Nyt sai riittää

hinnatpäinhonkia

Olen asunut tällä paikkakunnalla noin 3 kuukautta. Vajaan kilometrin päässä on K-Market ja pikkuisen edempänä Prisma. Yleensä käynkin Prismassa, mutta joskus olen käynyt K-Marketissa. Viimeksi eilen. Aina yleensä tarjoukset veloitetaan normaalihinnalla. Olen sanonut kun olen huomannut. Eilen oli yksi makkapakkaus, hyllyn vieressä luki 1,59 euroa (normaalihinta). Ja oli mainittu juuri se tuote. En tullut katsoneeksi mitä kassa löi, äsken katsoin, siitä olikin veloitetettu 2,29 euroa.
Tänä aikana voisi sanoa, joka ainoa kerta on veloitettu väärin. Enää en tuohon kauppaan mene.
Prismassa ei tarvitse koko ajan kytätä mikä on tuotteen hinta. Edellisellä asuinpaikkakunnalla oli ihan sama juttu, jos ei vahtinut koko ajan, sai maksaa ihan muuta mitä tarjouksessa tai hyllyn reunassa luki. Siis kyseessä K-Market.
Vähän tuntuu siltä, että kauppias on käskenyt veloittaa kalliita hintoja, ehkäpä asiakas ei huomaa. No nyt minun jalkani ei mene enää tuohon kauppaan. On tällä paikkakunnalla Citymarketkin, mutta en ole käynyt vielä, on sen verran kaukana. Onkohan siellä sama juttu!?

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enmilläänkeksi

Köpöttele kuitin kanssa valittamaan K-Markettiisi. Antavat kyllä liikaa veloittamansa takaisin, ainakin minulle ovat antaneet joka kaupassa, jossa näin on käynyt. Niitä kauppoja on lukuisia, joissa tätä tapahtuu. Ei ole yksin K:n synti. Viimeksi oli Minimani, jossa käpykakusta kassakoneeseen oli ohjelmoituna euron isompi hinta kuin hyllyn reunassa. Se isompi hinta oli kuulemma oikea hinta, ei vaan oltu vielä ehditty ottaa tarjouslappua pois. Lidlissä ostin innoissani pari kiloa banaaneja, kun oli vain 99 senttiä/kilo. No, kassakone oli eri mieltä ja veloitti 1.19 euroa. Tuijotin kassakoneen näyttöä ja heti tokaisin, että ei ole nyt oikea hinta banaaneilla. Kävi joku henkilökunnasta katsomassa ja tuli sanomaan, että kyllä 1,19 euroa on oikea hinta tänään mutta on jäänyt tarjoushintailmoitus poistamatta banaanien luota. Sain tietenkin alennetulla hinnalla, 99 cent/kg.
      Aina, muista aina, pitää kassakuitti tarkistaa jo ennen kuin alkaa lappaa ostoksia kassiinsa. Virhe on helppo oikaista siinä heti kassapöydän takana. Kiukku ja adrenaliini jää paljon pienemmiksi itsellä. Siihen kiukustumiseen kun sisältyy paitsi vihaisuutta kaupan huolimattomuuksiin, myös omaan huolimattomuuteen, kun ei tarkistanut kuittia heti. Vanhuselo on tällä viisin auvoisempaa.
      Sellainen muutamasta sentistäkin naputtaja mie oon usein. Ei ne tykkää oikaisuista, mutta minkäs teet: Raha ratkaisee ;)

• Puhunnytasiaa

No vittu just teidän köyhien loispummi-idioottien vuoksi kassajonot seisoo kun jäätte toljottamaan kuittejanne kassan tukkeeksi. Eikä siinä vielä kaikki. Sitä kuittia pitää taitella huolellisesti kymmenen tai kaksitoista taitosta ja asetella kukkaroon muutaman kerran ennen kuin se on siinä oikeassa lovessa muovikorttien väleissä. Sen jälkeen lämiskän asettaminen persetaskuun tai käsilaukkuun vie aikaa ennen kuin osuu kohdalleen. Vasta sen jälkeen alatte räplätä auki sitä Lidlin tai muun kaupan muovikassia tai kaivatte kätköistänne kymmenen kertaa käytetyn vanhan kassin jonka taitosten aukaiseminen vie erään mokoman ja lopuksi jokainen ostos pitää käännellä ja väännellä tarkasti tutkien ennen kuin se päätyy muovikassin sisuksiin. Jääkää rekan alle ja heti!

• de-meter
        Puhunnytasiaa kirjoitti:

No vittu just teidän köyhien loispummi-idioottien vuoksi kassajonot seisoo kun jäätte toljottamaan kuittejanne kassan tukkeeksi. Eikä siinä vielä kaikki. Sitä kuittia pitää taitella huolellisesti kymmenen tai kaksitoista taitosta ja asetella kukkaroon muutaman kerran ennen kuin se on siinä oikeassa lovessa muovikorttien väleissä. Sen jälkeen lämiskän asettaminen persetaskuun tai käsilaukkuun vie aikaa ennen kuin osuu kohdalleen. Vasta sen jälkeen alatte räplätä auki sitä Lidlin tai muun kaupan muovikassia tai kaivatte kätköistänne kymmenen kertaa käytetyn vanhan kassin jonka taitosten aukaiseminen vie erään mokoman ja lopuksi jokainen ostos pitää käännellä ja väännellä tarkasti tutkien ennen kuin se päätyy muovikassin sisuksiin. Jääkää rekan alle ja heti!

Niin puhut, siis asiaa. Laittamaton kuvaus meidän asioinnista..))
        Juuri tuon lisääntyneen hitauden vuoksi - ole onnellinen nuoruudesta, koska ilmeisesti olet nuori - stressaannun kaupassa aika tavalla kun yritän pysyä muiden vauhdissa ja ehtiä kiireesti alta pois.
        En jää tarkistamaan kassakuittia jonossa. Teen sen myöhemmin ja olen kyllä huomannut saman kuin aloittaja, hinnat eivät päde. Joskus kun olen huomannut virheen heti, eikä minulla ole vihaista jonoa perässäni, olen korjannut virheen ja huomauttanut, että pienen hyödyn takia ei kannata menettää asiakkaan luottamusta. Yksikin virhe voi saada sen aikaan.
        Huomauttaja palvelee myös muita asiakkaita, kun virheestä huomautetaan ja se tulee korjatuksi.

• enmilläänkeksi
        Puhunnytasiaa kirjoitti:

Mihin sulla on kiire, nimim. Puhunnytasiaa?
        Et ole sitten USAssa käynyt! Jos olisit niin varmana niin, olisit kertonut tämän. Nimittäin USAssa tavarataloissa asiakkaan maksaessa amerikkalaiset köyhät ja vanhat loispummi-idiootit laittoivat ostokset kassapöydän takana valmiiksi muovikasseihin ja ostoskärryyn. Floridassa Fort Lauderdalessa hiekkarannoilla köyhät ja vanhat loispummi-idiootit siivosivat ja metallinpaljastimen avulla etsivät hiekasta metalliroskia. Amerikkalaiset köyhät ja vanhat loispummi-idiootit saavat tällä konstin vissiin jonain päivänä muutakin syötäväkseen kuin kissanruokaa.
        Itseasiassa minä en ole kassajonon tukkona, vaikka taisit sellaisen käsityksen saada kirjoituksestani.
        Nopsa mie oon vielä näpeilläni nappaamaan ostokseni ja naputtamiseni hintavirheestä hoidetaan kaupan neuvonnassa tai tulee jonon ollessa pitkä joku muu kuin ko. kassa hoitamaan. Säälin kyllä niitä vanhoja ihmisiä, jotka arkoina ja häveten hitauttaan yrittävät saada ostoksensa kärryyn toisten tieltä - kassapöydän liukuhihna on pysäyksissä ja seuraavan maksajan tavarat odottavat.

• enmilläänkeksi kirjoitti:

Mihin sulla on kiire, nimim. Puhunnytasiaa?
        Et ole sitten USAssa käynyt! Jos olisit niin varmana niin, olisit kertonut tämän. Nimittäin USAssa tavarataloissa asiakkaan maksaessa amerikkalaiset köyhät ja vanhat loispummi-idiootit laittoivat ostokset kassapöydän takana valmiiksi muovikasseihin ja ostoskärryyn. Floridassa Fort Lauderdalessa hiekkarannoilla köyhät ja vanhat loispummi-idiootit siivosivat ja metallinpaljastimen avulla etsivät hiekasta metalliroskia. Amerikkalaiset köyhät ja vanhat loispummi-idiootit saavat tällä konstin vissiin jonain päivänä muutakin syötäväkseen kuin kissanruokaa.
        Itseasiassa minä en ole kassajonon tukkona, vaikka taisit sellaisen käsityksen saada kirjoituksestani.
        Nopsa mie oon vielä näpeilläni nappaamaan ostokseni ja naputtamiseni hintavirheestä hoidetaan kaupan neuvonnassa tai tulee jonon ollessa pitkä joku muu kuin ko. kassa hoitamaan. Säälin kyllä niitä vanhoja ihmisiä, jotka arkoina ja häveten hitauttaan yrittävät saada ostoksensa kärryyn toisten tieltä - kassapöydän liukuhihna on pysäyksissä ja seuraavan maksajan tavarat odottavat.

Että oikein Amerikassa silleen ; ))))

• enmilläänkeksi
        korpikirjailija kirjoitti:

Että oikein Amerikassa silleen ; ))))

No, Armoa anellen ja kauhuissani yritin esittää, että voisi meistä vanhuksista vielä jotain hyötyä olla. Siis vaihtoehtoa nimimerkin toiveelle: "Jääkää rekan alle ja heti!"

Suomessa on kyllä eläkeläiset sellainen pyhä-lehmä-ryhmä. Jo ehdotus, että eläkeläiset tekisivät hekin jotain apuhommaa elantonsa eteen, olisi pyhäin häväistystä. Lynkattaisiin ehdotus ja myös ehdotuksen esittäjä. Suomessa olisi järkytys, että eläkeläisiä näkyisi tekemässä aputöitä.
        Tulisihan siinä moni autetuksi, kun eläkeläiset laittaisivat ostoksen Suomessakin kasseihin ja ostoskärryyn valmiiksi asiakkaalle. Tuo kassittaja-eläkeläinen saisi kaipaamaansa lisärahaa. Apua arkeensa saisivat niin nuoret kiireiset kuin vanhat hitaatkin. Kauppias saisi nopeamman rahastamisen ja tyytyväisemmät asiakkat. Kaikki hyötyisivät.
        Joskus olen ehdottanut hikisessä kassajonossa moista, ja saanut karmivan vihamielisiä silmäyksiä.

• eppu2
        enmilläänkeksi kirjoitti:

No, Armoa anellen ja kauhuissani yritin esittää, että voisi meistä vanhuksista vielä jotain hyötyä olla. Siis vaihtoehtoa nimimerkin toiveelle: "Jääkää rekan alle ja heti!"

Suomessa on kyllä eläkeläiset sellainen pyhä-lehmä-ryhmä. Jo ehdotus, että eläkeläiset tekisivät hekin jotain apuhommaa elantonsa eteen, olisi pyhäin häväistystä. Lynkattaisiin ehdotus ja myös ehdotuksen esittäjä. Suomessa olisi järkytys, että eläkeläisiä näkyisi tekemässä aputöitä.
        Tulisihan siinä moni autetuksi, kun eläkeläiset laittaisivat ostoksen Suomessakin kasseihin ja ostoskärryyn valmiiksi asiakkaalle. Tuo kassittaja-eläkeläinen saisi kaipaamaansa lisärahaa. Apua arkeensa saisivat niin nuoret kiireiset kuin vanhat hitaatkin. Kauppias saisi nopeamman rahastamisen ja tyytyväisemmät asiakkat. Kaikki hyötyisivät.
        Joskus olen ehdottanut hikisessä kassajonossa moista, ja saanut karmivan vihamielisiä silmäyksiä.

Eläkeläiset tekevät paljon palkatonta työtä, joka muuten jäisi yhteiskunnan harteille.
        Toimivat vapaaehtoisina monissa järjestöissä.
        Hoitavat lapsenlapsia.
        Hoitavat sairaita omaisia.

• enmilläänkeksi
        eppu2 kirjoitti:

Eläkeläiset tekevät paljon palkatonta työtä, joka muuten jäisi yhteiskunnan harteille.
        Toimivat vapaaehtoisina monissa järjestöissä.
        Hoitavat lapsenlapsia.
        Hoitavat sairaita omaisia.

@eppu2 sano se tuolle rekan alle yllyttäjälle :)
        Juu, tässä oli puhe kassajonon etenemisen pysähtymisestä köyhien loispummi-idioottien vuoksi.
        Nuo monet järjestöt taitavat niellä enemmän yhteiskunnan rahaa kuin tuottavat.
        Eläkeläisten turvajoukot vois kyllä perustaa, joissa hyväkuntoiset eläkeläiset kävisivät säännöllisesti vaikka hetken vain silloin tällöin auttamassa - kykyjensä, jaksamisensa ja osaamisensa mukaan - apua tarvitsevaa eläkeläistä. Sitten, kun itse siirtyy sinne apuatarvitsevien joukkoon, niin olisi tuttu joukkue, josta voi pyytää ja saada tukea elämiseensä. Sellainen pehmeä lasku avuntarvitsijaksi.

• eppu2

@eppu2 sano se tuolle rekan alle yllyttäjälle :)
        Juu, tässä oli puhe kassajonon etenemisen pysähtymisestä köyhien loispummi-idioottien vuoksi.
        Nuo monet järjestöt taitavat niellä enemmän yhteiskunnan rahaa kuin tuottavat.
        Eläkeläisten turvajoukot vois kyllä perustaa, joissa hyväkuntoiset eläkeläiset kävisivät säännöllisesti vaikka hetken vain silloin tällöin auttamassa - kykyjensä, jaksamisensa ja osaamisensa mukaan - apua tarvitsevaa eläkeläistä. Sitten, kun itse siirtyy sinne apuatarvitsevien joukkoon, niin olisi tuttu joukkue, josta voi pyytää ja saada tukea elämiseensä. Sellainen pehmeä lasku avuntarvitsijaksi.

Kyllä minä sille jotain jossain sanoinkin.
        Kyllä sitä ilmaistyötä monet tekee, jakavat ruokaa esimerkiksi. En kyllä tiedä paljonko Hursti ja seurakunnat saavat yhteiskunnan tukia. Viroonkin lastenkoteihin kuuluvat omalla kustannuksellaan vaateapua toimittaneen.
        Kassajonoissa minä en kyllä kuhni. Ajan lujaa jo tavaroita kassiin sitä mukaa, kun kassa lyö. Vaan ei sitä koskaan tiedä, mitä edessäpäin on.

• huomatus-kauppiaalle-

Onhan se törkeää,
      että jokaiksen virheen kanssa pitää mennä oikomaan tahalaan tehtyä vihettä,
      ilmeisesti kauppiaat olettaa ettei asiakkaat seuraa hintoja enään kun ovat maksaneet laskut,
      saman joskus huomannu, kyllä se vaan pistelee vihaksi, ja luottamus on menny täysin,
      jokaikinen kuitti on tarkistettava ettei kauppias huijaa,

• plussaava

Hommaa plussakortti siinä ongelmasi ratkaisu.

• hinnatpäinhonkia

Siis mikä ratkaisu se plussakortilla on? Minulla on plussakortti ja silti hinnat ovat väärin. Tässä tapauksessa josta kirjoitin (aloittaja) hinta oli normaali, ei mikään tarjoushinta. Sen olen kyllä jo oppinut, että jos jokin on tarjouksessa, olen välittömästi sen tarkistanut. Kun siinä sitten jonossa seisoo ja kassa tarkistaa, juoksee katsomaan mikä se hinta olikaan, älkää hiivatissa meitä syyttäkö. KIyllä se on ihan kassa/kauppiaan vika. Kyllä eläkeläinenkin huomaa jos seuraa, että väärin meni. Mutta jotenkin olen kuvitellut, että ne normaalit hinnat hyllyn laidassa olisivat oikein. Ja minä en kipitä kuitin kanssa korjaamaan hintaa, olen sen siis ratkaissut, etten kyseiseen kauppaan enää mene. Liian monta virhettä ovat tehneet

• eppu2

Hiljakkoin huomasin, että oli veloitettu kurkku. En ollut kurkkua edes ostanut.
      Jotain ihme selitystä sain, että koneeseen jäänyt muun asiakkaan hinta.
      Jos joku tietää voiko koneesta tulla joku vanha hinta keskelle toisen laskua, kertokaa.

• enmilläänkeksi

@eppu2 kysyt "voiko koneesta tulla joku vanha hinta keskelle toisen laskua"?
        Ei voi keskelle laskua ainakaan, väitän mä.

• eppu2

@eppu2 kysyt "voiko koneesta tulla joku vanha hinta keskelle toisen laskua"?
        Ei voi keskelle laskua ainakaan, väitän mä.

Kyllä se selittely ihmeelliseltä tuntui, mutta, kun sain rahani takaisin, annoin asian olla.

• kurkkuakurkkuun

kassa varmaan painanut siinä kohdassa jotain muistinappulaa, mikä ottaa jostain muistista jotain. Helpompi selitys kuitenkin on, että kyseinen tuote on koodattu väärin. Tarkistitko, mitä sinulta ei ollut veloitettu? Toivotaan edes, että se on ollut jokin kalliimpi kuin kurkku. Vai oliko hinta kuitenkin oikein?

• eppu2
        kurkkuakurkkuun kirjoitti:

kassa varmaan painanut siinä kohdassa jotain muistinappulaa, mikä ottaa jostain muistista jotain. Helpompi selitys kuitenkin on, että kyseinen tuote on koodattu väärin. Tarkistitko, mitä sinulta ei ollut veloitettu? Toivotaan edes, että se on ollut jokin kalliimpi kuin kurkku. Vai oliko hinta kuitenkin oikein?

Tarkistin jokaisen ostoksen erikseen, kaikki oli oikein, paitsi kurkku jota en edes ollut ostanut. Kurkun hinnaksi oli tullut 1,49 euroo.
        Kassapoika oli kyllä uusi.

• Eikö olekin hirveää.

• valitaAina

On se! Varsinkin, jos tuoli puuttuu solarium huoneesta! Se vasta hirveää onkin, vai mitä?

• En.seuraa.hintoja

Jälleen kerran on tullut todistetuksi suomalaisen ostajan hölmöys.
      Se mainoshinta se tarjoushinta on todellakin eri kuin kassahinta. Näinhän kauppiaat saavat asiakkaita jonottamaan costa-rica pakettejaan-kin.

• hihhuliini

Ihmeellistä, ettei jotkut tajua, että asiakashan tukee kauppiasta huomautettuaan väärästä hinnasta. Jonkun mielestä tällainen asiakas on köyhä, ilkeä ja vittumainen ja mahd. vielä hidaskin. Mielestäni hän on fiksu, hintatietoinen, viitseliäs, taloudellisesti ajatteleva.....

• makkarapaketi159

Hanki elämä vitun pelle....

• Minä käyn Siwassa, Hertassa tai Viikin Prismassa.
      Ikinä ei ole murheita ollut.
      Mutta minähän en keksi väkinäisiä aloituksia koskaan.
      Varsinkaan tämän kaltaisia kökkö-mainoksia.

H.

• hössönhössöntaas

Ei sinun tarvitsekaan keksiä väkinäisiä aloituksia.
        Nehän tulevat ihan luonnostaan.

• kyllä.häl.syntyy.kökköä

:DDD

• ö-Öö

Selkeää.

K-kaupat kauppiasvetoisia. Pitäähän sitä kauppiaan jotain tienatakin. "Vahinkoja" epätavallisen paljon pienissä k-kaupoissa. Selittyy osittain minimiin tingityillä henkilöstämenoilla, kauppia tekee itse minkä kerkiää ja vain pahimpaan tarpeeseen palkataan jengiä. Se ki virallinen selitys, tosiasia, jos onnistuu laskuttamaan enenpi asikakkaalta, onhan se kotiinpäin. Kas, kaupoissa kun ei ole sellaista itsevalvontaa, mikä tarkistaisi kuittien paikkansa pitävyyden ja palauttaisi asiakkaille rahaa, jos sitä vahingossa peritty liikaa :DDDD

Noin inhilillisistä vahingoista. Kerran ostin kaksi omenaleivosta Lidlistä. Vaimo ihmetteli laskun suuruutta ja tutki kuitin, poika oli epähuomiossa iskenyt kassaan 82 kpl. Hö, sehän olisi ollut useampi laatikollinen. Toi oli ihan näppäilyvirhe kassapojalta, ei muuta. Ja Lidlissä tollaset valituksetkin hoitui ihan germaanisella tehokkuudella.

Mutta juu, kuitit ihan hyvä tarkistaa, virheitä sattuu. Ihme homma, käytännössä aina kaupan eduksi. Ja sekin, ikinä en ole kuullut yhdenkään asiakkaan valittavan, että möivät liian halvalla :D

=DW=

• Vähän erikoista...omituista voi elämä kaupassa ja kassajonossa olla. Voi edellä olevasta päätellä.

Naapuriini on nousemassa suomen suurin prisma, sitä en tiedä tuleeko siitä myös hienoin, se sitten nähdään. Mutta toivon, että sinne tulisi, ainakin joitakin itsepalvelukassoja, silloin ei moisista virheistä voi ainakaan kassaneitiä tai kauppiasta syyttää vaan kaikki menee omaan piikkiin.

Tykkään käydä halleissa, torilla ja pikkukaupoissa, niissä on palvelua, voin jopa yhdessä myyjän kanssa miettiä ostoksiani ja ruokalistaani ja lopuksi voin maksaa suoraan myyjälle ostokseni.

• tyhjänpäiväinen

voi hyvänen aika sentään, hyvä aloittaja. otappa nyt järki kauniiseen käteesi ja mieti miten pieni asia saa sinut kiihtymään.enkä se 60 sentin virhe kaataa sinun maailmasi ! ainakin mun elämässäni on niin suuria asioita,joista useat todellakin vakavia liittyen sairauksiin.niin kauan on hyvin kun rahalla selviää esim. sairauksien hoidossa.mulle on ihan sama jos annat vaikka 50 eur, sitä tarvitsevalle.ihan sama kummalla meistä se 50 eur. on.kaikki noinkin suuret virheet kaupassa korjataan seuraavalla kauppareissullasi. olet varmaan oikein sairaan pihi ihminen,että teet ison numeron 60 sentistä !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2091
    2. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      157
      1984
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      28
      1946
    4. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      14
      1202
    5. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      997
    6. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      85
      946
    7. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      875
    8. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      834
    9. Minä tunnen sinut

Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell
      Rakkaus ja rakastaminen
      50
      811
    10. Mihin olet kadonnut kaivattuni?

Mulla on niin ikävä sua että järki lähtee😔 Pakoilit, pakoilet vieläkin ja nyt susta ei näy merkkiäkään. Tätä päivää oon
      Ikävä
      33
      789
    Aihe