Minkä poisheittämistä olet katunut? Jos minkään... Tai mitkä ovat tosiaarteita?
Olen tehnyt päivä-, eikun viikkokausia töitä tyhjentämällä vanhempieni peruja, kauhea määrä rojua. Vanhoja pilttipurkkeja 40v. takaa yms. Lehtien vuosikertoja niin ettei kantaa jaksa. Homeisia kaiken kukkuriksi. Tästä viisaantuneena - minulta ei jää mitään toisten siivottavaksi.
Mitä sitä ihminen tarvitsee hyvään elämään? Petin, muutaman astian ja pitovaatteet.
Oletko jo tyhjännyt jäämistösi?
17
<50
Vastaukset
- Ei_mitään_arvokasta
Poisheitettävää olisi vaikka kuinka paljon. Tässä mietin vain odotanko seuraavaan muuttoon asti vai toiminko jo nyt.
- kaikesta_voi_luopua
Minä poisheitän jatkuvasti, nytkin on kirpputoripöytä vuokrattuna.
Jostain syystä en käsitä, että ihmisillä on noita ns. aarteita. Aika harvat asiat ovat korvaamattomia ja tavarasta voi luopua. Minulla ei esimerkiksi ole mitään vanhoja valokuvia. Ulkomaanmatkoilla tulee kuvattua ja kuvat ovat koneella katseltavina, mutta ne ovat vain jonkinlaista viihdettä ja matkojen muistelua.
Jos joku kysyisi nyt, mistä materiaalisesta et voi luopua, en varmaan osaisi vastata hetimmiten. Jäämistö jää jälkeeni, sitten kun minä olen jo poissa.
Siivosin tänään vaatehuoneen ja paljon heitin joutavaa pois. Esim. kahdet aamutossut, kun en koskaan niitä enkä edes sukkia sisällä pidä.
Kaikki sellainen pitäisi kuulemma heittää pois, millä ei ole itselle mitään merkitystä. Viedä vaikka kirpputorille jos hyväkuntoista on.- Kokeillut
Ei niitä kukaan osta. Et saa edes pöydän vuokraa. Ilman kun annat, niin heti menee, mutta jos vaikka 10 % uuden hinnasta pyydät hyväkuntoisella, niin ei mene kaupaksi.
Kokeillut kirjoitti:
Ei niitä kukaan osta. Et saa edes pöydän vuokraa. Ilman kun annat, niin heti menee, mutta jos vaikka 10 % uuden hinnasta pyydät hyväkuntoisella, niin ei mene kaupaksi.
En ole koskaan kirpputoripöytää vuokrannut enkä itse tavaraa vienyt. Joskus kiertelen kirppareilla ja jotain kivaa jos löydän, niin saatan ostaakin.
Eräälle tuttavalle olen ilmaiseksi antanut hyvinkin paljon, jopa arvokasta tavaraa, hän on ainakin osan kaupitellut eteenpäin.
Vaatteita tarjoan ystäväni perheelle, heillä on monta naista ja aina jollekin sopivat ja kelpaavat.- Kirppishai
Kokeillut kirjoitti:
Minulla on nettotuotto pöydänvuokran jälkeen ollut säännöllisesti vähintään 100 euroa viikolta, parhaimmillaan pari sataakin. Myytävänä ei ole mitään erityisen arvokasta, vaan myynti perustuu kohtuuhinnoitteluun ja hintojen laskemiseen päivittäin, ellei kauppa käy. Olen kyllä todennut muissa pöydissä, missä sitten myynkin, ettei kauppa välttämättä käy. Hinnan annetaan olla se yksi ja sama koko ajan, alunperinkin ylihinnoittelua. Eikä pöytää siivota, järjestetä uudestaan, tuoda lisää tavaraa myydyn tilalle.
Myyn ihan ajankuluksi, leipätyö on muualla. On mukava päästä tarpeettomasta hyväkuntoisesta tavarasta eroon. Kyllä jos pitää kaiksi viikkoa niin useampi sata tavaraa siinä menee ja eihän siinä tavaraa kohti paljoa ole hintaa mutta mitä väliä? Jos ei itse tarvitse, niin pois vain.
Jäämistöjen tyhjääminen voi toteutua monellakin eri tapaa. Ystävättäreni jonka elämä on kulkenut aika tavalla parallellia rataa minun kanssani jo kolmenkymmen ja risat vuoden takaa on nyt hyvin pettynyt ja surullinen. Se olisi kauheen pitkä tarina, mutta ihan pääkohdiltaan se meni nyt näin:
Äiti joka asuu Suomessa on nyt laittanut heidän kotitalonsa myyntiin hänen veljiensä ja äidin miesystävän vaatimuksesta, kun mamma on nyt vanhahko (n. 70 v.) ja hänelle on tullut parkinsonia, miesystävä ei jaksa enää leikata nurmikkoa kun ei voi oikein hengittää ankara tupakanpoltto on aiheuttanut keuhkolaajentumaa tai jotain vastaavaa, salilla jaksaa vielä kyllä käydä kuitenkin :). Veljet asuvat 1-2 tunnin päässä ja ovat erittäin varakkaita, aikuiset lapset kummallakin, mutta ei jää aikaa eikä kiinnostusta käydä joskus auttamassa äitiä: perheen miehet päättivät että kaikkipannaan rahaksi ja että mitä niitä romuja säästämään ja talo myyntiin: mamma ja miesystävä muutettiin pieneen kaupunkin luukkuun, ei edes parveketta.
Ystävätär oli ehdottanut että he sisarusten kesken pitäisivät yllä lapsuudenkotiaan (omakotitalo maalla lähellä kaupunkia) kesäkotina äidille ja heillekin pistäytyä lomilla, mutta hänen ehdotulsensa ei saanut vastakaikua. Äiti piti ajatuksesta saada olla kesällä maalla mutta kun kukaan ei jouda auttamaan ja miesystävä ei jaksa.
Nyt muutto on tehty. Veljien tyttäret ovat käyneet putsaamassa mamman talon ja kappas vaan, kaikki arvokkaatkin lahjat mitä ystävättäreni oli roudannut Suomeen äidilleen kolmenkymmenen vuoden aikana, jouluna ja syntymäpäivinä, äitienpäivinä ja tuliaisina ovat facebookissa myynnissä veljentyttärien toimesta, muutamalla eurolla. Minkäs teet, vaikka harmittaakin. Ystävätär ei päässyt täältä kaukaa äitinsä omaisuuden jakoon ja äiti saatiin ylipuhuttua että on parempi muuttaa kaikki rahaksi. Äidinhän ne tavarat tietenkin olivat ja hänen päätösoikeutensa mutta kyllä nyt on minunkin mielestäni veljet käyttäytyneet tosi sikamaisesti sisartaan kohtaan.- homelite
Noinpa hyvinkin menee monesti. Etten sanoisi läheltä liippaa...ei tahdo onnistua se , että on useampi omistaja. Ei säily edes puhevälit. Vaikkei ole edes mitään arvokasta, mutta se tunnekuorma...toisille luopuminen on vaikeampaa kuin tosille. Ja teki niin tai näin, aina tulee sanomista. Jos heität pois, olisi pitänyt säilyttää.
- mikä_on_vanhahko
Onko noin 70-vuotias vanhahko?
Itse aion lopettaa työt 68-vuotiaana ja siihen ei ole ihan kauheasti enää aikaa. Kuvailisin kuitenkin itseäni toisin kuin tuossa kuvattiin sitä naista, lähinnä haudan partaalla horjuvaksi kuvattiin. mikä_on_vanhahko kirjoitti:
Onko noin 70-vuotias vanhahko?
Itse aion lopettaa työt 68-vuotiaana ja siihen ei ole ihan kauheasti enää aikaa. Kuvailisin kuitenkin itseäni toisin kuin tuossa kuvattiin sitä naista, lähinnä haudan partaalla horjuvaksi kuvattiin.Minulla ei ole mitään tarkkaa kuvaa hänen iästään. Oliskohan hän 75-78 vuotias? En ole tavannut häntä pitkään aikaan vaikka tunnenkin hänet ja tiedän että hän on n.10 vuotta minua vanhempi.
Ei ystävättäreni äiti ole haudan partaalla, mutta sairaudet ovat heikontaneet hänenkuntoaan.
- 1eero
Vaimon pois menon jälkeen hänen tavarat pois, en kerää tavaraa kuleksimaan 60 neliön asuntoon ei mahtuisi kovinkaan, mökillä ovat kolmen kimppaa.
- Kohti_tuntematonta
Joka päivä jotakin pakkaan hyväntekeväisyyskirpparille menevään laatikkoon, kerran viikossa käyn sen sinne tyhjäämässä. Tarkoitus on ensi kevääseen mennessä saada tavarat niin vähiin, että tärkeimmät mahtuu asuntoautoon ja puolitärkeät pieneen varastokonttiin. Ainakin ensimmäisen eläkevuoden ajattelin olla tienpäällä ilman tiettyä määränpäätä.
- 1eero
Sulla on hyvä suunnitelma joka ei onnistu monelta, vähän minun makuun onnea tulevalle.
En ajatellut tyhjätäkään.
Elelen tässä tätä elämääni ja sitten kun minua ei ole jälkeen jäävät
tekevät mitä haluavat, En osaa mennä heidän päähänsä, jos eivät esitä suoranaisia toivomuksia. Minulle tärkeät voivat olla heille tyhjänpäiväisi ja taas toisin päin.- mimmimum-mi
Paljon olisi kyllä pois heitettävääkin... kahden huoneen ja keittiön...vaatehuoneen.. parvekkeen ja kanakoppivaraston asunnossani...
Kai ne jaksaa sitten rahdata tavarat...kun minut on ensin "rahdattu" - Tallettaja
Siivoskelen kaappeja ja nurkkia tasaiseen tahtiin. Vien hyväkuntoisia tavaroita Pelastusarmeijaan, jonka myyntipiste on tässä lähellä.
Roskikseen heitän nyt jo helpommin kuin joskus aikaisemmin. Pitää ajatella, että ei ole tätäkään tavaraa tarvinnut vuosiin, joten sitä ei kaipaa, kun heittää menemään.
Yritän pysytellä poissa tavarataivaista, sillä miellyn johonkin turhaan kuitenkin ja ostan kaapin täytteeksi.
Kirjoista yritän myös päästä eroon. Nekin onneksi saan Pelastusarmeijaan.
Rakastan perittyjä esineitä, niistä en raatsi luopua. Jäävät sitten jälkipolville. - Kaikki-muu-roskiin-pkele
On opittava erottamaan tarpeeton ja tarpeellinen ja sitä tarpeellistakin säilyttää minimaalisesti. Arvotavara ja muu on asia erikseen, jos sitä aikoo säilyttää suvussa ja perijät ovat sellaisia, joista tietää ettei synny perinnönjako Sotaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815