Vanhan koneen nopeuttaminen

Aamu

Jokin aika sitten kyselin täällä tietoja kannattaako vanhaan koneeseeni ottaa laajakaistayhteyttä. Sain silloin paljon neuvoja ja yhdessä viestissä oli suosituksena tehdä jokin päivitys että koneeni toiminta nopeutuisi. Nyt en enää löydäkään viestiä ja en muista mikä tämä päivitys on. Tarvitsen siis taas apuanne. Koneessani on windows 98 ja hurjat 64 megaa muistia.

5

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yölentäjä

      on laajakaistalle minimimäärä
      kone menee kyllä aika hitaaks tolla muistimärällä, jos siihen laajakaistan tyrkkäät
      esim. Huuto.netistä löytää lisämuistia koneeseen... voi saada halvallakin

      • Päiväflygari

        "laajakaistalle minimimäärä"???

        Muistin määrällä ei ole mitään tekemistä verkon toiminnan tai nopeuden kanssa.

        Aloittajalle:

        Hanki ADSL-liittymä, jossa on erillinen (ulkoinen) modeemi tai reititin. Sen jälkeen verkon toimintanopeus riippuu vain ja yksinomaan sun verkkokortistas.


      • yölentäjä
        Päiväflygari kirjoitti:

        "laajakaistalle minimimäärä"???

        Muistin määrällä ei ole mitään tekemistä verkon toiminnan tai nopeuden kanssa.

        Aloittajalle:

        Hanki ADSL-liittymä, jossa on erillinen (ulkoinen) modeemi tai reititin. Sen jälkeen verkon toimintanopeus riippuu vain ja yksinomaan sun verkkokortistas.

        että tämmönen mielipuoli
        Ehkä sä kyselet joltain viisaammalta tota ...
        laajakaistasta ei ole hyötyä, jossei kone jaksa vääntää..


      • Ape
        yölentäjä kirjoitti:

        että tämmönen mielipuoli
        Ehkä sä kyselet joltain viisaammalta tota ...
        laajakaistasta ei ole hyötyä, jossei kone jaksa vääntää..

        Aloittelin tämän surffailun muutama kuukausi sitten samalla muistimäärällä kuin sinä. Huomasin heti, että muisti loppuu kättelyssä. Kyllähän kuusnelosella surffaa, jos ei ole kiire mihinkään. No, Huuto-netistä sain lisää muistia kolme kampaa lisää ja nyt pelittää tosi hyvin, vaikka kone on tosi vanha nuhapumppu. Investointi oli kokonaiset 12 euroa. Kannatti.


      • yölentäjä kirjoitti:

        että tämmönen mielipuoli
        Ehkä sä kyselet joltain viisaammalta tota ...
        laajakaistasta ei ole hyötyä, jossei kone jaksa vääntää..

        minulla on ollut tässä koti verkossa kiinni 200mmx 32mb muistilla ja win98. kyllä sillä sai ihan surffailtua ja palomuurina oli zone alarm ja virustorjuntana antivir. tietenkin kaikista koneista saa tehon loppumaan mutta järjen käyttö on sallittu eli laittaa vain pakolliset eikä turhia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe