EN OSAA KERTOTAULUJA APUJA ONGELMAASI

KANA581

Olen 11Vuotias 5luokalle mene Pojan Kloppi noh en osaa kertotauja ja ole ja keski arvoni oli 7 anyway En osaa kertotauluja joten ole miettinyt että pitäisikö opetella joka toinen 3-4 niin voisi laskea esim 5x6=25 niin 5x7=30 niin ei tarvitsisi nähdä niin suurta itsesäälissä rypemistä ja eihän vaarinikaa niitä osaa (70v) vaikka hän oli insinööri niin kertokaa mikä on teidän mielipiteenne asiasta |kommentoikaa PLZ

17

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulehmanit

      Ööö... tota noin mun 9matikalla en tajunnu tota sun laskumenetelmää sorgee:(.........

      • Hpkskeks

        Mee vittuun manma


    • 5654664564

      Nykymaailmassa matikkaa tarvitaan paljon enemmän kuin joskus vaarisi aikana. Pyydä opettajalta, vanhemmalta tai kaverilta apua, et varmaan luokalta pääse jos et niitä opettele. Kaikkien ne on täytynyt opetella, sinä et ole poikkeus.

    • KANA581

      KOulu alkaa kohta hähähähähähä

    • hhhhhhhHHhhh

      Jos et osaa niin opettele. Ei se vaadi muuta kun jaksamista viitseliäisyyttä opetella. Ulkoaopiskele ne. Muistamisessa auttaa kun muistaa esim. 5x6=30 niin.sitten 6x6=30 6 tai esim kun tietää että 2x4=8 niin 4x4=8 8 eli 2x(2x4). Tai sitten voi vaan opetella ne niinkuin koulussakin opetetaan eli 4x4=4 4 4 4. opettele aluksi 2, 5 ja 10 kertotaulut. Ne ovat helppoja ja kun niitä voi hyödyntää muiden"vaikeampien" kertotaulujen opettelussa. Mutta sen verran sanon että sinua kaduttaa kyllä jossain vaiheessa jos et viitsi niitä opetella, koska esim. Ylä-asteella opetellaan matikassa niin paljon vaikeampia asioita ettäsun on vaikea pysyä perässä jos et muista kertotauluja.

    • Kcmfmtm

      Kertotaulu on helppoo matikasta mun lempparit on kertotaulu. Alota ykkösen kertotaulusa ja teet ne kymppiin asti

    • moikkamoi111

      ei sillä loppujen lopuksi ole paljokaan väliä kun nykyään on laskimia joka paikassa kuten puhelimissa itse pääsin ysiltä enkä niitä juurikaan osaa mutta ei ole suurempia ongelmia tullut kun on tarvinnut kertoa niin olen kaivanut puhelimen taskusta ja laskenut sillä aika simppeliä ja nopeaa

    • jkoyfkll

      Menossa amikseen ja osaan vain samat numerot eli esim 3x3 4x4 5z5 jne.

      Tietokoneet jo syrjäyttäny ihmiset monessa asiassa, nii ei niitä tulevaisuudessa tarvi, päättötodistuksen matikka oli 7

    • eeeesbbs

      emmäkää junalauta osaa todellakaa kertotauluja:DD enkä iteasias mitään muutakaa matikasta ihan oikeesti en vittu mitää
      ja oon siis -99 tyttö, menos amiksee ja matikka oli päättötodistukses 5 :D hubs

    • ViljamiNyymi

      Oikeinkirjoitustakin kannataisi sinun harjoitella.

    • årfbnrfiogdu

      ei huolta. mäkään en osaa ja oon sentää 16v amiksen tokalla :D hyvin on pärjätty ku ottaa sniikisti kännykän kätee ja laskee (kokeissakin) ja niin oon paska matikas

    • hikari

      Laskee tarpeeks kauan nii joitain oppii muistamaan ulkoakin. Itselläni oli varsinkin ala-asteella semmonen hikarin maine mutten osannu kertotauluja vaa laskin ne, opettelin tyylii 2x2=4 3x3=9 4x4=16 5x5=25 6x6=36 7×7=49 8×8=64 9×9=81 10×10=100. Ja si pikkuhiljaa alko oppimaan ku laskenu nii minta krt esim 4x5=20 jne

    • No siis mä meen nyt kasille (oon muija) ja osaan sanoo nopeesti ulkoot 1, 2, 3, 5, 9 ja 10 kertotaulut. Eli vielä pitäs opetella 4, 6, 7 ja 8 kertotaulu nopeesti ulkoo.

    • lukihäiriöinenlikkajznls

      kannaytaahan se opetella niin helpottaa sitten tulevassa matikassa. itse olen nyt amiksen alottava ja pakko tunnustaa etten minä sitä ikinä oppinut. ei jäänyt päähän sitten millään vaikka pänttäsin ja minulle järjestettiin kertotaulutestejä jatkuvasti. en oppinu. selvisin kuitenkin koulun läpi. helpompi tietty ois ollu kun ois osannu. ihmettelen kyllä miten edes ajaasteelta pääsin pois kun en osaa tänäkään päivänå luetella aakkosia

    • jos ei osaa kertotaulua nii kannattaa opetella ainakin ne helpoimmat esim. 5x5, 6x6...
      mutta ne voi myös laskea eli jos on esim 7 kertotaulu nii jos on vaikka 2x7 nii
      eka on 7 sitte lisäätte siihen lukuun 7 nii tulee vastaus eli 14 eli 2x7=14
      yksinkertasta plus-laskua

    • Kertotauluaikammekusetus

      Kertotaulua ei pidä suoraan opetella ulkoa. Kertolaskujen tulokset vain ajan myötä jäävät mieleesi.

      Opettelet vain miten kertolaskut toimii, ja lasket ne.

      Käytännössä siis voit tehdä vaikka plus laskun jossa plussataan numero niin monta kertaa kuin numero kerrotaan:

      5 kertaa 5 eli 5 5 5 5 5 = 25

      Lopulta muistat vastaukset jo ulkoa. Missään vaiheessa elämää et kuitenkaan tule tarvitsemaan ulkomuistia matematiikassa (jos unohdetaan kaavat), vaikka se helpottaa/nopeuttaa asioita.

    • Spermamaisteri

      oon 19v enkä osaa kertotauluja. miks vitus ne pitäs osata? ja keskiarvo oli peruskoulus 8.3, hyvin pärjäsin xdd p.s. opettele suomen kieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1954
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1653
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1567
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1514
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      12
      1225
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1177
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1162
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      33
      961
    Aihe