Outoja yhteensattumia

Kirjoitin yöllä erään viestin Suomi 24:n ufopalstalle liittyen Papuan Isä Gillin tunnettuun tapaukseen vuonna 1959.
Muutama tunti myöhemmin katselen Discovery Science-kanavan sarjaa " Yliluonnollista" ja suureksi hämmästyksekseni siinä kerrotaan juuri Isä Gillin tapauksesta.
Sillä aikaa kun olen kirjoittamassa tuota viestiä niin alkaa samalla kanavalla toinen jakso sarjasta " Yliluonnollista" jossa nyt kerrotaan Madagaskarin ufohavainnosta jonka minä juuri toin esille pari päivää sitten SUTin foorumilla.
Tämähän vaikuttaa jo piiloluonnolliselta tapaukselta.

31

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vautsivauvau

      Nyt vaan tämä tapaus piiloluonnollis kantaan ja sutin arkistoon että saamme ihmetellä tätä hämmästyttävää tapausta.

    • xcvvcxvxccx

      Psykologi C. G Jung huomioi omassa elämässäänkin erikoisen ilmiön nimeten sen "merkityksellisiksi yhteensattumiksi" ja "synkroniteetiksi". Hän päätyi sitten siihen käsitykseen, että jonkinlainen "yliäly" on toisinaan vaikuttamassa asioiden kulkuun siten, että tapahtuu jotain mitä pelkkä sattuma ei voi selittää. Uskonnolliset ihmiset puhuvat usein "johdatuksesta" tarkoittaen samaa asiaa.

      "Merkityksellisten yhteensattumien" ja "johdatuksen" avulla "yliäly" haluaa ehkä kertoa - tai vihjata - ihmiselle jotakin.

      • eiyllätä

        Minä olen nähnyt toteutuneita enneunia. Ja myös sellaista on muutaman kerran tapahtunut, että yht`äkkiä mun silmien eteen tulee näkyviin kuva jostain tilanteesta. Myöhemmin olen saanut tietää, että kuvaan liittyen on oikeasti tapahtunut tietylle ihmiselle omassa elämässään tapahtunut tai tapahtumassa jokin muutos. Isäni sukulaisilla on ollut sama "taito".


      • Jos ajatellaan ajan olemus sellaisena, joka sisältää yhtäaikaa sekä menneen, nykyisen, että tulevan, ei tapahtumissa ja "enteissä" ole mitään yliluonnollista.
        Nuo ovat kovinkin tuttuja asioita, monet nimittävät myös kuudenneksi aistiksi.
        Oikeastaan se on vain havainnoimista.
        Ja saattaahan olla, että ihminen esim. rentoutuneessa ja tasapainoisessa tilassa todellakin aistii paremmin kaikkea tapahtuvaa.
        Tai tulevia tapahtumia.

        Myös menneisyydestä (en tiedä miten kaukaa) tulee "muistikuvia" yleensä niissä on jokin maisema, tilaisuus, ihmisiä jotka tunnen, mutta en tunne nykytasolla. Täysin eläviä kuvia, jopa tuoksut, vuodenaika, tunnelma.
        Mutta ne ovat (vielä ainakin) hyvin lyhyitä välähdyksiä.
        Sensijaan jos on kovin stressaantunut olo, ei näitä ilmene.

        Juurikin viimeviikolla koin tarpeelliseksi poiketa erääseen kauppaan, ja mennessä oli oudon "hyvä" fiilis että tapaan jonkun mukavan ihmisen.
        En ehtinyt kuin sisälle kävellä niin joku huusi minua nimeltä.
        Hyvä ystäväni, jota en ollut moneen vuoteen tavannut, oli juuri tulossa kassalta.
        "Olipa outo sattuma, että tulit juuri tänne, ja minäkin olin jo lähdössä ennen pois, mutta ajattelin, että viivyn vielä hetken, kun ei ole niin kiire."

        Tällaisia "pieniä" sattumuksia on varmasti paljonkin jokaisella.
        Sanomme vain että olipas kumma juttu :)

        Jos tarvitsen, tai olen etsinyt jotain tiettyä tavaraa tai vaikka kirjaa, ja visualisoin kuvan siitä mieleeni, kyseinen asia "ilmestyy" konkreettiisena eteeni samana päivänä.
        Mitä selkeämpi kuva, sen varmemmin.


    • Pari tusinaa kertaa olen unessa ennustanut jonkin seuraavana päivänä tapahtuvan asian josta ei millään tavalla olisi voinut saada vihjettä etukäteen. Ne tapahtumat ovat olleet täysin arkisia eikä niissä ole ollut mitään sen ihmeellisempää. Esimerkiksi näin unta että kohtaan kymmenien vuosien jälkeen erään jo unohtamani koulukaverin, hän kävelee tyttärensä kanssa käsi kädessä ja he syövät jäätelöä torin laidalla. Seuraavana aamupäivänä näin heidät syömässä jäätelöä torin laidalla.
      Muutaman uuden uutisen olen myös nähnyt etukäteen. Tuonkaltaiset asiat ovat aina pistäneet miettimään onko ajan käsitteessä jotakin tuntematonta vai onko kosmokseen kirjoitettu käsikirjoitus jo etukäteen ja miksi tulevasta saa sinänsä hyödyttömiä joskus säikäyttäviäkin väläyksiä.
      Lottonumeroita sitten vaan odotellessa!

      • niuvvaansiitä

        Menisit hoitoon.


      • cvbcvbcv

        >>Pari tusinaa kertaa olen unessa ennustanut jonkin seuraavana päivänä tapahtuvan asian josta ei millään tavalla olisi voinut saada vihjettä etukäteen. Ne tapahtumat ovat olleet täysin arkisia eikä niissä ole ollut mitään sen ihmeellisempää. Esimerkiksi näin unta että kohtaan kymmenien vuosien jälkeen erään jo unohtamani koulukaverin, hän kävelee tyttärensä kanssa käsi kädessä ja he syövät jäätelöä torin laidalla. Seuraavana aamupäivänä näin heidät syömässä jäätelöä torin laidalla.

        Muutaman uuden uutisen olen myös nähnyt etukäteen. Tuonkaltaiset asiat ovat aina pistäneet miettimään onko ajan käsitteessä jotakin tuntematonta vai onko kosmokseen kirjoitettu käsikirjoitus jo etukäteen ja miksi tulevasta saa sinänsä hyödyttömiä joskus säikäyttäviäkin väläyksiä<<

        Jung muuten pohti "synkroniseteettia" 20 vuotta ennenkuin julkisti asian. En ole itse syvällisemmin perehtynyt tähän aiheeseen, vaikka ilmiönä "merkitykselliset yhteensattumat" ja "johdatus" kiinnostaakin. Ne ovat kyllä monissa tapauksissa todellisia ilmiöitä. Suurin ongelma "synkronisiteettiin" liittyvissä käsityksissä on mielestäni ehkä siinä, että jos maailmaa pidetään valmiiksi käsikirjoitettuna ja korkeammalta tasolta ja -taholta ohjattuna, niin se johtaa kohtalouskoon, eli fatalismiin, mikä on usein hyvinkin vahingollista ja johtaa joissakin tapauksissa vastuun pakoiluunkin ("Jumala on vastuussa - en minä"). Ihmisillä kuitenkin on vapaa tahto tässä maailmassa...ja vaikka korkeampien voimien vaikutus onkin hyvin todellista, niin hekin kunnoittavat yleensä myös ihmisen vapaata tahtoa ja tämän omia valintoja. Erilaisia merkkejä meille kuitenkin annetaan useinkin mm. unien, merkityksellisten sattumusten ja johdatuksen muodossa.


      • taas-nääsmies
        niuvvaansiitä kirjoitti:

        Menisit hoitoon.

        Menisit vaan kiltisti sinne liiteriin vestelemään omia juttujasi ja et puutu sellaisiin asioihin josta et tiedä yhtään mitään.


      • homppelihumis
        taas-nääsmies kirjoitti:

        Menisit vaan kiltisti sinne liiteriin vestelemään omia juttujasi ja et puutu sellaisiin asioihin josta et tiedä yhtään mitään.

        Vedä sinä homopoika kätees.


      • nysse
        homppelihumis kirjoitti:

        Vedä sinä homopoika kätees.

        Jaaha taas tämä sama skepo vauhdissa, onko sinulla joku muukin asia mielessä kuin tuo tavanomaisesi juttusi?


      • Näennäisiä-yhtsattumia
        cvbcvbcv kirjoitti:

        >>Pari tusinaa kertaa olen unessa ennustanut jonkin seuraavana päivänä tapahtuvan asian josta ei millään tavalla olisi voinut saada vihjettä etukäteen. Ne tapahtumat ovat olleet täysin arkisia eikä niissä ole ollut mitään sen ihmeellisempää. Esimerkiksi näin unta että kohtaan kymmenien vuosien jälkeen erään jo unohtamani koulukaverin, hän kävelee tyttärensä kanssa käsi kädessä ja he syövät jäätelöä torin laidalla. Seuraavana aamupäivänä näin heidät syömässä jäätelöä torin laidalla.

        Muutaman uuden uutisen olen myös nähnyt etukäteen. Tuonkaltaiset asiat ovat aina pistäneet miettimään onko ajan käsitteessä jotakin tuntematonta vai onko kosmokseen kirjoitettu käsikirjoitus jo etukäteen ja miksi tulevasta saa sinänsä hyödyttömiä joskus säikäyttäviäkin väläyksiä<<

        Jung muuten pohti "synkroniseteettia" 20 vuotta ennenkuin julkisti asian. En ole itse syvällisemmin perehtynyt tähän aiheeseen, vaikka ilmiönä "merkitykselliset yhteensattumat" ja "johdatus" kiinnostaakin. Ne ovat kyllä monissa tapauksissa todellisia ilmiöitä. Suurin ongelma "synkronisiteettiin" liittyvissä käsityksissä on mielestäni ehkä siinä, että jos maailmaa pidetään valmiiksi käsikirjoitettuna ja korkeammalta tasolta ja -taholta ohjattuna, niin se johtaa kohtalouskoon, eli fatalismiin, mikä on usein hyvinkin vahingollista ja johtaa joissakin tapauksissa vastuun pakoiluunkin ("Jumala on vastuussa - en minä"). Ihmisillä kuitenkin on vapaa tahto tässä maailmassa...ja vaikka korkeampien voimien vaikutus onkin hyvin todellista, niin hekin kunnoittavat yleensä myös ihmisen vapaata tahtoa ja tämän omia valintoja. Erilaisia merkkejä meille kuitenkin annetaan useinkin mm. unien, merkityksellisten sattumusten ja johdatuksen muodossa.

        " Suurin ongelma "synkronisiteettiin" liittyvissä käsityksissä on mielestäni ehkä siinä, että jos maailmaa pidetään valmiiksi käsikirjoitettuna ja korkeammalta tasolta ja -taholta ohjattuna, niin se johtaa kohtalouskoon, eli fatalismiin"

        Parasta on, että synkronisiteetti ei tarkoita valmista käsikirjoitusta tai fatalismia. Merkittäviä selittämättömiä "yhteensattumia" voidaan aktiivisesti järjestää kohteen tarpeen mukaan. Synkronisiteeteillä on yhteys ohjaukseen ja johdatukseen.

        Enteiden näkeminenkään ei tarkoita fatalismia ja vapaudettomuutta. Ajan yli voidaan nähdä toisten (tai itse) tekemiä valintoja, jotka ovat tekohetkellään vapaita.


    • paaskirjoittaen

      Mitäs jos vaikka kirjoittaisit yhden tyhjänpäiväisen ufokirjan tästäkin aiheesta?

      • yhdenkirjanmies

        Ei voi, liian vahan lähdeviitteitä.


    • sattumaavaan

      Typerää sattumaa.

      Itselle kävi niin, että ennen vuotta 2012, kyseinen luku ilmestyi joka paikassa.
      Ensin se tuli unessa joskus 90-luvun lopulla, että tulee maailman loppu 2012. (Ydinpommi räjähti horisontissa ja ufo haki minut pois. Uni loppui kun pääsimme avaruuteen ja näin maapallon räjähtävän.)
      Sitten X-filesin viimeisessä jaksossa sanottiin että ufot tulee 2012. (Tämä joskus 2000-luvun alussa.)
      Ja sitten vielä luin siitä Maya-kalenteri jutusta. Kohu oli kova mediassa.

      Sama vuosi tuli niin monta kertaa eteen, että aloin jossain vaiheessa uskoa siihen. Ja mitä sitten tapahtui??
      No, ei mitään. Pelkkää sattumaa.

      • Maijan-kalenteri

        90-luvulla oli jo luukut täynnä vuoden 2012 höpinöitä yhdistettyinä ufojuttuihin, joita varmaan olit kuullut vaikket tajunnutkaan. Siinä on hyvät ainekset höpöiselle unelle, jossa ufo pelastaa sinut. Ja tietenkin X-Files käyttää tuollaisia juttuja. Ja sitten luit ne maya-jutut niin, että ne jäivät muistiinkin.

        Mikä siis oli mielestäsi sattumaa? Sekö, ettei mitään käynyt?


      • sattumaavaan
        Maijan-kalenteri kirjoitti:

        90-luvulla oli jo luukut täynnä vuoden 2012 höpinöitä yhdistettyinä ufojuttuihin, joita varmaan olit kuullut vaikket tajunnutkaan. Siinä on hyvät ainekset höpöiselle unelle, jossa ufo pelastaa sinut. Ja tietenkin X-Files käyttää tuollaisia juttuja. Ja sitten luit ne maya-jutut niin, että ne jäivät muistiinkin.

        Mikä siis oli mielestäsi sattumaa? Sekö, ettei mitään käynyt?

        Sattumaa se, että törmäsin lukuun usein. En juuri katsonut tv:tä, eikä ollut nettiä 90-luvulla. Asuin silloin maaseudulla metsän keskellä.


    • maailmankirjat

      Papuassa kävin joskus 70-luvulla. Eräässä pienessä kylässä näin alkuasukkaalla vuohia. Yksi oli isä-kili ja yksi äiti-kili. Sitten oli paljon pieniä kiliä, joitten nimiä en tiedä tänäpäibv'änkään.
      Merkillinen yhteensattuma, että joku kirjoittaa samoista kileistä juuri tänä vuonna. Lisäksi se, että monta kertaa olen nähnyt luvun 2015. Mitähän kaameata sekin meinaa?? Ettei vaan nipuru olisi pian tulossa?

      • luetunymmärtäminen

        Tuttuun tyyliin skepoloidit eivät ymmärtäneet keskustelun aihetta. Nyt keskusteltiin toteutuneista enteistä eikä siitä mitä unta te olette näheet tai mitä ootte katselleet telkkarista. Näin minäkin kerran unen jossa Scarlett Johansson oli kontallaan viltillä ilman rihmankiertämää rannalla. Ei oo Scarlettia kuitenkaan rannassa näkynyt vaikka välillä siitä ohi kävelenkin.


      • Debunk-lousy-debunkers

        Eivät näytä ymmärtävän, niin. "Merkillinen yhteensattuma, että joku kirjoittaa samoista kileistä juuri tänä vuonna." Yhteensattuma minkä kanssa? Juuri tänä vuonna on juuri tänä vuonna mistään jonakin vuonna nähdyistä kileistä riippumatta.

        Jos yrittää debunkata jotakin, saisi edes ymmärtää jotakin aiheesta jota on debunkkaamassa.


    • tri.USA-UFO.aREA51

      jotenkiin "kanavoit" ja et itte ees tiedä sitä?!
      Mun milestä sun pitää soittaa tolle 0600-xxx tai mitä näitä on ja, kyllä se siitä sitten rupee... kaikki jutut uomiinsa ja noin. Ja arki on helpompaa tosta lähtien - tasan lupaan ja sitten kyttää ketään ees partsilta, okei?

    • Kirjani "MIB" lopussa on myös tuotu esille tämä synkronisiteettiasia.
      Kerron siinä että Jung julkaisi jopa kirjan asiasta ja tuon esille 10 esimerkkiä synkronisiteetti-ilmiöstä ufologiassa.
      Olen laittanut mukaan myös muutama oma kokemus joka mielestäni liittyy tähän ilmiöön.
      Vaikka tämä esimerkki ei nyt liity ufoihin sen kummemmin niin voin tuoda esille tapauksen joka mielestäni on aika merkillinen:
      "y)Tekijä koki vuonna 1995 merkillisen asian autokaupan yhteydessä.Asiaa voi helposti selittää hauskana yhteensattumana mutta sen verran uskomaton se oli että asian voi ehkä tuoda esille myös tässä yhteydessä:
      Tekijällä oli ennestään vanha kaksiovinen Opel Kadett jolla kuljetettiin mm.tytärtä ja hänen kavereitaan eri paikkoihin ja jolla ajettiin säännöllisesti kesämökille .Kirosin tätä kaksiovista autoa useita kertoja koska aina kun kuljetin tytärtäni jonnekin niin piti nousta autosta ja päästää hänet pois takapenkiltä.Kun auton kunto vähitellen oli sellainen ettei sitä enää kannattanut katsastaa,oli pakko ruveta miettimään uutta autoa,joka toiveeni mukaan olisi neliovinen.
      Helsingissä Opelien huollosta vastaa Viikissä oleva Metro-Auto Oy,ja eräänä päivänä talvella vähän ennen joulua kun olin käymässä siellä niin näin että siellä oli myytävänä sininen Chevrolet farmariauto.Pidin siitä heti koska siinä oli neljä ovea ja lisäksi siinä oli runsaasti tilaa kesämökkiajoja ajatellen.Päätin viedä auton ns. Autotohtorille sen kunnon tarkastamiseksi,ja näin tapahtuikin ja auto kävi läpi kaikki tarvittavat kuntotestit.Vasta kun kaikki testit oli tehty niin katsastusmies veti esille auton ns. 80-lätkän joka oli ollut piilossa jossain auton sisällä eikä liimattuna auton perään kuten piti olla.
      Vasta nyt tajusin että minut oli johdettu harhaan koska kyseessä oli ns."piilofarmari" jossa lain mukaan piti olla kova takapenkki.Enhän voinut ostaa sellaista autoa perheelleni,ajatellen meidän pitkiä matkoja kesämökille sekä mummolaan Paraisille.
      Olin aika suuttunut koska seuraavana päivänä oli tarkoitus ajaa mummolaan joulun viettoa varten.Kotona istuin vielä keskellä yötä tutkimassa Keltaisen Pörssin autoilmoituksia kun silmään osui ilmoitus samanlaisesta autosta.Ilmoituksessa oli kuitenkin vain kännykkänumero eikä mitään tietoa siitä missä päin Suomea auto oli myytävänä.Vaikka kello oli kaksitoista yöllä,ja vähän ylikin,niin päätin silti soittaa annettuun numeroon sillä ajatuksella että jos auto olisi Helsingissä niin ehtisin vilkaista sitä seuraavana päivänä ennen lähtöämme Paraisille.
      Kun auton myyjä vastasi niin kävi ilmi että auto oli myytävänä juuri Paraisilla mummolan naapurissa sekä että mummo ja auton myyjä tunsivat toisensa hyvin.
      Ja näin ollen meillä oli runsaasti aikaa tutustua tähän autoon joululoman aikana Paraisilla ja ostimmekin sen ja tulimme sillä kotiin.Mummon toinen naapuri osti meiltä samantien pois vanhan Opelimme.
      Juttu ei kuitenkaan lopu tähän,vaan sen sinisen Chevroletin jota ensiksi olin katsonut,niin sen osti joku joka joka koulupäivä toi sen meidän talomme vastapäätä olevan koulun parkkipaikalle,joten saimme katsoa sitä sinistä Chevroletia useita vuosia meidän parvekkeeltamme ."

    • KesälläKerranVaan

      13 vuotiaana asuimme Etelä-Suomessa. Olin ihastunut seiskaluokalla erääseen rinnakkaisluokkalaiseen tyttöön. Kesällä lähdin sukuloimaan ja heinätöihin avuksi enon maatilalle. Yhtenä iltana kävin korpiseudun koskista koskista kokeilemassa virvelillä nappaisiko. Ajoin fillarilla metsätietä useita kilometrejä ja lähdin kosken rantaa kävelemään auringonlaskun aikaan etsien hyvää kohtaa. Pian vastakkaisesta suunnasta vastaan käveli kaksi tyttöä kirkkaissa kumisaappaissaan. Piti vähän aikaa siristellen silmiä että ei hemmetti siinähän se tyttö oli. Oli heidän mummolansa miltei enoni maatilan naapuri. Pieni on Suomi ja maailmakin joskus.

      • KesälläKerranVaan

        Niin piti mainita että kotikaupungista oli 600km matkaa tuonne korpeen.


    • fhgfhgfhf

      Merkkejä todellakin annetaan usein ihmisyksilöille, mutta on niitä merkkejä myös avaruudessa kun avoimin silmin usein itsestäänselvinäkin pidettyjä asioita katsoo. Kuinka todennäköinen sattuma on esimerkiksi se, että "Auringon halkaisija on 400 kertaa Kuun halkaisija ja Kuun etäisyys Auringosta on noin 400 kertaa sen etäisyys Maasta. Tästä syystä Kuun kiekko sopii täsmälleen Auringon päälle täydellisessä auringonpimennyksessä. Mielestäni tuo on epätodennäköinen sattuma...ja joku viisas onkin aiheellisesti kysynyt, että onko kyseessä jonkinlainen kätketty kaava (älykkäältä suunnitelijalta tai suunnitelijoilta).

      Monia muitakin luomiseen ja älykkääseen suunnitteluun viittavia epätodennäköisiä "sattumia" löytyy aurinkokunnastamme.

      Entäpä, jos me kaikki ihmisyksilöinä eläisimmme täällä juuri nyt vain sattumalta? Sattuman todennäköisyyden voi laskea arvioidun maailmankaikkeuden iän, eli siis noin 13 mrd vuoden mukaan tai ikuisuuden mukaan, koska universumi muodossa tai toisessa on ollut ehkä olemassa aina. Sattuma on epätodennäköinen lasketaanpa se kummalla tavalla tahansa.

      Korkeampiin Voimiin ja älykkääseen suunniteluun viittaa monikin asia, mutta onko kyseessä yksi valtavan suuri olento, joka yksin on vastuussa kaikesta luomistyöstä ja suunnittelusta...vai Taivashallinto - lukemattomine taivaallisine palvelijoineen (mm. Enkelit) - joka toimii korkeimman luojan alaisuudessa kaikkeudessa, joka on pohjimmiltaan ykseys?

      • jatkoaedelliseen

        Tosiasioiden näkeminen ja tunnustaminen ei ole aina helppoa, mikä näkyy tämänkin palstan keskusteluissa. Rehellisimmät ja ennakkoluulottomimmat tunnustavat yleensä avoimesti ufojen olevan todellisuutta ja pohtivat joskus laajempaakin kosmista kokonaisuutta, jonka osana me kaikki (myös ufot ja et-olennot) olemme.

        Suuri kysymys on, että mitä ovat Korkeammat ja Korkeimmat Voimat? Ehkä asiaa ei voi muulla tavoin ymmärtää ja selittää kuin siten, että on olemassa Korkein Luova Voima ja tuosta Korkeimmasta Voimasta eriytyneet - tai ilmentyneet - Korkeammat Voimat, jotka muodostavat "Taivaallisen Hallinnon" yhdessä lukemattomien palvelutyöntekijöiden kanssa. Kyse ei siis ole varsinaisista et-olennoista ja et-sivilisaatioista kun puhutaan Korkeammista ja Korkeimmista Voimista, vaan voimista, jotka ovat luoneet mm. tämän aurinkokunnan ja kaikki aurinkokunnat miljardeissa universumin galakseissa. Näin ollen olisi olemassa suuria, suurempia ja vieläkin suurempia voimia (eri asteisia henkiolentoja, Enkeleitä ja muita Taivasolentoja - ja KORKEIN VOIMA) jotka muodostavat yhdessä sen kosmisen kokonaisuuden, josta käytetään yleisesti nimitystä "Jumala" ja "Taivashallinto".

        Taivashallinto on läsnä kaikkialla missä asutettuja maailmoja on. Nyt kuitenkin ne ihmiset, jotka haluavat nähdä asiat negatiivisesti ja vastustavat positiivista muutosta, haluavat ajatella - ja uskotella - että onkin käynnissä jonkinlainen et-olentojen hyökkäsys tai invaasio tälle maaplaneetalle. Näinhän ei ole, vaan kontrolli on aina viimekädessä Taivashallinnolla.


      • fhfghfg
        jatkoaedelliseen kirjoitti:

        Tosiasioiden näkeminen ja tunnustaminen ei ole aina helppoa, mikä näkyy tämänkin palstan keskusteluissa. Rehellisimmät ja ennakkoluulottomimmat tunnustavat yleensä avoimesti ufojen olevan todellisuutta ja pohtivat joskus laajempaakin kosmista kokonaisuutta, jonka osana me kaikki (myös ufot ja et-olennot) olemme.

        Suuri kysymys on, että mitä ovat Korkeammat ja Korkeimmat Voimat? Ehkä asiaa ei voi muulla tavoin ymmärtää ja selittää kuin siten, että on olemassa Korkein Luova Voima ja tuosta Korkeimmasta Voimasta eriytyneet - tai ilmentyneet - Korkeammat Voimat, jotka muodostavat "Taivaallisen Hallinnon" yhdessä lukemattomien palvelutyöntekijöiden kanssa. Kyse ei siis ole varsinaisista et-olennoista ja et-sivilisaatioista kun puhutaan Korkeammista ja Korkeimmista Voimista, vaan voimista, jotka ovat luoneet mm. tämän aurinkokunnan ja kaikki aurinkokunnat miljardeissa universumin galakseissa. Näin ollen olisi olemassa suuria, suurempia ja vieläkin suurempia voimia (eri asteisia henkiolentoja, Enkeleitä ja muita Taivasolentoja - ja KORKEIN VOIMA) jotka muodostavat yhdessä sen kosmisen kokonaisuuden, josta käytetään yleisesti nimitystä "Jumala" ja "Taivashallinto".

        Taivashallinto on läsnä kaikkialla missä asutettuja maailmoja on. Nyt kuitenkin ne ihmiset, jotka haluavat nähdä asiat negatiivisesti ja vastustavat positiivista muutosta, haluavat ajatella - ja uskotella - että onkin käynnissä jonkinlainen et-olentojen hyökkäsys tai invaasio tälle maaplaneetalle. Näinhän ei ole, vaan kontrolli on aina viimekädessä Taivashallinnolla.

        >>Nyt kuitenkin ne ihmiset, jotka haluavat nähdä asiat negatiivisesti ja vastustavat positiivista muutosta, haluavat ajatella - ja uskotella - että onkin käynnissä jonkinlainen et-olentojen hyökkäsys tai invaasio tälle maaplaneetalle. Näinhän ei ole, vaan kontrolli on aina viimekädessä Taivashallinnolla<<

        Siis silloin kun on kyse jumalallisen suuren suunnitelman mukaisesta positiivisesta muutoksesta... ja nythän aurinkokunnassamme on meneillään suuri muutos, joka on jumalallisesti suunniteltu.


      • cfbc
        fhfghfg kirjoitti:

        >>Nyt kuitenkin ne ihmiset, jotka haluavat nähdä asiat negatiivisesti ja vastustavat positiivista muutosta, haluavat ajatella - ja uskotella - että onkin käynnissä jonkinlainen et-olentojen hyökkäsys tai invaasio tälle maaplaneetalle. Näinhän ei ole, vaan kontrolli on aina viimekädessä Taivashallinnolla<<

        Siis silloin kun on kyse jumalallisen suuren suunnitelman mukaisesta positiivisesta muutoksesta... ja nythän aurinkokunnassamme on meneillään suuri muutos, joka on jumalallisesti suunniteltu.

        Nythän on monenlaista odotusta ilmassa...mutta niin oli vuoden 2012 lopussakin, eikä mitään dramaattista tapahtunutkaan. Itse uskon vahvasti, että jumallinenkaan suunnitelma ei ole ns. kiveenhakattu ja täysin valmis, vaan sitä muokkaavat myös ihmiset omilla teoillaan ja valinnoillaan.


      • fghgfhfg
        jatkoaedelliseen kirjoitti:

        Tosiasioiden näkeminen ja tunnustaminen ei ole aina helppoa, mikä näkyy tämänkin palstan keskusteluissa. Rehellisimmät ja ennakkoluulottomimmat tunnustavat yleensä avoimesti ufojen olevan todellisuutta ja pohtivat joskus laajempaakin kosmista kokonaisuutta, jonka osana me kaikki (myös ufot ja et-olennot) olemme.

        Suuri kysymys on, että mitä ovat Korkeammat ja Korkeimmat Voimat? Ehkä asiaa ei voi muulla tavoin ymmärtää ja selittää kuin siten, että on olemassa Korkein Luova Voima ja tuosta Korkeimmasta Voimasta eriytyneet - tai ilmentyneet - Korkeammat Voimat, jotka muodostavat "Taivaallisen Hallinnon" yhdessä lukemattomien palvelutyöntekijöiden kanssa. Kyse ei siis ole varsinaisista et-olennoista ja et-sivilisaatioista kun puhutaan Korkeammista ja Korkeimmista Voimista, vaan voimista, jotka ovat luoneet mm. tämän aurinkokunnan ja kaikki aurinkokunnat miljardeissa universumin galakseissa. Näin ollen olisi olemassa suuria, suurempia ja vieläkin suurempia voimia (eri asteisia henkiolentoja, Enkeleitä ja muita Taivasolentoja - ja KORKEIN VOIMA) jotka muodostavat yhdessä sen kosmisen kokonaisuuden, josta käytetään yleisesti nimitystä "Jumala" ja "Taivashallinto".

        Taivashallinto on läsnä kaikkialla missä asutettuja maailmoja on. Nyt kuitenkin ne ihmiset, jotka haluavat nähdä asiat negatiivisesti ja vastustavat positiivista muutosta, haluavat ajatella - ja uskotella - että onkin käynnissä jonkinlainen et-olentojen hyökkäsys tai invaasio tälle maaplaneetalle. Näinhän ei ole, vaan kontrolli on aina viimekädessä Taivashallinnolla.

        Ilmestykset muuten ovat hyviä todisteita Taivasvoimista. Ufotutkijatkaan eivät yleensä kyseenlaista esimerkiksi Fatiman tapahtumien autenttisuutta.


    • Asioita tapahtuu kiihtyvällä nopeudella, ja merkillepantavaa kuitenkin vuodessa 2012, jolloin näennäisesti ei "suurta" ufoinvaasiota tai muuta vastaavaa tullut, kuka mitäkin sitten odottikin... Tapahtumia oli toki ympäri maailman, ja jos juuri itselle ei tapahtunut mitään, olikin ehkä vain havaitsemattomuutta tuon ajan tapahtumista...

      Yleensäkin me ihmisolennot katsomme maailmaa niin kovin kapeasta perspektiivistä.
      Kokoajan tapahtuu.
      Huomiomme vain on kiinnittynyt usein täysin epäolennaiseen, ja olen havainnut,
      että se yritetäänkin pitää epäolennaisessa.
      "Leipää ja sirkushuveja kansalle" tyyliin, niin ovat taas hetken onnellisia.

      Taivashallinto, voisiko se olla vain tapamme koettaa ymmärtää, käytettävissä olevin käsittein, esim. hallinto. Hallitus. Edustajat. Säätäjät.....
      Se on meidän mallimme maailmassa,
      koetammeko tehdä "taivaasta" kopion?

      • fhfhfhg

        >>Taivashallinto, voisiko se olla vain tapamme koettaa ymmärtää, käytettävissä olevin käsittein, esim. hallinto. Hallitus. Edustajat. Säätäjät.....

        Se on meidän mallimme maailmassa,

        koetammeko tehdä "taivaasta" kopion?>>

        Uskon itse vahvasti, että Urantia-kirjan kuvaama malli ei voi olla ainakaan kovin kaukana aidosta totuudesta...ja teoksessahan kaikkeus on jaettu hallinnollisesti ja alueellisesti mm. superuniversumeihin, suursektoreihin....ja kaikkeuden johto (persoonallinen Jumala) olisi keskusuniversumissa korkeimpine enkeleineen ja muine asukkaineen, jotka ovat asuinsijansa siellä ansainneet (korkein Taivas ehkä).


    • Mitäpä jos sitten onkin niin, että päinvastoin kuin ehdotin, me koetammekin tehdä taivaasta kopion maailmaamme?
      "niin ylhäällä, kuin alhaalla" jotenkin näin se meni...
      Ja toisin kuin hallinto täällä, korkeampi hallinto on aina oikeudenmukainen.
      Hallitaan hyvällä.
      Täällä usein pahalla. Ja keinoja kaihtamatta.

      Jospa meidän "kuninkaallisten" palvontamme onkin Jumalan/Luojan korvike?
      Herättää paljon ajatuksia nämä rakenteet, jotka eivät taatusti ole sattumanvaraisia ollenkaan.

      Ikäväkseni pakko myöntää, etten ole Urantia-kirjaan tutustunut, tämä sentään vielä korjattavissa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4663
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2430
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1961
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      45
      1954
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1744
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      182
      1375
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1214
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      141
      953
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      945
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      931
    Aihe