Jäniksen metsästys

vaikiaaon

Kertokaas vinkkejä miten jänistä voi metsästää ilman ajokoiraa?

Kyttäysmetsästys hämärän rajalla nyt on selvä mutta entäpäs päivällä ja näin sulanmaan aikaan?

Olen kokeillut samoilla silmät selässäkin metsässä lintukoiran kanssa, koira kyllä vainuaa jänikset kaukaakin ja sen huomaa kun koira aktivoituu mutta todennäköisesti jänis on jo silloin karannut makuultaan, useasti jäniksen olen nähnyt pötkivän pakoon jos metsä on harvaa puustoa mutta silloin jänis on jo haulikon kantaman ulkopuolella.

4

2184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikaljaa

Tee samoin kuin koira tekisi.Aloita suurella rinkillä ja pienennä pikku hiljaa.Totuta jänönen itseesi ja hajuusi,jos et ole tupakkaystävällinen voit jopa tuntea jänösen hajun.Et tarvitse koiraa,kuntoa kylläkin ja suolattua heinää.Simppeli homma,suksikelillä varsinkin.

• Lumen aikaan kun tulee suoja sää on paras keli jäljestämällä saada jussi kaadettua. Kaikkein paras silloin kun uusi lumi on satanut pari päivää aikaisemmin ja peittänyt vanhat jäljet. Plussa kelinen aamu ja kun löydät yölliset jäljet antaa jänis usein "potkaista" itsensä liikkeelle. Pakkaskelissä yksin jäljittäminen onkin sitten turhaa hommaa kun jussi karkkoo jo hyvissäajoin. Silloin saareke rusakko jahti muutaman miehen kera saattaa taas tuottaa hyviäkin päiväsaaliita. Äijä tai kaks kävelee metsäaarekkeita peltoalueilla ja yks tai useampi passaa ympärillä. Alkaa rusakon hinta halpenemaan.

• kulje.makuupaikkoja

Hiippaile hiljaa ampumavalmiina ja täräytä makuulle tai starttiin.
      Koirastasi on vain haittaa, se säikyttelee jänöt liian kaukaaa liikkeelle.

• Anonyymi

Emme syö kasviksia pelti keräily, ihmisillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109