Millaisia ovat teidän toistuvat unenne?

Unieny

Minä näen usein unta että menen juna asemalle nousen junaan ja juna menee oman bysäkkini ohi todella ahdistavia unia tommoset. Viimeyönä Jäin junasta pois ja olin Ruotsissa maalaiskylässä :o Millaisia toistuvia unia te näette?

6

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielenkiintoinen kysymys.

      Minulla on tunne, että olen nähnyt joitain unia toistuvasti tai ainakin, että tietty teema toistuu niissä. Usein tällainen tunne on kun herään ja koen nähneeni jotain "erikoista", mutten kuitenkaan mitään epätavallista. Unohdan nämä unet pian. En yleensä kirjaa uniani vaikka jokaisen vakavasti otettavan unitutkijan tulisikin tehdä niin.

      Taisin juuri viime torkuillani nähdä tällaista unta. Se voi tietysti johtua, että saman uniklusterin aikana olen nukahtamisten ja heräämisten välillä nähnyt toisiaan muistuttavia unia. Nopeita heräämisiä ja nukahtamisia ei ihminen muista kovinkaan helposti, joten helposti tulee tunne, että näitä unia on nähty kautta aikojen. Tosiasiassa ne kaikki on saatettu nähdä samana yönä tai jopa saman unen aikana.

      Tiedän kyllä tapauksia, joissa yksilö todistettavasti vuodesta toiseen näkee ajoittain samaa unta ja kertoo niistä muille näkemisen jälkeen. En epäile henkilön tai henkilöiden luotettavuutta tässä asiassa.

      Oli miten oli, en kykene muistamaan yhtäkään unta, jonka olisin varmuudella nähnyt useammin kuin kerran. En kuitenkaan kirjaa uniani, joten saatan vain olla huono muistinen tai unet katoavat jonnekin torjunnan ja unohduksen tuolle puolen.

    • Edelliseen liittyen näen kovin usein unia tukehtumisesta.

      Terveisiä kaikille tulkitsijoille.

      • Tulkintaa

        Hei, terveiset takaisin.

        Yksi yleinen tulkinta sille, että uneksuu "tukehtumisesta" on se, että unennäkijä kokee tukahtuvansa valvemaailmassa esiintyvässä tilanteessa tai ihmissuhteessa eli hän tuntee että ei voi hengittää vapaasti, ei saa tarpeeksi ilmaa "tilaa"hengittää.
        Jokin siis verottaa välillä hänen jaksamistaan uuvuksiin saakka. Henki ei kulje= syvä uupumus.

        Jokin saattaa myös välillä rajoittaa kohtuuttomasti hänen vapauttaan toteuttaa itseään siinä määrin kuin hän toivoisi tai mihin olisi potentiaalia eli hän "tukehtuu" kun resurssit jäävät käyttämättä.

        Tällaista unta saattaa esiintyä useimmin esimerkiksi henkilöllä joka tunnollisesti huolehtii jonkun lähimmäisensä hyvinvoinnista silkkaa hyväsydämisyyttään ja oman jaksamisensa kustannuksella eli vaikka hän kokee sen välillä hyvin uuvuttavana niin toimii silti niin koska tuntee sisimmässään että se on moraalisesti oikein ja välinpitämättömyys toista kohtaan eli toisen tarpeiden ja tarvitsevuuden sivuuttaminen olisi hänen (unennäkijän) luonteensa vastaista.


    • kummajuttutämä

      Minä näen ajoittain unta naisista ja seksistä. Johtuukohan? siitä, että joskus niistä molemmista tuntuu olevan puute.

      • Näkeväthän ihmiset unia kaikenlaisista mörökölleistä ja pakenemistilanteista ja vaikka siitäkin, että hampaat murenevat suuhun. Ei tämä silti tarkoita sitä, että noista asioista olisi jotenkin puutetta. Lähdetäänpä liikkeelle siitä, että niistä naisista ja seksistä nyt nähdään unta joka tapauksessa - oli niistä puutetta tai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      132
      1503
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1162
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1150
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      76
      1022
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      187
      839
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      789
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      742
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      77
      714
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      70
      657
    10. Palstalaisten

      Paino. Paljonko siis painat?
      Sinkut
      86
      626
    Aihe