Totuuden palauttaminen

Selkeyttä

Tämä on sivulta www.mormonit.fi

Sanomamme on merkittävä ja yksinkertainen. Jumala on meidän Isämme. Me olemme Hänen lapsiaan. Hän rakastaa meitä osana perhettään, ja Hän haluaa meidän palaavan luokseen asumaan.

Jumala tuntee sinut henkilökohtaisesti ja rakastaa sinua enemmän kuin voit käsittää. Hän haluaa, että olet onnellinen nyt ja aina. Sitä tarkoitusta varten taivaallinen Isä laati suunnitelman, jota sanotaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumiksi. Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Hänen opetuksensa ovat tie rauhaan elämässä ja iloon iankaikkisuudessa.

Osana suunnitelmaansa Jumala on noudattanut yksinkertaista mallia maailman alusta lähtien. Hän valitsee profeetan (kuten Nooa tai Mooses) opettamaan evankeliumia ja johtamaan kansaa. Valitettavasti useimmat Jumalan lapsista ovat halveksuneet Hänen profeettojaan, niskoitelleet heitä vastaan ja torjuneet heidät.

Lupauksensa mukaan taivaallinen Isä lähetti Poikansa Jeesuksen Kristuksen maan päälle. Jeesus Kristus eli täydellisen, synnittömän elämän. Hän perusti kirkkonsa, opetti evankeliumiaan ja teki monia ihmeitä. Uskomatonta kyllä, Jeesus Kristuskin torjuttiin. Kristuksen kuoleman jälkeen monet ihmiset alkoivat ajautua pois Hänen oikeista opetuksistaan tai vääristellä niitä. Tämän johdosta Jumala otti pois valtuutensa johtaa kirkkoa, jonka Kristus oli perustanut.

Rakastava taivaallinen Isämme on”sama eilen, tänään ja ikuisesti” (ks. Hepr. 13:8). Kuten muinaisina aikoina Hän on noudattanut yksinkertaista malliaan myös meidän aikanamme. Hän on profeetan kautta perustanut Jeesuksen Kristuksen evankeliumin jälleen maan päälle. Tuo profeetta, jonka Herra kutsui palauttamaan Jumalan totuuden, on nimeltään Joseph Smith. Todisteet tästä palautuksesta löytyvät Mormonin kirjasta, jota voit lukea ja pohtia ja jonka johdosta voit rukoilla.

Jumala puhuu edelleen sanaansa ja ilmoittaa totuutensa meidän aikanamme elävän profeetan kautta. Jos kysyt taivaalliselta Isältäsi rukouksessa, Hän voi vakuuttaa sinulle, että se on totta.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinonon

      Tapani, vastaa ensin sinulle esitettyyn kysymykseen, että miksi Smith ja aivan viimeaikaisetkin "profeetat" ovat valehdelleet intiiaanien alkuperästä? Tiedetään aivan varmuudella, että intiaanien ainoita tai edes pääasiallisia esi-isiä eivät ole v. 600 eKr Lähi-idästä lähteneet ihmiset.

      Jos heillä on jokin erittäin pätevä syy valehtelemiseen, kai voit sen kertoa? Muutoin Smithin opilta putoaa pohja täysin, jos se valehtelee tuossaKIN asiassa.

    • kirkkokirkkokirkko

      Jeesuksen sovituksesta ei viestissä sanaakaan. Pääasia profeetan sokea seuraaminen ja kirkko-organisaatio. Lue mormonin kirja niin saat todistuksen Joseph Smithistä. Hyvin kiteytetty mormonismin sanoma.

      • Selkeyttä

        Tämäkin on sivuilta www.mormonit.fi kohdasta:
        http://www.mormon.org/mormonorg/fin/uskomme-perusasioita/jeesus-kristus-vapahtajamme/jeesus-kristus-vapahtajamme.html

        Jeesus Kristus – Vapahtajamme

        ”Katso, minä olen Jeesus Kristus, jonka profeetat todistivat tulevan maailmaan. Ja katso, minä olen maailman valo ja elämä; ja minä olen juonut siitä katkerasta maljasta, jonka Isä on antanut minulle, ja olen kirkastanut Isän ottamalla päälleni maailman synnit, ja siten olen alistunut Isän tahtoon kaikessa alusta asti.”

        Mormonin kirja, 3. Nefi 11:10–11

        Taivaallinen Isä rakastaa sinua ja haluaa sinun elävän Hänen luonaan tämän elämän jälkeen. Hänen suunnitelmansa, jota kutsutaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumiksi, johdattaa sinut takaisin Hänen luokseen, jos päätät noudattaa sitä.

        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on yksinkertainen. Se alkaa uskosta Jeesukseen Kristukseen. Usko Jeesukseen Kristukseen tarkoittaa sitä, että uskoo Häneen, luottaa Häneen ja turvautuu Häneen. Usko Jeesukseen Kristukseen johtaa siihen, että haluat muuttaa elämäsi paremmaksi. Parannusta tekemällä muutat niitä ajatuksia, haluja, tapoja ja tekoja, jotka eivät ole sopusoinnussa Jumalan opetusten kanssa. Taivaallinen Isä lupaa, että kun teet parannuksen, Hän antaa syntisi anteeksi.

        Usko Jeesukseen Kristukseen ja parannus valmistavat sinua kasteeseen ja Pyhän Hengen lahjaan. Jeesus Kristus opetti, että jokaisen on saatava vesikaste ja Hengen kaste syntiensä anteeksisaamiseksi. Kun saat kasteen sellaiselta henkilöltä, jolla on Jumalan pappeuden valtuus, sekä saat Pyhän Hengen, koet hengellisen uudestisyntymisen. Kasteen jälkeen Jumala lupaa antaa sinulle Pyhän Hengen lahjan. Hän opastaa, lohduttaa ja auttaa sinua tietämään ja tunnistamaan totuuden.

        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on palautettu ilmoituksen kautta, jota Jumala antoi profeetta Joseph Smithille ja muille profeetoille. Voit tietää itse, että nämä asiat ovat totta, kysymällä sitä taivaalliselta Isältä rukouksessa.

        Samoin tämä on sivulta www.mormonit.fi

        Mistä voin tietää, että tämä on totta?

        ”Minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.”

        Mormonin kirja, Moroni 10:4

        Taivaallinen Isäsi on kaiken totuuden lähde. Hän rakastaa sinua ja haluaa vastata kysymyksiisi. Sen vuoksi Hän auttaa sinua tunnistamaan totuuden, kun vilpittömästi etsit sitä ja pyydät Häneltä ohjausta. Voit tietää, ovatko oppimasi asiat tosia, jos kysyt rukouksessa taivaalliselta Isältäsi. Hän haluaa sinun tuntevan totuuden, ja voit saada Häneltä vastauksen Pyhän Hengen kautta. Kuten Raamatussa opetetaan: ”Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä” (Gal. 5:22–23). Nämä Pyhän Hengen herättämät tunteet ovat sinulle henkilökohtaista ilmoitusta siitä, että Jeesuksen Kristuksen palautettu evankeliumi on totta. Sitten sinun on tehtävä valinta, elätkö sopusoinnussa saamasi tiedon mukaan.

        Kuten Vapahtaja opetti Raamatussa: ”Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.” (Matt. 7:7) Pyhän Hengen herättämät tunteet ovat sinulle henkilökohtaista ilmoitusta, joka vahvistaa Mormonin kirjan sekä profeetta Joseph Smithin palauttaman Jeesuksen Kristuksen evankeliumin totuuden.

        Mormonin kirjan viimeinen profeetta, mies nimeltä Moroni, antoi tämän merkittävän lupauksen jokaiselle, joka haluaa tietää, onko Mormonin kirja totta: ”Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla” (Moroni 10:4).

        Voit itse saada selville, että oppimasi asiat ovat totta, kun toimit näin:

        Rukoile vilpittömästi taivaallista Isääsi ja kysy, ovatko oppimasi asiat totta.
        Tutki edelleen ja pohdi syvällisesti oppimiasi asioita.
        Kuuntele sydämelläsi, kun Pyhä Henki kuiskaa sinulle totuuden.
        Noudata Jumalan käskyjä, jotta voit tuntea Pyhän Hengen vaikutuksen.

        Mitä haluaisit tehdä seuraavaksi?

        Artikkelin vieressä on seuraavat klikkausmahdollisuudet:
        Totuuden palauttaminen
        Taivaallisen Isän onnensuunnitelma
        Jeesus Kristus – Vapahtajamme
        Jeesus Kristus
        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi
        Usko Jeesukseen Kristukseen
        Parannus
        Kaste
        Pyhän Hengen lahja
        Pysyminen vahvana loppuun asti
        Mistä voin tietää, että tämä on totta?
        Käskyt
        Jäsenet Kristuksen kirkossa


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tämäkin on sivuilta www.mormonit.fi kohdasta:
        http://www.mormon.org/mormonorg/fin/uskomme-perusasioita/jeesus-kristus-vapahtajamme/jeesus-kristus-vapahtajamme.html

        Jeesus Kristus – Vapahtajamme

        ”Katso, minä olen Jeesus Kristus, jonka profeetat todistivat tulevan maailmaan. Ja katso, minä olen maailman valo ja elämä; ja minä olen juonut siitä katkerasta maljasta, jonka Isä on antanut minulle, ja olen kirkastanut Isän ottamalla päälleni maailman synnit, ja siten olen alistunut Isän tahtoon kaikessa alusta asti.”

        Mormonin kirja, 3. Nefi 11:10–11

        Taivaallinen Isä rakastaa sinua ja haluaa sinun elävän Hänen luonaan tämän elämän jälkeen. Hänen suunnitelmansa, jota kutsutaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumiksi, johdattaa sinut takaisin Hänen luokseen, jos päätät noudattaa sitä.

        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on yksinkertainen. Se alkaa uskosta Jeesukseen Kristukseen. Usko Jeesukseen Kristukseen tarkoittaa sitä, että uskoo Häneen, luottaa Häneen ja turvautuu Häneen. Usko Jeesukseen Kristukseen johtaa siihen, että haluat muuttaa elämäsi paremmaksi. Parannusta tekemällä muutat niitä ajatuksia, haluja, tapoja ja tekoja, jotka eivät ole sopusoinnussa Jumalan opetusten kanssa. Taivaallinen Isä lupaa, että kun teet parannuksen, Hän antaa syntisi anteeksi.

        Usko Jeesukseen Kristukseen ja parannus valmistavat sinua kasteeseen ja Pyhän Hengen lahjaan. Jeesus Kristus opetti, että jokaisen on saatava vesikaste ja Hengen kaste syntiensä anteeksisaamiseksi. Kun saat kasteen sellaiselta henkilöltä, jolla on Jumalan pappeuden valtuus, sekä saat Pyhän Hengen, koet hengellisen uudestisyntymisen. Kasteen jälkeen Jumala lupaa antaa sinulle Pyhän Hengen lahjan. Hän opastaa, lohduttaa ja auttaa sinua tietämään ja tunnistamaan totuuden.

        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on palautettu ilmoituksen kautta, jota Jumala antoi profeetta Joseph Smithille ja muille profeetoille. Voit tietää itse, että nämä asiat ovat totta, kysymällä sitä taivaalliselta Isältä rukouksessa.

        Samoin tämä on sivulta www.mormonit.fi

        Mistä voin tietää, että tämä on totta?

        ”Minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla.”

        Mormonin kirja, Moroni 10:4

        Taivaallinen Isäsi on kaiken totuuden lähde. Hän rakastaa sinua ja haluaa vastata kysymyksiisi. Sen vuoksi Hän auttaa sinua tunnistamaan totuuden, kun vilpittömästi etsit sitä ja pyydät Häneltä ohjausta. Voit tietää, ovatko oppimasi asiat tosia, jos kysyt rukouksessa taivaalliselta Isältäsi. Hän haluaa sinun tuntevan totuuden, ja voit saada Häneltä vastauksen Pyhän Hengen kautta. Kuten Raamatussa opetetaan: ”Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä” (Gal. 5:22–23). Nämä Pyhän Hengen herättämät tunteet ovat sinulle henkilökohtaista ilmoitusta siitä, että Jeesuksen Kristuksen palautettu evankeliumi on totta. Sitten sinun on tehtävä valinta, elätkö sopusoinnussa saamasi tiedon mukaan.

        Kuten Vapahtaja opetti Raamatussa: ”Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.” (Matt. 7:7) Pyhän Hengen herättämät tunteet ovat sinulle henkilökohtaista ilmoitusta, joka vahvistaa Mormonin kirjan sekä profeetta Joseph Smithin palauttaman Jeesuksen Kristuksen evankeliumin totuuden.

        Mormonin kirjan viimeinen profeetta, mies nimeltä Moroni, antoi tämän merkittävän lupauksen jokaiselle, joka haluaa tietää, onko Mormonin kirja totta: ”Ja kun te nämä saatte, minä tahtoisin kehottaa teitä kysymään Jumalalta, iankaikkiselta Isältä, Kristuksen nimessä, eivätkö nämä asiat ole totta; ja jos te kysytte vilpittömin sydämin, vakain aikein, Kristukseen uskoen, hän ilmoittaa niistä teille totuuden Pyhän Hengen voimalla” (Moroni 10:4).

        Voit itse saada selville, että oppimasi asiat ovat totta, kun toimit näin:

        Rukoile vilpittömästi taivaallista Isääsi ja kysy, ovatko oppimasi asiat totta.
        Tutki edelleen ja pohdi syvällisesti oppimiasi asioita.
        Kuuntele sydämelläsi, kun Pyhä Henki kuiskaa sinulle totuuden.
        Noudata Jumalan käskyjä, jotta voit tuntea Pyhän Hengen vaikutuksen.

        Mitä haluaisit tehdä seuraavaksi?

        Artikkelin vieressä on seuraavat klikkausmahdollisuudet:
        Totuuden palauttaminen
        Taivaallisen Isän onnensuunnitelma
        Jeesus Kristus – Vapahtajamme
        Jeesus Kristus
        Jeesuksen Kristuksen evankeliumi
        Usko Jeesukseen Kristukseen
        Parannus
        Kaste
        Pyhän Hengen lahja
        Pysyminen vahvana loppuun asti
        Mistä voin tietää, että tämä on totta?
        Käskyt
        Jäsenet Kristuksen kirkossa

        "Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on yksinkertainen." niin on, ja se löytyy UT:sta.
        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;" mutta pakanajumalia ei usko Jeesukseen sisällä.Ei liioin pakkomaksuja, naimisia, pakkovaatetuksia tai temppeleitä seremonioineen . Ei tarvitse kuulua mihinkään kirkkoonkaan ,ei Jeesus perustanut kirkkoa eikä olisi voinutkaan, tuo käsite sisältöineen on paljon Jeesuksen aikaa myöhempi .

        Raamattu kieltää rukoilemasta pakanajumalia jollainen on mormonismin Elohim. Jos noudatat Raamatun jumalan käskyjä, tuo asia on tietysti sinulle selvä .
        Totuus ei ole ollut kateissa milloinkaan, eikä sitä ole kenenkään tarvinnut palauttaa. Miten totuus olisi voinut kadota Jeesukselta tai hänen seuraajiltaan, jos se kerran oli jumalalta?
        Mistä voit tietää mikä on totta? Jos olet kristitty tai haluat sitä olla - vain Raamatusta.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        "Jeesuksen Kristuksen evankeliumi on yksinkertainen." niin on, ja se löytyy UT:sta.
        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;" mutta pakanajumalia ei usko Jeesukseen sisällä.Ei liioin pakkomaksuja, naimisia, pakkovaatetuksia tai temppeleitä seremonioineen . Ei tarvitse kuulua mihinkään kirkkoonkaan ,ei Jeesus perustanut kirkkoa eikä olisi voinutkaan, tuo käsite sisältöineen on paljon Jeesuksen aikaa myöhempi .

        Raamattu kieltää rukoilemasta pakanajumalia jollainen on mormonismin Elohim. Jos noudatat Raamatun jumalan käskyjä, tuo asia on tietysti sinulle selvä .
        Totuus ei ole ollut kateissa milloinkaan, eikä sitä ole kenenkään tarvinnut palauttaa. Miten totuus olisi voinut kadota Jeesukselta tai hänen seuraajiltaan, jos se kerran oli jumalalta?
        Mistä voit tietää mikä on totta? Jos olet kristitty tai haluat sitä olla - vain Raamatusta.

        Ilman parannusta usko on kuollut eikä ketään pelasta. Myös Pyhän Hengen vastaanottaminen kuuluu evankeliumin perusasioihin. Lisäksi on kestettävä loppuun asti. Toimituksiin kuten kastamiseen tulee olla oikea valtuus.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ilman parannusta usko on kuollut eikä ketään pelasta. Myös Pyhän Hengen vastaanottaminen kuuluu evankeliumin perusasioihin. Lisäksi on kestettävä loppuun asti. Toimituksiin kuten kastamiseen tulee olla oikea valtuus.

        Mikä ihmeen valtuus on sellaisen tyypin kirkolla, joka valehteli intiaanien alkuperästä ja valehteli saaneensa moniavioisuusilmoituksen jäätyään uskottomuudesta kiinni?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ilman parannusta usko on kuollut eikä ketään pelasta. Myös Pyhän Hengen vastaanottaminen kuuluu evankeliumin perusasioihin. Lisäksi on kestettävä loppuun asti. Toimituksiin kuten kastamiseen tulee olla oikea valtuus.

        kestät loppuun asti sellaisen jumalan palvojana jonka Raamattu kieltää ja uskot että Jeesus oli tämän jumalan ja tämän vaimon poika, joka syntyi kolobilla ja lähetettiin Jahvena valehtelemaan Israelille . Ensin että Jahve lähettää messiaan ja sitten kun Jahve olikin itse messias, piti muuttaa nimi jotta ei olisi jääty valheesta kiinni .Tottahan jokainen juutalainen tunsi kirjoitukset ja niistä sen ettei Jahve ole ihminen , ei kuole eikä muutu .Jos hän olisikin muuttunut ihmiseksi ja kuollut olisi ollut selvää että ei ollut kyseessä tosi jumala vaan jonkun tekemä tarina jota heille oli kaupattu totena Jahven näyttöhän oli että kaikki olisi kuten hän oli laissa ja profeetoissa ilmoittanut, siihen hän käski luottamaan, ei se että mikään ei olisi .

        Toisaalla taas väität että Jeesus itse on isäjumala eli kun hän rukoili isää hän rukoili itseään .Kun alatte muuttaa toisten uskontojen kirjoituksia tulos voi olla täysin mitä sattuu, eihän Smithillä ollut mitään yhteyttä Raamatun kirjoittajiin, ei kansaan eikä kulttuuriin .Hän vain sepitti mitä milloinkin .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        kestät loppuun asti sellaisen jumalan palvojana jonka Raamattu kieltää ja uskot että Jeesus oli tämän jumalan ja tämän vaimon poika, joka syntyi kolobilla ja lähetettiin Jahvena valehtelemaan Israelille . Ensin että Jahve lähettää messiaan ja sitten kun Jahve olikin itse messias, piti muuttaa nimi jotta ei olisi jääty valheesta kiinni .Tottahan jokainen juutalainen tunsi kirjoitukset ja niistä sen ettei Jahve ole ihminen , ei kuole eikä muutu .Jos hän olisikin muuttunut ihmiseksi ja kuollut olisi ollut selvää että ei ollut kyseessä tosi jumala vaan jonkun tekemä tarina jota heille oli kaupattu totena Jahven näyttöhän oli että kaikki olisi kuten hän oli laissa ja profeetoissa ilmoittanut, siihen hän käski luottamaan, ei se että mikään ei olisi .

        Toisaalla taas väität että Jeesus itse on isäjumala eli kun hän rukoili isää hän rukoili itseään .Kun alatte muuttaa toisten uskontojen kirjoituksia tulos voi olla täysin mitä sattuu, eihän Smithillä ollut mitään yhteyttä Raamatun kirjoittajiin, ei kansaan eikä kulttuuriin .Hän vain sepitti mitä milloinkin .

        Kirjoitat yhä kummallisempia perättömyyksiä kuten, että olisin sanonut:"Toisaalla taas väität että Jeesus itse on isäjumala eli kun hän rukoili isää hän rukoili itseään ."
        Tuolla lauseella on merkitystä vain siinä yhteydessä, kun luullaan kolminaisuusopin olevan totta. Silloinhan Jeesus olisi rukoillut itseään: "Isä meidän..."


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kirjoitat yhä kummallisempia perättömyyksiä kuten, että olisin sanonut:"Toisaalla taas väität että Jeesus itse on isäjumala eli kun hän rukoili isää hän rukoili itseään ."
        Tuolla lauseella on merkitystä vain siinä yhteydessä, kun luullaan kolminaisuusopin olevan totta. Silloinhan Jeesus olisi rukoillut itseään: "Isä meidän..."

        Sinä kirjoitit "Rakastava taivaallinen Isämme on”sama eilen, tänään ja ikuisesti” (ks. Hepr. 13:8). Kuten muinaisina aikoina Hän on noudattanut yksinkertaista malliaan myös meidän aikanamme. "
        Jae kuitenkin kuuluu "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti” .
        Jeesus ei nyt sitten olekaan "rakastava taivaallinen isä" ?


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kirjoitat yhä kummallisempia perättömyyksiä kuten, että olisin sanonut:"Toisaalla taas väität että Jeesus itse on isäjumala eli kun hän rukoili isää hän rukoili itseään ."
        Tuolla lauseella on merkitystä vain siinä yhteydessä, kun luullaan kolminaisuusopin olevan totta. Silloinhan Jeesus olisi rukoillut itseään: "Isä meidän..."

        Miksi Tapani vääristelet jatkuvasti kolminaisuusoppia? Et voi olla tosissasi niin tyhmä, että et ymmärrä, että kysymys on eri persooinista. Ei siis voi olla kysymys itsensä rukoilemisesta.

        Smithin opin polyteismi on sinulle niin kiusallinen asia, että yrität aina kääntää huomion muualle.


    • kaksipisteto

      Sanomanne on merkittävästi epäselvä, isäjumalanne joka ihmisiä rakastaa, on itse ihmisestä jumalaksi kehittynyt, asuu tietyssä paikassa erään tähden lähettyvillä , jossa nai vaimoaan ja pari tuottaa jatkuvasti lisää jälkeläisiä joista eräs mormoni uskonnon mukaan on Raamatun Jahve.
      Jahvesta Raamattu ilmoittaa että hän on ainoa jumala, kaiken luoja, kaikkivoiva henkiolento jolla ei ole alkua eikä loppua. Jahve lupaa lähettää Daavidin sukuun kuuluvan messiaan joksi UT sanoo Jeesuksen . Mormonismin mukaan Jahve ja Jeesus ovatkin sama ja Jahve joka jatkuvasti painottaa että halua totuutta ja että hänen sanaansa voi ja pitää siksi luottaa, onkin koko ajan valehdellut kaiken itsestään. Miksi? koska häntä määrää Raamatussa tuntematon jumala joka mormonismin mukaan on 1800-luvulla papyruskirjoituksesta löytynyt Kolobin Elohim, mormonin kirjaan Elohim ei vielä ehtinyt koska papyruksen Smith sai haltuunsa vasta myöhemmin .

      Elohimin -uskontoon kuuluu tarina israelilaisasutuksesta Amerikoissa joka varmaan pian muuttuu kokonaan hengelliseksi, 200 vuodessa jona tarina on ollut olemassa, sitä on mormonien toimesta selitetty ja kirjailtu miten milloinkin ja tilanne on nyt kun käytettävissä on tiede jota ei voi naruttaaa, se että kirkko on joutunut muuttamaan väitteitään jatkuvasti.Laamanien ja nefien asutusalue sen kun kutistuu . Silti aivan hiljattain on Amerikan alueen natiiviväestöä käännytetty mormoniuskontoon valehdellen näiden alkuperästä .

      Raamattu, joka ehdottomasti ja selkeästi kiistää että olisi tai voisi olla Kolobin elohimin elohim kaltainen jumala, selitetään mormonien toimesta virheelliseksi siitä on jäänyt oleellisin pois, on muutettu tekstejä tahallisesti ja on väärin käännetykin. Silti olis mahdotonta ettei Raamatussa olisi yhtään ilmoitusta sen jumalasta joka pitäisi paikkansa näin kuitenkin on jos mormonismsi on totta Idoottikin ymmärtäisisiinä tapauksessa tuollaisen kirjan arvottomaksi minkään uskonnon käyttöön .Myöskään se että raamattu on koottu väärin tms ei selitä kristiuskon "luopumusta"saati tarvetta kokonaan uuteen jumalaan Jos Jeesus ja apostolit olisivat opettneet mormonismia siitä olsi jäänyt jäljet niihin väestöihin ja yhteisöihin jotka he käännyttivät vaikka myöhemmin koottu Raamattu olisikin perustaltaan väärä ei käytäntöä kukaan olisi voinut sensuroida. Missään ei ole ollut kristillistä yhteisöä joka olisi elänyt mormonien uskon ja oppien mukaan.Edes kristilisyydelle vihamieliset lähteet eivät kirjoittaneet tuollaisesta eikä se mitä tietoa on ensimmäisistä kristityistä lähteistä tue sellaista.
      Raamatussa ei ole yhtään pimeää nurkkaa johon kolobin elohimin tapainen olento voisi piiloutua raamatun koko sanoma on ettei ole muuta jumalaa kuin se josta Raamattu nimeltä mainiten kertoo

      Lopussa lista valheista jotka Jahve mormonismin mukaan esitti ne ovat koko Raamatun perusta eikä niitä voi lukea erehdyksi tai kirjoitusten kokomaavirheeksi .Jos mormonismi on totta yksikään noista ei ollut eikä ole totta. Valinta on joko Raamattu tai mormonien kirjat.
      Mikä vikaa muuten on aidolla ja alkuperäisellä Jeesuksella jonka elämää ja toimintaa UT kuvaa, miksi se ei kristityille enää kelpaisi kun kelpasi uskonnon syntyessä ja sitä seuraavina kahtena tuhantena vuotena? Jos ei alkuperäinen riitä, eikä ole totta, ei Jeesukseen tietenkään kannata uskoa muutetussakaan muodossa.

      Jahven valhekokoelma Raamtusta poimittuna:

      on ainoa jumala
      on henki
      on kaiken luoja
      on ikuinen
      on muuttumaton
      ei kuole
      valvoo sanansa
      on ainoa pelastaja ja auttaja
      ei vaihda nimeään
      on valinnut Israelin jotta tämä olisi todistaja sille että hän on ainoa jumala
      ilmoitti että laki ja profeetat ovat hänen ja hän on niiden totuuden tae

      Kolobilta ei kukaan vastaa ja alkuperäinen ja ainoa jeesus on UT:ssa.Kannattaako aito vaihtaa sekundaan - jos kerran haluaa Jeesukseen uskoa?

      Mormonismin päättömyys nim. selkeyttä esittämänä " Rakastava taivaallinen Isämme on”sama eilen, tänään ja ikuisesti” (ks. Hepr. 13:8). "
      ihanko totta ? Eikö jae alakaan" Jeesus Kristus on sama ".. onko Jeesus siis kolobin elohim? Toisaalta eihän Jeesus ollut sama Jahve nimisenä hän ilmoitti itsensä aivan toiseksi: itsensä isäksi ja Jeesus oli välillä ihminen ,välillä jumala ja välillä jotain siltä väliltä( Paavalin mukaan ja myös itsensä mukaan )

      • samarin

        "Näistä asioista me tiedämme, että taivaassa on Jumala, joka on ääretön ja iankaikkinen, ikuisuudesta ikuisuuteen sama muuttumaton Jumala, taivaan ja maan ja kaiken niissä olevan Luoja," Oppi ja liitot

        "Sillä minä tiedän, ettei Jumala ole puolueellinen Jumala eikä muuttuvainen olento, vaan hän on muuttumaton kaikesta iankaikkisuudesta kaikkeen iankaikkisuuteen." Moronin kirja

        Joseph Smith itse uskoi alussa yhteen iankaikkiseen Jumalaan, ei ihmisestä jumalaksi kehittyneeseen olioon monien kaltaistensa joukossa. Mormonin kirja ei tunne Elohimia joka olisi joskus ollut ihminen. Mormonin kirja on myös yksijumalinen. Mormonin kirjan mukaan itse Jumala tulee alas sovittamaan synnit. Teologia on kirjassa horjuvaa, yksijumalisuus kuitenkin taustalla - Isä ja Poika ovat yksi Jumala ja välillä Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala.
        Joseph Smithin varhaisimmat kuvaukset "ensimmäisestä näystä" eivät edes kerro erillisistä Isästä ja Pojasta. Vasta kaikkein myöhäisimmässä kuvauksessa Joseph kertoi että hänelle ilmaantuikin Isä ja Poika. Varhaisemmissa versioissa vain Jeesus tai Jeesus ja enkeljoukko.
        Joseph Smith opetti pitkään että Jumala on henki. Tämä oppi oli kirjattuna "Luentoja uskosta" -saarnoihin jotka olivat aikanaan Opin ja Liittojen kirjassakin. Vuosien varttuessa Joseph alkoi kehitellä oppia joka on ristiriidassa Raamatun, Mormonin Kirjan ja Opin ja Liittojen kirjan varhaisempien ilmoitusten kanssa.
        Liekö jonkinlainen suurudenhulluus noussut Smithille kun oli tarve saada kaikki valta itselleen. Ei riittänyt että oli kirkon presidentti ja profeetta, piti vielä olla kenraali, pormestari, yhdysvaltain presidenttiehdokas ja voideltiinpa Joseph myös salaisessa kokouksessa Jumalan valtakunnan maanpäälliseksi Kuninkaaksikin. Yksi Emmakaan ei enää riittänyt. Piti naida nuoria tyttöjä ja vähän varttuneempiakin. Toisten miesten aviovaimotkin olivat Josephille vapaata riistaa, nekin hän sai ottaa itselleen vaimoiksi. Kyllä tuossa jatkumossa jumalaksi korottaminenkin varmaan sitten tuli mieleen.


    • samarin

      MAP-kirkon perustaminen ei voi olla minkään alkukirkon (alkuseurakunnan) palautusta:
      ***Kristittyjen ensimmäinen sukupolvi oli kasvanut yhteydessä synagogajumalanpalvelukseen ja he jatkoivat sen rakenteiden käyttämistä omassa jumalanpalvelusmuodossaan ainakin vuoteen 70 asti.
      Alkuseurakunta palvoi Jumalaa.
      Rooman keisarikunnassa turvauduttiin usein itämaisiin mysteeriuskontoihin, joissa luvattiin ikuista elämää eksoottisia menoja tarkasti noudattamalla.***

      MAP-kirkon sunnuntaikokouksilla ei ole mitään samankaltaisuutta synagogajumalanpalvelusten kanssa. MAP-kirkko on lisäksi keksinyt eksoottisia menoja (endaumentti) joita noudattamalla saa korotuksen. Tällainen kuului Rooman keisarikunnan itämaisten mysteeriuskontojen menohin.

      **Alkuseurakunnassa kaste oli sinetti, jolla ympärileikkauksen tavoin vahvistettiin seurakunnan jäsenyys. Kaste korvasi ympärileikkausen ja synnytti uuden tasa-arvoisten opetuslasten yhteisön. Tämä todennäköisesti vetosi erityisesti syrjittyihin ihmisiin kuten naisiin ja orjiin lisäten kristinuskon suosiota heidän keskuudessaan***
      Palautuksen ajan MAP -kirkko ei vedonnut orjiin, päinvastoin, orjille ei saanut saarnata. "mutta me emme usko, että on oikein ryhtyä tekemisiin orjien kanssa tai saarnata heille evankeliumia tai kastaa heitä vastoin heidän isäntiensä tahtoa ja halua tai puuttua heidän asioihinsa tai vaikuttaa heihin pienimmässäkään määrin, niin että he kävisivät tyytymättömiksi asemaansa tässä elämässä, saattaen siten vaaraan ihmishenkiä; tällaisen tekemisiin ryhtymisen me uskomme olevan laitonta ja väärin sekä vaarallista jokaisen sellaisen hallitusvallan rauhalle, joka sallii ihmisolentojen orjuudessa pitämisen." Oppi ja Liitot 134:12

      Alkuseurakuntaan liittyvät lainaukset Wikipediasta:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuseurakunta

    • Selkeyttä

      Yleensä Wikipedia on oikeassa, mutta tässä se erehtyy pahasti. Jo Kristus perusti kirkon:
      Matt. 16
      15 "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?"
      16 Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." [Matt. 14:33; Joh. 6:69, Joh. 11:27; Ap. t. 9:20; 1. Joh. 5:5]
      17 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. [Matt. 11:27; Gal. 1:15,16]
      18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. [Nimi Pietari, kreikaksi Petros, pohjautuu sanaan 'kallio'.][Joh. 1:42; Ef. 2:20; Ilm. 21:14]
      19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." [Jes. 22:22; Matt. 18:18; Joh. 20:23; Ilm. 3:7]

      Se kallio jolle Kristus perusti kirkkonsa oli Pietatillla oleva todistus: Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." Muilla apostoleilla ei ehkä ollut ainakaan yhtä vahvaa (kuin kallio) todistusta.

      Jo aikaisemmin Kristus oli perustanut kirkkonsa, kun Hän valitsi ja asetti apostolinsa:
      Joh. 15:16
      Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

      Kirkko rakentuu apostolien ja profeettojen perustalle ja todistuksen kalliolle. Palautetun kirkon aktiivisille jäsenille on ominaista henkilökohtainen todistus palautuksen jumalallisuudesta.

      • kaksipisteto

        Wikipedia ei " yleensä" ole oikeassa, joskus on, joskus ei, etenkin suomenkielisen taso vaihtelee .
        Kirkko- sanaa ei missään kielessä tuolloin ollut eikä Jeesus ei perustanut mitään laitosta. Ekklesia tarkoitti kokousta ja tulee sanoista ulos(ek) ja kutsua (caleo).
        Mikään uskonto ei ollut vielä järjestäytynyt siten kuin kristinusko myöhemmin. Jeesus ei perustanut järjestöä, ei vaatinut kaikenkarvaisia sermonioita tai temppuja , rahankeruuta, laitoksia, vaatteita , piti uskoa ja ottaa kaste .


      • kaksipisteto
        kaksipisteto kirjoitti:

        Wikipedia ei " yleensä" ole oikeassa, joskus on, joskus ei, etenkin suomenkielisen taso vaihtelee .
        Kirkko- sanaa ei missään kielessä tuolloin ollut eikä Jeesus ei perustanut mitään laitosta. Ekklesia tarkoitti kokousta ja tulee sanoista ulos(ek) ja kutsua (caleo).
        Mikään uskonto ei ollut vielä järjestäytynyt siten kuin kristinusko myöhemmin. Jeesus ei perustanut järjestöä, ei vaatinut kaikenkarvaisia sermonioita tai temppuja , rahankeruuta, laitoksia, vaatteita , piti uskoa ja ottaa kaste .

        Jatkan vielä :kristinuskon perustajat olivat kaikki juutalaisia ja perustivat uskonsa heprealaiseen raamattuun, Wikipedia on tuossa oikeassa. Juutalaisuuden laissa määrätty kulttipaikka oli temppeli jonka tuli sijaita tietyllä paikalla Jerusalemissa ja jossa rituaalisesti puhtaat papit tomittivat lain säätämiä uhreja.
        Temppelin rinnalle oli toisen temppelin aikaan kehittynyt toinen, vapaaehtoinen jumalanpalveluksen muoto, rukous ja opiskelu jota voitiin tehdä missä hyvänsä kokouspaikassa. Myöhemmin alettiin rakentaa erityisiä kokouspaikkoja kokoushuoneita/taloja, beit kneset, synagoga, mutta edelleen toran luku ja rukoukset voidaan suorittaa missä hyvänsä, vain uhritemppeli oli lain säätämä.

        Kristityt kokoontuivat ja järjestäytyivät vapaamuotoisesti, Jeesuksen aikaan muiden juutalaisten tapaan .Mormonismin temppelit ja jumalanpavelukset eivät muistuta juutalaiskristillistä perinnettä, mutta mormoneillahan on oma jumala eikä ole historiallista tai opillista yhteyttä raamatun uskontoihin, joten on selvää että 1800 -luvulla toiminut jenkki Smith rakensi omansa omaan tyyliin. Alkukristityt kuten jatkossa muutkin totta kai palvoivat ja uskoivat Jahvea, Israelin jumalaa, tähden tienoilla asuvat jumalat olivat pakanajumalia tuolloin ja ovat yhä .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Wikipedia ei " yleensä" ole oikeassa, joskus on, joskus ei, etenkin suomenkielisen taso vaihtelee .
        Kirkko- sanaa ei missään kielessä tuolloin ollut eikä Jeesus ei perustanut mitään laitosta. Ekklesia tarkoitti kokousta ja tulee sanoista ulos(ek) ja kutsua (caleo).
        Mikään uskonto ei ollut vielä järjestäytynyt siten kuin kristinusko myöhemmin. Jeesus ei perustanut järjestöä, ei vaatinut kaikenkarvaisia sermonioita tai temppuja , rahankeruuta, laitoksia, vaatteita , piti uskoa ja ottaa kaste .

        Kyllä vaan perustettiin organisaatio:
        1. Kor. 12:28
        Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. [Room. 12:6-8; Ef. 4:11-16 : Ef. 2:20, Ef. 3:5; 2. Tim. 1:11]


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kyllä vaan perustettiin organisaatio:
        1. Kor. 12:28
        Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä. [Room. 12:6-8; Ef. 4:11-16 : Ef. 2:20, Ef. 3:5; 2. Tim. 1:11]

        lue koko luku. Onko se mormoneilta kielletty ?
        1 Mutta mitä hengellisiin LAHJOIHIN tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.

        "28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?

        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."
        Armolahjoista voi päästä osallisiksi mutta ei niin että joku sellaiseen nimittää. .
        Ehkä sinun kannatta lukea myös jae 2: " Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin."
        pakanaksi ei kannata jäädä, ei ole mitään Kolobin elohimia , ei vaimoa , ei henkilapsia, ei mitään mitä Smith satuili , JOS raamattu on totta. Jos uskoo että Raamattu ei ole totta, silloin voi rukoilla niin Baalia kuin Kolobin elohimia tai vaikka Ukkoa, mutta raamattua on silloin tyhmää ja turhaa lainailla.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        lue koko luku. Onko se mormoneilta kielletty ?
        1 Mutta mitä hengellisiin LAHJOIHIN tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.

        "28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

        29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?

        30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

        31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien."
        Armolahjoista voi päästä osallisiksi mutta ei niin että joku sellaiseen nimittää. .
        Ehkä sinun kannatta lukea myös jae 2: " Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin."
        pakanaksi ei kannata jäädä, ei ole mitään Kolobin elohimia , ei vaimoa , ei henkilapsia, ei mitään mitä Smith satuili , JOS raamattu on totta. Jos uskoo että Raamattu ei ole totta, silloin voi rukoilla niin Baalia kuin Kolobin elohimia tai vaikka Ukkoa, mutta raamattua on silloin tyhmää ja turhaa lainailla.

        Niinpä nuo jakeet osoittavat, että kirkkoon kuului pappeuden eri virkoja, joillla kullakin oli omat tehtävänsä ja sen lisäksi, että yksilölliset Hengen lahjat poikkeavat toisistaan. Mitä oikein tarkoitat? - On mieletöntä edes viitata sellaiseen, ettei armolahjojen saamiseen nimitetä.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Niinpä nuo jakeet osoittavat, että kirkkoon kuului pappeuden eri virkoja, joillla kullakin oli omat tehtävänsä ja sen lisäksi, että yksilölliset Hengen lahjat poikkeavat toisistaan. Mitä oikein tarkoitat? - On mieletöntä edes viitata sellaiseen, ettei armolahjojen saamiseen nimitetä.

        Ei siinä viroista puhuta vaan armolahjoista.
        On tietenkin asia erikseen mitä uskontosi jumala Elohim on teille määrännyt , teillä on instituonaalinen elävä profeetta, vaikka ilman profetoimisen armolahjaa, kuten näyttää , papit, presidentit, koorumin jäsenet, ties ketkä. Siksi ihmettelenkin miksi yrität käyttää Raamattua siille vieraan uskonnon tueksi, koska Kolobin Elohim ei ole antanut ainuttakaan määräystä kristityille eikä juutalaisille.


      • kaksipisteto

        po institutionaalinen


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Ei siinä viroista puhuta vaan armolahjoista.
        On tietenkin asia erikseen mitä uskontosi jumala Elohim on teille määrännyt , teillä on instituonaalinen elävä profeetta, vaikka ilman profetoimisen armolahjaa, kuten näyttää , papit, presidentit, koorumin jäsenet, ties ketkä. Siksi ihmettelenkin miksi yrität käyttää Raamattua siille vieraan uskonnon tueksi, koska Kolobin Elohim ei ole antanut ainuttakaan määräystä kristityille eikä juutalaisille.

        Nämä ovat pappeuden virkoja: "...muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi..." Muita virkoja ovat diakoni, pappi, vanhin, ylipappi, seitsenkymmen ja patriarkka.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Nämä ovat pappeuden virkoja: "...muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi..." Muita virkoja ovat diakoni, pappi, vanhin, ylipappi, seitsenkymmen ja patriarkka.

        eli sinusta kristityillä oli apostolien virka, parantajien virka ,profeettojen virka , kielillä puhujien virka? Miten noihin virkoihin pääsi?
        Kristinuskossa on yleinen pappeus joten ketkä nimitettiin papin virkoihin alkukirkossa , entä ylipapiksi (mihin?) tai patriarkaksi ? Seitsenkymmen ??? Sekoitat nyt eri uskonnot keskenään mormonitapaan .


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        eli sinusta kristityillä oli apostolien virka, parantajien virka ,profeettojen virka , kielillä puhujien virka? Miten noihin virkoihin pääsi?
        Kristinuskossa on yleinen pappeus joten ketkä nimitettiin papin virkoihin alkukirkossa , entä ylipapiksi (mihin?) tai patriarkaksi ? Seitsenkymmen ??? Sekoitat nyt eri uskonnot keskenään mormonitapaan .

        Nämä eivät ole virkoja. " ... parantajien virka ,profeettojen virka , kielillä puhujien virka." Ne ovat armolahjoja. Pappeuden virkoihin kutsutaan. Kukaan ei voi muuten saada sellaista virkaa. Kutsujalla tulee olla kutsumisen avaimet eli valtuus johtaa sitä viranhoitoa, johon virka kuuluu.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Nämä eivät ole virkoja. " ... parantajien virka ,profeettojen virka , kielillä puhujien virka." Ne ovat armolahjoja. Pappeuden virkoihin kutsutaan. Kukaan ei voi muuten saada sellaista virkaa. Kutsujalla tulee olla kutsumisen avaimet eli valtuus johtaa sitä viranhoitoa, johon virka kuuluu.

        Missä Jeesus kertoo pappeuden virasta? Ei missään.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Missä Jeesus kertoo pappeuden virasta? Ei missään.

        Virka -sana on nykyaikaa, mutta ei sen käyttö sisältöä miksikään muuta. Ei liioin se muuta sisältöä, että asiasta kerrotaan eri sanoin eri kielissä.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Virka -sana on nykyaikaa, mutta ei sen käyttö sisältöä miksikään muuta. Ei liioin se muuta sisältöä, että asiasta kerrotaan eri sanoin eri kielissä.

        Mitä jeesus sanoi pappeudesta ?


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        Mitä jeesus sanoi pappeudesta ?

        Tämä on mm. sanottu pappeudesta: Ei kukaan sitä avoa itseleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niin kuin Aaroninkin.
        Muistanet miten Aaron kutsuttiin?


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tämä on mm. sanottu pappeudesta: Ei kukaan sitä avoa itseleen ota, vaan Jumala kutsuu hänet niin kuin Aaroninkin.
        Muistanet miten Aaron kutsuttiin?

        Lainaat taas Raamattua väärin:"Kukaan ei itse ota tätä arvoa itselleen, vaan ylipapin kutsuu Jumala, joka kutsui jo Aaronin." UT puhuu ylipapista, Jeesuksesta.
        Kristinuskoon ei kuulu minkään suvun pappeus eikä mukaan pappeus.

        Aaronille ehkä Jahve jotain sanoi, jonka te mormonit tietysti väännätte päinvastaiseksi omissa selityksissänne.
        Jos puhumme vakavasti, ei tiedetä miten Israelissa alkoi tietyn suvun uhripappeus siinä muodossa kun sen historiassa oli ja yhä on .


    • samarin

      Tässä Joseph Smithin palauttamia "totuuksia" :

      "Ja vielä, mitä tulee pappeuden lakiin — jos kuka tahansa mies ottaa vaimoksi neitsyen ja haluaa ottaa vaimoksi toisen, ja ensimmäinen antaa suostumuksensa, ja jos hän ottaa vaimoksi toisen, ja he ovat neitsyitä eivätkä ole vannoneet valaa kenellekään muulle miehelle, silloin hänet julistetaan syyttömäksi; hän ei voi tehdä aviorikosta, sillä heidät on annettu hänelle; sillä hän ei voi tehdä aviorikosta sen kanssa, joka kuuluu hänelle eikä kenellekään muulle.
      Ja jos hänelle annetaan kymmenen neitsyttä tämän lain mukaan, hän ei voi tehdä aviorikosta, sillä he kuuluvat hänelle, ja heidät on annettu hänelle; sen tähden hänet on julistettu syyttömäksi." OL 132:61-62


      "Kutsutaan egyptissä nimellä Enis-go-on-dos; tämäkin on yksi hallitsevista taivaankappaleista, ja egyptiläiset sanovat sen olevan Aurinko ja lainaavan valonsa Kolobilta Kae-e-vanrasin välityksellä, joka on suuri avain, eli toisin sanoen hallitseva voima, joka hallitsee viittätoista muuta kiinteätä taivaankappaletta eli tähteä sekä Floeesea eli Kuuta, Maata ja Aurinkoa niiden vuotuisella kierrolla. Tämä taivaankappale saa voimansa Kli-flos-is-eiden eli Hah-kokabien välityksellä — tähtien, joita kuvaavat numerot 22 ja 23 — saaden valon Kolobin kiertoliikkeistä." KH Abrahamin kirjan kuvajäljennös numero 2: Kuvio 5.

      " Ja kun hän oli puhunut heille, hän kääntyi niiden kolmen puoleen ja sanoi heille: Mitä te tahdotte minun tekevän teille, kun olen mennyt Isän luokse?
      Ja he murehtivat sydämessään, sillä he eivät uskaltaneet puhua hänelle siitä, mitä he halusivat.
      Ja hän sanoi heille: Katso, minä tunnen teidän ajatuksenne, ja te olette halunneet sitä, mitä Johannes, rakkaani, joka oli kanssani palvelutyössäni ennen kuin juutalaiset minut korottivat, halusi minulta.
      Sen tähden te olette siunatumpia, sillä te ette koskaan maista kuolemaa, vaan te saatte elää nähdäksenne kaiken, mitä Isä tekee ihmislapsille, kunnes kaikki on täytetty Isän tahdon mukaisesti, kun minä tulen kirkkaudessani mukanani taivaan voimat." 3. Nefi 28:4-7

      • Selkeyttä

        Sinun motiivisi on etsiä syitä olla uskomatta palautuksen sanomaan. Monet asiat näyttävät uskomattomilta, kun ne erotetaan yhteydestään.


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Sinun motiivisi on etsiä syitä olla uskomatta palautuksen sanomaan. Monet asiat näyttävät uskomattomilta, kun ne erotetaan yhteydestään.

        Mielelläni kuulisin kuinka laitat nuo kolme lainaamaani kohtaa yhteyteen mikä tekee niistä uskottavia.


      • Selkeyttä
        samarin kirjoitti:

        Mielelläni kuulisin kuinka laitat nuo kolme lainaamaani kohtaa yhteyteen mikä tekee niistä uskottavia.

        Yhteys löytyy yleensä kun lukee ja tutkii. On kuitenkin paljon sellaista, jota ei ymmärrä täysin, sillä kaikkea ei ole ilmoitettu, joten joudumme jättämään paljon uskon varaan. On paljon enemmän syytä uskoa palautukseen kuin olla uskomatta. Mormonin kirja on ainakin minulle suurin syy uskoa palautukseen.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Yhteys löytyy yleensä kun lukee ja tutkii. On kuitenkin paljon sellaista, jota ei ymmärrä täysin, sillä kaikkea ei ole ilmoitettu, joten joudumme jättämään paljon uskon varaan. On paljon enemmän syytä uskoa palautukseen kuin olla uskomatta. Mormonin kirja on ainakin minulle suurin syy uskoa palautukseen.

        Mormonin kirja nimenomaan on tärkein syy olla uskomatta Smithin satuihin. Intiaanien historiakin pannaan aivan uusiksi. Tai pikemminkin vanhoiksi. 1800-luvulla sellaisi virheellisiä käsityksiä on voinut olla, mutta nykyisin DNA-tekniikan aikakaudella noin suuret valheet eivät yksinkertaisesti mene läpi.


      • Selkeyttä
        Näinonon kirjoitti:

        Mormonin kirja nimenomaan on tärkein syy olla uskomatta Smithin satuihin. Intiaanien historiakin pannaan aivan uusiksi. Tai pikemminkin vanhoiksi. 1800-luvulla sellaisi virheellisiä käsityksiä on voinut olla, mutta nykyisin DNA-tekniikan aikakaudella noin suuret valheet eivät yksinkertaisesti mene läpi.

        DNA-tutkimukset eivät ole klistattomomia. Löytyy myös mormonien kantaa tukevaa tutkimusta. Mene googlella hakuun: intiaanien alkuperä


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        DNA-tutkimukset eivät ole klistattomomia. Löytyy myös mormonien kantaa tukevaa tutkimusta. Mene googlella hakuun: intiaanien alkuperä

        Huviksen pikaisesti googletin muttei osunut silmään että olisivat Jerusalemista lähtöisin. Missä sitä mormonien kantaa tukevaa tutkimusta muka on?


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        DNA-tutkimukset eivät ole klistattomomia. Löytyy myös mormonien kantaa tukevaa tutkimusta. Mene googlella hakuun: intiaanien alkuperä

        Täysin kiistattomia. Nykyisen kaltaista intiaanien DNA:ta on saatu Amerikasta talteen moninkertaisesti siltä ajalta, jolloin Smithin satujen mukaan intiaanien esi-isät ovat muuttaneet Amerikkaan. On päivän selvää, että Smithin jutut eivät voi pitää paikkaansa.

        Mormonien kantaa tukevaa tutkimusta ei löydy vakavilta sivuilta. Jostain mormonien hömppäsivuilta voi löytyä.


      • Selkeyttä

      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tässä on kolmas intiaanien alkuperä -haun antama linkki:
        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/intiaanit_perintotekijat_tutkimus-10701
        Näitä on muitakin.

        Otsikkohan on tuossa täysin virheellinen. Intiaaneilla on toki eurooppalaista perimää ja sehän on tiedetty jo kauan. Huvittavinta on, että tuokin artikkeli KUMOAA Smithin sadut.

        Amerikasta löytyneillä muinaisilla asukkailla oli nykyisen kaltaista intiaanien perimää jo yli kymmenen vuosituhannen takaa. Smithin sadun mukaanhan intiaanien esi-isät muuttivat Lähi-idästä 2600 vuotta sitten. Niin ei MITENKÄÄN voi olla.

        Miksi Tapani et voi myöntää, että Smith erehtyi tai valehteli intiaanien perimän suhteen?


      • Näinonon
        Näinonon kirjoitti:

        Otsikkohan on tuossa täysin virheellinen. Intiaaneilla on toki eurooppalaista perimää ja sehän on tiedetty jo kauan. Huvittavinta on, että tuokin artikkeli KUMOAA Smithin sadut.

        Amerikasta löytyneillä muinaisilla asukkailla oli nykyisen kaltaista intiaanien perimää jo yli kymmenen vuosituhannen takaa. Smithin sadun mukaanhan intiaanien esi-isät muuttivat Lähi-idästä 2600 vuotta sitten. Niin ei MITENKÄÄN voi olla.

        Miksi Tapani et voi myöntää, että Smith erehtyi tai valehteli intiaanien perimän suhteen?

        Siis intiaanien alkuperän suhteen.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tässä on kolmas intiaanien alkuperä -haun antama linkki:
        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/intiaanit_perintotekijat_tutkimus-10701
        Näitä on muitakin.

        http://www.pbs.org/saf/1406/features/dna2.htm
        " How did haplogroup X get to North America? Some X has been found in Mongolia, but it's definitely not common in modern Asia. It can, however, be found in about 4 percent of the present day European population. Genetic anthropologists suggest that the presence of X in North America points to an early migration westward from Europe. By looking at the various mutations within haplogroup X, scientists are able to use that "genetic clock" to estimate when those early Europeans would have arrived. Depending on how large a group they assume headed west, they come up with two time ranges - either between 36,000 and 23,000 years ago or between 17,000 and 12,000 years ago. "
        Mikä yhteys tuossa olisi lähi -itään tai israelilaisiin, jotka syntyivät siitä perimäsekoituksesta joka lähi-idässä oli vasta tuhansia tai kymmeniä tuhansia vuosia myöhemmin? Israelilaiset eivät koskaan myöskään olleet eurooppalainen väestö .

        Onko mitään aluetta todellisessa maailmassa jossa hyväksyisitte tunnetun ja tutkitun tiedon? Kirkkonne sentään joissakin asioissa on muuttanut kantojaan, mm juuri näissä Smithin Amerikka tarinoissa. Utahissa ei siis olla oikean tiedon aiheuttamalle vaaralle täysin sokeita. Ennen pitkää elävä profeettanne saa ilmoituksen jonka mukaan Mormonin kirjan israelilaiset Amerikassa tarinaa ei pidäkään ajatella muuta kuin hengellisenä tarinana. Veikkaan että tämä tapahtuu seuraavan kymmenen vuoden kuluessa ja asiasta on jo selitys valmiina .


      • samarin
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tässä on kolmas intiaanien alkuperä -haun antama linkki:
        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/intiaanit_perintotekijat_tutkimus-10701
        Näitä on muitakin.

        Ajoitus menee päin honkia.
        Lehi lähti MK:n mukaan Jerusalemista perheineen n. 600 eKr heille varattuun uuteen maahan, tulevaan perintömaahansa "Ja katso, on viisasta, että tämä maa pidetään vielä salassa muilta kansakunnilta, sillä katso, monet kansakunnat levittäytyisivät maahan, niin ettei perinnölle jäisi sijaa." 2 Nefi 1:8

        Kirjan kertomuksen mukaan uuteen maahan oli johdatettu (" Sen vuoksi minä, Lehi, profetoin sen Hengen vaikutusten mukaan, joka minussa on, ettei kukaan tule tähän maahan muuten kuin Herran käden tuomana. 2. Nefi 1:6) myös ryhmä joka tunnetaan nimellä jerediläiset. He kuitenkin tuhoutuivat täysin (arviolta 600 - 300 eKr.). Täysin. Lehin jälkeläiset saivat tietää jerediläisistä vain, koska tämän kansan kirjoitukset löydettiin. Jerediläiset eivät siis sekoittuneet Lehin jälkeläisiin.

        Mulek ryhmineen saaapui myös Amerikkaan (samoihin aikoihin kuin Lehi ) ja aikanaan liittyivät siellä nefiläisiin. ("Nyt ei ollut niin paljon Nefin lapsia eli niin paljon niitä, jotka olivat Nefin jälkeläisiä, kuin oli Sarahemlan kansaa — Sarahemlan, joka oli Mulekin jälkeläinen — ja niitä, jotka tulivat hänen mukanaan erämaahan. Eikä Nefin kansaa ja Sarahemlan kansaa ollut niin paljon kuin oli lamanilaisia; niin, heitä ei ollut puoliksikaan niin lukuisasti. Moosia 25: 2-3).

        Mulekin jälkeläiset sulautuivat nefiläisiin ja heistä tuli yksi kansa. Aikanaan kaikki nefiläisetkin tuhottiin ja jäljelle jäivät lamanilaiset, joista kirkko opetti aivan viime vuosiin asti että he olivat kaikkien Amerikan alkuperäiskansojen esi-isiä. Sitten tuo oppi muutettiin muotoon "pääasiallisia esi-isiä" ja nyt vesitetty muotoon että lamanilaiset ovat "esi-isien joukossa".

        Eli, aiemmin lähteneet jerediläiset kuolivat pois eikä heillä ehtinyt olla kanssakäymisiä Lehin eikä tämän jälkeläisten kanssa. Mulek ryhmineen lähti suurin piirtein samoihin aikoihin kuin Lehin perhe eli Jerusalemista (lähi-Idästä tahi "länsi-Aasiasta") joten ajoitus Amerikan intiaanien esi-isien saapumisille Jerusalemista/lähi-Idästä pitäisi ajoittaa n. 2600 vuoden taakse. Mikään tutkimus ei tätä tue.

        Jos lamanilaiset ovat vaan siellä seassa, esi-isien joukossa, niin miten Herra oletti heidän löytyvän nykyaikana? Joseph Smith väitti itse Herran ilmoittaneen hänelle että MK tuli esille aikanamme "jotta lamanilaiset saisivat tietää isistään ja jotta he voisivat tuntea Herran lupaukset ja jotta he voisivat uskoa evankeliumiin.." (OL 3: 20). Miten Joseph sitten erotti lamanilaiset eli Lehin jälkeläiset niistä intiaaneista joiden esi-isät eivät kuuluneet lamanilaisiin? Joseph opetti että kaikki intiaanit ovat lamanilaisia.
        Herra ilmoitti Joseph Smithin mukaan jopa seuraavaa: "Ja näin teidän tulee lähteä matkaan läntisille seuduille, Missourin maahan, lamanilaisten rajoille." (OL 54:8). Pohjois-Amerikan intiaanit siis lamanilaisia.

        Kirkolla on hankala paikka uskottavasti selittää keitä nuo lamanilaiset eli intiaanien esi-isät ovat. Ei ole pelkästään kyse siitä että jälkikäteen kirjoitettu MK:n johdantokappale olisi virheellisesti muotoiltu. Tämä virhe olisi helppoa ja kivutonta korjata. Kirkon profeetat toista sataa vuotta opettivat laamanilaisista intiaanien esi-isinä. Vuosikymmeniä latinalaisen Amerikan lähetystyössä ihmisille kerrottiin heidän esi-isiensä olleen Mormonin kirjan ihmisiä ja luotiin lamanilainen identiteetti josta käännynnäiset olivat ylpeitä. Suurin ongelma on kuitenkin että Herra itse Joseph Smithin mukaan antoi ilmoituksia Pohjois-Amerikan intiaanien käännyttämisestä ja kutsui heitä nimenomaan ja vain ja ainoastaan lamanilaisiksi. Eikö edes Jumala tiennyt?


      • kaksipisteto
        samarin kirjoitti:

        Ajoitus menee päin honkia.
        Lehi lähti MK:n mukaan Jerusalemista perheineen n. 600 eKr heille varattuun uuteen maahan, tulevaan perintömaahansa "Ja katso, on viisasta, että tämä maa pidetään vielä salassa muilta kansakunnilta, sillä katso, monet kansakunnat levittäytyisivät maahan, niin ettei perinnölle jäisi sijaa." 2 Nefi 1:8

        Kirjan kertomuksen mukaan uuteen maahan oli johdatettu (" Sen vuoksi minä, Lehi, profetoin sen Hengen vaikutusten mukaan, joka minussa on, ettei kukaan tule tähän maahan muuten kuin Herran käden tuomana. 2. Nefi 1:6) myös ryhmä joka tunnetaan nimellä jerediläiset. He kuitenkin tuhoutuivat täysin (arviolta 600 - 300 eKr.). Täysin. Lehin jälkeläiset saivat tietää jerediläisistä vain, koska tämän kansan kirjoitukset löydettiin. Jerediläiset eivät siis sekoittuneet Lehin jälkeläisiin.

        Mulek ryhmineen saaapui myös Amerikkaan (samoihin aikoihin kuin Lehi ) ja aikanaan liittyivät siellä nefiläisiin. ("Nyt ei ollut niin paljon Nefin lapsia eli niin paljon niitä, jotka olivat Nefin jälkeläisiä, kuin oli Sarahemlan kansaa — Sarahemlan, joka oli Mulekin jälkeläinen — ja niitä, jotka tulivat hänen mukanaan erämaahan. Eikä Nefin kansaa ja Sarahemlan kansaa ollut niin paljon kuin oli lamanilaisia; niin, heitä ei ollut puoliksikaan niin lukuisasti. Moosia 25: 2-3).

        Mulekin jälkeläiset sulautuivat nefiläisiin ja heistä tuli yksi kansa. Aikanaan kaikki nefiläisetkin tuhottiin ja jäljelle jäivät lamanilaiset, joista kirkko opetti aivan viime vuosiin asti että he olivat kaikkien Amerikan alkuperäiskansojen esi-isiä. Sitten tuo oppi muutettiin muotoon "pääasiallisia esi-isiä" ja nyt vesitetty muotoon että lamanilaiset ovat "esi-isien joukossa".

        Eli, aiemmin lähteneet jerediläiset kuolivat pois eikä heillä ehtinyt olla kanssakäymisiä Lehin eikä tämän jälkeläisten kanssa. Mulek ryhmineen lähti suurin piirtein samoihin aikoihin kuin Lehin perhe eli Jerusalemista (lähi-Idästä tahi "länsi-Aasiasta") joten ajoitus Amerikan intiaanien esi-isien saapumisille Jerusalemista/lähi-Idästä pitäisi ajoittaa n. 2600 vuoden taakse. Mikään tutkimus ei tätä tue.

        Jos lamanilaiset ovat vaan siellä seassa, esi-isien joukossa, niin miten Herra oletti heidän löytyvän nykyaikana? Joseph Smith väitti itse Herran ilmoittaneen hänelle että MK tuli esille aikanamme "jotta lamanilaiset saisivat tietää isistään ja jotta he voisivat tuntea Herran lupaukset ja jotta he voisivat uskoa evankeliumiin.." (OL 3: 20). Miten Joseph sitten erotti lamanilaiset eli Lehin jälkeläiset niistä intiaaneista joiden esi-isät eivät kuuluneet lamanilaisiin? Joseph opetti että kaikki intiaanit ovat lamanilaisia.
        Herra ilmoitti Joseph Smithin mukaan jopa seuraavaa: "Ja näin teidän tulee lähteä matkaan läntisille seuduille, Missourin maahan, lamanilaisten rajoille." (OL 54:8). Pohjois-Amerikan intiaanit siis lamanilaisia.

        Kirkolla on hankala paikka uskottavasti selittää keitä nuo lamanilaiset eli intiaanien esi-isät ovat. Ei ole pelkästään kyse siitä että jälkikäteen kirjoitettu MK:n johdantokappale olisi virheellisesti muotoiltu. Tämä virhe olisi helppoa ja kivutonta korjata. Kirkon profeetat toista sataa vuotta opettivat laamanilaisista intiaanien esi-isinä. Vuosikymmeniä latinalaisen Amerikan lähetystyössä ihmisille kerrottiin heidän esi-isiensä olleen Mormonin kirjan ihmisiä ja luotiin lamanilainen identiteetti josta käännynnäiset olivat ylpeitä. Suurin ongelma on kuitenkin että Herra itse Joseph Smithin mukaan antoi ilmoituksia Pohjois-Amerikan intiaanien käännyttämisestä ja kutsui heitä nimenomaan ja vain ja ainoastaan lamanilaisiksi. Eikö edes Jumala tiennyt?

        Mormonit ovat koko ajan joutuneet perääntymään väitteistään, joka alueella joka on tieteen tavoitettavissa eikä loppua näy . Smith vaikka kuulema oli profeetta ei nähnyt mitä tuleman piti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2494
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      293
      2190
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      114
      1300
    Aihe