koiraetiketti

hghhhghgh

Mulla on kaksi koiraa. Lenkillä koirat on aina mun ja tienreunan välissä. Toisen koirakon vastaan tullessa otan koirat hieman lähemmäs ja hihna lyhyemmäksi. Joskus vastaantuleva omistaja siirtää koiransa myös tienreunan ja itsensä väliin, ohitus onnistuu. Ongelma on koirakot, joissa ihminen on tienreunassa ja koira keskellä tietä tai vastakkaisella reunalla. Joillain taas on kaksi koiraa flexeissä koira molemmilla puolilla eikä aikeitakaan siirtää keskellä tietä kävelevää koiraa tienreunaan. Vilkas liikenne, liikennettä molempiin suuntiin. Mitä te teette?

28

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsinä

      vanha moneen kertaan selitetty asia.

      • EnAp

        Luuletko että täällä kaikki on passissa aiheista kirjaa pitämässä? Mikä palsta poliisi sinä olet?! Saa täällä kysyä ihan vapaasti! Vai tapellako pitäisi. eikö sitä ole jo tehty ihan tarpeeksi? Luulisi asiallisten kysymysten kelpaavan!


    • Semmonen yleinen neuvo on että koira kulkee ihmisen vasemmalla puolella joten se nyt sattuu olemaan jos kulkee niinkuin jalankulkijan kuuluu niin juurikin siellä ns. tien puolella. Itse olen kyllä sitä mieltä että parempi koiran kulkea oikealla puolen eli siellä pientareella.

      • ffffd

        ja kun tulet samaa tietä takaisinpäin? toisella puolella piennar, toisella autotie


      • ffffd kirjoitti:

        ja kun tulet samaa tietä takaisinpäin? toisella puolella piennar, toisella autotie

        Jospa se terve järki olis se mitä on hyvä käyttää tai ainakin suositeltavaa


    • Rennosti-ja-ymmärtäen

      Minä ainakin kysyn että onko vastaantulijalla uros vai naaras. Jos uros, niin sitten vain jatketaan matkaa. Huikkaan että ota lyhyelle ja mennään ohi, muuten tulee todennäköisyydellä riitaisuutta koirille. Narttua voi sensijaan tervehtiä ohimennen. Tai pysähtyä hetkeksi muutenkin juttusille. Tällöin sitten mennään porukalla samalle puolelle tietä ettei olla tukkona muille kulkijoille.

      Valtaosalla näistä vapaamuotoisesti koiriansa ulkoiluttavista on kuitenkin rauhallinen ja kiltti sesse. Vain pieni osa on todellisia öykkäreitä, jotka eivät välitä oman eikä toisten koirien turvallisuudesta paskan vertaa.

      Tiedätkö muuten että kahta fleksiä on mahdotonta pitää turvallisesti samassa kädessä. Edes isokouraisen henkilön. Vaikka se periaatteessa voisi mahtua, se on turvallisuusriski jos koira sattuu nykäsemään, kuten monet tekevät juuri näissä ohitustilanteissa. Olettaisin että tästä syystä pitävät eri käsissä ne harvat jotka kahta koiraa flekseissä kuljettaa.

      • rekikoirat

        Tästä tuli mieleen: täällä lähistöllä asuu mies jolla on 4 huskya ja kaikilla flexi...voi hyvää päivää.. Osaavat kyllä kulkea hienosti mutta ei mielestäni silti mitään järkeä.


    • 2xrekut

      Minullakin 2 koiraa ja kuljen niiden kanssa just niinku huvittaa välillä ne on minun sivuillani niin että oon ite keskellä ja välillä ne on kummatki toisella puolella. Ja ei! Ne eivät rähjää tai hyöki ta provosoi tai mitään muutakaan ohikulkevista koirista, ne osaa kävellä nätisti. Kyllä siinä kävelytiellä mahtuu menee, tosin ite en ees isossa kaupungissa asu misä olisi vilkkaat kävelytitet, mut anyways. On teillä murheet, muuttakaa jumalan seläntaa jos te vastaantulevista koirista noin paljo tressaatte :D Mulle on ainaki aivan sama miten joku koiransa kanssa kulkee, kuhan se on hallinnassa, ihan nikö mullaki ;) Ei kannata hommata koiraa jos sen kanssa kaikki on ongelma, kävely kun on perusjuttuja mitä jokaisen koiran ja koiranomistajan kuuluisi osata.

      • hghhhghgh

        Ongelma ei olekaan etten osaisi lenkittää koiriani. Kyse on MUN koirien turvallisuudesta kun vastaan tulee koira, jota en tunne ja näkee ettei se ei ole hallinnassa. Sellasia on tullut ihan puun takaa yllättäen päälle.
        Kevytväylällä ei mahdu menemään ohi turvallisesti jos sulle jää reunaan tilaa alle 50cm. Olenkin usein hypännyt puskaan siksi aikaa, että ne vastaantulijat menee ohi.


    • Näin-teen

      No itse ainakin vaan keskityn siihen, että olen vähintään itse siinä oman koiran ja vieraiden koirien välissä ja toivon että vastaantulijalla pysyy sesset hanskassa siitä huolimatta että ne on periaatteessa liian lähellä vastaan tulevaa koiraa ja asemassa jossa voivat tehdä päätöksiä ohi oman omistajansa jos ovat kouluttamattomia. Pyrin vain huolehtimaan että olen itse koirien välissä ja oma pysyy siellä pientareen puolella, ei kai siinä paljon muutakaan voi tehdä... Eli jos se vastaantulijan koira aikoo antaa hammasta, niin kun itse olen siinä suojana omalle koiralle, niin voi jäädä pelkkään ärisemiseen ja isotteluun.

      • hghhhghgh

        Joo, tätäkin on tehty aikoinaan ja parit jäljet omassa pohkeessa siitä lahjana...


    • evvvvvvk

      Aevan sama, menkää miten tahotte vaikka päällänne seisoen. Se on koulutuksen puutetta jos ei koiraa/koirakkoa voi ohittaa ihan normisti. On ne sit ojassa tai sylissä tai alhaalla ja ylhäällä tai takana tai edessä. Mulle ainaki ihan sama miten koirien kanssa menee.

      • Ei-noin-yksinkertaista

        Ei se ole välttämättä koulutuksen puutetta, ainakaan itsellä... Voi olla kyse siitä, että ollaan jossain kapealla ja vilkkaasti liikennöidyllä jalkakäytävällä ja vaikka oma koira olisi koulutettu ja ns. hanskassa, niin jos ne vastaan tulijan ehkä useampi flexissä poukkoileva koira ei ole koulutettuja, niin rähinähän siitä syntyy... Silloin tosin mitään ongelmaa ei ole, jos kaikkien koirat ovat koulutettuja, mutta kun sitä ei aina voi tietää.


      • Rantasaunio

        No eikö siinä tapauksessa voi pysähtyä ja odottaa, että riehupetterit pääsee ohitse? Jos ja kun oma koira on koulutettu, niin kyllä se istuu ja antaa toisten haukkua.


      • Ei-noin-yksinkertaista
        Rantasaunio kirjoitti:

        No eikö siinä tapauksessa voi pysähtyä ja odottaa, että riehupetterit pääsee ohitse? Jos ja kun oma koira on koulutettu, niin kyllä se istuu ja antaa toisten haukkua.

        Tietysti voi, mutta oman kokemuksen mukaan riehujien kannalta on pahin vaihtoehto, että toinen koirakko pysähtyy. Sehän ne vasta saakin käymään kierroksilla, kun se toinen tavallaan jää "vaanimaan". Varmaan itsekin olet törmännyt näihin kouluttamattomiin, jotka jää vaanimaan paikalleen eivätkä suostu liikkumaan omistajan patisteluista huolimatta, ja sitten kun toinen koira on kohdalla, niin räjähtää... Se jos koulutetun koiran kanssa pysähtyy venailemaan tien laitaan, ja muista että väylät saattaa olla todella kapeat, on vaikutukseltaan vähän sama kuin tuo, että toinen jää makaamaan ja vaanimaan. Kaikista siisteimmin selviää, kun vain jatkaa oman kanssa eteenpäin ja yrittää pysyä ainakin itse koirien välissä, jos toisen koirakon omistaja ei ymmärräkään näin tehdä. Kaksi ihmistä koirien välissä kun olis se parempi vaihtoehto, mutta jos täytyy pärjätä yhdellä - niin sitten pärjätään.


      • Rantasaunio
        Ei-noin-yksinkertaista kirjoitti:

        Tietysti voi, mutta oman kokemuksen mukaan riehujien kannalta on pahin vaihtoehto, että toinen koirakko pysähtyy. Sehän ne vasta saakin käymään kierroksilla, kun se toinen tavallaan jää "vaanimaan". Varmaan itsekin olet törmännyt näihin kouluttamattomiin, jotka jää vaanimaan paikalleen eivätkä suostu liikkumaan omistajan patisteluista huolimatta, ja sitten kun toinen koira on kohdalla, niin räjähtää... Se jos koulutetun koiran kanssa pysähtyy venailemaan tien laitaan, ja muista että väylät saattaa olla todella kapeat, on vaikutukseltaan vähän sama kuin tuo, että toinen jää makaamaan ja vaanimaan. Kaikista siisteimmin selviää, kun vain jatkaa oman kanssa eteenpäin ja yrittää pysyä ainakin itse koirien välissä, jos toisen koirakon omistaja ei ymmärräkään näin tehdä. Kaksi ihmistä koirien välissä kun olis se parempi vaihtoehto, mutta jos täytyy pärjätä yhdellä - niin sitten pärjätään.

        Ei ole kuvaamaasi ongelmaa ollenkaan, kun oma koira suhtautuu hienosti maassa tai paikoillaan oleviin koiriin. Toisaalta se ei saa mitään ihmeempää reaktiota aikaan muissa koirissa, jos itse on paikoillaan. Onhan se nyt melko mahdotonta, jos ei voi vaikka puistossa istuskella oman koiran kanssa ilman, että joutuu tappeluun, jos ohi sattuu menemään toinen koira.


      • Ei-noin-yksinkertaista
        Rantasaunio kirjoitti:

        Ei ole kuvaamaasi ongelmaa ollenkaan, kun oma koira suhtautuu hienosti maassa tai paikoillaan oleviin koiriin. Toisaalta se ei saa mitään ihmeempää reaktiota aikaan muissa koirissa, jos itse on paikoillaan. Onhan se nyt melko mahdotonta, jos ei voi vaikka puistossa istuskella oman koiran kanssa ilman, että joutuu tappeluun, jos ohi sattuu menemään toinen koira.

        Niin, no tarkoitinkin kouluttamattomia koiria. Kyllä kai minäkin voin ohittaa istuvat, makaavat jne. koirat koska omani ei niihin reagoi - edes räyhääviin... Mutta olen nähnyt, että kouluttamattomat koirat saa hepulin, jos joku toinen koira on pysähtyneenä tien varteen - seisoopa, istuupa tai makaapa se kuinka rauhallisesti hyvänsä...

        Aloituksessa nyt kai puhuttiin kuitenkin lähinnä siitä miten ohittaa muut hieman ahtaammilla väylillä, jos toisen koirakon ihmisjäsen ei tajua pitää omaansa pientareen puolella, vaan antaa sen mennä keskellä tietä. Eihän sitä koskaan voi tietää tuntemattomista koirista onko ne koulutettuja vai ei. Se ei pelkästään ihan riitä, että oma koira on koulutettu ja hallinnassa, jos vastaan tuleva koira ei ole, ja pääsee riistäytymään irti tai hyökkäämään flexissä...

        Lisäksi koulutuksen kesken ollessa nuo keskellä tietä kulkevat koirat tai tien varsilla istuvat ja makaavat on myös ongelmallisia. Ainakin oma koira otti aina hihnakäyttäytymisessä takapakkia, jos tällaiseen törmättiin, koska se hyvin sosiaalisena ja leikkisänä luuli pääsevänsä toisen luokse noissa tilanteissa, ja kaikista huonoin vaihtoehto oli sellainen omistaja, joka antaa oman koiransa moikkailla kaikkia vastaan tulijoita. Koiranpennulle se on huono juttu, jos vieraat opettaa sen, että vastaan tulijoita moikkaillaan, koska pennut ei useinkaan ymmärrä kovin hyvin aggressiivisempien tai ei niin ystävällisten koirien viestejä että "älä tule tänne" vaan ovat höseltämässä sitten innoissaan jokaisen luokse.

        Tien päällä liikkuessa kannattaisi ottaa aina huomioon, että vaikka se oma koira olisi kuinka ystävällinen ja hyvin koulutettu, niin vastaan tulija ei välttämättä ole ja vastaan tulijalla voi olla koulutus kesken, joten ei päästetä niitä sessejä nokikkain tai jäädä tien varrelle ihmettelemään, ettei toinen ota takapakkia koulutuksessa sen vuoksi. Kaikki aikuiset koiratkaan ei ole koulutettuja, vaan siellä voi olla kodinvaihtajaa ja ties mitä tassuttelijaa, jolla ei ole hihnakäyttäytyminen hanskassa. Yritetään siis tehdä heidän elämänsä mahdollisimman helpoksi myös.


      • ei.noin
        Rantasaunio kirjoitti:

        Ei ole kuvaamaasi ongelmaa ollenkaan, kun oma koira suhtautuu hienosti maassa tai paikoillaan oleviin koiriin. Toisaalta se ei saa mitään ihmeempää reaktiota aikaan muissa koirissa, jos itse on paikoillaan. Onhan se nyt melko mahdotonta, jos ei voi vaikka puistossa istuskella oman koiran kanssa ilman, että joutuu tappeluun, jos ohi sattuu menemään toinen koira.

        Ottaudun sen verran keskusteluun, että olen ehdottomasti samaa mieltä nimim. Ei-noin-yksinkertaista kanssa. Paikalleen jäänyt koira - omasta käyttäytymisestään huolimatta - vaikuttaa huonosti käyttäytyvään aina kierroksia nostattavasti. Siksi on ehdottomasti järkevämpää vain jatkaa matkaa eikä saada sillä odotuksella toista reagoimaan vielä voimakkaammin. Pahimpia näkemiäni munauksia ovat olleet ne, joissa remmirähjän omistajat pysähtyvät tien pientareelle pitelemään räyhääviä koiriaan remmit kireällä.


      • niinsemeilläon
        Ei-noin-yksinkertaista kirjoitti:

        Niin, no tarkoitinkin kouluttamattomia koiria. Kyllä kai minäkin voin ohittaa istuvat, makaavat jne. koirat koska omani ei niihin reagoi - edes räyhääviin... Mutta olen nähnyt, että kouluttamattomat koirat saa hepulin, jos joku toinen koira on pysähtyneenä tien varteen - seisoopa, istuupa tai makaapa se kuinka rauhallisesti hyvänsä...

        Aloituksessa nyt kai puhuttiin kuitenkin lähinnä siitä miten ohittaa muut hieman ahtaammilla väylillä, jos toisen koirakon ihmisjäsen ei tajua pitää omaansa pientareen puolella, vaan antaa sen mennä keskellä tietä. Eihän sitä koskaan voi tietää tuntemattomista koirista onko ne koulutettuja vai ei. Se ei pelkästään ihan riitä, että oma koira on koulutettu ja hallinnassa, jos vastaan tuleva koira ei ole, ja pääsee riistäytymään irti tai hyökkäämään flexissä...

        Lisäksi koulutuksen kesken ollessa nuo keskellä tietä kulkevat koirat tai tien varsilla istuvat ja makaavat on myös ongelmallisia. Ainakin oma koira otti aina hihnakäyttäytymisessä takapakkia, jos tällaiseen törmättiin, koska se hyvin sosiaalisena ja leikkisänä luuli pääsevänsä toisen luokse noissa tilanteissa, ja kaikista huonoin vaihtoehto oli sellainen omistaja, joka antaa oman koiransa moikkailla kaikkia vastaan tulijoita. Koiranpennulle se on huono juttu, jos vieraat opettaa sen, että vastaan tulijoita moikkaillaan, koska pennut ei useinkaan ymmärrä kovin hyvin aggressiivisempien tai ei niin ystävällisten koirien viestejä että "älä tule tänne" vaan ovat höseltämässä sitten innoissaan jokaisen luokse.

        Tien päällä liikkuessa kannattaisi ottaa aina huomioon, että vaikka se oma koira olisi kuinka ystävällinen ja hyvin koulutettu, niin vastaan tulija ei välttämättä ole ja vastaan tulijalla voi olla koulutus kesken, joten ei päästetä niitä sessejä nokikkain tai jäädä tien varrelle ihmettelemään, ettei toinen ota takapakkia koulutuksessa sen vuoksi. Kaikki aikuiset koiratkaan ei ole koulutettuja, vaan siellä voi olla kodinvaihtajaa ja ties mitä tassuttelijaa, jolla ei ole hihnakäyttäytyminen hanskassa. Yritetään siis tehdä heidän elämänsä mahdollisimman helpoksi myös.

        Mun mielestä koulutuksen kannalta on juurikin hyvä että on erinlaisia ohitustilanteita, ettei kaikki vain kävele kauniisti ohi.Pitää olla haastetta ohituksissakin, ja vaikeampaa vaihteeksi.Jos koira innostuu liikaa esim, paikallaan olevista koirista, se tarkoitaa että sitä onkin hyvä harjoitella sitten lisää.Kun ei ole se homma hallinnassa.Koira tarvitsee koulutusta, jos ei osaa sosiaalisesti ja muita häiritsemättä kulkea.Kun vieraat istuvat, makaavat, seisovat koirat häiritsee, niin se on vain koulutuksen puutetta, ettei osaa niitä jättää huomiotta.
        Pentukoiran kanssa, voi ihan omistaja itse ajoissa sanoa, jos ei halua että sen luo tullaan.Ja ulkoiluttaa sitten jossain niin, ettei ole ihmisiä, tai kiertää kaikki kaukaa, jos oikein hankala vaihe on menossa.
        Takapakkia ei koiralleni ole tullut muiden ihmisten toiminnasta, minähän se määrään miten mennään ja milloin ;)


      • Ei-noin-yksinkertaista
        niinsemeilläon kirjoitti:

        Mun mielestä koulutuksen kannalta on juurikin hyvä että on erinlaisia ohitustilanteita, ettei kaikki vain kävele kauniisti ohi.Pitää olla haastetta ohituksissakin, ja vaikeampaa vaihteeksi.Jos koira innostuu liikaa esim, paikallaan olevista koirista, se tarkoitaa että sitä onkin hyvä harjoitella sitten lisää.Kun ei ole se homma hallinnassa.Koira tarvitsee koulutusta, jos ei osaa sosiaalisesti ja muita häiritsemättä kulkea.Kun vieraat istuvat, makaavat, seisovat koirat häiritsee, niin se on vain koulutuksen puutetta, ettei osaa niitä jättää huomiotta.
        Pentukoiran kanssa, voi ihan omistaja itse ajoissa sanoa, jos ei halua että sen luo tullaan.Ja ulkoiluttaa sitten jossain niin, ettei ole ihmisiä, tai kiertää kaikki kaukaa, jos oikein hankala vaihe on menossa.
        Takapakkia ei koiralleni ole tullut muiden ihmisten toiminnasta, minähän se määrään miten mennään ja milloin ;)

        Erilaiset ohitustilanteet on hyvää harjoitusta, mutta pikkuhiljaa... Jos koira innostuu liikaa, se ei paljon kuuntele omistajaansa, joten kaikki menee plörinäksi.

        Pentukoiran kanssa voi tosiaan sanoa, ettei halua sen luokse tultavan, mutta jotkut tulee siitä huolimatta - kaikki ihmiset kun ei kunnioita toisten näkemystä, vaan tietävät "paremmin" ja haluavat "sosiaalistaa" ja "kouluttaa" toistenkin koirat ihan ilman lupaa...

        Kannattaa myös aina muistaa, että koirissa on eroja. Itsellä on ollut todella helppoja tapauksia, jotka oppi kaiken heti ja suorastaan palvoi meikäläistä, eivätkä kuvitelleetkaan tekevänsä mitään ilman suostumustani. Sitten on tämä, joka on yli-innokas ja todella vilkas, sekä rakastaa muita koiria.

        Sen kanssa ei olekaan mennyt kaikki kuin strömsössä, koska se on lisäksi todella pitkämuistinen ja jos yhden kerran joku asia tuli tehdyksi eri tavalla esim. pääsi moikkaamaan tienpäällä vastaan tulevaa koiraa (kiellostani huolimatta, koira päästetty flexissä tulemaan luoksemme), se kyllä testasi pitkään että pääsisikö muidenkin vastaan tulijoiden luo, niiden selvästi elekielellään "älä tule tänne" -sanovienkin... Mutta nyt kun koira on aikuinen, ei enää mitään ongelmia ole ohitustilanteissakaan. Sanonpahan kuitenkin, että oppi olisi mennyt helpommin perille, jos ja kun kaikki muutkin antaisivat tilaa ja kunnioittaisivat toisen koiranomistajan kieltoa - ja ne rekut tosiaan pidettäisiin siellä tien laidassa, ettei tule tilanteita että yhtä-äkkiä ollaankin nokatusten toisen kanssa.

        Osa näistä "päästetään moikkaamaan, pitäähän se tutustua toisiin, että oppii olemaan muiden koirien kanssa" -henkisistä omistajista vielä on niitä, jotka ei osaa lukea edes oman koiransa elekieltä. Monet näistä jotka on päästetty "moikkaamaan" ovat olleet hyvinkin aggressiivisia ja käyneet suoraan pennun päälle, eli hammasta on saatu ja monesti. Sitten omistajat on hoo -moilasena ihmetelleet, että "mites se nyt tolleen...?" vaikka koirasta kyllä oli nähtävissä että näin juuri tulee käymään.


      • Ei-noin-yksinkertaista
        ei.noin kirjoitti:

        Ottaudun sen verran keskusteluun, että olen ehdottomasti samaa mieltä nimim. Ei-noin-yksinkertaista kanssa. Paikalleen jäänyt koira - omasta käyttäytymisestään huolimatta - vaikuttaa huonosti käyttäytyvään aina kierroksia nostattavasti. Siksi on ehdottomasti järkevämpää vain jatkaa matkaa eikä saada sillä odotuksella toista reagoimaan vielä voimakkaammin. Pahimpia näkemiäni munauksia ovat olleet ne, joissa remmirähjän omistajat pysähtyvät tien pientareelle pitelemään räyhääviä koiriaan remmit kireällä.

        Tuo on aika yleinen virhe minkä remmirähjän omistajat tekee - ja noin se juuri menee... Koira kerää kierroksia toisen lähestyessä ja kohdalla tapahtuu kauhea räjähdys. Tosin ymmärrän sen silloin, jos koiralla on kokoa niin paljon, että pystyy kiskomaan omistajan mukanaan, eli kävely tällaisen kanssa voi olla aika vaikeaa ja parempi pysähtyä ja ottaa vaikka jostain tolpasta tai puunrungostakin kiinni, ettei koira reuhdo perässään... Tässä tapauksessa tosin kannattaisi harkita jotain vedonestovaljaita tai kuonopantaa ensiavuksi ja pikaista yhteydenottoa ongelmakoiran kouluttajaan...


    • 2koiranomistaja

      Mulla on 2 koiraa ja yleensä molemmat kulkevat mun oikealla puolella. Jos vastaan tulee koirakko,joka kulkee vasemmalla puolen,sais luvan väistää.....

      • sopusijaaantaa

        Ahaa...mä kyllä teen niin, että jos jollain on hankalaa,tai jotain.Niin siirrän oman koirani siten, että se on kauempana ohituksessa, siis kauimmaiseen tien laitaan, ja itse olen lähempänä ohitettavia.
        Ei oo mulle mikään ongelma siirrellä koiraa puolelta toiselle tarvittaessa , käskystä se menee.


    • Mämeennyt

      Yleisesti ottaen...koiranomistajien kanta ko. asian vaikuttaa olevan se että mä ja mun koissuliini mennään tästä nyt ja milään tai kenelläkään ei ole mitään väliä.

      • 2plus5

        Bla bla bla yritä joskus edes.


    • 20plus1

      Koirani kävelee sillä puolen missä se on pientareella ja pois muiden ihmisten edestä.

    • Minä olen yksinkertaisesti opettanut koiralleni ohittamisen jalon taidon olipa kyseessä sitten toinen koirakko, ohikulkija, polkupyötä tai ihan mikä vaan. Koira osaa itse väistää tien reunaan ollessaan hihnassa tai ilman. Myös muiden koirien/ihmisten moikkaamiseen on joka kerta "kysyttävä lupa" minulta.

    • löysällähihnallamennään

      Mulla koira on muuten pitkähköllä hihnalla, vetämättä siis.Ja kun tulee vastaan koirakko, pyöriä, mopoja, yms.Otan koiran itseni ja ojan väliin.Näin toiminut olen aina, koiraa kulkee vierellä ohitukset hihna löysällä, eikä tee mitäään sen kummempaa.Ihan sama haukkuuko jonkun koirat, ei haittaa meidän menoa.Jos vastaantulija jää juttelemaan, voidaan päästää koirat moikkaamaan toisiaan, jos niillä on siihen halua.Ei ole mitään ongelmaa koskaan tullut.
      Ainut ongelma on minulle, että irtokoirat tulee luo räksyttämään, yrittäen koirani luo,niitä kyöräilen maata ja kiviä potkien kauemmaksi sitten, koiraani ne eivät näytä häiritsevän.Itse hätistän ne aina poiis, ja estän niiden päästyn koirani lähelle, olivat sitten kenen tahansa koiria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe