matkaan Thaimaahan

neuvoton

Haluaisin kysellä niiltä jotka ovat matkailleet Thaimaassa talvisaikaan.
Miten te olette esimerkiksi pukeutuneet lähtiessänne täältä,esim.takki,kengät ym.Tietääkseni hintataso on siellä alhainen ruualle ja vaatteille?Entä rahanvaihto oletteko vaihtaneet sen täällä vai siellä .
Tässä jotain, kertokaa muutakin neuvoa.
Kiittäen etukäteen.

2

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesävaatteissa. talvitakki matkalaukkuun lentokentällä. Ellei joku ole kyyditsemässä.
      Raha kannattaa vaihtaa Thaimaassa. Lentokentillä on thaimaassa heikompi kurssi kuin muualla, joten jos kentällä vaihtaa, kannattaa vaihtaa vain sen verran että selviää hotellille, tai ensimmäisen yön.

Vaatteet on edullisia thaimaassa, mutta isoja kokoja on vaikea löytää. Esim. 45 kengät on todella harvassa. Sandaaleja toki löytyy. T-paitoja muuta turistiasustetta kyllä löytyy. Kokomerkinnät on mitä sattuu. suomessa käytän l tai xl vaatteita, mutta thaimaassa oli liian pieni takki xxxxxl. Joten sovittaminen aina kannattaa.

Ruoan hinta vaihtelee rajusti kohteesta riippuen. Turistiravintoloissa voi annos olla suomen hintaluokkaa, kun taas katukeittiöstä saa laadukkaampaa ruokaa parilla eurolla. Jos itämainen ruoka arveluttaa, voi tutustumisen aloittaa vaikkapa pad thailla. paistettua nuudelia. siihen voi yleensä valita lisukkeeksi kanaa, (gai) katkarapuja (kung), possua (muu). Parhaat ovat olleet mielestäni katkaravuista. kanakin on hyvää. Paistettu riisi (khau pad) samat lisukkeet muuten.

Durian hedelmää kannattaa maistaa, mutta ei ostaa suurtamäärää. on kokemus. Sitä vain ei saa viedä hotelleihin, eikä lentokentille, eikä normitakseihin, linja-autoon jne.

Kuai tiau, on nuudelikeitto, joka on edullista ja parhaimillaan tosi hyvää katuruokaa.
      Muovituolipaikat on yleensä edullisia, ja maukkaita ruokaliikkeitä, vaikkei puitteet hienot olekkaan. Maksaako puitteista vai ruoasta, on sitten henk koht valinta.

Toreilla (talaat) saa kaikenlaisia herkkuja edullisesti. ainakin makeat possunvartaat, ja friteeratut kanat maistuvat minulle. jauhelihavarras on ainut mikä jäänyt syömättä, eikä makkaratkaan aina kovin herkullisia ole. kalkkuna nakit ei taas maistu miltään.
      bbq ravintolat on suosittuja paikallistenkin keskuudessa, ja siellä syö herkullisen aterian todella edullisesti. Niissä itse grillataan ruoka, pöytään tuodulla grillillä (nya krata) https://s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/photo.wongnai.com/photos/2015/08/05/027fc0ee34e24a2b8928cedcf02b5012.jpg
      Aikaa menee paljon, vähintään se 3 tuntia. Sopii seurusteluruokailuun.

• onvaravalita

Hintataso 3-4 kertaa halvempi kuin Suomessa, lukuun ottamatta alkoholijuomia. Olut 7-elevenissä
      maksaa saman kuin täällä, tosin se on nelosta vahvuudeltaan 5,0.6.2 (paikallinen olut)
      Mikään alkoholistin paratiisi se ei siis ole. Vaatteet halpoja ja loistavia shoppailupaikkoja
      riittämiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      148
      3259
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2618
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      2049
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1494
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1484
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      365
      1435
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    9. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      88
      1108
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90