Onko tällä palstalla muita, jotka olivat tuolla kyseisellä lennolla Oulusta Teneriffalle 14.3.2015, jonka lähtö myöhästyi 16 tuntia teknisen vian takia?
Oletteko hakeneet siitä korvauksia ja saitteko mitään?
Jet Timen myöhästynyt lento 14.3.2015
25
642
Vastaukset
- teneriffallajurrissa
Kuka noin vanhoja muistaa kun kännissäkin kaikki oli. unohda koko juttu ja ota hörppy
- Johnu
Häätyy kyl sanoa, että yleensä vihaan, ku ihmiset kirjottelee omia typeriä kommentteja näihin keskusteluihin, mutta sinun teneriffallajurrissa kommentti anto kyllä päivän parhaat naurut. :D Kiitos niistä.
- retard
nii'i
- Odottavanaikaonpitkä
Jep, me oltiin kyseisellä lennolla. Matkanjärjestäjältä saatiin korvaus menetetystä vuorokaudesta. Laitettiin korvaushakemusta myös lentoyhtiön suuntaan, mutta heillä ei näkemyksensä mukaan ole korvausvelvollisuutta tässä tapauksessa.
- Johnu
Juu, sama saatiin meki matkanjärjestäjältä.
Jet Time pyyhki täysin kädet myöhästymisen suhteen, eli ei saatu mitään korvauksia.
Nyt asia on kuluttajariitalautakunnalla ja käsittelyaika on 14kk. Vaan empä usko, että tuonkaan kautta mitään saa, mut ompa ainaki yritetty...
- Odottavanaikaonpitkä
Me ei olla laitettu tuonne kuluttajariitalautakunnalle valitusta, ollaan kyllä mietitty sitä. Mutta onpahan kyllä pitkissä kantimissa kun siellä käsittelyaika tuon 14kk.. :-/
Jet Timelläkin kesti vastata kolme kuukautta meidän hakemukseemme ja sitäkin vastausta piti kysellä useaan kertaan..
Täytynee vielä tässä tuumailla, josko mekin vielä laitettais valitusta etiäpäin.Sellainen huomio vielä, että lentoyhtiö saattaa taipua kyllä ennen päätöstä KRIL:stä, kunhan vaan on valitettu!
- Johnu
humaani_juristi kirjoitti:
Sellainen huomio vielä, että lentoyhtiö saattaa taipua kyllä ennen päätöstä KRIL:stä, kunhan vaan on valitettu!
Ei taipunut ei. Olivat saman vastauksen antaneet sinnekkin, kun minkä antoivat mullekki. Asia on siis vieläkin kuluttajariitalautakunnalla käsittelyssä ja vastauksen saa koska lie. Johan tässä on jo reilu puoli vuotta ooteltu. Odotettavissa vielä samat lisää. :(
Tekninen vika, niin luulen, että hyvinkin voi tulla KRIL:sta myönteinen päätös. Sekään ei tietenkään ole lentoyhtiötä velvoittava, mutta...
- StandardiKorvaus
olette saaneet jo matkanjärjestäjältä korvauksen,mitä vielä odotatte saavanne?
se on standardi korvaus mikä maksetaan.kaikki matkanjärjestäjät toimivat samoin.
eikö siellä oulun suunnalla tiedetä faktoja?
kysykää vakuutusyhtiöstä mistä teillä oli matkavakuutukset jos sieltä jotain liikenee.
olihan teillä matkavakuutus? ei kukaan ole niin tomppeli että reissaa ilman vakuutusta Autan mielelläni halukkaita korvauksen hakemisessa! Palkkio vain, mikäli korvaus saadaan!
- vncgnbcf
Olin jettimen lennolla viime lokakuussa matkustin oulusta gran canarialle meno sujui täysin ok mutta paluu lennossa tuli mutkia matkaan.
Kun olimme tulleet lähtö selvityksen ja katsoi lippujamme niin lentoa oli aikaistettua 30 min. Kävimme katsomassa lähtevien lentojentaulujen kohdalta niin lento tuleekin1.30tuntia myöhemmin. Mutta teknisen vian takia ei päästy lentämään jettaimilla takaisin. Vaan Norwegianilla tultii . Norkku toimi ongelmitta. Käytän norwegiania jatkossakinKaikki ne myöhästelevät. Hain juuri asiakkaalle korvaukset Norwegianilta myöhästyneestä lennosta Norjan valituselimen kautta.
- hlöaks
Olin tuon lennon paluu osuudella teneriffalta-ouluun. Tuosta matkasta on nyt korvaukset tulossa. Ensin kieltäytyivät maksamasta, mutta valituksen myönteisen päätöksen jälkeen lupautuivat maksamaan. Myös finnmatkat maksoi 10% matkan hinnasta.
- Johnu
Kertoisitko vähän tarkemmin tarkemmin miten saitte lentoyhtiön pyörtämään ensimmäisen päätöksensä. Itse laitoin ensin lentoyhtiölle valituksen ja vastaus oli, että eivät ole korvausvelvollisia. Sitten laitoin asian kuluttajariitalautakunnalle ja lentoyhtiö oli antanu sinne saman vastauksen, ku mulle aikaisemminki. Asia on nyt siis siellä kuluttajariitalautakunnalla ja siellä se käsittely aika tosiaan on sen 14kk. Ihmettelen vain, että miten saitte näin nopeaa korvauksen?
- hlöaks
Meillä lento lähti Espanjasta joten valitus tehtiin aesa:lle joka hoitaa valitukset lennoista eli vähän sama kuin suomen kuluttajariitalautakunta. Siellä vain homma toimii paremmin ja päätös tuli noin 3 kk.
Samaa rataa meilläkin meni, ensin valitus lentoyhtiölle jossa kesti kauan ennenkuin vastasivat, että eivät ole korvauvelvollisia, ja päätöksestä voi valittaa suomen kuluttajariitalautakuntaa, joka ei ollut meidän kohdalla oikea paikka. Sitten valitus aesalle ja siellä homma toimi hienosti, joka välissä tuli infoa missä mennään ja päätös luvattiin 60 paäivässä ja vaikeissa tapauksissa 120 päivässa. Hieman eri käsittely ajat kuin byrokratia suomessa. - hlöaks
Myöhästymisen syynä oli siis se sama tekninen vika jonka takia lähtö Oulusta myöhästyi.
- Johnuska
hlöaks kirjoitti:
Meillä lento lähti Espanjasta joten valitus tehtiin aesa:lle joka hoitaa valitukset lennoista eli vähän sama kuin suomen kuluttajariitalautakunta. Siellä vain homma toimii paremmin ja päätös tuli noin 3 kk.
Samaa rataa meilläkin meni, ensin valitus lentoyhtiölle jossa kesti kauan ennenkuin vastasivat, että eivät ole korvauvelvollisia, ja päätöksestä voi valittaa suomen kuluttajariitalautakuntaa, joka ei ollut meidän kohdalla oikea paikka. Sitten valitus aesalle ja siellä homma toimi hienosti, joka välissä tuli infoa missä mennään ja päätös luvattiin 60 paäivässä ja vaikeissa tapauksissa 120 päivässa. Hieman eri käsittely ajat kuin byrokratia suomessa.Hei taas.
Voisitko laittaa sen aesan kotisivun linkin, jonka kautta saitte korvauksen. Mielenkiinnosta haluaisin käydä tutustumassa sivustoon tulevaisuutta ajatellen, jos näin vaikka kävisi paluuosuudella.
Tuosta viime keskustelusta on nyt hetki aikaa, niin joko olette saaneet luvatut korvaukset? Tähän ei tarvitse vastata jos et halua, mutta kuinka suuren korvauksen saitte? Ihan uteliaisuuttani kysyn. :)
Niin ja olen tuo samainen Johnu, joku vaan päätti rekisteröidä Johnu nimimerkin itelleen. - hlöaks
http://www.seguridadaerea.gob.es/lang_en/home.aspx
Korvaus tuli tilille 400e per nuppi ja meitä on 7 henkilöä.
Eli valitus laitettiin tuonne ja kun päätös tuli niin jettimeltä tuli viestiä että suostuvat maksamaan. Pyysivät tilinron ja valtakirjan kaikilta seurueeseen kuuluneilta. Siitä meni muutama päivä ja rahat tuli tilille.
Eivät enää tässä vaiheessa pahoitelleet viivästymistä :) - Johnuska
hlöaks kirjoitti:
http://www.seguridadaerea.gob.es/lang_en/home.aspx
Korvaus tuli tilille 400e per nuppi ja meitä on 7 henkilöä.
Eli valitus laitettiin tuonne ja kun päätös tuli niin jettimeltä tuli viestiä että suostuvat maksamaan. Pyysivät tilinron ja valtakirjan kaikilta seurueeseen kuuluneilta. Siitä meni muutama päivä ja rahat tuli tilille.
Eivät enää tässä vaiheessa pahoitelleet viivästymistä :)Kiitos linkistä.
Ihan hyvän korvauksen saitte. Tuo jo lämmittää mieltä mukavasti. Sama summa mekin laitettiin vaateeksi kuluttajariitalautakunnalle. Saas nähä miten käypii. - hklöaks
Johnuska kirjoitti:
Kiitos linkistä.
Ihan hyvän korvauksen saitte. Tuo jo lämmittää mieltä mukavasti. Sama summa mekin laitettiin vaateeksi kuluttajariitalautakunnalle. Saas nähä miten käypii.Onko krlk saanut vielä vastausta aikaiseksi? Itse laitoin jo uuden vaateen AESA:lle menemään, kun viimeisin kanarian paluulento oli Jet-Timellä myöhässä. Ehdinköhön saada korvaukset siitäkin ennenkuin suomessa asia etenee lainkaan...
- Johnuska
hklöaks kirjoitti:
Onko krlk saanut vielä vastausta aikaiseksi? Itse laitoin jo uuden vaateen AESA:lle menemään, kun viimeisin kanarian paluulento oli Jet-Timellä myöhässä. Ehdinköhön saada korvaukset siitäkin ennenkuin suomessa asia etenee lainkaan...
Asia on vihdoin saatu päätökseen. Se luvattu 14kk siinä meni ja korvaus tuli. Saatiin molemmat se vaatimamme 400€. Epäilin kyllä suuresti korvauksen saantia, mutta onneksi joskus näinki päin. :)
Kauan tämä teidän toinen lento oli myöhässä? - hklöaks
Johnuska kirjoitti:
Asia on vihdoin saatu päätökseen. Se luvattu 14kk siinä meni ja korvaus tuli. Saatiin molemmat se vaatimamme 400€. Epäilin kyllä suuresti korvauksen saantia, mutta onneksi joskus näinki päin. :)
Kauan tämä teidän toinen lento oli myöhässä?Eiköhän sieltä teille korvaukset tule.
Meillä lento oli n 4 tuntia myöhässä. Syynä oli lennonjohdon lakko Ranskassa.
- Pekka_88
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/ilmailujohtaja-henttu-hermostui-lentoyhtio-hyllytti-turvallisuusuhasta-raportin-tehneet-lentajansa/?shared=309315-71b45ff0-500
Kannattaa ehkä välttää tätä yhtiötä, jos vain mahdollista. - A-A-A-A
Minä en ole vieläkään päässyt perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .724184Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323020Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3922105Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101206Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291024- 611012
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963