Vuosi sitten leskeksi jäänyt.....

Seitkytluvunnuori

Mietin miten olette selvinneet leskeksi jäämisestä...olen 59 vuotias nainen ja ollut nyt vuoden leskenä.Ystävät pitävät yhteyttä jonkin verran,mutta heillä kaikilla on mies,perhe,lapset ja lapsenlapset ja osa heistä on vielä työssä.Itse jouduin irtisanotuksi samaan aikaan,kun mieheni sairastui syöpään,siis kaikki murtui samalla kertaa.
Tunnen itseni surulliseksi ja yksinäiseksi vaikka olen yrittänyt käydä tapahtumissa yms.....elämältä hävisi tarkoitus...ystävien kanssa puhumme eri kieltä...ei ole samaa tunnemaailmaa....

37

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alahan kirjoitella mainoksia meille.
      Tyyliin:
      Käytättekö edelleen VILEDA-liinoja, jotka miehenne jätti jälkeensä kuollessaan äkillisesti...

Käytättekö puutarhassanne edes-menneelle miehellenne niin rakkaita Nokia-Kontio Kumi-saappaita...

Minä en kehtaisi mainostaa uutta vapauttani kovinkaan innokkaasti.
      Korkeintaan voisin kainosti mainostaa olevani valmis kantaamaan uuden-laisia taakkoja.
      Hetkittäin.

H.

• ei.noin

Olisit jättänyt vastaamatta

• ei.noin kirjoitti:

Olisit jättänyt vastaamatta

"ei.noin"

Mikä lie on oikea tapa lohduttaa häntä, joka murheitten laaksoja vaeltaa?
        Alkaa valittaa itsekin, vai alkaa etsiä iloisia ilmeitä surkimuksen naaman-
        juonteista.

Huomautan myös että 60 elämä on täynnä haileita.
        Joita nuorilla ei ole.
        Nuorille ne ovat kallis-arvoisia.
        Meiltä vanhoilta joutaa aina yks.

H.

• Otanosaa

Oletko jäänyt leskeksi sitähän aloituksessa kysyttiin.

• Psykoterapeutitar

Kyseinen h-nimimerkki edustaa suomalaista linjaa yksin pimeässä pilven päällä sieniä kasvattamassa, eikä häntä tarvitse tosissaan ottaa.

• Osuijaupposi
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Kyseinen h-nimimerkki edustaa suomalaista linjaa yksin pimeässä pilven päällä sieniä kasvattamassa, eikä häntä tarvitse tosissaan ottaa.

:) ;)

• Psykoterapeutitar kirjoitti:

"Psykoterapeutitar"

Olen minä sentään jokusen kerran kesä-leski ollut.
        Erakko ei voi olla leski, eihän?

Täällä on toinenkin kaltaisesi.
        Joku Kristiina.
        Hänenkin ylitseen käy ymmärrys kohdaltani ajoittain.
        Minä en ihan hevillä suostu muottiin, jota moni aloittaja haluaa.
        En helposti pysty käyttämään klisheisiä sanoja, lauseita.
        Oikeastaan en taida halutakaan.
        Sillä minulla on elämän tuoma kokemus, joka kertoo milloin joku
        aloitus/kommentti on täysin päättömästä päästä-keksitty tai töke-rölli
        tarkoitus-hakuinen.
        En pyydä tässä asiassa anteeksi heiltäkään, jotka mahdollisesti olen väärin
        ymmärtänyt.
        Kirjoittakoot selkeämmin, pahuksen sepustelijat.

Ja sitten ne kehut.
        Demeter ymmärtää minua turhankin helposti.
        Tiina kanssa, mutta ujona hän joskus näyttelee että ei muka ole tajunut.
        Se on hänellä verissä.
        Ancelina ymmärtää myöskin täysin, mutta hän nauttii minun kiusaamisestani.
        Tuo julkea ihminen :)
        Korpikirjailija ei ymärrä minusta yhtään mitään.
        Mutta jos Tiina, niin pakkohan on minunkin.

kk:n kanssa me emme sanoja tarvitse.
        Uskoisin meidän kykenevän saunomaan yhdessä viikon, sanomatta mitään.
        Ja silti ähkäisemään tyytyväisinä puku-huoneen puolella.
        Heittäen ylä-femmat lehdettömillä Vihtoillamme.
        Miehillä se on noin helppoa.
        Jäänee nähtäväksi.
        Laitankin tähän äänettömän viestin kk:lle

"Kauan se kesti ystäväni, ennen kuin Vihtamme alkoivat näyttää yhtä rumilta kuin me itse"

Kehuttavia on minulla monta muutakin.

H.

• aamunnaurut
        hunksz kirjoitti:

"Psykoterapeutitar"

Olen minä sentään jokusen kerran kesä-leski ollut.
        Erakko ei voi olla leski, eihän?

Täällä on toinenkin kaltaisesi.
        Joku Kristiina.
        Hänenkin ylitseen käy ymmärrys kohdaltani ajoittain.
        Minä en ihan hevillä suostu muottiin, jota moni aloittaja haluaa.
        En helposti pysty käyttämään klisheisiä sanoja, lauseita.
        Oikeastaan en taida halutakaan.
        Sillä minulla on elämän tuoma kokemus, joka kertoo milloin joku
        aloitus/kommentti on täysin päättömästä päästä-keksitty tai töke-rölli
        tarkoitus-hakuinen.
        En pyydä tässä asiassa anteeksi heiltäkään, jotka mahdollisesti olen väärin
        ymmärtänyt.
        Kirjoittakoot selkeämmin, pahuksen sepustelijat.

Ja sitten ne kehut.
        Demeter ymmärtää minua turhankin helposti.
        Tiina kanssa, mutta ujona hän joskus näyttelee että ei muka ole tajunut.
        Se on hänellä verissä.
        Ancelina ymmärtää myöskin täysin, mutta hän nauttii minun kiusaamisestani.
        Tuo julkea ihminen :)
        Korpikirjailija ei ymärrä minusta yhtään mitään.
        Mutta jos Tiina, niin pakkohan on minunkin.

kk:n kanssa me emme sanoja tarvitse.
        Uskoisin meidän kykenevän saunomaan yhdessä viikon, sanomatta mitään.
        Ja silti ähkäisemään tyytyväisinä puku-huoneen puolella.
        Heittäen ylä-femmat lehdettömillä Vihtoillamme.
        Miehillä se on noin helppoa.
        Jäänee nähtäväksi.
        Laitankin tähän äänettömän viestin kk:lle

"Kauan se kesti ystäväni, ennen kuin Vihtamme alkoivat näyttää yhtä rumilta kuin me itse"

Kehuttavia on minulla monta muutakin.

H.

Voi sentään, sinulla on noita kainaloisia kanoja :D En usko että kaikki ovat otettuja huomiostasi. Tiina ehkä?

• lapsekastaon
        aamunnaurut kirjoitti:

Voi sentään, sinulla on noita kainaloisia kanoja :D En usko että kaikki ovat otettuja huomiostasi. Tiina ehkä?

Oishan hän voinu ne muutkin kehuttavat luetella ;)) Kyl demeterkin punastuu kehuista.

• lapsekastaon kirjoitti:

Oishan hän voinu ne muutkin kehuttavat luetella ;)) Kyl demeterkin punastuu kehuista.

"lapsekastaon"

Eiköhän noiltakin jo kipakkaa palautetta tule.
        Miksi hankkisin itselleni enempää vaikeuksia :)
        Annanhan minä kaikille muille kaikkeni musiikin kera?
        Leskillekin.
        Sekä yli-painon raskauttamille.

H.

• sibyllavon

Olen kaksi kertaa. Kaksi vuotta menee sumussa. Työ oli mukana ensi kerralla, toisessa auttoi kokemus. Tietenkin läheiset ihmiset. Mene vaikkapa EL:n "Yhtäkkiä yksin"-kursseille. Meillä oli tosi hyvä henki tuollaisella kurssilla. Paras on mennä ihan yksin, voi olla vapaammin, kun kukaan ei tunne. Aika antaa etäisyyttä, mulla 10 ja 3 v. Kaikenlainen puuhastelu on auttanut, mutta tietynlainen kaipuu lienee seurana loppuelämän. Myötäoloa.

• rosaliiin

Samanlaisen tilanteen elämä kerran minunkin eteeni heitti.
      Aika parantaa...
      Jos haluat kirjoitella , kirjoittelen mielelläni
      terveisin [email protected]

• 1eero

Uskomaton tilanne tää kun kotiin tulet tyhjään, itse elossa oot sun hyväksyä täytyy elosossamme tää vaipua et saa, tää on vain elämää, tottunut oon pikku hiljalleen katso elämää mitä sulla on, älä vaivu sykkyyteen aurinkokin paistaa meille älä piksi anna.

• att2

Nyt aivan tosi mielellä kun jäin leskeksi parivuotta olin kotona sitten alkoin toinen nuoruus yhtä hyvä kuin ensimmäinen. Tapasin hyviä naisia pohjoismaissa kunnes löysin hänet ja siitä kuinka löysin voisi kirjoittaa lähes kirjan, mutta kaikki tapaamiset tansseissa. Vain etsivä löytää.

PS. Netti oli nolla tapasin monia.

• 1eero

Atte minäkin jo puolitoista vuotta yksin, en tiedä miten sulla, oli orpo mulla, mut raavas mies menee hammasta purren, ei Suomalainen sisu ei perkele periksi anna entä itelläs.

• lissää.vaan

Ryyppy murheeseen.

• att2
        lissää.vaan kirjoitti:

Ryyppy murheeseen.

Jumala näkee, Usko minulla ei koskaan mutta nähden kaiken uskon.

• toinen-leski-

Kaksivuotta olen ollu leskenä puolison nukkuessa ijäiseen uneen,
      otan osaa suuruusi,
      surun kanssa on vain elettävä,
      käyn usein hautuumalla kukkia kastelemassa,
      muistelen aina hänen tuskaista lähtöään, itken samalla,
      se oli pahinta mitä ikinä tänne jäävä ihminen joutuu murehtimaan,
      kun ei voinu auttaa mitenkää,
      kuolema tuli vääjämmättä, lopulta hän vain nukkui kunnes hengitys pysähtyi,
      kohdallani pahin suru on jo jonkinverran lievittyny, mutta ei unhodu ikinä,
      käyn paljon kuntoilemassa,
      näen ihmisiä juttelenki joskus,
      mutta ikävä kalvaa kun ei ole omaa ikiomaa läheistä ihmistä lähellä,
      tietenki omat aikuiset jälkeläiset on ihana asia elämässä, mutta ei ne koskaa korvaa omaa puolisoa,
      kaikea hyvää elämääsi, aika parantaa pikkuhiljaa, kyllä sinä selviät,

• ent.siivoojaparka

En ole jäänyt leskeksi. En osaa edes kuvitella miltä se tuntuisi.
      Mutta tässä välissä tunnen silti sopivaksi lähettää kiitokset luojalleni siitä, ettei exäni koskaan hurahtanut käyttämään Kontio-saappaita. Minusta on niin paljon kevyempää hipsutella lenkkareissa. Ostin eilen kahdet, oikein pehmoiset ja kevyet.

• paljonkuunnellut

otan osaa ikävään olotilaasi ,itse en ole leski,mutta ystäviini kuuluu 5 naisleskeä.olen seurannut heitä ja kaikilla se ensimmäinen vuosi oli vaikeeta, mutta sitten he juttelivat keskenään nää leskinaiset ja tulivat siihen tulokseen,että nyt vaan täytyy alkaa elämään toisenlaista elämää,koska sitä miestä ei takaisin saa.ja miettiä myös sitä,että nyt sinulla mahdollisuus elää omaa elämää,josta olet varmaan haaveillutkin salaa.nyt vaan lähdet joka päivä johonkin,missä on muitakin ihmisiä ja päätät,että sureminen loppuu nyt,varmaan se olisi myös miehesi toive. älä vaivu itsesääliin,koska se vain pahentaa asiaa.monilla naisilla on sama tilanne ja siinä vielä pieniä lapsia elätettävänä. käy lääkärissä hakemassa jotain masennuslääkettä,että pääset pahimman ohi ja uskon,että elämäsi muuttuu siedettäväksi, lähde pienelle matkalle,että pääset pois niistä omista ympyröistä. nämä mun viisi naisystävää ovat jo pirteitä ja sulhotkin on löytynyt. toivon sulle jaksamista ja lue tää mun teksti ,helpottaa edes vähän sinua

• toinen-leski-

"paljonkuunnellu "

Kuinka sinun tuntemasi lesket on jo miesystävän löytäneet, onko heidän leskeydestään kuinka kauan, ????
        -- minulle on pari kolme tehny kutsun kahvitteluun ja tutustumis tarjouksen, mutta en kertakaikkiaan ole osannu lähteä,
        ensimmäinen reaktio oli heti " en kehtaa " ovat esittäneet kutsun useamman kerran, en vaan kehtaa,
        -- avioliitto oli koko elämän mittainen, en koskaan oppinu avioliiton aikanakaa käymään vieraissa,
        nyt ihmettelen kuinka yleensä leski voi rikkoa jotain niin suurta ja palata tavallaan nuoruuteen vaikka ulkonäkö paljastaa ihmisen ikääntyneeksi ihmiseksi,
        minulle on vaikea ajatus alkaa seurustelemaan ventovieraan miehen kanssa, kun siihen ei ole muutenkaa tottunu,
        oma puoliso oli nuoruuden ensi rakkaus, avio lähes viisikymmentä vuotta, olisiko siinä selitys,
        ettei opi enään uusia ihmissuhteita,
        tai ainaki se on ensin vaikeaa,
        sinnikkiäitä täytyy kosikelijoitten olla jos aikovat leskeen tutustua,
        kosiskelijan pitäisi olla myös leskeytyny, rehellinen vilpitön, lämminhenkinen aito ihminen
        eikä kannata loukkaantua jos ei heti lähtiskään kahville hänen kanssaan, hän voisi muinaki päivänä tulla juttelemaan, sitten kun pikkuhiljaa tutustuu uuteen ihmiseen ehkä sitten voi joskus lähteäkki kahville, siitä se tutustuminen alkaisi,
        tietenki ne miehet heti haluu tulla kotiin, tai ainaki edottavat,
        mutta sitäkää en heti hyväksy vaikka vanha ihminen olenki,
        siis kysymys onkin :
        Kuinka helposti sinun tutut leskeksi jääneet on uuden ystävän löytäneet, ja mistä ovat löytäneet ?

• Heikunkeikku
        toinen-leski- kirjoitti:

"paljonkuunnellu "

Kuinka sinun tuntemasi lesket on jo miesystävän löytäneet, onko heidän leskeydestään kuinka kauan, ????
        -- minulle on pari kolme tehny kutsun kahvitteluun ja tutustumis tarjouksen, mutta en kertakaikkiaan ole osannu lähteä,
        ensimmäinen reaktio oli heti " en kehtaa " ovat esittäneet kutsun useamman kerran, en vaan kehtaa,
        -- avioliitto oli koko elämän mittainen, en koskaan oppinu avioliiton aikanakaa käymään vieraissa,
        nyt ihmettelen kuinka yleensä leski voi rikkoa jotain niin suurta ja palata tavallaan nuoruuteen vaikka ulkonäkö paljastaa ihmisen ikääntyneeksi ihmiseksi,
        minulle on vaikea ajatus alkaa seurustelemaan ventovieraan miehen kanssa, kun siihen ei ole muutenkaa tottunu,
        oma puoliso oli nuoruuden ensi rakkaus, avio lähes viisikymmentä vuotta, olisiko siinä selitys,
        ettei opi enään uusia ihmissuhteita,
        tai ainaki se on ensin vaikeaa,
        sinnikkiäitä täytyy kosikelijoitten olla jos aikovat leskeen tutustua,
        kosiskelijan pitäisi olla myös leskeytyny, rehellinen vilpitön, lämminhenkinen aito ihminen
        eikä kannata loukkaantua jos ei heti lähtiskään kahville hänen kanssaan, hän voisi muinaki päivänä tulla juttelemaan, sitten kun pikkuhiljaa tutustuu uuteen ihmiseen ehkä sitten voi joskus lähteäkki kahville, siitä se tutustuminen alkaisi,
        tietenki ne miehet heti haluu tulla kotiin, tai ainaki edottavat,
        mutta sitäkää en heti hyväksy vaikka vanha ihminen olenki,
        siis kysymys onkin :
        Kuinka helposti sinun tutut leskeksi jääneet on uuden ystävän löytäneet, ja mistä ovat löytäneet ?

Saisinko kysyä pienen tarkistuskysymyksen.
        Mitä tarkoitat tuolla "en kehtaa"-sanomisella?

Mielestäni on vähän eri tilanne jääkö leskeksi "nuorena" vaiko vähän "vanhempana". (tämä mielipide ei tarkoitettu juuri sinun kommenttiisi, vaan noin yleisesti).

• Heikunkeikku kirjoitti:

Mielestäni on vähän eri tilanne jääkö leskeksi "nuorena" vaiko vähän "vanhempana". (tämä mielipide ei tarkoitettu juuri sinun kommenttiisi, vaan noin yleisesti).

"Heikunkeikku"

No voi...
        Kirjoittiko hän mukavan pitkään :)
        Sillee tutun-oloisesti.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

No voi...
        Kirjoittiko hän mukavan pitkään :)
        Sillee tutun-oloisesti.

H.

Ei pitkään, pienen pätkän vain.

• toinen-leski-
        Heikunkeikku kirjoitti:

" heikunkeikun "
        sitä se tarkottaa " ei vaan kehtaa " että mitä muut ihmiset ajttelee, ja yleensä vaan tuntee ittensä araksi tutustua aivan vieraaseen kylläki kivan näköiseen mieheen,
        jokin ihme arkuus,
        kuin villieläimellä paeta heti tilanteesta, en osaa sen kummemin asiaa selittää , se on jotain alitajuista,
        kertokaa te joilla on kokemusta vastaavasta,

• Heikunkeikku
        toinen-leski- kirjoitti:

" heikunkeikun "
        sitä se tarkottaa " ei vaan kehtaa " että mitä muut ihmiset ajttelee, ja yleensä vaan tuntee ittensä araksi tutustua aivan vieraaseen kylläki kivan näköiseen mieheen,
        jokin ihme arkuus,
        kuin villieläimellä paeta heti tilanteesta, en osaa sen kummemin asiaa selittää , se on jotain alitajuista,

Kiitos vastauksestasi.
        Hmmm... mitenkäs tämän nyt sanoisin. No ehkä näin, että toivoin sinun tarkoittavan tuolla "en kehtaa"-sanoilla sitä toista vaihtoehtoa, jota jotkut käyttävät tarkoittaen aivan muuta kuin sinun selittämää.

Jos aina ajattelee, että mitä muut ajattelevat, niin eihän sitä rohkenisi tehdä moniakaan asioita. Eikö olisi parasta, että tunnustelee, mitä Itse tahtoo ja tekee sitten sen mukaisesti, välittämättä laisinkaan, mitä muut ajattelevat.
        Tuohon arkuuteen en osaa sanoa mitään. Itse en ole arka.

• ent.siivoojaparka
        toinen-leski- kirjoitti:

" heikunkeikun "
        jokin ihme arkuus,

Ole hyvilläsi. Sinulla toimii terve itsesuojeluvaisto.

• Heikunkeikku
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ole hyvilläsi. Sinulla toimii terve itsesuojeluvaisto.

Eikö meille kaikille ihmisille, kuten myös eläimille anneta synnyinlahjaksi Itsesuojeluvaisto.
        Aloin miettimään, että ehket kommentillasi tuota tarkoittanut.
        Vai mistä tuli noista edellisistä sanomisistani mieleen, että omaan terveen itsesuojeluvaiston?
        Onhan aina mahdollista sekin vaihtoehto, että uhmaan saatuja synnyinlahjoja ja hui-hai lähen huiteleen välittämättä ollenkaan mitä tapahtuu :)

• att2

Viestit poistetaan miksi?

• att2

Kestä elämää.

• ystäviälöytyy

Osanottoni sinulle. Elämän pitää jatkua ja uskon että edesmennyt miehesikin noin on ajatellut kohtaloasi. Minun ex.työtoverini menetti miehensä äkkiä ja vaikutti siltä, ettei millään toivu . Sitten hän hakeutui varhaiseläkkeen yhdistykseen, jossa on paljon toimintaa. Kerhoja jos jonkinlaisia, matkoja jne..Yhdistykseen voi liittyä vaikka olis ikääntyneempikin. Kävi niin, että eläkeläisten joukosta löytyi kumppani, leski ja ovat "seurustelleet" kuutisen vuotta. Ystävättäreni sanoi, etteivät muuta varmaan koskaan yhteen, mutta hyvä kun on kumppani olemassa. Ovat yhdessä silloin kun siltä tuntuu ja se käytäntö sopii molemmille.

• Älä.täällä.vakavoidu

Olisin voinut oitis sanoa, että tuollaista avausta on tänne turha kirjoittaa, koska palstalla ei ole keskustelijoita, joille pohtiminen ja myötäeläminen olisi luontaista.
      Mutta että heitettiin heti silmille ilkeä ja pahansuopa huuli, niin sitä en olisi uskonut.
      Voisivat pysähtyä pikkuhetkeksi ja ajatella, muistaako heitä yksikään, kun siirtyvät tuonpuoleiseen, vai heitetäänkö perään Kontiosaappaalla.

• Juuri.niin

Olisin voinut heti sanoa, että olet väärällä palstalla aloituksellasi. Ei täällä ole empaattisia ja mietiskeleviä palstalaisia, vaan kaikkeen vastataan yli-ihmisen asenteella.
      On varmaan ihan turhaa kysyä näiltä, miten he haluaisivat muistoaan vietettävän. Haikeina, entisiä aikoja kaivaten, vai remuten ja Kontiosaappaita heitellen?
      Vastaavat varmaan, että ei se heitä kiinnosta, mutta kun lähdön aika on, voivat hyvinkin kaivata ystävää.

• Älä..ja.-juuri

Tulipa stereona mietintäni, koska ensi kirjoitus ei ilmaantunut palstalle. Kirjoitin uuden, no ilmassa on nyt sitten kaksi Kontiosaapasta.

• paljonkuunnelu

sinulle toinenleski : eihän sinun tarvitse ottaa uutta miestä,jos se tuntuu sinusta väärältä.mutta ei se ole missään tapauksessa väärin, koska ihmisen ei ole hyvä olla yksin. mieslesket ottavat uuden jo puolen vuoden kuluttua,minusta se on järkevää. nämä minun leskiystävät ovat löytäneet sulhonsa eri tavoin,toisille järjestettiin tilaisuus tavata mieslesken,yksi otti yhteyttä nuoruudenrakkauteensa ja heistä tuli pari.ravintolasta myös ovat löytäneet.sitten kun puhut,ettet kehtaa,niin katsohan itseäsi peilistä,olet ihan hyvä ja hyväksy itsesi sellaisena ,kuin olet.itseäsi voit piristää menemällä kampaajalle ja otat uuden lookin ja värin hiuksiisi.ota käyttöösi ne korut ,joita et ole pitänyt pitkään aikaan.sitten menet vaatekauppaan ja ostat uudet vaatteet . näillä saat itsevarmuutta ja katsot uudistusten jälkeen peiliin ,olet varmasti tyytyväinen itseesi. tärkeä asia myös on ,että ei niitä kahvi kutsuja paljon enää tule vanhemmille ihmisisille,joten mene kahville rohkeasti,kun kutsuja tulee.ei sinun tarvi kotiisi kutsua ketään,mutta voit ainakin soitella uuden tuttavuutesi kanssa. jos hyvältä tuntuu,niin siitä pienin askelin eteenpäin ,niinkuin nuoretkin tekevät. hyvää kesää ja onnea kahvikutsuille !

• ilmeisesti-elämä-on-ohi

" paljonkuunellu "
        kaikki tuo on tuuttua ja tiedossa,
        hyvin tiedostan ulkoisen " nuorekkaan "olemukseni ,
        mutta levonton sielu sisällä ei rauhotu yhtään
        vaan juoksee "kuvaannollisesti " karkuun tilanteesta,
        uskon luulen etten ole ainoa ihminen jolle on vaikeuksia tutustua uusiin ihmisiin,

• eiohi
        ilmeisesti-elämä-on-ohi kirjoitti:

" paljonkuunellu "
        kaikki tuo on tuuttua ja tiedossa,
        hyvin tiedostan ulkoisen " nuorekkaan "olemukseni ,
        mutta levonton sielu sisällä ei rauhotu yhtään
        vaan juoksee "kuvaannollisesti " karkuun tilanteesta,
        uskon luulen etten ole ainoa ihminen jolle on vaikeuksia tutustua uusiin ihmisiin,

Elämällä on paljon muutakin tarjottavaa kuin uusi kumppani. Minusta oli oikeastaan loukkaavaa, kun leskeksi jäätyäni jotkut sanoivat, että pian löytäisin uuden. En etsinyt eikä sopivan löytyminen nuorenakaan ollut helppoa. Sattumaa oli, että löysin ihanan kumppanin, joka sitten nukkui pois. Loukkaavaa on myöskin se kuinka jotkut pelkäävät, että nappaan heidän kumppaninsa. Eivät tunne minua lainkaan. Toisen oma ei ole koskaan kiinnostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66