Mitä voin tehdä?

68988

Olen 15-vuotias poika. Aloitan nyt yhdeksännen luokan. Mun luokkalaiset vihaavat mua. He puhuvat paskaa minusta seläntakana ja muutenkin aliarvioivat minua. Yksi heistä ei pidä minua edes ihmisenä. En ole koskaan kiusannut ketään heistä enkä tehnyt mitään muutakaan pahaa heille. En tiedä, miksi he kiusaavat minua. Onneksi pääsen vuoden päästä pois yläasteelta.
Asun Tampereella jos joku haluaa jutella vaikka kasvotusten.

20

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgc

      Menet vaan kysymään heiltä miksi he sua kiusaavat/syrjivät. Sano opettajille jne. Jos homma menee todella pahaksi saattaa sosiaaliturva puuttua asiaan. Voimia sinulle.

    • sorijosoonkusipää

      vitu ämmä otat ja meet kylälle ja hommaat kavereita jos et saa nii et saa saatat olla vaa vittumaine persoona tai muute vaa ärsyttävä katoppa ku ketää ei vihata turhantakia jos tampereella asut nii sieltä pitäs löytyä porukka kenen kans olla jos et muute löydä kavereita nii sitte et löydä voi voi

      • gf4u762

        Tässähän on hyvä esimerkki sellaisesta kusipäästä, jotka vaivaavat aloittajaa.


    • TanaanOnKUOLEMAPÄIVÄ

      No kui et sit vedä niit paskiaisii turpaan?

    • foley

      Ne kiusaa sen takia kun ne kadehtii jotain sussa tai ne huomaa et sä oot kiltti etkä koskas sano vastaan ja ne pönkittää egoaan.jos et halua vetää pataan käytä älyä ja nolaa kiusaaja tai tee joku pikku jäynä.oppiipahan olemaan:)

    • qwertyhjc

      Sano opettajalle :0
      T. Tamperelainen 9lk tyttö

    • fklgjögf

      Puukko heilumaan

      • Pakko tappaa.


    • Hei 68988!

      Onko kiusaamista jatkunut jo pidempään? Oletko ottanut sitä puheeksi kotona vanhempien tai vanhempien sisarusten kanssa, tai ystävien kanssa, tai koulussa opettajan, kuraattorin tai terveydenhoitajan kanssa?

      Ellet vielä ole, niin toivottavasti otat puheeksi nyt piakkoin koulun alettua. Väkivaltaisuus tai itsensä kyseenalaistaminen ei helpota tilannetta, mutta turvallisen aikuisen kanssa keskustellessa voi ainakin kertoa omista tunnoistaan ja ajatuksistaan. Koulussa toki kiusaamiseen pitää myös puuttua, mutta ellei siitä tiedetä, ei asialle voida tehdäkään mitään.

      Voi olla hankala saada tietää miksi kiusaaja kiusaa. Kiusatuksi joutuu täysin ilman omaa syytään, ja kiusaajalla on vastuu tekemisistään, mutta sinä itse voit kuitenkin päättää, ettet jää suremaan asiaa yksin.

      Tsemppiä kouluvuoden aloittamiseen, ja toivottavasti peruskoulun viimeinen luokka on sinulle vielä hyvä!

      Terkuin,
      NettiSaapas, Katja Kajaanista

    • Niin kuin itse jo sanoitkin, pääset vuoden päästä sieltä pois. Ja vuosi on loppujen lopuksi aika lyhyt aika. Sen jälkeen voi alkaa uusi alku.

    • ejfieefi

      kirjotustyylistäs huomaa et oo joko nörö tai sit muute vaa vitu vammane, en ihmettele et sua kiusataa. p.s. oon itekki kiusattu.

      • 69888

        Haistappa VITTU!!


    • Suoli244

      Opettajille kertominen ei auta vittuakaan kiusaamisessa, se vaan pahentuu ja luultavasti leviää vapaa-aikaan. En voi suositella väkivaltaisia keinoja, mutta jos mietitään TÄYSIN TEORIITTISESTI, perus turpaan vetäminen lopettaa suurimman osan kiusaamisesta. En tosiaan suosittele tai vastaa seurauksista jos joku noin tekee.

      • JokuJoskusKoitti

        Yritti yx pässi joskus alkaa kiusaamisen, vetelin suksisauvat sen päähän poikki nii loppu touhu heti alkumetreille.

        Kaikki liha tottelee tuskaa.


      • gdbnf

        Näin on.Puukko esiin ja pisto vatsaan.Tapa ne .Nuorena henkilönä saat muutaman vuoden.Mitä väliä.


    • Cattoo

      Olen sitä mieltä,että siihen täytyy puuttua. Nykyaina homma on mennyt persiilleen. Ei ole opettajilla enää lupaa nostaa käytävälle saati laittaa jälki-istuntoon. Puuttuu kuri ja aukroriteetti ja sitten nää räkä nokat hyppii nenille. Sanotaan,että väkivalta lopettaa vittuilun,mutta suomen laki sen verran perseestä,et jos kiusattu nousee ja kostaa,niin on itse kusessa. Puhu näistä ja vaadi,että asioille tehdään jotain,pysy lujana sinä selviät ja jos taisteluun joudut pidä mielessä et taistele henkesi edestä. Tsemppiä.

    • vesilehmus

      Olet hyvä poika. Tulevaisuus on sinulle parempi.

    • Ex-uhri

      Sulla on enää vuosi jäljellä ja voin sanoa itse 9 vuoden tuskien taipaleen kokeneena että kyllä sä tuosta selviät. Opettajille kanteleminen tuskin auttaa täysin ratkaisemaan ongelmaa, mutta näin kokeneena jälkikäteen voin sanoa varmuudella sen, että jos on 10 kiusaajaa, heistä 9 tai kaikki 10 ovat sellaisia joilla ei ole munaa tosipaikan tullen. Jälkikäteen on kaduttanut etten vetänyt pesäpallomailalla yhtä tai kahta ympäri kehoa, siihen olisi takuulla loppunut lystinpito kanssani. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin tulee joskus näitä kusipäitä vastaan eivätkä uskalla päin katsoa. Yksi kerran huuteli kännipäin niin menin sanomaan että tule selvinpäin juttusille jos on asiaa ja lisäsin päälle että "ai niin, eihän sulla ole munaa sanoa mitään ilman kaveria tai pullollista rohkaisevaa" ja nolasin ihan huolella tämän ääliön kaverinsa edessä. Hiljaista tuli ja ellei olisi tullut niin olin valmiina antamaan monoa päähän niin sitten ainakin olisi tullut hiljaista.

    • tukaritAvuksi

      eiks teillä oo koulussa tukareita joille voi puhua? tukarit voi puhua sitten opettajille jos et itse viitsi... faktahan on, että kukaan ulkopuolinen ei siihen puutu, enne kuin joku siitä tietää...

    • apua22

      Kerro vanhemmille ja opettajille tai koulukuraattorille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe