Jumala ei luonut maailmankaikkeutta tai yhtään mitään.
Sanastoa :
1.Teoria (tieteessä)= havaintojen tai muiden tietojen pohjalta ilmiötä selittävä malli; asian tai ilmiön (tieteellisesti) perusteltu selitys; olettamus, jonka tueksi on saatu vahvaa näyttöä lukuisissa toisistaan riippumattomissa tutkimuksissa: hypoteesi tai joukko hypoteeseja voi siis muuttua teoriaksi vasta, kun sen puolesta on saatu vankkaa todistusaineistoa.
2. Teoria (arkikielessä) = vastakohta käytännöstä
3. Hypoteesi = tutkittava väite; oletus, otaksuma, olettamus; tietylle ilmiölle ehdotettu selitys, jonka täytyy olla tieteellisten menetelmien mukaisesti testattavissa: testaamalla se voidaan osoittaa virheelliseksi tai sen paikkansapitävyyden puolesta voidaan saada näyttöä
4. Usko = tietoon perustumatonta käsitystä jostakin
5. Fakta = tosiasia = asia, jonka sisältö ei riipu mielipiteistä ja on todennettavissa
6. Taru = kuvitelma, sepite, kuvittelemisen tuloksena muodostettu mielikuva tai tarina
AlkuräjähdysTEORIA= fakta
EvoluutioTEORIA= fakta
Jumala = uskoon perustuva hypoteesi
Luomiskertomus = taru, joka kertoo maailman ja ihmisen synnystä, joita on ollut useita erilaisia eri kulttuureissa
Lopettakaa se meuhkaaminen.
Kreationismi on harhaista
6
<50
Vastaukset
- oukiifu
Aloittajan mielestä maailmankaikkeus ei voi olla miljardeja vuosia vanha koska silloin ei ollut hypoteeseja eikä teorioita.
Teoria on teoria. Evoluutio on harhauskoisten teoria. Luonnonvalinta on harhauskoon perustuva hypoteesi.- AEII
Siis mitä teille syötetään, että ajatusmaailmanne toimii noin kieroutuneesti?
Maailma on nykytiedon mukaan n. 13,75 miljardia vuotta vanha. Tutustu toki muihinkin kirjoihin kuin raamattuun tms satuihin. Mistä edes keksit väitteesi?
"Maailma on nykytiedon mukaan n. 13,75 miljardia vuotta vanha. Tutustu toki muihinkin kirjoihin kuin raamattuun tms satuihin. Mistä edes keksit väitteesi"
Mainitse nimeltä joku henkilö, joka oli 13,75 miljardia vuotta sitten todistamassa maailman syntyä!- AEII
Ei ihminen ole ollut täällä niin kauaa. Edelleen suosittelen tutustumaan muihin kuin satukirjoihin.
- AEII
Ainiin, tarkoitin että maailmankaikkeus on 13,75 miljardia vuotta vanha. En maapalloa. Korjaus väärinkäsitysten välttämiseksi.
- hihioojoj
"Mainitse nimeltä joku henkilö, joka oli 13,75 miljardia vuotta sitten todistamassa maailman syntyä!"
Kuka tahansa radioteleskoopilla taivaita katsova ihminen näkee 13,74 miljardin vuoden takaisen nuorelta näyttävän maailmankaikkeuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634