Hinnoittelusta

Karkeastiarvioiden, jos tuet jäisi pois, jauhokilon hinta nousisi noin 20snt, maitolitran hinta nousisi noin 60snt, joka sisältää sok.n nöyryytyshalpuutuksen korjauksen.. Paljonkohan lihalle tekisi? Jauhelihakiloon tulisi 3-4 egee lisää hintaa?

7

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_mene_näin

      Koska kaikki välikädet ottavat prosentit välistä niin elintarikkeiden hinta ei nouse pelkästään tuon kertomasi verran vaan välikäddet ottavat noista korotuksistakin osansa.
      Joten esim jauhot nousisivat ainakin 40 snt. maito toista € ja liha 12€.
      Näin maailma toimii, tuottaja saa vähiten ja välikädet eniiten.

      • tuottajaSovitunJa

        pulskat tuet päälle...


    • Jos megalomaaniset maataloustukiaiset lakkautettaisiin, sillä olisi tuskin mitään vaikutusta kuluttajahintoihin. Tukijussien oman taloudellisen tietotoimiston Pellervon tutkija Perttu Pyykkönen totesi jo v. 2009, että vaikutus olisi korkeintaan viiden (5) prosentin luokkaa.

      Suomalaisen alkutuotannon osuus ruuan hinnasta on nykyään vain kymmenen (10) prosenttia, ellei jo allekin, joten mitenkään radikaalisti ei kuluttajahinta tule nousemaan, vaikka tuottajahinta kaksinkertaistuisi.

      Loppujen lopuksi on huomion arvoista, että olemme EU:n jäsen ja vapaassa markkinatilanteessa, jossa
      kotimainen alkutuotanto joutuu kilpailemaan EU-hinnoilla, mistä seuraa, että markkinnat määräävät hinnat. Tämä näkyy hyvin siinä, että v. 2009 elintarvikkeiden tuonti Suomeen oli alle kaksi miljardia euroa vuodessa, kun se nykyisellään ylittää jo hulppeasti neljän miljardin euron rajan.

      Maataloustukiaisten lakkauttamisesta koituisi ennenpitkää vuositasolla yli neljän miljardin säästö,
      minkä lisäksi liki viiden miljardin suuruinen välituotepanoksen tuonti alenisi voimakkaasti parantaen kauppatasettamme.

      • missäsunkoulutus

        Ei vvidduuu mikä einsteinni.


      • to.tuus

        aina oikee tuotteenhinta jotkut tuet voittaa mua vituttaakin miks palkannussijoita tuetaan maksamalla rahaa valtionvaroista kuluttajaa varten
        kyl tuotteille pitää saada oikee hinta koko euroopassa eli tuet pois koko euroopasta
        miksei näin toimita


      • to.tuus

        jopa-vain kysy itseltäsi hiljaa aina kun syöt MIKSI SYÖN JA VINGUN KUN SYÖN
        etkö osaa kunnioittaa niitä jotka mahdollistavat sinulle syömisen sen että sinä pääset helpolla
        sinun ei tarvitse tehdä tappiollista työtä saadaksesi ruokaa vaan päinvastoin saat vielä valtiolta avustusta ruokakoriisi
        sinä olet niitä jotka luulevat että rahaa saa SEINÄSTÄ ja ruokaa KAUPASTA
        pidät itseäsi muita parempana kun elinikä työsi on vain puolet muun euroopan työmäärästä vain 50 000 tuntia ja niitä olet sairaslomalla 15 %
        joku sanoi että olisit ollut töissä ministeriössä
        olipa naurettava väite jos sellainen pitäisi paikkansa niin heti pitäisi koko valtion johto potkia pihalle vahingonkorvauslappu kourassa
        se kuvastaisi kuinka kaikista tyhmimmät valitaa suomenjohtoon
        ja arvata saattaa en uskonut sanaakaan moisesta sammakosta
        sinulla ei ole omaa mielipidettä niinkui HITLER sanoi 95% on jonkun muun kertomaa jonka olemme kuulleet muilta ja jonka puhumme eteenpäin tämä pätee sinuun 100 %
        myös niinkuin HITLER et sinäkään kuule muita vaan yhtä tyhjäkatseisesti viet omaa pakkomieltäsi eteenpäin
        suosittelen sinulle hae mieliala lääkkeitä ja hakeudu terapiaan


    • tukiatukiaon

      kyllä suomalaiset saakaikkee piilotukia esimerkiksi teollisuus ei maksa lahjaveroa kun saa ilmaiseksi metallia,lasia,paperia ja työtä
      työläinen on vain 9e päivä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe