EN OSAA KERTOTAULUJA APUJA ONGELMAASI

KANA581

Olen 11Vuotias 5luokalle mene Pojan Kloppi noh en osaa kertotauja ja ole ja keski arvoni oli 7 anyway En osaa kertotauluja joten ole miettinyt että pitäisikö opetella joka toinen 3-4 niin voisi laskea esim 5x6=25 niin 5x7=30 niin ei tarvitsisi nähdä niin suurta itsesäälissä rypemistä ja eihän vaarinikaa niitä osaa (70v) vaikka hän oli insinööri niin kertokaa mikä on teidän mielipiteenne asiasta |kommentoikaa PLZ

17

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulehmanit

      Ööö... tota noin mun 9matikalla en tajunnu tota sun laskumenetelmää sorgee:(.........

      • Hpkskeks

        Mee vittuun manma


    • 5654664564

      Nykymaailmassa matikkaa tarvitaan paljon enemmän kuin joskus vaarisi aikana. Pyydä opettajalta, vanhemmalta tai kaverilta apua, et varmaan luokalta pääse jos et niitä opettele. Kaikkien ne on täytynyt opetella, sinä et ole poikkeus.

    • KANA581

      KOulu alkaa kohta hähähähähähä

    • hhhhhhhHHhhh

      Jos et osaa niin opettele. Ei se vaadi muuta kun jaksamista viitseliäisyyttä opetella. Ulkoaopiskele ne. Muistamisessa auttaa kun muistaa esim. 5x6=30 niin.sitten 6x6=30 6 tai esim kun tietää että 2x4=8 niin 4x4=8 8 eli 2x(2x4). Tai sitten voi vaan opetella ne niinkuin koulussakin opetetaan eli 4x4=4 4 4 4. opettele aluksi 2, 5 ja 10 kertotaulut. Ne ovat helppoja ja kun niitä voi hyödyntää muiden"vaikeampien" kertotaulujen opettelussa. Mutta sen verran sanon että sinua kaduttaa kyllä jossain vaiheessa jos et viitsi niitä opetella, koska esim. Ylä-asteella opetellaan matikassa niin paljon vaikeampia asioita ettäsun on vaikea pysyä perässä jos et muista kertotauluja.

    • Kcmfmtm

      Kertotaulu on helppoo matikasta mun lempparit on kertotaulu. Alota ykkösen kertotaulusa ja teet ne kymppiin asti

    • moikkamoi111

      ei sillä loppujen lopuksi ole paljokaan väliä kun nykyään on laskimia joka paikassa kuten puhelimissa itse pääsin ysiltä enkä niitä juurikaan osaa mutta ei ole suurempia ongelmia tullut kun on tarvinnut kertoa niin olen kaivanut puhelimen taskusta ja laskenut sillä aika simppeliä ja nopeaa

    • jkoyfkll

      Menossa amikseen ja osaan vain samat numerot eli esim 3x3 4x4 5z5 jne.

      Tietokoneet jo syrjäyttäny ihmiset monessa asiassa, nii ei niitä tulevaisuudessa tarvi, päättötodistuksen matikka oli 7

    • eeeesbbs

      emmäkää junalauta osaa todellakaa kertotauluja:DD enkä iteasias mitään muutakaa matikasta ihan oikeesti en vittu mitää
      ja oon siis -99 tyttö, menos amiksee ja matikka oli päättötodistukses 5 :D hubs

    • ViljamiNyymi

      Oikeinkirjoitustakin kannataisi sinun harjoitella.

    • årfbnrfiogdu

      ei huolta. mäkään en osaa ja oon sentää 16v amiksen tokalla :D hyvin on pärjätty ku ottaa sniikisti kännykän kätee ja laskee (kokeissakin) ja niin oon paska matikas

    • hikari

      Laskee tarpeeks kauan nii joitain oppii muistamaan ulkoakin. Itselläni oli varsinkin ala-asteella semmonen hikarin maine mutten osannu kertotauluja vaa laskin ne, opettelin tyylii 2x2=4 3x3=9 4x4=16 5x5=25 6x6=36 7×7=49 8×8=64 9×9=81 10×10=100. Ja si pikkuhiljaa alko oppimaan ku laskenu nii minta krt esim 4x5=20 jne

    • No siis mä meen nyt kasille (oon muija) ja osaan sanoo nopeesti ulkoot 1, 2, 3, 5, 9 ja 10 kertotaulut. Eli vielä pitäs opetella 4, 6, 7 ja 8 kertotaulu nopeesti ulkoo.

    • lukihäiriöinenlikkajznls

      kannaytaahan se opetella niin helpottaa sitten tulevassa matikassa. itse olen nyt amiksen alottava ja pakko tunnustaa etten minä sitä ikinä oppinut. ei jäänyt päähän sitten millään vaikka pänttäsin ja minulle järjestettiin kertotaulutestejä jatkuvasti. en oppinu. selvisin kuitenkin koulun läpi. helpompi tietty ois ollu kun ois osannu. ihmettelen kyllä miten edes ajaasteelta pääsin pois kun en osaa tänäkään päivänå luetella aakkosia

    • jos ei osaa kertotaulua nii kannattaa opetella ainakin ne helpoimmat esim. 5x5, 6x6...
      mutta ne voi myös laskea eli jos on esim 7 kertotaulu nii jos on vaikka 2x7 nii
      eka on 7 sitte lisäätte siihen lukuun 7 nii tulee vastaus eli 14 eli 2x7=14
      yksinkertasta plus-laskua

    • Kertotauluaikammekusetus

      Kertotaulua ei pidä suoraan opetella ulkoa. Kertolaskujen tulokset vain ajan myötä jäävät mieleesi.

      Opettelet vain miten kertolaskut toimii, ja lasket ne.

      Käytännössä siis voit tehdä vaikka plus laskun jossa plussataan numero niin monta kertaa kuin numero kerrotaan:

      5 kertaa 5 eli 5 5 5 5 5 = 25

      Lopulta muistat vastaukset jo ulkoa. Missään vaiheessa elämää et kuitenkaan tule tarvitsemaan ulkomuistia matematiikassa (jos unohdetaan kaavat), vaikka se helpottaa/nopeuttaa asioita.

    • Spermamaisteri

      oon 19v enkä osaa kertotauluja. miks vitus ne pitäs osata? ja keskiarvo oli peruskoulus 8.3, hyvin pärjäsin xdd p.s. opettele suomen kieltä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe