaja.
      Soitin uo:hon. Ei toivonut vielä tepamista, vaikka olen aiemmin kertonut, että sinne päätyy enemmän velkaa. nyt on 3 kpl. Laitoin hänen toiven mukaan palkkatiedot 4 kuukaudelta ja sen pohjalta laski paljon maksan kuukaudessa. Nyt on 5000e siellä. Kyllä pelottaa vieläkin, että koska rupeaa kyselemään autosta. Onko niin, että myöhemmin kui kaikki velat ovat siellä. Nyt edes ei kysellyt minun kokonnaistilanteesta. Huolestutaa ja koko aika mietiskelen, koska tulee se päivä kun autosta kiinnostuu tai kodista. Auto on omissa nimissa. Aiemm maksoin hänen autoa. En tietää olisiko pitänyt itse ehdotaa tapamista. Tuntuu, että keskustelu ei ollut perusteellinen.

• jonis73

Turhaan jännität mullakin ulosottomies kyseli heti autosta puhelimessa mutta mielenkiinto loppu siihen kun saa joka palkasta osuutensa nyt pari vuotta mennyt ja auto seisoo pihassa vielläkin vaikka ulosotto velkaa viellä 23000€.ulosotto selvitys voi myös tehdä puhelimessa niin ei tarvi paikanpäälle mennä.

• pelokaspelokas

Kyselen myös sinulta jonis73. Paljonko maksat kuukaudessa ulosottoon? Tulen maksamaan vähintään 700e kuukaudessa. Kiitos vastauksista

• 187

No 700e/kk on ihan hyvä lyhennys, kun sun velkasumma on kuitenkin loppupeleissä aika pieni. Ei ne sun autoon koske, koska ei siitä pakkohuutokaupassa saatava voitto ole kuin sun muutaman kuukauden lyhennys.

• jonis73
        pelokaspelokas kirjoitti:

Kyselen myös sinulta jonis73. Paljonko maksat kuukaudessa ulosottoon? Tulen maksamaan vähintään 700e kuukaudessa. Kiitos vastauksista

3 alle 18 vuotiasta niin suoja osuuden jälkeen saa noin 260€ kuukaudessa.

• rva44

Meillä kyllä piti siirtää auto puolison nimiin. Perusteeksi ei riittänyt, että tarvitsen työmatkaan, vaikka työmatka 55 km eikä joukkoliikenne toimi niin, että sitä voisi käyttää. Auton vm. 2004 ja uo alkoi 2012. Velkaa oli 60 000 eli paljon. Nyt on jäljellä noin 33 000.

Mutta ei uo:ta kannata pelätä! Itse ainakin olen saanut erittäin asiallista kohtelua.
      Hyvää juhannusta!!

• pelokaspelokas

Hei rva44!
        Miten paljon kuukaudessa maksat ulosottoon? Oliko 2012 auto velaton tai ei? Mul on työmatkat ja vielä lisäksi päiväkohtaiset ajot töissä. (joskus 50km.) Työn haussa oli edellytys auton käyttöön. Tsempiä, hyvin olet lyhentänyt velka.

• rva44

Auto oli velaton, käytettynä ostettukin. Olen maksanut vähintään 1000 euroa kuussa. Luulisi tuonkin vaikuttavan uo:n kantaan, että tarvitset autoa myös työssäsi. Onhan se parempi niillekin, että saat velat maksettua pois.

• Pelokaspelokas

Miten rva44 pystyit siirtämään auton toisen nimiin? Eikö ulosotto ymmärtänyt että Piilota autoa. En aivan käsittää sitä kirjoitusta. Helppo olisi kun ulosotto antaa siirtää toisen nimiin. En nalkutaa, mutta voisitko vähän avata asia!

• rva44
        Pelokaspelokas kirjoitti:

Miten rva44 pystyit siirtämään auton toisen nimiin? Eikö ulosotto ymmärtänyt että Piilota autoa. En aivan käsittää sitä kirjoitusta. Helppo olisi kun ulosotto antaa siirtää toisen nimiin. En nalkutaa, mutta voisitko vähän avata asia!

Uo-mies, nainen itseasiassa, sanoi suoraan, että auton omistaminen ei näytä hyvältä ja on vähän hankala juttu. Sanoin jo siinä, että no sitten siirrän auton miehen nimiin, koska tarvitsemme auton. Näin teimme. Mun asioitani hoitava henkilö on hyvin inhimillinen.

• Pelokaspelokas

Mul on vissiin mutkaosempi siirtää, koska ei ole velaton auto.

• Oikeutta

Ei mitenkään voi pitää paikkansa. Että 3vuodessa olisi maksanut jo puolet 60 000 euron velat. Kyllä täytyy olla Helvetin isot tulot tai sitten omaisuutta niin paljon mistä on voinut maksaa. Eräällä miehellä oli ulosotossa 20 000tuhatta. Maksoi sitä 1/3 osatilistä 6 vuotta. Yhteensä hän oli maksanut 30 000tuhatta siis kolmannes ylimääräistä jo. Silti hänellä oli vielä 15 000 maksamatta. Eli maksuja oli maksettu ainoastaan 5 000 tuhannella. Eli et pysty maksamaan sitä koskaan . Lotto voitto tai vanheneminen.

• rva44

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin 60000-33000 ei tee ihan puolta... Maksan min tonnin joka kuussa. Kyllä ne velat vaan kummasti lyhenee. Eikä kaikkien velat ole kulutusluottoja tai pikavippejä. Oma tarinansa taas on se, miten näinkin hyvillä tuloilla sinne uo:n ajautuu..

• 136

Jooh, kyllä se lyhenee kun tarpeeksi maksaa. Jos kolmessa vuodessa oot maksanut 27000e, velkapääoma on keskimäärin lyhentynyt 750e/kk tonnin maksulla. Kuulostaa ihan realistiselta, varsinkin kun alussa menee paljon korkoihin ja ulosottomaksuihin.

Mutta tossa ylläolevassa esimerkissä lyhennys on ollut liian pieni korkoihin nähden. Tuossa tilanteessa ulosotto voisi kaivata vähän uudistusta. Ei ole mitään järkeä nyhtää rahaa 15 vuoden ajan moninkertaisen velkasumman edestä, mutta silti alkuperäinen velkapääoma jää maksamatta. Ehkä ainakin pienituloisella voisi pääomaa lyhentää ensin, sitten vasta korot (joille ei enää lasketa korkoa)?

• Genopää

Hoisin aikanaan tuttavani asiaa jossa hänen myöhässä maksettu sairaalalaskunsa(sossu oli maksanut viikon myöhässä) oli laitettu ulosottoon ja summa oli kasvanut kaksinkertaiseksi korkoineen kuluineen, laskun saanut sairaala ei ollut ulosoton mukaan ilmoittanut ulosotolle saaneensa saataviaan ja lasku laitettiin ulosottoon sekä merkattiin tuttavani piikkiin vaikka päiväysten mukaan lasku oli maksettu jo aikoja sitten kun se ulosotto pantiin lopullisesti täytäntöön. Laskun pääoma oli 8000 markkaa ja vouti oli saanut summaksi 16000 markkaa koska samasta laskusta oli tullut ulosottomiehen mukaan heille sairaalasta kaksi perintäilmoitusta, nytpä vouti laski yhteen 8000 8000= 16000 eli jos samasta laskusta olisi tullut vaikka vielä pari ilmoitusta lisää niin summa olisi ulosotossa kasvanut jo 32000 markkaan. Kävin ulosottomiehen kanssa mieleenpainuvan keskustelun jossa käytiin läpi alkuperäisiä papereita ja kummassakin sairaalan lähettämässä paperissa ulosmitattavan laskun numero ja syy oli sama mutta silti ulosottomiehen järki ei riittänyt tajuamaan että kyse oli yhdestä 8000 markan summasta josta sairaala oli jostainsyystä tehnyt kaksi perintäilmoitusta vaikka lasku oli jo maksettu. Koville otti ulosottomiehellä myöntää että ulosotossa oleva summa oli täyttä huuhaata ja virheen syy oli kaikkein vähiten tuttavani jolta sitä ulosmitattiin. Otin yhteyttä sairaalaan joka oli laittanut laskut perintään, siellä mutistiin ja sönkötettiin että mutq ööh mutq aah niinq .... Tuota 16000 laskua ei varaton tuttavani joutunut maksamaan sillä se vanheni ja hänen luottotietonsakin palautuivat sitten aikanaan.

• 1010101010101

On monenlaisia ulosotto henkilöitä, Itsellä kävi niin kun joudun uo:n asiakkaaksi niin ei riittänyt kun otti palkasta 1/3 osan noin 800e kk velkaa 45k omistin auton 5v vanhan josta maksamatta rahoitusyhtiölle 2/3 osa ensin tuli hukkaamiskielto sen jälkeen ulosotto, eikä auttanut vaikka tarvitsin autoa työmatkoihin ja olin sopinut rahoitusyhtiön kanssa maksuista, uo vei myi ja minulle jäi vielä velkaakin, eli ketään ei saanut mitään????? omistin myös vanhan moottoripyörän arvo 1500e uo vei myi 800e kulut isommat kuin arvo????? eli miten vaan voi käydä, toiset pystyy sopimaan hyvin asioita ja joustavasti itsellä niin ei käynyt
      Säästin 1.5v ja ostin 3000e maksavan auton ja sitä ei vielä ole vienyt kun alle 3000e arvoisia kulkupelejä ei ilmeisesti enää nykyään ulosmitata kun se ei ole kenenkään etujen mukaista.

• Pelokaspelokas

Olen samaa mieltä että ulosotossa on erilaisia työntekijöitä. Taitavat hirveitä valtapeliä jotkut niistä pitää. Pelkään, että minullakin on huono onni ulosotoniin kanssa. Käyn monessa paikassa vähän sivutöitä tekemässä. En tietää saako tietää nuot paökamaksajat ja tiedottako jokaiselle, että ulosottoon osa siirretään. Maksaisin kyllä ylimääräiset tulot mielellään itse ulosoton tilille. Nolo kun jokaiselle työnantajalle ilmoittaa eli palkalaskijalle. Miten lasketaan ylimääräisistä suorituksista ulosoton taulukon maksut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      233
      2172
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1808
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1436
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1215
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1075
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1068
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      994
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      990
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      834
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    Aihe