Heissan!
Tietäisiköhän joku sanoa, onko (esim. netissä tai jollain koirakoulun pitäjällä) olemassa esim. jotain yhteyslistaa koirakoista jotka olisivat kiinnostuneita toimimaan häiriökoirina? Kaipaisin oman koirani koulutukseen vastaehdollistamisen ja siedättämisen merkeissä häiriökoiraa/-koiria, jotka olisivat mahdollisimman vähän provosoivia / provosoituvia ja osaisivat "koiraa" mahdollisimman hyvin :-)
Ongelmana on siis remmirähjäys ja tarkoitus olisi ensin aloittaa vastaehdollistaminen ja siedättäminen kaukana näkyville koirille...pikkkuhiljaa harjoittelu voisi edetä sitten lähemmäs ja lähemmäs kunnes päästäisiin joku kerta ohittamiseen...
Olemme myös "virallisessa" koirakoulussa mutta harjoittelua järjestetyssä tilanteessa tarvitaan paljon enemmän kuin kerran viikkoon...Olisiko jollain siis tietoa mistä kannattaisi alkaa kysellä?
Häiriökoiraa kaivataan!!!!!
5
79
Vastaukset
Oletko Facebookissa? Liity paikallisiin koiraharrastajaryhmiin (tokoporukoita, treeniporukoita, ohitustreenejä, rotuporukoita, seropiporukoita, yhteislenkkejä, koiranomistajia, kaikkia noita vilisee ryhmien nimissä ja sisällöissä) ja huutele niiden seinällä. Ja jos kyse on maan- tai maakunnanlaajuisesta ryhmästä, muista mainita paikkakunta!
Jos sattumalta asustelet tai ulkoilet Länsi-Tampereella, voin itsekin ruveta häiriöhurtaksi. Oma koira ei rähise, päinvastoin, on vähän ällösosiaalinen toisinaan, mutta hyvätapainen muuten.- Koirapuistostaehkä
Paikallisesta koirapuistosta voisit myös kysellä?
- halihylje
Voit treenata vuositolkulla, mutta et silti välttämättä edisty yhtään mikäli luottamus ei ole kunnossa. Mikäli koiralla vahvempi luonne kuin ihmisellä ei mitkään treenit tehoa. Vähän voi parantua, mutta todellista tulosta ei tule. Monien ihmisten on vaikea niellä välillä tosiasioita ettei vaan ole tarvittavaa kanttia koiran hallintaan. Näkee heti päältäpäin monilla mikä on ongelma kun katsoo ihmistä ja koiraa. Aloittajankin rähisijä olisi varmaan ihan hiljaa varmoissa käsissä alle puolessa tunnissa. Voi olla 5 minuutissakin ja silti painitaan viikko- vuositolkulla samoissa vesissä. Mutta jos ei ole tarpeeksi vahva henkisesti niin ei yksinkertaisesti kukaan voi auttaa. Tämä pitäisi vain monien ihmisten tajuta. Mutta kun totuus lauotaan päin naamaa ei sitä haluta uskoa vaan kierrellään ja kaarrellaan, vähätellään jne.
- teppoTulkkuOnMulkku
Mun naapurilla olis yks. Aiheuttaa häiriöö koko taloon eikä hiljene helvetilläkään. Jos sun koira sen oppii kestää niin sitä ei hetkauta enää mikään missään.
- vastehtoollinen
hmm...visainen pulma. Menepä paikallisen löytöeläintalon pihalle. Siellä kuulee räkytystä jatkuvalla syötöllä. Jos ei oppi mene perille niin voi kätevästi jättää koiran sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706