Johdantona: Dan 10:13 " mutta Mikael, YKSI SUURIMMISTA enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua."
(1938 käännös ) " mutta katso, Miikael, YKSI ENSIMMÄISISTÄ enkeliruhtinaista"
"mî-ḵā-’êl, ’a-ḥaḏ haś-śā-rîm hā-ri-šō-nîm" = "Michael one princes of the chief"
http://biblehub.com/text/daniel/10-13.htm
Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."
Eli mitä näistä kahdesta kohdasta voimme päätellä ?
Noh ainakin sen että tämä Mikael ei ole AINOA suuri enkeliruhtinas vaan heitä on muitakin ja sen että tässä Dan 10 luvussa Herra = "Adonai" kertoo hänestä Danielille !
.
Jos siis Jeesus = Ylienkeli Mikael ...niin kuin Adventistit/Jehovan todistajat/Urantia-kirjan tekijät siis väittävät... niin sitten täytyisi olla muitakin Jeesuksen kaltaisia "Jumalan enkelipoikia"... ja jos näin alamme ajatella niin harhaudumme täysin pois kristinuskon peruskäsitteistä ! :O
.
Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/
ja erityisesti huomaa Ilmestyskirjan kohta 1:13-16 ja Danielin kirjan 10 luku, että kuka ilmestyy ja kelle ja kuka kukin on kyseisessä 10 luvussa !
Vrt. Raamattu kannesta kanteen/ Mykistävä vieras
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/vanha-testamentti/danielin-kirja/1306 /
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/vanha-testamentti/danielin-kirja/1307
Otakoppi: " Mikael YKSI suurimmista"
66
161
Vastaukset
https://fi.wikipedia.org/wiki/Urantia-kirja
.
http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro
.
" Martin Gardner on tutkimuksissaan päätynyt siihen, että tämä henkilö olisi ollut Wilfred Custer Kellogg, vermontilaisen adventistipastori C.L.S. Kelloggin poika. Wilfred oli sukua myös tunnetun Kellogg's -yhtymän perustajalle, W.K. Kelloggille ja lisäksi hän sattui olemaan William Sadlerin lanko ja niin ollen tämän hyvä tuttava. Avioiduttuaan Wilfred Kellogg muutti Illinoisiin asuen jonkin aikaa Sadlerin ja tämän vaimon luona. Hän oli yksi Urantia-säätiön perustajajäsenistä ja hänen asuntonsa sijaitsi lähellä säätiön päämajaa. Hän kuoli 1956.
Gardner uskoo Kelloggin ja Sadlerin adventistitaustan selittävän joitain asioita. Adventistien näkemyksiin on esim. kuulunut Urantia-kirjan esittämä oppi, että Jeesus on todellisuudessa ylienkeli Mikael. "
http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htmKopittelija007 kirjoitti:
Lainausta: "Päävastuussa Urantia-kirjan synnystä oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa. On ironista, että hän oli aiemmin kuluttanut yli kymmenen vuotta spritististen ilmiöiden vastustamiseen ja paljastamiseen. Hänen tunnettuja teoksiaan ovat The Truth About Spiritualism (Totuus spiritualismista, 1923 ) ja The Mind at Mischief : Tricks of the Subconscious Mind (1929), joka voitaisiin suomentaa vaikkapa: 'Oikutteleva mieli: alitajuisen mielen harhat'. Hänen näkemyksensä tuolloin oli, että spiritistiset ilmiöt ovat pääasiassa alitajunnan aiheuttamia harhoja. Hän oli perehtynyt silmänkääntötemppuihin, oli itsekin harjoitellut joitakin temppuja ja antanut mm. taikuri Harry Houdinille neuvoja spiritististen huijareiden paljastamiseksi. "
- Exadventistiparka
Minua on aina ihmetyttänyt se miksi Mikaelia yritetään tehdä Jeesukseksi adventismissa. Niin, paitsi peittämään Ellenin harhanäyt, tietysti.
Mutta siis ihmettelen sitä, mitä Mikaelin muuttaminen Jeesukseksi muka antaisi meille kristityille, meidän elämäämme tai uskoomme - mitään positiivista ???
Mitä "viisautta" siis voisimme elämäämme saada tuosta - edes vähääkään ? Kukaan ei vielä ole osannut kertoa mitään tähän asiaan.
Jos joku tietää... voisiko siis kertoa ?- pyhpyh
Sinulle on luopiona turha kertoa mitään.
Niin tässä kohden voimmekin kysellä, että onko Jumalanpilkka "viisautta" ?
Ja sitä, että onko oikeutettua viedä Ylienkeliltä hänen oma persoonallisuutensa vain sen tähden että Ellenin näyt saadaan suhteutettua raamatun kanssa?
.
Ja tästä Ellenin näky... http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/Kopittelija007 kirjoitti:
Niin tässä kohden voimmekin kysellä, että onko Jumalanpilkka "viisautta" ?
Ja sitä, että onko oikeutettua viedä Ylienkeliltä hänen oma persoonallisuutensa vain sen tähden että Ellenin näyt saadaan suhteutettua raamatun kanssa?
.
Ja tästä Ellenin näky... http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/Kopittelija007/otakoppi/ja mikä muu?
On olemassa vain YKSI Jumala ja Jumaluus joka lähtee tästä YHDESTÄ Jumalasta ... Sen ilmenemismuotoja ihmisille voi kuitenkin olla monia.
Niin kauan kuin tämä on sinulle näkymättömissä on sinun aivan turha selitellä noita teorioitasi. Jos ihminen ei tunnusta Jumalaa ja Jumalan täydellisyyttä on sellaisen ihmisen usko kuin hiekalle rakennettu maja .. josta Jeesus puhui .. oikea todellinen usko lepää Jumalan oikeudenmukaisessa rakkaudessa luotujaan kohtaan.
Paavali: 1. Kor. 12: 4 >>>
Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on SAMA ja
seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on SAMA ja
voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on SAMA.
1. Kor. 15:28
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA.
alexTaas tulit tänne kirjoittamaan jotain ihan asian vierestä... Miksi ?
Tässä on aiheena onko Jeesus ja Ylienkeli Mikael sama persoona ! :OKopittelija007 kirjoitti:
Taas tulit tänne kirjoittamaan jotain ihan asian vierestä... Miksi ?
Tässä on aiheena onko Jeesus ja Ylienkeli Mikael sama persoona ! :OSiis ihanko totta et ymmärrä asia yhteyttä aloituksen ja vastaukseni välillä ..
Eikö tämäkin jälleen osoita että sinulle kelpaa vain vastaukset jotka sopivat uskon-malliisi. Lyhyet vastaukset joita voisit tulkita mielesi mukaan sellaiset vastaukset kelpaisivat .. varsinkin jos ne olisivat anti-adventistisia.. eikö niin? :)
Exadventistiparka ihmetteli kuitenkin että MIKSI? .. ja yritin valottaa asioita hieman eri näkökulmasta kuin mikä on vain sitä niin tavallista anti-adventismia..
Totean vielä tähän että JOS minä olisin alkanut sättimään adventisteja ja selittelemään kuinka hirveää oppia heillä on -- ja alkanut todistelemaan sitä sillä että KATSOKAA NYT 150:nen kerran taas kerran tätä samaa virhettä - ja todistellut sitten sillä että kaikki mihin adventistit uskovat on harhaa...
SE olisi kelvannut sinullekin - eikö vain :) - et olisi purnannut vastaan sanallakaan ..
Mutta nyt minä valotin asiaa sellaisesta näkökulmasta joka ei sinua miellyttänyt - ja silloin et koske sanallakaan itse asiaan - vaan alat puhumaan tapasi mukaan ihmisistä ..
Voi voi
alexJa sama jatkuu ?
Taas tulit tänne kirjoittamaan jotain ihan asian vierestä... Miksi ?
Tässä on aiheena onko Jeesus ja Ylienkeli Mikael sama persoona ! :O
- pyhpyh
Lässyttäkää mitä lässytätte. Ei hetkauta meitä tippaakaan.
- pyhpyh
Kopittelija007 kirjoitti:
Olet RAAMATUN KIELTÄJÄ !
Lässytä mitä lässytät. Emme sinua kuuntele.
Ok - tai tuli
Johdantona: Dan 10:13 " mutta Mikael ("Hän joka on Jumalan kaltainen" tai "Hän joka on kuin Jumala") , YKSI SUURIMMISTA enkeliruhtinaista, tuli auttamaan minua."
Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael .... (Hän joka on Jumalan kaltainen" tai "Hän joka on kuin Jumala") .... .11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."
Jaa, että mitä näistä kahdesta kohdasta voimme päätellä ?
Juu, niistä voi päätellä esimerkiksi että : Dan 10:21 "Mutta minä ("Herra" = "adonai") ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael .... (Hän joka on Jumalan kaltainen" tai "Hän joka on kuin Jumala") .... .11:1 jota minä autoin ja suojasin meedialaisen Dareioksen ensimmäisenä hallitusvuotena."
Mitä epäselvää tässä nyt sitten olisi?
Se mikä on se "pointti" on, että kaikki tapahtuu Jumalan tahdon mukaan, että Jumala on kaiken takana.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että kun sinä "leikit Saulusta" ja ajat internetissä takaa niitä jotka mielestäsi ovat "vääräuskoisia" .. niin sinä itse olet sokea näkemään mitä Raamatussa sanotaan koska huomiosi on vikojen hakemisessa eikä Raamatun tutkimisessa. Sinä välttelet kaikkia vaikeita kysymyksiä ja kirjoittelet piiiitkiä ketjuja joissa erittäin sekavasti yrität hakea todistusta lähimmäisiäsi vastaan.
MIKSI?
alexNiin... "Harhaopettaja ei ymmärrä harhaopettajia"....
eli suomeksi...
"Alex ei ymmärrä adventismin erheellisyyttä"Ps. Alex miksi muuten kommentoit kun sinulla ei ole mitään asiaa edes ?
Oletko sinä joku PyhPyh "kakkonen" joka vaan huutelee huutelun vuoksi ?Ja vielä Alex kirjoittaa: " Sinä välttelet kaikkia vaikeita kysymyksiä "
Katsos Kopittelija007/otakoppi/mikä muuu? - sinut sokaisee niin täydellisesti tuo anti-adventismisi että kaikki kirjoituksesi värittyy sillä. Nytkin väität ihan päättömiä (ja taas samasta syystä) kun kirjoitat että : ##"Alex ei ymmärrä adventismin erheellisyyttä"## .
Mistä tuollaista keksit ?
Ei minulle ole adventismi mikään pääasia .. niinkuin se tuntuu olevan sinulle ja muutamille muillekin entisille adventisteille .. En minä ole adventisti tai anti-adventisti (joka muuten minun mielestäni on kuin virus joka tuhoaa teidän mielenrauhaanne) .. Ei minua häiritse Ellen Whiten 150 vanhat kirjoitukset - ne ovat mitä ovat ja varmaan niissä on paljon hyvää asiaakin .. mutta minulle Ellen White oli vain uskova ihminen ja minä tajuan sen .
Valitettavasti koko sinun uskosi sisältö värittyy tuolla anti-adventismillasi ja adventismin vastustamisellasi .. Sinuun tulisi katsoa peiliin ja tunnustaa se mitä näet ..
Kokeile
alexKopittelija007 kirjoitti:
Lopeta jo Alex ja mene pois... kiitos
Tai jos todella haluat jutella kanssani niin tule tänne Lahteen tai vaikka skypeen niin jutellaan sitten kasvokkain niin ei tarvitse sinunkaan puskista tuntemattomana huudella ! kai sinussa sen verran miestä on...
- pyhpyh
Lopeta jo Alex ja mene pois... kiitos
Sinun täältä häipyä pitää!
Puhuin tästä minun avauksestani en koko palstalta !
Alex voi kirjoitella ihan vapaasti ja sittenhän ihmiset näkevät mitä hän kirjoittaa...onhan hänellä ainakin yksi aihe...olen ollut lukevinani täällä...
mutta se ei kyllä ole tämä tässä nyt käsiteltävä...
Ja samoin sinä rakas Pyhpyh jos ei sinulla ole mitään sanottavaa tai perusteluja siihen miksi Jeesus = Ylienkeli Mikael niin pysy pois ettet taas nolaisi itseäsi...Kopittelija007 kirjoitti:
Ja vielä Alex kirjoittaa: " Sinä välttelet kaikkia vaikeita kysymyksiä "
Vrt esim. http://keskustelu.suomi24.fi/t/13656936Minä olen yrittänyt vastata kysymyksiin omasta näkökulmastani - kuinkas muuten .. mutta jos sinä esität kysymyksen jonka perustus on sinun uskossasi omaan kuolemattomuuteesi niin eihän siihen voi edes vastata - koska koko kysymys on niin kaukana Raamatun sanomasta kuin olla ja voi.
Kuinka sinä vastaisit kysymykseen "Miksi kuu on juustoa?"
Jos sanot : "Kuu ei ole juustoa" - Sanoo kysyjä - mikset vastaa kysymykseen - minä kysyin "MIKSI" kuu on juustoa.. ?
Tällainen on teidän tapanne kysellä ja kaikki vastaukset jotka poikkeavat teidän selityksistänne eivät kelpaa.. teille .. muille ne kyllä kelpaavat vaikka ei ehkä ihan samaa mieltä asioista oltaisikaan ..
alexKirjoita nyt tähänkin vielä kymmenen viestiä "kuolemattomuudesta" sun muusta mutta et aiheesta onko Jeesus = Ylienkeli Mikael !?
.
Etkö ymmärrä mitään mitä sinulle sanoin.... MENE POIS TÄSTÄ AIHEESTA JOS SINULLA EI OLE MITÄÄN SANOTTAVAA !Kopittelija007 kirjoitti:
Puhuin tästä minun avauksestani en koko palstalta !
Alex voi kirjoitella ihan vapaasti ja sittenhän ihmiset näkevät mitä hän kirjoittaa...onhan hänellä ainakin yksi aihe...olen ollut lukevinani täällä...
mutta se ei kyllä ole tämä tässä nyt käsiteltävä...
Ja samoin sinä rakas Pyhpyh jos ei sinulla ole mitään sanottavaa tai perusteluja siihen miksi Jeesus = Ylienkeli Mikael niin pysy pois ettet taas nolaisi itseäsi...Nyt ei sinulla valitettavasti ole minkäänlaisia "järjestysmiehen" oikeuksia täällä. :) Sorry .. Tämä on nimittäin keskustelupalsta ja täällä saa siis jokainen keskustella kunhan pysyy palstan sääntöjen puitteissa .. joten that's it..
Valitettavasti sinun kirjoituksesi ovat tavallisesti jonkinlaista saarnaamista ja et kestä kritiikkiä .. Jospa kerran ottaisit ja miettisit kuinka itse käyttäydyt adventisteja kohtaan - puhut heistä ja heidän uskostaan tavalla joka EI OLE heidän uskonsa mukaista..
Miksi? Siksikö että sitä ei oikein voi muuten kritisoida ?
Minä totean vain, että jopa Kai_A antaa todellisempaa itsekritiikkiä kirkostaan kuin sinä .. se on niin sanottua "rakentavaa" kritiikkiä. Sinä olet selityksinesi vain tuhoamassa .. satoja viestejä - ja kaikki vastaan - ei koskaan mitään positiivista - sinulla ei ole mitään annettavaa adventisteille .. He ovat nimittäin ehtineet paljon pidemmälle uskontietään kulkiessaan kuin sinä - se ei tarkoita että joku olisi täydellinen - mutta Jumala johon uskotaan On täydellinen.
Uskon perusta on ja sen täytyykin olla Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja Jumalan rakkaudessa - asia jota on erittäin vaikea samaistaa jos uskoo luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan.
alexalex.kasi kirjoitti:
Nyt ei sinulla valitettavasti ole minkäänlaisia "järjestysmiehen" oikeuksia täällä. :) Sorry .. Tämä on nimittäin keskustelupalsta ja täällä saa siis jokainen keskustella kunhan pysyy palstan sääntöjen puitteissa .. joten that's it..
Valitettavasti sinun kirjoituksesi ovat tavallisesti jonkinlaista saarnaamista ja et kestä kritiikkiä .. Jospa kerran ottaisit ja miettisit kuinka itse käyttäydyt adventisteja kohtaan - puhut heistä ja heidän uskostaan tavalla joka EI OLE heidän uskonsa mukaista..
Miksi? Siksikö että sitä ei oikein voi muuten kritisoida ?
Minä totean vain, että jopa Kai_A antaa todellisempaa itsekritiikkiä kirkostaan kuin sinä .. se on niin sanottua "rakentavaa" kritiikkiä. Sinä olet selityksinesi vain tuhoamassa .. satoja viestejä - ja kaikki vastaan - ei koskaan mitään positiivista - sinulla ei ole mitään annettavaa adventisteille .. He ovat nimittäin ehtineet paljon pidemmälle uskontietään kulkiessaan kuin sinä - se ei tarkoita että joku olisi täydellinen - mutta Jumala johon uskotaan On täydellinen.
Uskon perusta on ja sen täytyykin olla Jumalan oikeudenmukaisuudessa ja Jumalan rakkaudessa - asia jota on erittäin vaikea samaistaa jos uskoo luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan.
alexUusi ketju alexille ja pyhpyhille ! http://keskustelu.suomi24.fi/t/13660702
- yksi-ainoa
Jätä "kopittelija" tuo turha opinkysymyksillä jankkaus ja keskity olennaiseen. Lähimäisen rakkauteen ja Kristuksen evankeliumin saarnaamiseen.
Kerro siitä, että Jumalan armosta voimme saada iankaikkisen elämän Hänen Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa. Sinä puhut liikaa ja sotket evankeliumin sanoman noihin omiin jorinoihisi, joista ei ole kenellekään mitään hyötyä.Ensin pitää uudestisyntyä ylhäältä ja vapautua" Lain orjuudesta" että voi ymmärtää Kristuksen Rakkauden !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/- anneelina8
Juuri niin Kopittelija: Ensin sinun täytyy antaa elämäsi Jumalan johtoon niin sitten et ole enää lain alla ja ymmärrät Kristuksen rakkauden täydellisesti. Nyt sinä luulet ymmärtäväsi kaiken, mutta olet todellisuudessa vain adventistien syyttäjä.
anneelina8 kirjoitti:
Juuri niin Kopittelija: Ensin sinun täytyy antaa elämäsi Jumalan johtoon niin sitten et ole enää lain alla ja ymmärrät Kristuksen rakkauden täydellisesti. Nyt sinä luulet ymmärtäväsi kaiken, mutta olet todellisuudessa vain adventistien syyttäjä.
kiitos sinulle...
Ensin pitää uudestisyntyä ylhäältä ja vapautua" Lain orjuudesta" että voi ymmärtää Kristuksen Rakkauden !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/oletko-sina-hurskas-/Jeesus vapautti ihmiset >>lain kirouksesta<< ja sitä haluavat myös >>synnin orjuudesta << .. mutta "Jumalan laki" on ikuinen ja muuttumaton.
Ei se että Jumalan laki on ja pysyy - mitenkään poista tai vähennä Jeesuksen antaman lunastuksen arvoa - vaan PÄIN VASTOIN .. se on juuri Jumalan ikuinen laki joka todistaa lunastuksen olevan Jumalasta ja siksi luotettava.
alexalex.kasi kirjoitti:
??? mitä tarkoitat ???
alexLue Kopittelija :
Gal. 3:10
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat KIROUKSEN alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Gal. 3:13
Kristus on LUNASTANUT meidät LAIN KIROUKSESTA , kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
2. Piet. 2:14
heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; HE OVAT KIROUKEN LAPSIA.
---
Ilm. 22:3
Eikä mitään KIROUSTA ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ...
alex- ei-ole-trollaamista
alex.kasi kirjoitti:
Lue Kopittelija :
Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat KIROUKSEN alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
Kristus on LUNASTANUT meidät LAIN KIROUKSESTA , kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; HE OVAT KIROUKEN LAPSIA.
---
Eikä mitään KIROUSTA ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ...
alexNoin Raamatussa sanotaan, miksi Kopittelija007 kutsuu sitä "trollaamiseksi"?
- Exadventistiparka
alex.kasi kirjoitti:
Lue Kopittelija :
---
alexOlisi varmaan hyvä lukea tässä koko asiayhteys.
Paavali korostaa jälleen kerran tässä sitä että emme ole vanhan liiton lain alaisia, vaan Jeesus on meidät lain kirouksesta lunastanut. Meistä on tehty Aabrahamin lapsia, lapsia lupauksen mukaan, sen lupauksen joka ei ole KOSKAAN perustunut lakiin. Lain kirous - tai laki - tuli Israelille rikkomusten tähden, vasta 430 vuotta myöhemmin, ja se lisättiin olemaan (kirouksena) siihen ASTI, kunnes tulee lupauksen siemen, Jeesus Kristus.
Gal 3:
"7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
8 Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".
9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.
10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
11 Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
12 Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme-sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
14 että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
15 Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
16 Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.
17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.
18 Sillä jos perintö tulisi laista, niin se ei enää tulisikaan lupauksesta. Mutta Aabrahamille Jumala on sen lahjoittanut lupauksen kautta.
19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä."
Näin siis uudessa liitossa olemme Aabrahamin lapsia, uskon kautta vanhurskautettu. Jeesus itse antoi meille ohjeet uuteen liittoon sanojensa ja kutsumansa apostolien kautta.
Ja kuten nytkin huomaatte niin avauksessani lukee kirjoittajan nimi: "Otakoppi" ja näin sellaisten jolla ei ole mitään sanottavaa kyseessä olevaan aiheeseen niin voi hyvin ohittaa kirjoitukseni tai edes yleensäkään edes avata jos kirjoitukseni yleensäkin ärsyttävät !
.
Kiitos tästä ! :)Ei se mitenkään "ärsytä" - mutta voisi toivoa keskustelun kannata että kirjoittelisit ilman että vastailet itsellesi ja vielä eri nimimerkeillä ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Ei se mitenkään "ärsytä" - mutta voisi toivoa keskustelun kannata että kirjoittelisit ilman että vastailet itsellesi ja vielä eri nimimerkeillä ..
alexAi sinä vai teet niin ?
Exadventistiparka kirjoittaa: " Minua on aina ihmetyttänyt se miksi Mikaelia yritetään tehdä Jeesukseksi adventismissa. Niin, paitsi peittämään Ellenin harhanäyt, tietysti.
Mutta siis ihmettelen sitä, mitä Mikaelin muuttaminen Jeesukseksi muka antaisi meille kristityille, meidän elämäämme tai uskoomme - mitään positiivista ???
Mitä "viisautta" siis voisimme elämäämme saada tuosta - edes vähääkään ? Kukaan ei vielä ole osannut kertoa mitään tähän asiaan.
Jos joku tietää... voisiko siis kertoa ?
Miksi Jeesus pitää yrittää vääntää Ylienkeli Mikaeliksi kun raamatusta ei niitä perusteita löydy ?Mutta valitettavasti et halua vastausta - eikö niin. Kyselette mutta ette halua vastauksia - haluat vain että kaikki kokoontuisivat IHMETTELEMÄÄN sinun ja Eap:n kanssa ja mahdollisesti puistamaan vielä päätäänkin että voi voi voi .. kun me ollaan taaaas oikeassa ..
alex :))alex.kasi kirjoitti:
Mutta valitettavasti et halua vastausta - eikö niin. Kyselette mutta ette halua vastauksia - haluat vain että kaikki kokoontuisivat IHMETTELEMÄÄN sinun ja Eap:n kanssa ja mahdollisesti puistamaan vielä päätäänkin että voi voi voi .. kun me ollaan taaaas oikeassa ..
alex :))Sorry Eap, ei ollut tarkoitus loukata .. olet vaan tämän kopittelijan kanssa niin pee ja paita .. jostain kummallisesta syystä (olisiko syynä yhteinen voimakas anti-adventismi?)
alex
- Raamattu
Tästä aiheesta oli hiljattain keskustelua! huolellinen vertailu osoittaa,että
ruhtinasten ruhtinas, Dan.8:25 sotajoukon ruhtinas,Dan. 8:11 Miikael,se suuri enkeliruhtinas,Dan.12:1 ja Voideltu ruhtinas, Dan.9:25 viittaavat kaikki samaan olentoon,Herraan Jeesukseen Kristukseen. Katso myös Ap.t. 3:15 5:31 Ilm.1:5Siis sinusta Jeesus on "yksi näistä enkeliruhtinaista" ?
Keitä ovat sinusta nämä muut... Gabriel onko hän ?
Gabriel mainitaan mutta Dan 10:13 puhuu "yksi ensimmäisistä" eli heitä on varmasti enemmänkin kuin kaksi eli enemmän kuin nämä tunnetut Gabriel ja Mikael...
.
Onko enkeliruhtinas Gabriel sinusta Jeesuksen (="Mikaelin") virkavelienkeli?
,
Vrt. Dan 9:21 Ja iltauhrin aikaan, minun vielä rukoillessani, saapui luokseni nopeasti lentäen se mies, Gabriel, jonka jo aikaisemmin olin näyssä nähnyt.- Exadventistiparka
Hepr 1:
"1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?"
Paavalin tekemä huolellinen vertailu Hepr 1 osoittaa, että Jeesuksen kutsuminen "enkeliksi" on Jeesuksen HALVENTAMISTA.
Mutta entä se minun kysymykseni - miten Mikaelin tekeminen Jeesukseksi sitten KOROTTAISI Jeesusta ? Ps. Oletko sinä nimimerkki "Raamattu" käsityskannaltasi Jehovan todistaja vai Adventisti tai jotain muuta ?
Siis sinusta Jeesus on "yksi näistä enkeliruhtinaista" ?
Keitä ovat sinusta nämä muut... Gabriel onko hän ?
Gabriel mainitaan mutta Dan 10:13 puhuu "yksi ensimmäisistä" eli heitä on varmasti enemmänkin kuin kaksi eli enemmän kuin nämä tunnetut Gabriel ja Mikael...
.
Onko enkeliruhtinas Gabriel sinusta Jeesuksen (="Mikaelin") virkavelienkeli?
,
Vrt. Dan 9:21 Ja iltauhrin aikaan, minun vielä rukoillessani, saapui luokseni nopeasti lentäen se mies, Gabriel, jonka jo aikaisemmin olin näyssä nähnyt.Niin palaan vielä näihin Arkkienkeleihin joista myös kerrotaan eli kolmannesta eli Rafaelista...
ja joka mainitaan Septuagintassa !
Lainaus: " Tobitin kirja (aiemmin Tobiaan kirja tai Tobian kirja) on deuterokanonisiin kirjoihin eli Vanhan testamentin ns. apokryfikirjoihin kuuluva kirja, joka on mukana Septuagintassa, ortodoksisessa Raamatussa. Se ei kuulu juutalaiseen Raamattuun Tanakhiin eikä protestanttisiin Raamattuihin.
.
http://www.ortodoksi.net/index.php/Tobitin_kirja
.
Vrt http://www.ortodoksi.net/index.php/Rafael_(enkeli)Ps. HUOM !
Niin ja tämä toinen enkeliruhtinas Mikaelin lisäksi siis "Gabriel" eli " man of El" "an archangel" eli Jumalan mies arkkienkeli esiintyy VT:ssa 2 kertaa Dan 8:16 ja Dan 9:21 kohdissa
ja sitten UT:ssa Luuk 1:19 ja 1:26 kohdissa !
- Raamattu
Kristusta kutsutaan ylienkeliksi ilmeisesti siksi,että hän on taivaalisten enkelijoukkojen ylipäällikkö. Tämä ei kuitenkaan merkitse sitä että hän ei olisi Jumala,eikä se myöskään merkitse sitä,että hän olisi luotu olento.Kun Joosua kohtasi olennon,joka sanoi olevansa Herran sotajoukon päämies,Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan ja kumarsi häntä. Tämä osittaa että kysymyksessä oli itse Herra Kristus. Joos, 5:14,15
Siis oletko sitä mieltä että itse arkkienkeli Mikaelia persoonallisella tavalla ei itse asiassa olisikaan ollenkaan vaan että Jeesus vain esiintyy "salanimellä" ?
.
Dan 10 luvussa vaan esiintyy sekä Herra Jeesus "adonai" sekä Mikael josta Jeesus kertoo... joten aika epäloogista... Eikö ?Ps. Tässä Joosua 5:14,15 kohdassa alkukieli käyttää sanaa "Yhvh" eli Israelin Jumalaa ! ei siis alkukielen sanaa "Herra" = "adonai"
śar-ṣə-ḇā-Yah-weh = [as] captain of the host of the LORD
sar: chieftain, chief, ruler, official, captain, Prince =
päällikkö, päällikkö, hallitsija, virkamies, kapteeni, prinssi
http://biblehub.com/lexicon/joshua/5-14.htm
http://biblehub.com/hebrew/3068.htmJa miten tämä nyt liittyy muutenkaan siihen että juuri Ylienkeli Mikael olisi tämä
" Yhvh"... ?
Muuta kuin korkeintaan Ellenin "näyssä" korkeintaan... :OKopittelija007 kirjoitti:
Ps. Tässä Joosua 5:14,15 kohdassa alkukieli käyttää sanaa "Yhvh" eli Israelin Jumalaa ! ei siis alkukielen sanaa "Herra" = "adonai"
śar-ṣə-ḇā-Yah-weh = [as] captain of the host of the LORD
sar: chieftain, chief, ruler, official, captain, Prince =
päällikkö, päällikkö, hallitsija, virkamies, kapteeni, prinssi
http://biblehub.com/lexicon/joshua/5-14.htm
http://biblehub.com/hebrew/3068.htmJa tässä kysymyksestä Joosua 5:14,15 "Yhvh Päällikkö" kohdasta kannattaa palata takaisin blogini kohtaan...TODISTE 2 (Juud 9 )
" Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
ELI Miksi ylienkeli Mikael (adventistien "Jeesus kristus") ei rohjennut tuomita ?
Huom. Ylienkelillä ei ole tuomiovaltaa, mutta Kristuksella on !
Mutta jospa ylienkeli ("Jeesus") halusikin antaa tuomiovallan Isälle Jumalalle ?
VASTAUS:
Ei ole mahdollista: Vertaa (Joh 5:22)
"Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle." !
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/
.
Meidän pitää muistaa myös ENSIMMÄINEN KÄSKY !
" Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia (Adventistit: "Mikael" /Katolilaiset: "Neitsyt Maria") minun rinnallani." !
.
(Ps. Vrt. Suomessa Puolustusvoimien Ylipäällikkö on Presidentti Sauli Niinistö ja Puolustusvoimien Komentaja Kenraali Jarmo Lindberg 2014 alkaen.)Kopittelija007 kirjoitti:
Ja tässä kysymyksestä Joosua 5:14,15 "Yhvh Päällikkö" kohdasta kannattaa palata takaisin blogini kohtaan...TODISTE 2 (Juud 9 )
" Mutta ei ylienkeli Mikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
ELI Miksi ylienkeli Mikael (adventistien "Jeesus kristus") ei rohjennut tuomita ?
Huom. Ylienkelillä ei ole tuomiovaltaa, mutta Kristuksella on !
Mutta jospa ylienkeli ("Jeesus") halusikin antaa tuomiovallan Isälle Jumalalle ?
VASTAUS:
Ei ole mahdollista: Vertaa (Joh 5:22)
"Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle." !
http://otakoppi.webnode.fi/news/jeesus-ei-voi-olla-sama-kuin-ylienkeli-mikael/
.
Meidän pitää muistaa myös ENSIMMÄINEN KÄSKY !
" Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia (Adventistit: "Mikael" /Katolilaiset: "Neitsyt Maria") minun rinnallani." !
.
(Ps. Vrt. Suomessa Puolustusvoimien Ylipäällikkö on Presidentti Sauli Niinistö ja Puolustusvoimien Komentaja Kenraali Jarmo Lindberg 2014 alkaen.)Vrt. Joh Ilm12:7,8
" Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa."- antikristusta.pukkaa
Jos katolisilla on neitsyt Maria ja adventisteilla Mikael, eikö ne molemmat ole sitten antikristuksia ?
antikristusta.pukkaa kirjoitti:
Jos katolisilla on neitsyt Maria ja adventisteilla Mikael, eikö ne molemmat ole sitten antikristuksia ?
Antikristus eli vastakristus on vähän eri asia kuin "pitää muita jumalia minun rinnallani"...
.
Vrt 1 Joh 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
.
Siis sekä Adventistit että Katolilaiset tunnustavat Jeesuksen lihaan tulleeksi Kristukseksi eli ei aivan täytä "antikristuksen" kriteereitä vaikka pitävätkin näin muita jumalia sen rinnalla... siis Adventistit harhaisesti Ylienkeli Mikaelia ja Katolilaiset rukoilevat Marian nimissä... (Ps.tuskin kuitenkaan kaikki kummassakaan kirkkokunnassa)- pyhpyh
Antikristus eli vastakristus on vähän eri asia kuin "pitää muita jumalia minun rinnallani"...
.
Vrt 1 Joh 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
.
Siis sekä Adventistit että Katolilaiset tunnustavat Jeesuksen lihaan tulleeksi Kristukseksi eli ei aivan täytä "antikristuksen" kriteereitä vaikka pitävätkin näin muita jumalia sen rinnalla... siis Adventistit harhaisesti Ylienkeli Mikaelia ja Katolilaiset rukoilevat Marian nimissä... (Ps.tuskin kuitenkaan kaikki kummassakaan kirkkokunnassa)Puhut taas kerran täyttä potaskaa.
pyhpyh kirjoitti:
Puhut taas kerran täyttä potaskaa.
Hei täällä oli se sinunkin Pyhpyh ketju mihin voi vain "spämmätä"... http://keskustelu.suomi24.fi/t/13660702
- pyhpyh
Spämmää ite. Kirjoittelusi on kertakaikkisen typerää.
pyhpyh kirjoitti:
Spämmää ite. Kirjoittelusi on kertakaikkisen typerää.
Ja sinulla ei ole ja sanottavaakin tuntuu olevan Tosiiiiiiiii paljon.... :D
Löysin muuten vahingossa tällaisen kuunneltavan linkin kun selasin näitä Jehovan todistajien sivuja....
Tästä voi kuunnella osat 5 ja 6 !
http://www.johanneksenpoika.fi/riku/lopunaika.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904383
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?572974Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132511Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1132321- 402003
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281967Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2221723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki641647Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91627- 291608