Eipä uskoisi,

että-tuota-niin

ihmistä sanotaan älylliseksi olennoksi!
Ehkä tuhansia vuosia sitten. Alkeellisuudessaan.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

      Kuules katsoppas ympärille, mitä näät näät ihminen kaikessa viisaudessaan on saanut aikaan sanoinkuvaamattoman paljon eikä jäänyt luolaan asumaan ensin keksi tulen teon meni kyllä aika pitkäaika ennenkuin kehitti sulle tietokoneen etkä vieläkään ole tyytyväinen johan on kumma, no mitä vielä tahdot.

      • että-tuota-näinkin

        Tekoja ei lasketa. Huomataan se, kuinka ihminen kommunikoi. Älyttömästi. Niin paljon on nälvää ja eripuraa ja tappeluksia ja sotia ja ties mitä. Julmaa.


      • 1eero
        että-tuota-näinkin kirjoitti:

        Tekoja ei lasketa. Huomataan se, kuinka ihminen kommunikoi. Älyttömästi. Niin paljon on nälvää ja eripuraa ja tappeluksia ja sotia ja ties mitä. Julmaa.

        Jaaa !
        On toki paljon pahaa munusta paljon paljon enempi hyvää sitä ei tarvitse etsiä, en tiedä osaatko hakea sitä minä olen kaikista huolimatta tyytyväinen.


      • 1eero kirjoitti:

        Jaaa !
        On toki paljon pahaa munusta paljon paljon enempi hyvää sitä ei tarvitse etsiä, en tiedä osaatko hakea sitä minä olen kaikista huolimatta tyytyväinen.

        Entäs se Soini? eiks se pikkusen närästä jos rehellinen olet?
        Olin niin lukevani eilenkö se oli?


      • 1eero
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Entäs se Soini? eiks se pikkusen närästä jos rehellinen olet?
        Olin niin lukevani eilenkö se oli?

        Soini ei kuulu tähän vaikka en ole koskaan häntä arvostanut.


      • koti-kiusattu
        1eero kirjoitti:

        Soini ei kuulu tähän vaikka en ole koskaan häntä arvostanut.

        Väärin ymmärsin ku tyytyväisyyttä kehuttiin.


      • 1eero
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Väärin ymmärsin ku tyytyväisyyttä kehuttiin.

        Eihän kaikkeen voi olla tyytyväinen jos Soinia tarkoitat se kuule on oma-asiani, yleensä ottaen positiivia asioita on mulla paljon enemmän.


      • k-kk
        1eero kirjoitti:

        Eihän kaikkeen voi olla tyytyväinen jos Soinia tarkoitat se kuule on oma-asiani, yleensä ottaen positiivia asioita on mulla paljon enemmän.

        En oo koskaan jaksanu pahoittaa politikon takia mieltäni , tuulella käyviä , enimäkseen.
        Pientä harmitusta korkeintaan ,ohimenevää.
        Ihan vapaasti saat pitää asian omanasi , en sekaannu tän enempää.


    • paremmin.vai.huonommin

      Kun vertaa lapsuuteen ja nuoruuteen elintaso on noussut huimasti. Nyt on kaikilla taattu perustoimeentulo. Isä kävi töissä ja äiti kotona. Sodan jälkeen oli puutetta kaikesta, Meidänkin luokalla oli ala-koulussa 42 oppilasta. Kännyköistä ja muista vempeleistä ei kuultu vielä vuosikymmeniin. Keksittiin ajankulua itse.
      Hyvin vaatimatonta oli, mutta oltiin tyytyväisiä kun ei paremmasta tiedetty. Teknologia on kehittynyt meidän elinaikanamme huimasti.
      Yleisesti ottaen ihminen on yhä laumasielu ja johdateltavissa. Sitten kun asiat pystytään sopimaan ilman sotia ollaan pitkällä älyllisen olennon tason saavuttamisessa.

      • eppu2

        Onko se hyvä vai paha se teknologia
        Lapset leikkivät, nuoriso kohtasi. Nyt ne vaan kulkevat näpytellen jotakin.
        Kävelevät, niin etteivät edes ympäristöään havannoi.
        Suuri poru, jos vanhempien pitäisi lapsiaan hoitaa.
        Mitä tuohon älyllisen olennon tasoon tulee, olemme ihmiskunnan aamunkoitossa.
        Onko se vempeleitten tulo ja keksiminen elintason nostoa.
        Jaa, se kai riippuu siitä, millä elintasoa mitataan.


      • mimmimum-mi

        Tässä jokupäivä katselin lapsenlasta....joka söi ruokapöydässä...ja katseli juutuubia tabletilta samalla...ikää 2 .. ei oikein mene meikäläisen kasvatusperiaatteiden mukaan...mutta onneksi minun ei tarvitse kasvattaa.....vaan "helliä"


      • Aloitukseen;
        Ihmisen älykkyys on evoluution tulos ja olosuhteilla on suuri vaikutus. Noin 450v. ennen ajanlaskua filosofit tiesivät kaikesta kaiken ja asemansa muodostui vapaa-ajasta pohdiskella ympäristön kehitystä ym. Siitä kehitys on tähän asti luonut osasta ihmisiä älykkäämpiä kuin toiset, se kulkee niin, että he valitsivat puolisoiksi vertaisiaan ja näin kehittyi aina niitä pärjääjiä ja tässä ollaan avaruustieteilijöidemme keskuudessa.
        Päätelmänä voi siis todeta, että ihminen käyttää älyään sekä hyvään että pahaan, välineinä muut ihmiset. En lähtisi aliarvioimaan eri rotujen edustajia, koska älykkäät pärjäävät myös olosuhteissa, joissa on hyvin haastavaa elää. Älyä on siis monenlasta, eikä kannata verrata jne. .-.-


    • kylmätotuus

      Eläin nimeltään ihminen on viheliäisin ja turhin laji, jos sitä katselee Telluksen näkökulmasta.

      Olemme onnistuneet saastuttamaan toimillamme suuren osan ilmasta,vedestä ja maaperästä. Tuhonneet osan Maan keuhkoista, siis sademetsistä ja siinä sivussa aiheuttaneet lukemattomien eläinlajien sukupuuttoon kuolemisen.

      Sahaamme jatkuvasti oksaa, jolla istumme.
      Tekeekö mikään älyllinen olento muka näin?
      Ei tee! Vain älytön olio toimii näin.

      Olisikohan sittenkin ollut parasta pysytellä vaan siellä luolassa?!

      • Tuhottomasti-tuhoa

        Tasan on noin onnemme lahjat ja sen tulemme saamaan mitä olemme tilanneet. Ihminen itse on viimeisen 100 - 200 vuoden teollistumisen aikana saanut alkuun maapallon tuhoutumisen. Sitä ennen maapallo sai elää ja hengittää rauhassa tuhansia vuosia.


      • Puhe oli älystä.........
        Siis sen älyn ihminen on käyttänyt sekä hyvään, että pahaan ja kehitys on kuten tuossa mainitaan, teollistanut ja liikakansoittanut maailmaa - seurauksineen.........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      316
      7118
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2174
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1601
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1419
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1133
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1127
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      1009
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      853
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      49
      837
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe