Mistä itse hankkisitte mopsin? Ja kuinka paljon olisitte valmiita maksaa siitä? Kannattaako ostaa hirveästi leluja tai ostaa mopsin jolla ei ole papereita?
mistä saisin mopsin semi halvalla?
5
442
Vastaukset
- Jfeknbdsakl
Älä ota mopsia, ellet ole valmis jatkuviin ell käynteihin ja hurjaan rahanmenoon. Pari ekaa vuotta mopsi voi olla suht terve, mutta sitten kun se sairastelee niin sairastelee sitten kunnolla. Itsellä ollut yksi mopsi ja lähipiirissä useita, eri kasvattajilta kaikki ja silti kaikki sairaita. Toiset enemmän kuin toiset, mutta kaikilla on paljon ongelmia. En voi suositella mopsia kellekään, vaikka sööttejä ja "muodikkaita" tuntuvat olevankin.
- Mopmopsi
Harva kasvattaja tutkii mopsinsa läpi joten hinnan sijaan katso TERVEYS! Esim. Eurobreeder.com,mopsiki.lv (tutkii vähän),koirat.com ja pets4sale UK muista tosiaan kysyä mustaa valkoisella tuloksia mikäli mopsin vältämättä haluat.
Älä tue paperittomien teettämistä. Paperittomuudella on harvemmin päivänvalon kestäviä perusteita. Pahimmassa tapauksessa annat rahasi pentutehtailijalle, joka pitää emokoiria kurjuudessa päästäkseen rahastamaan pennuilla eikä piittaa tippaakaan luonne- tai terveysongelmista. Nämä tyypit ovat myös taitavia vedättäjiä.
Aikuinen koira voi olla pentua halvempi. Lisäksi se on sisäsiisti eikä sille tarvitse ostaa koko ajan isompia varusteita.
Mopsien terveystilanteesta en tiedä mitään tarkkaa, mutta kuonottomuuteen liittyy omat ongelmansa.- surulliset.silmät
Yritä suosiolla tykästyä johonkin terveempään rotuun.
- Koiran hoito tulee kalliiksi jatkuvien hengitys ym. ongelmien vuoksi
- Tulet saamaan jäätävästi paheksuvia katseita pitäessäsi ylijalostettua rotua
- Ylijalostettuja koirarotuja ei saisi missään nimessä kannattaa, koska vaarana on jalostus edelleen sairaampaan suuntaan
Tämä oli erittäin maltillisesti sanottu minulta. En voi missään nimessä hyväksyä näitä rotuja, joilla on kaikenlaisia sairauksia ja ongelmia, kun niitä on aikoinaan alettu kasvatettaa ihmissilmää miellyttäväksi, eikä ole välitetty tippaakaan niiden sairauksista. Mitä ihanaa joku voi nähdä koirassa, jonka elämä voi pahimmillaan olla yhtä tuskaa? Maailmassa on kyllä muutakin, joihin kohdistaa hoivaamisvimmaansa.
Sanon vielä, että mieti, ennen kuin hankit koiraa, jota tulet kiduttamaan.
Maailma on täynnä erilaisia ja näköisiä rotuja, jotka ovat paljon terveempiä. - Anonyymi
Ostaisin 500€
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483