valmentaja kiusaa ja syrjii

masentunuthuoltaja

Olisin kiitollinen avusta joka auttaisi lapseni jaksamiseen jalkapallon parissa,alamäkeä ollu jo 3.vuotta kun silloin valmentajat vaihtuivat.Lastani ei pidetä joukkueessa minkään arvoisena vaikka on taitotasoltaan joukkueen parhaita varsinkin pelisilmän osalta. Joukkueessa arvostetaan ainoastaan kilpajuoksijoita joihin lapseni ei lukeudu mutta hän korvaa sen peliälyllään,josta kertoo esim. se että on joukkueen 4.paras maalin tekijä syötöistä puhumattakaan vaikka pelasi alle puolet minuuteista kuin muut pelasi täydet,ja olisi varmaan vieläkin paremmin sijouttunut maalitilastoissa ,jos oisi saanut samalla paikalla pelata saatikka valkkojen lapset ois syötelleet kun oli maali paikalla pyytämässä palloa.Mutta ei saanut pelata sillä paikalla kun valkkojen lellikeille tuli paineita kun ns.surkimus oli tehny jo niin monta maalia ja he ei yhtään.Pelipaikaksi on yritetty hakea sellainen ettei vain ehdi maalin tekoon.Kun kesäkauden voitettuaan pääsivät pelaamaan ylempää sarjaa niin ei sopinut kokoonpanoon kun oli ilmeisesti niin huono,et täytyi ottaa 1-2 vuotta nuorempia pelaamaan kun ei kuulemma omista ole siihen.Jotenkin tuntuu siltä ,että kyllä ne kevätkauden pelaajat on sen sarjanousupelit ansainneet.3.viime vuoden aikana on ollut vaikka minkä laisia farsseja joilla on saatu lapseni henkinen tasapaino järkkymään,esim.viime keväänä tämä vaikutti jo koulun käyntiinkin.Minun mielestäni tämä on jo kiusaamista,syrjintää ja haitantekoa.Toivoisin joltain lainopillista neuvoa tämän ongelman hoitamiseen.Tämä asia on kyllä muutaman muunkin vanhemman tiedossa ja ovat yhtyneet myös kiusaamiseen,mutteivät uskalla puuttua kostotoimenpiteiden takia,kun valmentajat ovat aina oikeassa seuran mielestä kun heitä on niin vaikea saada ja omilla lapsilla menee hyvin.Eli heitän kysymyksen kuka tai mikä taho vois auttaa.Tuloslista kertoo jo sen etteikö kuuluisi mukaan.Tässä on jo itselläkin ollu unettomia öitä. Kiitollisena vastausta odottaen epätoivoinen vanhempi.

4

2122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäiseksi, miksi avaudut tästä täällä nuorten palstalla? :0 ei siinä muuten mitää mutta suurin osa täällä on kesken kasvusia...
      järkevämpiä vastauksia saisit varmasti jostai toiselta palstalta esim joku jalkapallopalsta tai perhe yms...

      ja kannattaa vaihtaa joukkuetta jos valmentaja ei ole lähiaikoina vaihtumassa, mutta kato noi edellämainitut palstat jos saisit sieltä apuja.

    • jabbalai

      Kysymys,haluaako lapsesi pelata tässä joukkueessa?jos se kerran vaikuttaa jo koulunkäyntiinkin.Kumpi tässä pelaa sinä vai lapsesi?Olisko vaihtoehto harrastusmielessä pelaaminen kavereiden kanssa parempi kuin liigatasot ja kovat paineet.Koutsit voi olla ikäviä mut ikäviä on myös ne vanhemmat jotka huutaa kentän laidalla,en tiä mikä teidän tilanne on mut kyl lasten tulee saada ite pelata hyväs henges ilman vanhempien sekaantumisia peliin.Jos kerran lapsesi henkinen tasapaino on järkkynyt niin huoltajana sulla on vastuu hoitaa asia ettei hän kärsi tästä.Lainopillista neuvoa tähän ei ole, koska tähän ei ole mitään rikosnimikettä.

    • Ketäänhäneisaasyrjiä

      Rikos nimikkeitähän on esimerkiksi jos valmentaja jättää peleistä pois niin syyllistyy HAITANTEKOON ja sitä myötä HENKISEEN PAHOINPITELYYN jossa molemmissa enimmäisrangaistuksena on 2.vuotta vankeutta.

    • j.helin

      kannattaisi kysyä asiaa suoraan valmentajalta miksi lapsesi ei saa peliaikaa ja päätellä sitten olisiko parempi vaihtaa seuraa nuorten puolella valmentajien taso on mitä on paljon on valmentajia jotka eivät tiedä lasten valmentamisestä mitään mutta keskustelu varmaan avaisi tilannetta itse olen valmentanut nuoria parikymmentä vuotta enkä todellakaan hyväksy kiusaamista ja jos lapsi ei saa peliaikaa pitäisi asia perustella lapselle ja vanhemmille nuorten valmentajan täytyy ehdottomasti olla puolueeton

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe