sinullekkin

oikeastihei

Sinä, jopa_vain, tai kuka lienetkin, miksi et itse ala maatalousyrittäjäksi. Vaahtoat täällä suu vaahdossa maatalousyrittäjistä, haukut ja parjaat heitä. Kun kerran olet suuri tietäjä ja taitaja, OSTA tai VUOKRAA MAATILA ja aloita hommat.
Maataloustukea saat sinäkin sitten. Jos tämä ei käy, niin mikä on perimmäinen tarkoituksesi tuollaisessa kielenkäytössä ja käyttäytymisessä jota pidät täällä keskusteluissa.
Vai oletko laiska tai kade vai mikä mättää? Kerro nyt!

14

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KERTAUSOPINTOJEÄITI

      ONKOHAN TOI SANOTTU TÄLLE JOPALLE JO N.1001 KERTAA NY TAIS OLLA 1002...

    • JOPPELÄSKRISTRYNYO

      NOOR, EIR JOPPE LÄHRE SOSRUHUN PANKOLT TÖIHRIHIN,, SIIN LÄSKRI PERSEHE JOUTRUHUS LIIKRUMANA MUUANREHEN KO JÄÄKAAPILL HAKEEHEN KEPPANAAHRAHAN,,:)))))))))

    • avutonläjä

      tuliko orkku oikeen kunnol kun noin riehaanuit surkee pummi.

    • täytäntikikaavakkeita

      Elätti vinkuu...

    • sirutörskosakcosmfroge

      Kaikki ei halua tienata elantoaan epärehellisesti.

    • Tuettuatoimintaa

      Viljelijä ei ole yrittäjä

    • tukiaistuetteelle

      tukiaistuotteet taas huutelevat täällä
      jännää kuinka tuetulla ruualla lihoneet punkkilaiset soittavat suutaan ja purevat ruokkivaa kättä

    • Tuhdisti veroa maksavana (eläketuloni ollessa mediaanieläkettä huomattavasti suurempi *) Suomen kansalaisena, pidätän itselläni täyden oikeuden muun muassa maataloustukiaisten, sitä kautta maatalouspolitiikan ja vihdoin maataloutta pyörittävien perusteelliseen ja jatkuvaan, ehkä jopa jossakin määrin arroganttiin kritisointiin. Kritisointiin, jonka toivon johtavan ennen pitkää siihen, että raskaana mutta turhana taakkana veronmaksajain selkää painavat maataloustukiaiset saadaan eräänä päivänä lakkautetuksi kokonaan.

      Syvää kognitiivisen dissonanssin vaikutusta ellei peräti vähämielisyyttä kuvastelee ehdotus, jonka mukaan megalomaanisia maataloustukiaisia kritisoivan tulisi itse hankkia maatila ja siten saada itse maataloustukea, jolloin kritiikkiin ei olisi syytä. Ketjun aloittajan asenne vahvistaa käsitystäni, että maanviljelijäin kohdalla sanonta: ”Ahneus ei tunne häpyä” pitää todellakin paikkansa.

      *) Tämän mainitsemisella korostan sitä tosiseikkaa, että en nosta minkäänlaista tukiaisia eli ole yhteiskunnallemme rasite vaan selkeästi niin sanottu nettoveronmaksaja

      • MAHRAAVIRUTRAAHAN

        NOOR, NY JOPPE TAASR UNOHRIHIN ET TAKUUHU ELÄKREESTÄ SE 10E KUKRAURES VEI PUOLRIHIN KORIAHAN KALJAAA,,,:)))))))))


      • tukeetuleee

        Maataloustukea saat joka kerta, kun syöt ruokaa, etkä edes voi sille mitään.


      • KokemuksenSyväRintaääni

        Voi kuule, kun et jopa ymmärrä taaskaan pointtia!
        Kritisoimmehan me tuottajatkin tukipolitiikkaa, emmekä olisi alunperinkään halunneet tähän mukaan. Enemmistö kuitenkin päätti näin ja päättää edelleenkin, vaikka kuinka olet vuosia täällä pitänyt oikeutenasi meuhkata asiasta haukkumalla vain ja ainoastaan tuottajia.
        Aloitus on turhautuneisuutta siitä, että ilman parempaa tietämystä alasta ja alan toimijoista, kuvittelet olevasi asiatuntija. Kritiikki on oikeutettua vain ja ainoastaan silloin, kun kritiikin esittäjällä on vahvaa tietoa ja KOKEMUSTA asiasta. Sinulla ei maataloudesta ole kumpaakaan. Jos haluat esittää vakavasti otettavaa kritiikkiä, on sinun hankittava muutakin tietoa, kuin mitä nettiä selaamalla voit saada. Se ei yksinkertaisesti riitä edes siihen, että yksikään poliittinen päättäjä kiinnostuisi ajatuksistasi.
        Kannattaa myös huomioida, ettei ylimielisyys kuulu sivistyneeseen keskusteluun, vaikka sen verhoaisikin hienoon sivistyssanaan. Ylimielisyys liitetään moukkamaisuuteen ja juurikin asiantuntemattomuus usein verhotaan röyhkeään käyttökseen.


      • swepeddmxcryptboldporntw
        KokemuksenSyväRintaääni kirjoitti:

        Voi kuule, kun et jopa ymmärrä taaskaan pointtia!
        Kritisoimmehan me tuottajatkin tukipolitiikkaa, emmekä olisi alunperinkään halunneet tähän mukaan. Enemmistö kuitenkin päätti näin ja päättää edelleenkin, vaikka kuinka olet vuosia täällä pitänyt oikeutenasi meuhkata asiasta haukkumalla vain ja ainoastaan tuottajia.
        Aloitus on turhautuneisuutta siitä, että ilman parempaa tietämystä alasta ja alan toimijoista, kuvittelet olevasi asiatuntija. Kritiikki on oikeutettua vain ja ainoastaan silloin, kun kritiikin esittäjällä on vahvaa tietoa ja KOKEMUSTA asiasta. Sinulla ei maataloudesta ole kumpaakaan. Jos haluat esittää vakavasti otettavaa kritiikkiä, on sinun hankittava muutakin tietoa, kuin mitä nettiä selaamalla voit saada. Se ei yksinkertaisesti riitä edes siihen, että yksikään poliittinen päättäjä kiinnostuisi ajatuksistasi.
        Kannattaa myös huomioida, ettei ylimielisyys kuulu sivistyneeseen keskusteluun, vaikka sen verhoaisikin hienoon sivistyssanaan. Ylimielisyys liitetään moukkamaisuuteen ja juurikin asiantuntemattomuus usein verhotaan röyhkeään käyttökseen.

        Lässyn lässyn lässyn eli suomeksi 'Antakeha nii meikä poika menee usimaha bemarii ja pelaruurii'


      • ikex
        MAHRAAVIRUTRAAHAN kirjoitti:

        NOOR, NY JOPPE TAASR UNOHRIHIN ET TAKUUHU ELÄKREESTÄ SE 10E KUKRAURES VEI PUOLRIHIN KORIAHAN KALJAAA,,,:)))))))))

        Varas!


      • TOTUUS.SATTUU.VAI
        swepeddmxcryptboldporntw kirjoitti:

        Lässyn lässyn lässyn eli suomeksi 'Antakeha nii meikä poika menee usimaha bemarii ja pelaruurii'

        LÄSSYN LÄSSYN EI SAA LEIKATA 1 EUROO ELÄKKEISTÄ KUN HUORA PAARIN TIPPI RAHAT VÄHENEE EIKÄ POJUA ENÄÄ SIT LIKAT MOIKKAA ENÄÄ
        JA YÖN VANHAA 10 EI OLE VAIN PIKA VIPPI
        KUN OLIT LAISKA JUOPPO ELÄESSÄS


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      169
      1653
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      959
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      81
      776
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      447
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe