Olen taistellut nyt jo monta päivää madridilaisen on-line matkatoimiston kanssa (jo mun edesmennyt anoppinikin (q.e.p.d) sanoi että halpa tulee kalliiksi) kun epähuomiossa varasin lennon liian lyhyellä koneenvaihtoajalla jatkolennolle Bogotasta.
Olen yrittänyt saada buukkauksen vaihdettua seuraavalle lennolle samalla firmalla (niillä on kymmenkunta lentoa samana päivänä joista ainakin seitsemän suoraa lentoa mutta jostain syystä nää Madridin neropatit ei ole niitä löytäneet, vaan haluavat laittaa minut Miamista Barranquillan kautta 400 euron hinnankorotuksella. Mietin jo että jos peruisi koko Bogota-Cali-lennon ja menisimme turistibussilla 8 tuntia yli Andien, päiväsaikaan, kaikki mukavuudet) mutta ne sanoo Madridista että jos peruuttaa yhden osan niin koko lippu peruutetaan ja sitähän me emme tietenkään halua.
Bloggaan sitten varmaan taas matkasta jos en saa aivohalvausta ennen sitä. Me tykätään että tunti kaksikymmentäminuuttia jonka aikana tehdään maahan sisääntsekkaus (immigration), tullaus ja koneen vaihto on täpärää ja stressaavaa vanhemmille ihmisille joiden pitää keretä välillä vessaankin ja jotka ei jaksa laukata matkalaukkujen kaa pitkiä käytäviä ja mulle voi tulla angiinaa ja silleen...
onko muilla ollut vastaavia kokemuksia on-line matkatoimistoista ja yleensäkin vanhempana matkustamisesta.
On-line matkatoimistoista ja silleen
15
150
Vastaukset
- tallinnanlaivalla
Ei ole kokemuksi on line toimistoista risteilyillä käyn. Ne on mukavia eikä rasita liiaksi kukkaroakaan. Vanhakin jaksaa.
Kokemuksesta tiedän, että on useampiakin matkatoimistoja ja lentoyhtiöitä, jotka myyvät matkoja, joilla ei ole minkäänlaisia oikeuksia muutoksiin paitsi lentojen peruuntuminen tms. - Ajoissa otettu matkavakuutus lienee ainoa mahdollisuus matkan peruuntumisesta saatavaan matkan hinnan palauttamiseen. Joskus halpa voinykyisinkin olla edullista ja joskus halvasta voi tulla todella kallista.
Miten mahtaisi käydä, jos ostaisi lentoja eri yhtiöiltä ja lennot myöhästyisivät tai aikataulut muuttuisivat merkittävästi? Ehkä olisi parempi pysähtyä paikkakunnalle muutamaksi päiväksi, jos haluaa lentää eri yhtiöiden koneilla
Vierailla kentillä kiireessä seikkaileminen voi olla todella haastavaa. Auttaakohan ikääntyminen parempien palveluiden saamisessa?
Ehkä pitää opetella käymään wc:ssä siellä, missä on enemmän aikaa, esim koneessa ennen laskeutumista. ;)Odottelen edelleenkin näiden madridilaisten neropattien vastausta voiko matkaani mitenkään muuttaa. Ensiksi ne halusivat 178 euroa per matkustaja siitä että he muuttavat mitään, plus 30 euroa käsittelymaksua plus hintaeron matkalipuista (uudet valinnat olivat puolta kalliimmat kuin alkuperäiset). Olin maksanut avoimista lipuista elikkä sitten ne otti nää kaikki mut maksut pois ja löysi minulle vain kaameesti kalliimpia lippuja....ja matkaan on viisi kuukautta aikaa! Loppujen lopuksi taidan jättää koko homman silleen kun se on ja ottaa keskustelun sitten lentoyhtiön kanssa jos myöhästymme koneesta.
Muutenkin olen alkanut ajatella että sen sijaan että käyttäisi kaikenmaailman humpuukimatkatoimistoja ostaisi liput suoraan lentoyhtiöiltä, heillä on hyviä kampanjoita aina välillä ja kaikki tää turha häikkä jäisi väliin.
Jep kantsii käydä WC:ssä koneessa mutta kun sielläkin on usein pitkät jonot etenkin aamusta ja aterioiden jälkeen...
- Korppis1
Olipa kysymys mistä lentoyhtiöstä hyvänsä tarjouslentojen hinnat on laskettu niin alas, että jos joudut muuttamaan alkuperäistä suunnitelmaa ja olet ostanut peruslipun turistiluokassa, sinua aletaan rahastamaan.
Viime syystalvena esikoinen vihittiin Helsingissä sinä samana viikonloppuna kun palasimme Hollannista. Heti kuultuamme hääjuhlista aloitin neuvottelut Flybyn kanssa muuttaaksemme Helsinki- Kajaani lennon päivää myöhemmäksi. Flyby heitti neuvottelumme Finnairille. Finnair ilmoitti, että vaihto onnistuu jos maksamme 358 e/hlö. Olin ällistynyt ja sanoin ei voi olla totta. Virkailija neuvotteli esimiehensä kanssa ja teki toisen tarjouksen noin 250 e/hlö. Ällistyttävää oli se, että samaan aikaan netissä Flyby möi Helsinki - Kajaani reittiä 84 e/hlö. Syy miksi Flyby ei ottanut asiaa hoitaakseen oli, olimme ostaneet Finnairin kautta suorat lennot Kajaani - Helsinki Amsterdam - Amsterdam - Helsinki - Kajaani.
Jätimme lennon käyttämättä, ilmoitimme Helsinki - Vantaalla, että emme käytä lentoamme seuraavana iltana Kajaaniin.
Eli olipa mikä yhtiö hyvänsä homma pelaa alkuperäisen suunnitelman mukaan, muuten jokaisesta vaihdosta joudut maksamaan.
Kerran jouduin vaihtamaan tilaamani matkan päivää aikaisemmaksi koska olin vahingossa laittanut väärän päivän. Tilauksesta oli kulunut puolituntia, sain yhteyden KLM:n puhelinpalveluun. Vaihto onnistui kun maksoin vaihdosta johtuvia kuluja noin 50 euroa, seuraavna päivänä maksu olisi ollut yli 80 euroa.
Kirjoitit, että jätät asian ja katsot kuinka käy. Se on paras ratkaisu, sillä jos myöhästytte lennolta teille järjestetään korvaava lento. Kuluja en osaa sanoa, mutta ei ne ole sitä luokkaa, mitä matkan myyjät vaatii. Kerran maksoin turhaan kotimaanlennon. Olin Brasiliassa ja varasin etukäteen Helsingistä lennon kotipuoleen, olin varannut lennon päivää liian aikaisin epähuomiossa. Soitin kalliin puhelun Finnairille Brasiliasta turhaan, huomatessani asian, lentoaikaa ei voinut muuttaa, joten maksoin loppumatkan lennon kahteen kertaan.
- PalomaEarlyBird
Kiitos kommenteista; olen nyt päättänyt jättää asian silleen; oli mielenkiintoista lukea että oma kokemukseni ei ole ollut ainoa vaan että muillakin on ollut vastaavanlaisia selkkauksia.
Todellakin, minulle tuli sellainen tunne että on-line matkatoimistot harjoittavat etupäässä vain rahastusta, ne kirjoittavat lentolippuja ja buukkaavat lentoja, mutta kaikki palvelut on minimissä ja ilmaispalveluja ei ole ollenkaan.
"Ne on huomanneet että olet paniikissa ja on oiva tilaisuus ottaa rahat pois" sanoi Lutunen, jolla ei ole mitään kokemusta asioista, mutta todennäköisesti iajusi tilanteen paremmin kuin minä. Kaveri kutsui, taas kerran lentämään kanssaan.
Lentäminen on tylsää nykyään.
Kaiken-laista autoa on ja pilottia.
Pitot-putkiakin.
Ilmaan päästiin, niin eikö sanonut kaverini:
Lennä ite.
Se tekee aina tollee.
Vaan ei se minua haittaa, minä viihdyn hyvin itsekseni :)
Painoin nappia ja tartuin puikkoihin.
Tai, oikeastaan se on ratti-puoli.
Home-Line mulla on tietsikka, ratti ja polkimet.
H.- RealistiN
Olen aina lukenut halppisyhtiöiden säännöt ennen lippujen varausta. Jos on tullut muutoksia, niin olen vaan ostanut uudet halppisliput ja jättänyt käyttämättä aiemmin ostetut. So simple. Halppislippujen halpuus perustuu juuri siihen ettei niiden kanssa venkslailla, eikä kenenkään tarvitse käyttää niiden setvimiseen aikaa.
Halppisyhtiöt eivät voi olla halppiksia jos tarjoavat samat palvelut kuin kalliit yhtiöt."RealistiN"
Ovatkohan ihmiset jotka ostavat halpis-lippuja.
Samoja jotka ostavat lapsilleen kolmi-pyöräisiä?
He tavallaan leikkivät että varaa ei ole turhuuksiin.
Sillee ninku et pitäs mennä jonnekin kivaan puoli-valoilla.
Kyllä mä jotenkin snaijaisin ton kehareissa, mut jotenkin meillä-pois-päin se on hattaraa.
Leikki-pakolaista?
H.Matkatoimisto sanoo että ne ei voi muuttaa vain osaa matkasta eli leg 2 menomatkasta koska silloin lentoyhtiö peruu koko lipun elikkä menetämme myös leg 1 menomatkasta ja koko paluulennon. Ne on yrittäneet myydä minulle toista mahdollisuutta (toista reittiä) mutta sikakallista.
Lentoyhtiö on normaalihintainen ei halppisyhtiö.
Korppis sanoi että on paree jättää silleen ja että jos myöhästymme niin lentoyhtiö joutuu laittamaan meille seuraavalle lennolle jossa on tilaa ja tällä yhtiöllä on Bogotan ja Calin välillä tosi paljon lentoja päivässä. Ne ehkä (todennäköisesti) ottaa meiltä maksun siitä, mutta vaikka ostaisimme kokonaan uuden lipun sille välille niin sekin tulisi halvemmaksi kuin matkatoimistojen vaatimat korvaukset.
No jospa 1t. 20 min riittäisi kun kone lähtee samasta terminaalista.Paloma.se.co kirjoitti:
Matkatoimisto sanoo että ne ei voi muuttaa vain osaa matkasta eli leg 2 menomatkasta koska silloin lentoyhtiö peruu koko lipun elikkä menetämme myös leg 1 menomatkasta ja koko paluulennon. Ne on yrittäneet myydä minulle toista mahdollisuutta (toista reittiä) mutta sikakallista.
Korppis sanoi että on paree jättää silleen ja että jos myöhästymme niin lentoyhtiö joutuu laittamaan meille seuraavalle lennolle jossa on tilaa ja tällä yhtiöllä on Bogotan ja Calin välillä tosi paljon lentoja päivässä. Ne ehkä (todennäköisesti) ottaa meiltä maksun siitä, mutta vaikka ostaisimme kokonaan uuden lipun sille välille niin sekin tulisi halvemmaksi kuin matkatoimistojen vaatimat korvaukset.
No jospa 1t. 20 min riittäisi kun kone lähtee samasta terminaalista."Paloma.se.co"
"Ovatkohan ihmiset jotka ostavat halpis-lippuja.
Samoja jotka ostavat lapsilleen kolmi-pyöräisiä?"
Niinku pyörällä päästään :)
Älä koskaan usko korppista.
Helli häntä ja hyväile.
Leivo pullaa, ja muuta vuoka-ruokaa.
Kauheeta mitä mä kirjoitan.
Mutku.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
"Ovatkohan ihmiset jotka ostavat halpis-lippuja.
Samoja jotka ostavat lapsilleen kolmi-pyöräisiä?"
Niinku pyörällä päästään :)
Älä koskaan usko korppista.
Helli häntä ja hyväile.
Leivo pullaa, ja muuta vuoka-ruokaa.
Kauheeta mitä mä kirjoitan.
Mutku.
H.Siihen johtopäätökseen olin itsekin tullut. :)
Paloma.se.co kirjoitti:
Siihen johtopäätökseen olin itsekin tullut. :)
"Paloma.se.co"
Muista rasvata ketjut.
H.- Korppis1
Paloma.se.co kirjoitti:
Matkatoimisto sanoo että ne ei voi muuttaa vain osaa matkasta eli leg 2 menomatkasta koska silloin lentoyhtiö peruu koko lipun elikkä menetämme myös leg 1 menomatkasta ja koko paluulennon. Ne on yrittäneet myydä minulle toista mahdollisuutta (toista reittiä) mutta sikakallista.
No jospa 1t. 20 min riittäisi kun kone lähtee samasta terminaalista.En näe mitään muuta ongelmaa kuin perhoset vatsanpohjassa kun vaihtoväli on lyhyt. Kokemuksia on kertynyt elämän varrella.
Yleensä kuulutuksilla ilmoitetaan puuttuvien matkustajien nimet ja kone jopa odottaa jonkin aikaa. Ilmoittakaa hyvissä ajoin jo lentokoneessa matkalla stuertille lyhyestä vaihtoajasta ja mahdollisesta nopeimmasta tiestä jatkoportille.
Tästä minulla on esimerkki.
Palasin lasten kanssa Kanarialta. Kone lähti myöhässä joten tiesimme, että vaihtoon ei jää juurikaan aikaa. Ilmoitin Tanskan ilmatilassa Stuertille jatkolentomme lähtevän samaan aikaan kun me laskeudumme Helsinki Vantaalle. Jonkin ajan kuluttua saimme tietää, että Kajaanin kone odottaaa meitä. Laskeuduttuamme pääsimme ensimmäisenä ulos koneesta ja meitä odotti auto, joka vei meidät kotimaan terminaaliin. Nousimme ylös portille kun kapteeni tuli kysymään joko perhe Korppis on paikalla. Ja kun ilmoitin olevamme kapteeni sanoi. Ei kun menoksi.
Matkalaukkumme tuli seuraavana päivänä kotiosoitteeseen.
Asioilla on tapana järjestyä, maltilla. - ent.siivoojaparka
Korppis1 kirjoitti:
En näe mitään muuta ongelmaa kuin perhoset vatsanpohjassa kun vaihtoväli on lyhyt. Kokemuksia on kertynyt elämän varrella.
Yleensä kuulutuksilla ilmoitetaan puuttuvien matkustajien nimet ja kone jopa odottaa jonkin aikaa. Ilmoittakaa hyvissä ajoin jo lentokoneessa matkalla stuertille lyhyestä vaihtoajasta ja mahdollisesta nopeimmasta tiestä jatkoportille.
Tästä minulla on esimerkki.
Palasin lasten kanssa Kanarialta. Kone lähti myöhässä joten tiesimme, että vaihtoon ei jää juurikaan aikaa. Ilmoitin Tanskan ilmatilassa Stuertille jatkolentomme lähtevän samaan aikaan kun me laskeudumme Helsinki Vantaalle. Jonkin ajan kuluttua saimme tietää, että Kajaanin kone odottaaa meitä. Laskeuduttuamme pääsimme ensimmäisenä ulos koneesta ja meitä odotti auto, joka vei meidät kotimaan terminaaliin. Nousimme ylös portille kun kapteeni tuli kysymään joko perhe Korppis on paikalla. Ja kun ilmoitin olevamme kapteeni sanoi. Ei kun menoksi.
Matkalaukkumme tuli seuraavana päivänä kotiosoitteeseen.
Asioilla on tapana järjestyä, maltilla.Järjestyy helposti, jos on sama lentoyhtiö. Mieluummin ne odottavat kuin maksavat korvauksia siitä, että toisen koneen myöhästymisen tai peruuntumisen takia myöhästyy toisesta niitten koneesta.
Eri lentoyhtiöitten kesken on hankalampaa.
Likan paikallislento oli kerran peruutettu Japanissa. Seuraava lento Tokioon oli täynnä, millä nippa nappa olisi vielä ehtinyt Istanbulin koneeseen. Kaveri ajoi kaasu pohjassa Tokioon ja siinä matkalla soittivat lentokentälle ja tinkasivat, josko hän saisi chekata sisään joitakin minuutteja myöhässä, koska lentohan ei siitä myöhästyisi kuitenkaan.
Ei käynyt. Ei ollut heidän vikansa, että paikallislento oli peruutetu. Tuntia ennen paikalla tai jäät koneesta.
Kieli vyön alla kun juoksi viimeiset kymmenet metrit pienen vaaleanpunaisen matkalaukkunsa kanssa, niin ehti portille just viimeisellä minuutilla. Veetumaisinta siinä hommassa oli sitten se, että se Istanbulin kone lähti kuitenkin melkein kaksi tuntia myöhässä matkaan, mutta paikalla piti olla tuntia ennen aikataulun mukaista lähtöä tai muuten ei olisi päässyt kyytiin.
Istanbulista Tukholmaan lähtevä yhteyslento odotti myöhässä olevaa konetta ihan suosiolla, koska se oli sama lentoyhtiö.
Tai voisiko olla niin, että japanilaiset ovat jotenkin täsmällisempää porukkaa eikä myöhästymisiä sallita olipa syy mikä vain?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1434843Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut793512SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt272524SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402203Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä572029Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632013Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja851963Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?231961Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191438Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään941235