Dominikaaninen tasavalta

Zeebra

Kertokaapa kokemuksianne ja vinkkejä sellasselle joka suunnittelee matkaa Dominikaaneille.

Hirmuinen on matkakuume :)

10

8850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ^^^^

      Olin viimevuonna dominikaanisessa.Oli mahtava paikka, varsinkin se all-inclusive-hotelli.Oltiin siellä pohjoisessa, lähellä sosuaa...

    • merengue

      valitettavasti erittäin pettyneitä paikkaan.Kannattaa ottaa aina etukäteen selvää kohteesta,kalliit oppirahat

      • utelias

        Kerro hieman, miksi olitte pettyneitä. Olemme menossa Riu Merengueen piakkoin ja kiinnostaisi tietää....


      • merengue
        utelias kirjoitti:

        Kerro hieman, miksi olitte pettyneitä. Olemme menossa Riu Merengueen piakkoin ja kiinnostaisi tietää....

        Makuasioitahan nämä.Se ei vaan meille kolahtanut.Asuttiin Sosuassa tavallisessa hotellissa keskellä kylää ja se oli ihan hyvä juttu.Pisti vain miettimään miksi hotellit siellä on ympäröity muureilla ja piikkilangoilla ja pumppuhaulikko miehet vartioi portilla.Kylät on likaisia ja rähjäisiä,ilotytöt on kimpussa kellon ympäri(kuin kaupustelijat turkissa)taskuvarkaita/letittäjiä saa myös hätistellä.
        Jos lähtisin sinne uudelleen,ottaisin all inclusive majoitus muodon.Kyllä sieltä pääsee katsomaan paikallista menoa jos siltä tuntuu.Se antaa vaihtoehtoja jos muuten alkaa meno tökkimään niin sieltä löytyy enemmän aktiviteetteja kuin tavallisessa hotellissa.
        No,kävimme kyllä myös Haitissa,ja siihen verrattuna Dommarit on paratiisi.


      • merengue kirjoitti:

        Makuasioitahan nämä.Se ei vaan meille kolahtanut.Asuttiin Sosuassa tavallisessa hotellissa keskellä kylää ja se oli ihan hyvä juttu.Pisti vain miettimään miksi hotellit siellä on ympäröity muureilla ja piikkilangoilla ja pumppuhaulikko miehet vartioi portilla.Kylät on likaisia ja rähjäisiä,ilotytöt on kimpussa kellon ympäri(kuin kaupustelijat turkissa)taskuvarkaita/letittäjiä saa myös hätistellä.
        Jos lähtisin sinne uudelleen,ottaisin all inclusive majoitus muodon.Kyllä sieltä pääsee katsomaan paikallista menoa jos siltä tuntuu.Se antaa vaihtoehtoja jos muuten alkaa meno tökkimään niin sieltä löytyy enemmän aktiviteetteja kuin tavallisessa hotellissa.
        No,kävimme kyllä myös Haitissa,ja siihen verrattuna Dommarit on paratiisi.

        Pari vuotta sitten olin reissussa ilman sitä AI:tä, mutta käteisen käyttö osoittautui aivan tuskallisen vaikeaksi, koska kaikki oli suunniteltu rannekkeen käyttäjille. Jokaisen drinkinkin hinta olisi pitänyt etukäteen allasbaarista käydä tarkistamassa ja etukäteen respassa maksamassa. Kyseltiin sitten respasta rannekkeen hintaa ja onnistuttiin tinkimään alle puoleen siitä, mitä matkatoimisto olisi veloittanut. Ensi kerrallakin yritän ostaa sen vasta paikanpäältä.


      • ...
        MAK kirjoitti:

        Pari vuotta sitten olin reissussa ilman sitä AI:tä, mutta käteisen käyttö osoittautui aivan tuskallisen vaikeaksi, koska kaikki oli suunniteltu rannekkeen käyttäjille. Jokaisen drinkinkin hinta olisi pitänyt etukäteen allasbaarista käydä tarkistamassa ja etukäteen respassa maksamassa. Kyseltiin sitten respasta rannekkeen hintaa ja onnistuttiin tinkimään alle puoleen siitä, mitä matkatoimisto olisi veloittanut. Ensi kerrallakin yritän ostaa sen vasta paikanpäältä.

        onko ihan tosi et saitte tingittyä rannekkeen halvemmalla?oliko kova homma tinkiä?mitä maksoi,about?


      • ... kirjoitti:

        onko ihan tosi et saitte tingittyä rannekkeen halvemmalla?oliko kova homma tinkiä?mitä maksoi,about?

        Respassa sanottiin, että normaalihinta on 240$/viikko/nenä, mutta voisi myydä 200:lla. Kun sanoin, ettei ole satasta enempää ja otin kolme askelta ovelle päin, juoksi perässä ja supatti, että kyllä se järjestyy. Kyllä se järjestyikin, muttei kuitenkaan tiskillä vaan sivummalla. On se niin villiä bisnestä siellä kaikessa, ettei tullut mieleenkään murehtia menettääkö hotelli jotain tai kaikki.
        Vois siellä käydä uudestaankin, mutta rasittavaa riidellä taksikuskien ja trokareiden kanssa joka paikassa.


    • Snorklaaja

      Tulin tiistaina 15 pvä kahdenviikon lomalta Dominikaanisesta tasavallasta, hotelli oli Cabaretessa ja sisälsi all inclusive paketin.
      Hintataso siellä on sama kuin meillä suomessa jopa kalliimpikin, kannattaa siis ehdottomasti ottaa all inclusive. Ruoka oli hyvää hotellissamme. Kävimme muutaman kerran syömässä pizzaa, lasku oli n.30€: 2 pizzaa ja 2 olutta.
      Ihmiset ovat iloisia ja ystävällisiä. Kaupustelijoita tosin on riesaksikin asti, mutta onhan maassa köyhyyttä.Yrittävät vaan tienata leipänsä.
      Ilmasto on kostea ja kuuma ajoittain voi tulla sadekuuroja.
      Jos harrastatte sukellusta tai snorklausta paikka on siihen parhain, vedenalainen elämä on kokemus. Kannattaa ainakin kokeilla.
      Dominikaanisessa kannattaa retkeillä paljon että saa maasta jonkilaisen käsityksen ja näkee myös paikallista elämää.
      Meillä oli mahtava ja kokemusrikas loma, voi todellakikn suositella.

    • Diela

      Olemme olleet mieheni kanssa kaksi kertaa vuoden välein Dominikaanisessa ja molemmilla kerroilla Riu Merengue -hotellissa. Samaten molemmilla kerroilla noin 70 % hotellin suomalaisista asukkaista olivat sellaisia, jotka eivät olleet paikassa ekaa kertaa. Osa oli toista, kolmatta, jopa seitsemättä kertaa tässä hotellissa. Se kertokoon jotain...

      Olimme vuosina 2002 joulukuussa ja 2004 tammikuussa reissussa ja juuri nytkin vaivaa hirvittävä matkakuume ja ikävä takaisin...

      Kateellisena toivotan ihanaa matkaa :-)

      • samppa

        en menisi dominikaaniseen,todella korruptioitunut paikka!jos lähtee hiukankin ulos hotellistaan!maisemat kyllä hionot,mutta muuten rasittava paikka!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe