Huoli heräsi Saksassa: Raiskauksia ja lasten seksu

Huoli-heräsi

Huoli heräsi Saksassa: Raiskauksia ja lasten seksuaalisia hyväksikäyttöjä pakolaismajoituksessa

Julkaistu: 29.9. 15:04 , Päivitetty: 29.9. 16:25
Saksa ryhtyy toimiin, jotta pakolaisnaisia ja lapsia suojellaan seksuaaliselta väkivallalta.
Saksassa on noussut esiin kamala ilmiö. Maan naisjärjestöt ja poliitikot ovat huolissaan siitä, että ainakin yhdessä suuressa turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa tapahtuu raiskauksia, pakkoprostituutiota ja lasten seksuaalisia hyväksikäyttöjä.

Kyseessä on Giessenin vanha varuskunta, joka on nyt yli 5 000 pakolaisen leiri. Saksalaislehti Zeit kirjoittaa, että tarkkoja lukuja seksuaalirikoksista ei ole toistaiseksi tiedossa. Saksan poliisi ei ole kommentoinut asiaa.

Saksalaislehti Bild uutisoi viikonloppuna, että vuoden 2015 aikana Hessenin osavaltion vastaanottokeskuksissa naisiin ja lapsiin on kohdistunut vähintään 15 raiskausta ja seksuaalista hyväksikäyttöä, joista suurin osa Giessenissä.

Bild on listannut jutussaan päivämääriä ja rikoksia, jotka ovat otteita Bildin siteeraamasta raportista.

Laajempi ilmiö?
Saksassa pelätään, että ilmiö ei rajoitu pelkästään Hessenin osavaltioon ja että seksuaalirikosten määrä on todellisuudessa suurempi.

– Varsinkin seksuaalirikoksissa monet uhrit tuntevat häpeää, eivätkä uskalla toimia. Monille pakolaisnaisille se on vielä vaikeampaa tehdä raiskauksesta ilmoitus, tutkija sanoo nimettömästi Bildille.

Ihmiskauppaa vastustavan järjestön johtaja Juliane von Krause sanoo Zeitille, että iso osa yksinäisistä pakolaisnaisista joutuu pakolaisuutensa aikana kokemaan seksuaalista väkivaltaa. Konkreettista näyttöä on ollut kuitenkin vähän.

– Se, että meillä ei ole tietoa ei tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi. Häpeällä on usein suuri merkitys.

Osavaltion sisäministeri Peter Beuth on pyytänyt asiasta erikoisraportin. Hän on nostanut raiskausten estämisen tärkeimpien hoidettavien asioiden joukkoon.

”Naiset ovat vapaata riistaa”
Neljä naisjärjestöä lähetti elokuussa avoimen kirjeen Hessenin sosiaali- ja integraatioministeriöön. Kirje kuitenkin on poistunut järjestöjen sivuilta, asiasta kirjoitetaan muun muassa Saksan Huffington Postin blogissa.

– On tosiasia, että naiset ja lapset ovat suojattomia. Tilanne on mahdollisuus miehille, jotka pitävät naisia alempiarvoisina ja kohtelevat yksinäisiä naisia ”vapaana riistana”. Seurauksena on useita ilmoituksia raiskauksista, seksuaalisista hyökkäyksistä ja enenevissä määrin pakkoprostituutiosta. Nämä eivät ole yksittäistapauksia, muun muassa Daily Mail siteeraa kirjettä.

Järjestöt ovat huomauttaneet vastaanottokeskusten surkeista oloista. Raporttien mukaan miehet, naiset ja lapset ovat nukkuneet vierekkäin teltoissa ja halleissa.

Suihkuja ja vessoja ei ole aina eritelty sukupuolen mukaan ja aina niissä ei ole edes verhoja.

Bildin mukaan pelokkaat naiset nukkuvat vaatteet päällä. Vapaaehtoistyöntekijöiden mukaan osaa naisista pelottaa kävellä leirissä jopa päiväsaikaan.

Olosuhteet on saatava kuntoon
Women For Refugee Women -järjestö korostaa, että ratkaisu on kotouttaa pakolaiset yhteiskuntaan niin nopeasti kuin mahdollista ja poistaa heidät ylitäysistä olosuhteista.

Saksan perheministeri Manuela Schwesig on kirjoittanut liittohallituksen komissaarin Johannes-Wilhelm Rörigin kanssa kirjeen asioista vastaaville päättäjille.

Kirjeessä pyydetään työskentelemään sen eteen, että pakolaislapsia suojellaan leireillä.

Schwesig totesi Bildille, että Saksan on varmistettava, että minimivaatimukset lasten ja nuorten suojelemiseksi täyttyvät.

– Olen erittäin huolissani siitä, että pakolaislapsia leireissä, liikuntasaleissa ja entisissä kasarmeissa ei ole riittävästi suojeltu seksuaalisilta hyökkäyksiltä, Rörig on todennut toimittajille.http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1443496414307.html

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynvaan

Löytyykö sellaisiakin joille tämä uutinen on yllätys ?

• hyuuuhaa

Ei löydy

• bessie-

Täältä löytyy yksi. Minulle on yllätys jo se, että Saksassa on noin huonosti järjestetty ja hoidettu pakolaisleiri.

Sieltä ei kai päästetä vapaasti liikkumaankaan, sekin on yllätys minulle. Jos siis on jo sormenjäljet ja valokuvat yms. otettu, sen toki ymmärrän ettei ennen sitä päästetä. Seuraavaksi taas en ymmärrä: en ymmärrä sitä, että joku vaarantaisi suunnittelemansa tulevaisuuden tekemällä jotain tuollaista.
        Kuitenkin aika helposti Saksassa(kin) saa ostettua seksipalveluja.

• bessie- kirjoitti:

Täältä löytyy yksi. Minulle on yllätys jo se, että Saksassa on noin huonosti järjestetty ja hoidettu pakolaisleiri.

Sieltä ei kai päästetä vapaasti liikkumaankaan, sekin on yllätys minulle. Jos siis on jo sormenjäljet ja valokuvat yms. otettu, sen toki ymmärrän ettei ennen sitä päästetä. Seuraavaksi taas en ymmärrä: en ymmärrä sitä, että joku vaarantaisi suunnittelemansa tulevaisuuden tekemällä jotain tuollaista.

Turhaa murehtimista

Essolaisten mielestä suomalaisten on turha kantaa murhetta Saksan tilanteesta, sillä meillä on omissa pakolaiskeskuksissa ihan tarpeeksi samoja ongelmia. Saksa on järjestyksen yhteiskunta, jossa on paljon kokemusta suurempienkin ihmisjoukkojen tehokkaasta jälleenkäsittelystä. Kyllä he selviävät kunnialla omista ongelmapakolaisistaan.

• turkinpippuri

Suomessa raiskauksista puhutaan niin kauan kun ulkomaalainen sen tekee, mutta jos suomalainen raiskaa niin se salataan.

• Nurinperin
        turkinpippuri kirjoitti:

Suomessa raiskauksista puhutaan niin kauan kun ulkomaalainen sen tekee, mutta jos suomalainen raiskaa niin se salataan.

Tarkoitit tietenkin toisinpäin.

• 1eero

Pakolaiset on tarkkailun alla ainakin niillä joka vastustavat, esimerkiksi jonossa tapahtunut eripura sai heti otsikko tilaa sen takia koska olivat pakolaisia mikä oli uutisarvo, yhtä tyhjän kanssa. Mikä median vastuu ei mikään niin tässäkin ja monessa muussakin.

• Korppis1
        bessie- kirjoitti:

Bessie, ihmettelen jos tämä tieto tuli sinulle yllätyksenä.

Minulle, joka olen toiminut vapaaehtoisena naisiin kohdistuvan väkivallan auttajana se ei ole yllätys. Meillä Suomessa suomalaisten keskuudessa tapahtuu naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, miksi ei jossain pakolasileirillä, joissa yksinäisellä naisella ei ole arvoa.

Kirjoitin kerran aloituksen Ruandasta Korpeen tulleesta naisesta. Nainen tuli pakolaisleiriltä, kolmen lapsen äiti. Missään vaiheessa ei puhuttu lasten isästä.

Mutta se on toisen kulttuurin juttu, kulttuurin, jossa mies elää aikansa naisen kanssa tekee lapsia ja häipyy toisen naisen luo, tekee lapsia ja häipyy jne jatkuu.

• totuusonarmoton
        Korppis1 kirjoitti:

Minulle, joka olen toiminut vapaaehtoisena naisiin kohdistuvan väkivallan auttajana se ei ole yllätys. Meillä Suomessa suomalaisten keskuudessa tapahtuu naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, miksi ei jossain pakolasileirillä, joissa yksinäisellä naisella ei ole arvoa.

Kirjoitin kerran aloituksen Ruandasta Korpeen tulleesta naisesta. Nainen tuli pakolaisleiriltä, kolmen lapsen äiti. Missään vaiheessa ei puhuttu lasten isästä.

Mutta se on toisen kulttuurin juttu, kulttuurin, jossa mies elää aikansa naisen kanssa tekee lapsia ja häipyy toisen naisen luo, tekee lapsia ja häipyy jne jatkuu.

"vapaaehtoisena naisiin kohdistuvan väkivallan auttajana"!!!!

Oletko kenties pidellyt kintuista kiinni, että hommat on saatu kunnialla hoidettua?
        Montako kertaa olet avustanut näitä väkivallan tekijöitä?

• bessie-
        Korppis1 kirjoitti:

Saatan minä jotain pakolaisleirien todellisuudesta tietää. Yllätyin kylläkin siitä, että Saksassa on tuollaisia leirejä.

Tämä tästä minun osaltani.

• Korppis1
        totuusonarmoton kirjoitti:

"vapaaehtoisena naisiin kohdistuvan väkivallan auttajana"!!!!

Oletko kenties pidellyt kintuista kiinni, että hommat on saatu kunnialla hoidettua?
        Montako kertaa olet avustanut näitä väkivallan tekijöitä?

Omat kinttuni sain pidettyä tiukasti kiini tappelun jälkeen, jossa toinen osapuoli mursi kulkiluunsa. Tämän kivan kesäisen grilli-illan jälkeen mentiin oikeuteen. Kokemukseni jälkeen kouluttauduin auttamaan heitä, jotka eivät uskaltaneet hakea apua. Olen auttanut useita, mutta en halua tehdä siitä numeroa.

• Numeroton.ihminen

Sinä se alitajussasi jaksat haaveilla raiskauksesta kuukaudesta toiseen ja tuot esille tuon saman tarinan useampaan kertaan per vuosi. "Grilli-ilta". Onko Petsipurkki menettänyt kykynsä?

• Korppis1
        Numeroton.ihminen kirjoitti:

Sinä se alitajussasi jaksat haaveilla raiskauksesta kuukaudesta toiseen ja tuot esille tuon saman tarinan useampaan kertaan per vuosi. "Grilli-ilta". Onko Petsipurkki menettänyt kykynsä?

Pysyn aina sanojeni takana en muuta tapahtumien kulkua kuten joillakin on tapana tehdä. Sitäpaitsi olen jo vanha nainen, mutta olen elänyt useita kesiä ja viettänyt satoja grilli-iltoja jo ennen kuin tapasin Petzen.

Yleensä en ota osaa haave/naintiketjuihin. Sinäkö se heti aamutuimaan unelmoit aamupanosta ja aloituksenkin siitä värkkäsit.

• Turhaa.hyssyttelyä

Pitäisikö asiaa edes ihmetellä? Saksahan on tunnettu keskitysleireistään. Pakolaisleirit ovat vain jatkumoa, eikä saksalaisia päättäjiä kiinnosta, mitä leireillä tapahtuu. Se on sarjaa suljettu yhteiskunnan ulkopuolelle.
      Asian tuominen julki on vain pintalipomista. Mitään ei kuitenkaan tehdä, leireillähän asuu jäte kansaa, ei saksalaisia.

• Ihan samaa mieltä

Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Ketjun aiemmassa viestissä mainitsinkin seuraavasti:

" Saksa on järjestyksen yhteiskunta, jossa on paljon kokemusta suurempienkin ihmisjoukkojen tehokkaasta jälleenkäsittelystä. Kyllä he selviävät kunnialla omista ongelmapakolaisistaan. "

• Luomujuttu

Pitempiä ja terävämpiä puukkoja vaan sinne ja riittävästi, niin ongelmajäte hoituu luonnonmenetelmällä.

• roskistyykkari
        Yleismies kirjoitti:

Ihan samaa mieltä

Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Ketjun aiemmassa viestissä mainitsinkin seuraavasti:

" Saksa on järjestyksen yhteiskunta, jossa on paljon kokemusta suurempienkin ihmisjoukkojen tehokkaasta jälleenkäsittelystä. Kyllä he selviävät kunnialla omista ongelmapakolaisistaan. "

Niin, mitä se on tuo ihimisten jälleenkäsittely? Onko kovin kovakouraistaki?

• nääs

Olisi nyt luullut Jos näinkin kehittynyt maa? kuin saksa alkaa yhdistelemään eurooppaa, ei jättäisi akilleen kantapäätä.

• Korppis1

Jokainen voi saada pienen hetken verran näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ;)

Poliisi: Kajaanin Prisman pahoinpitely oli keksitty
      Tänään klo 12:25
      Sosiaalisessa mediassa levinnyt tieto neljän ulkomaalaisen miehen tekemästä pahoinpitelystä on paljastunut tuulesta temmatuksi.

Kajaanin poliisi on selvittänyt, että sosiaalisessa mediassa keskustelua herättänyttä neljän ulkomaalaisen miehen tekemäksi väitettyä pahoinpitelyä Kajaanin Prisman alikulkutunnelissa ei ole tapahtunut.

Pahoinpitelyn väitettiin tapahtuneen torstaina 24.9.2015.

Asian tutkinta on lopetettu.

• Sensuuri toimii jo?

Näyttää siltä, että sensuurilait on jo salaa otettu käyttöön, jotta ihmissalakuljettajien höynäyttämille pakolaisille ei aiheutettaisi pahaa mieltä. Tästä päivästä lähtien saa siis haukkua vain meitä tavallisia suomalaisia. Sehän ei kulttuuriväen mielestä ole tietenkään rasismia.

• kolomen.ällän.Pollliisi

• enmilläänkeksi
        Yleismies kirjoitti:

Sensuuri toimii jo?

Näyttää siltä, että sensuurilait on jo salaa otettu käyttöön, jotta ihmissalakuljettajien höynäyttämille pakolaisille ei aiheutettaisi pahaa mieltä. Tästä päivästä lähtien saa siis haukkua vain meitä tavallisia suomalaisia. Sehän ei kulttuuriväen mielestä ole tietenkään rasismia.

Suomen Kuvalehti: Kansainvälinen Punainen Risti varoittaa: väkivaltaisia kansannousuja nähdään pian Euroopassa
        Hannu Pesonen 27.7.2013 11:00|Päivitetty 21.9.2015 13:440
        ”Toistaiseksi kansalaisten suuri enemmistö kunnioittaa lakia. Jos heille ei tarjota mitään, moni saattaa kokea, ettei mikään enää kannusta lainkuuliaisuuteen.”
        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kansainvalinen-punainen-risti-varoittaa-vakivaltaisia-kansannousuja-nahdaan-pian-euroopassa/

• ilmanmieltäkö
        enmilläänkeksi kirjoitti:

Suomen Kuvalehti: Kansainvälinen Punainen Risti varoittaa: väkivaltaisia kansannousuja nähdään pian Euroopassa
        Hannu Pesonen 27.7.2013 11:00|Päivitetty 21.9.2015 13:440
        ”Toistaiseksi kansalaisten suuri enemmistö kunnioittaa lakia. Jos heille ei tarjota mitään, moni saattaa kokea, ettei mikään enää kannusta lainkuuliaisuuteen.”
        http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kansainvalinen-punainen-risti-varoittaa-vakivaltaisia-kansannousuja-nahdaan-pian-euroopassa/

Niin metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Eikös suomalasiset reagoineet Sipilään aikeisiin mielenosoituksella. Vielä rauhanomaisesti.
        Jos suomalaisia aletaan vieläkin enemmän syrjiä kaikenmaailman pakkolailla, niin seuraukset voi olla arvaattomat. Ei kansa kaikkea niele.

• oppiakaikki

Suomalaiset ottavat oppia. Valehtelevat kuin irakilaiset konsanaan. En tunne koraania, mutta oliko siellä, että saa valehdella jonkun asian takia.

• kertoisit

Mistä nyt on valehdeltu kun en ole huomannut ?

• Oppikaamme.lisää

Koraanissa lukee, että hyvän asian puolesta ja itsensä edun nimissä saa valehdella, kunhan vaan Allah ei kuule ja Allahilla ei ole tele-seurantaa suomeen saakka, kuulemma. Suomi on Allahille ihan vieras ja pimeä maa. Niinpä pyhä muslimi täällä voi toteuttaa myös sellaista mitä Allah ei näe tai kuule. Näön ja kuulon tarkastuksista koraani ei puhu mitään eli ne ovat ikuisia, ilman lisälaitteita, näkö ja kuulo.
        Ja koraanihan kertoo yksiselitteisesti, että väärinuskoville voi ja saa tehdä mitä lystää, se ei ole syntiä, että luterilaisia suomalaisia saa ja täytyy kusettaa, enemmän kuin koraaniinkaan on kirjatttu. Koraanihan ei ole raamattu vaan käyttöohje -ja käskykirja. Esimerkiksi jos muslimi lainaa rahaa, hän ei voi ottaa korkoa. Mutta hän lainaa mielellään 100 euroa jos takaisinmaksun yhteydessä lupaat lahjoittaa toiset 100 euroa islamistiseen köyhän apuun

• Yksittäistapauksia
      • "Yksittäistapauksia"

Minäkin kopioin.
        Itseäni tosin, koska aikuisena osaan.

Noo, mitäpä tuosta.
        Poliisimme on pakotettu siirtymään valvontaan.
        Nuorison Pallo- ja kiakkoilu-keskuksiin.
        Etteivät pakolaiset pane vasta-palloon tai lyö lättyyn.
        Poliisi Pois rahoituksesta.
        Katselkaa siis, jos pelti-poliisin silmä on harmaa.
        On se käynyt vanhaksi ja vilkkuu ihan turhaan.
        Nasta lautaan siis.
        Eiköhän EU korvaa verolliset menetyksemme.
        Pakolaiset lapsemme.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      154
      1943
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1876
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1307
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1266
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1238
    6. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      426
      1172
    7. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      218
      712
    Aihe