Mistä ero johtuu. VW vs toyota

ostintojon

Tojo näyttää korjaavan vian kuin vian takaisinkutsulla asiallisesti mutta VW kiertelee asiakasvalituksen jo piirimyymälässä.
Onko johto koulutettu yrityksessä täysin eritavoin vai mitä tämä on?

38

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NatienPerintöMerkki

      Helppo vastaus. Ylin johto kriminaaleja. Pahempia kuin Italian mafian osaksi hallinnoima Fiat. Täysin moraliton ja ylimielinen konserni. Lienee oppinsa hakenut natsi perinnöstä. Japskit sitä vastoin häpeäisisivät silmät päästään tuomoisesta maksavien asiakkaiden huijaamisesta. Siellä ainakin yritetään tehdä kunnollista tuotetta ja hyvin onkin siinä onnistuneet. Toyota maailman johtava ja myydyin merkki. Vie autojen kehitystä aivan uudelle tasolle ja siinä onnistunut, vetyauto, ja hybridit esim.

      • NipponinDensotPalaa

        Olet siis unohtanut kun jokunen aika sitten Mr. Toyoda itku silmässä tuli julkisuuteen valittelemaan kuinka Toyota on päästänyt laatunsa todella kurjalle tasolle suurien säästöjen toimesta.


    • rölli_siitäSeJohtuu

      Toyotalla korjataan paljon viranomaisten pakottamana, VW:llä ei ole niin vakavia ongelmia ja ne mitä löytyy korjataan kaikessa hiljaisuudessa kun eteen tulee.

    • Valistunut

      Sitähän minäkin, Toyotaa korjataan mukisematta kaikessa hiljaisuudessa. Aivan kuten olen arvannutkin. Vai olisiko kysymyksessä niin sanottu valistunut arvaus.

      • SalainentietoVW

        Eikös VW ole se huoltojen yhteydessä vikojen salakorjaaja.
        Tais Ketonenkin aikanaan ristiä arveluttavaksi toiminnaksi kun asiakas ei tiedä mitä autolle tehdään.


    • HölmöäVaihtaaToimivaPeli

      Ne on just nämä terot jotka arvostavat sitä että pääsee ramppaamaan huollossa vähänväliä. Itse olen ajanut reilut 20 volkkarilla just sen takia ettei tarvitsisi tehdä muuta kuin ajaa ja käydä pajalla mahdollisimman harvoin. Noita tojoja joutuu käyttämään jo pelkästään normaalihuolloissa tuplasti VW:tä enemmän, vaikka kaikki toimisi hyvinkin. Ja siihen "normaalit" takaisinkutsut päälle. Ei hyvää päivää, mulla on muutakin tekemistä kuin juoksuttaa autoa jatkuvasti pajalla.
      Volkkarilla pääsee sen 30.000km ilman varikkopysähdyksiä. Mun yli 20v volkkariuraan mahtuu yksi ylimääräinen pajallakäynti. Käytin auton ilmaisessa TSI tarkastuksessa ja siihen vaihdettiin ilmaiseksi koko jakopää. Kaksi päivää siihen meni, mutta sijaisauto annettiin siksi aikaa.
      VW on toiminut moitteettomasti koko tämän ajan ja ajossa autot ovat olleet aina aikansa terävintä kärkeä. Olisi suuri taka-askel vaihtaa merkkiä johonkin tojotaan.Miksi helvetissä vaihtaisin kun VW on miljoonissa testeissä todettu aina paremmaksi autoksi ajaa ja kun vuodesta toiseen volkkarilla mennään tankkaa-ja-aja periaatteella? Sanokaas terot yksi oikea syy vaihtaa kun takana on tällainen henkilökohtainen vikahistoria VW:n tuotteilla? Ja iso osa siitä näillä parjatuilla TSI/DSG-autoilla.

      • Milhindor

        Aja kuule aivan millä lystäät. Mitä se meille kuuluu?

        Jotenkin kyllä koomistelta kuulostaa lukea vuodatusta VW:n ylivoimaisesta laadusta, kun koko jakopää on pitkin vittuja suunniteltu ja mennyt kokonaisuudessaan vaihtoon. Itse en tulkitse karkeita suunnitteluvirheitä merkiksi laadusta. Kiva jos sinä tulkitset.


      • HölmöäVaihtaaToimivaPeli
        Milhindor kirjoitti:

        Aja kuule aivan millä lystäät. Mitä se meille kuuluu?

        Jotenkin kyllä koomistelta kuulostaa lukea vuodatusta VW:n ylivoimaisesta laadusta, kun koko jakopää on pitkin vittuja suunniteltu ja mennyt kokonaisuudessaan vaihtoon. Itse en tulkitse karkeita suunnitteluvirheitä merkiksi laadusta. Kiva jos sinä tulkitset.

        Tässä ketjussa puhuttiin siitä miten VW vs tojo hoitaa hommansa silloin kun jokin menee vituiksi. Esim turvatyynyt tai aukijuuttuva kaasu.
        TSI toimii moitteetta seitsemän vuotta ja siihen vaihdettiin sen jälkeen uusi jakopää tehtaan piikkiin koska ketju on venynyt. On vaikea nähdä miten tojo tekisi noiden omien mokiensa paikkaamisen jotenkin paremmin. Ero on toki siinä että VW tekee asian omaan tahtiinsa omasta aloitteestaan ja tojo pakon edessä viranomaisten vaatimuksesta ja Trafin valvonnan alla. Omistajan kannalta asiassa ei ole isoa eroa.

        Kyllä se vaan näin on että Toyota lyhyellä huoltovälillään ja takaisinkutsuineen on paljon vaivalloisempi omistajalleen kuin VW. Mutta toisaalta nämä ajankäyttöongelmat koskevat työikäisiä. Eläkkeellä on ylimääräistä aikaa ja luottomyyjän pullakahvit maistuu joten eihän tuo kaikille ole ongelma.


      • salaiset.viat

        Volkkarilla saattaa päästää jopa 30 tuhatta kilometriä jos varovasti ajelee eikä jätä sitä kinneriä vaihteen varaan ylämäkeen. Silloin saattaa käydä niin että se suunnittelun kukkanen pettää ja löysä ketju hyppää ja käynnistettäessä tulee vielä enemmän sekundaa. Koko kone saattaa silloin mennä vaihtoon. Toivottavasti maailman lyhyimmästä takuuajasta on silloin vielä jotain jäljellä. Volkkaria pitää aina käyttää merkkihuollossa että salaiset korjaukset tulisi tehtyä.


      • Milhindor
        HölmöäVaihtaaToimivaPeli kirjoitti:

        Tässä ketjussa puhuttiin siitä miten VW vs tojo hoitaa hommansa silloin kun jokin menee vituiksi. Esim turvatyynyt tai aukijuuttuva kaasu.
        TSI toimii moitteetta seitsemän vuotta ja siihen vaihdettiin sen jälkeen uusi jakopää tehtaan piikkiin koska ketju on venynyt. On vaikea nähdä miten tojo tekisi noiden omien mokiensa paikkaamisen jotenkin paremmin. Ero on toki siinä että VW tekee asian omaan tahtiinsa omasta aloitteestaan ja tojo pakon edessä viranomaisten vaatimuksesta ja Trafin valvonnan alla. Omistajan kannalta asiassa ei ole isoa eroa.

        Kyllä se vaan näin on että Toyota lyhyellä huoltovälillään ja takaisinkutsuineen on paljon vaivalloisempi omistajalleen kuin VW. Mutta toisaalta nämä ajankäyttöongelmat koskevat työikäisiä. Eläkkeellä on ylimääräistä aikaa ja luottomyyjän pullakahvit maistuu joten eihän tuo kaikille ole ongelma.

        "Tässä ketjussa puhuttiin siitä miten VW vs tojo hoitaa hommansa silloin kun jokin menee vituiksi. "

        Niin puhuttiin, mutta sinä käänsit keskustelun VW:n ylivertaiseen laatuun. Tuosta mainitsemastasi asiasta ei liene epäilystä, kumpi hoitaa homman paremmin. Toinen valmistaja vähättelee vikoja, systemaattisesti kusettaa asiakkaitaan ja pyrkii maksattamaan tunarointinsa asiakkaillaan. Toinen kutsuu autot vähäisimmästäkin vikaepäilystä ilmaiseksi korjattavaksi/tarkistettavaksi.

        "TSI toimii moitteetta seitsemän vuotta ja siihen vaihdettiin sen jälkeen uusi jakopää tehtaan piikkiin koska ketju on venynyt."

        TSI:n jakopää on karkea suunnitteluvirhe. Homma yritettiin ratkaista usealla päivityksellä, mutta koskaan ei toimivaa ketjukonetta saatu markkinoille. Lopulta palattiin hihnaan. Tämä kertoo osaamisen puutteesta. Ei hehkuttamastasi laadusta.

        Toyotan takaisinkutsuissa on ollut kyse enemmän ja vähemmän vahingoista, kuten nyt tässä sähköikkunahärdellissäkin. Ei systemaattisesta tunaroinnista suunnittelupuolella tai tietoisesta kusettamisesta kuten VW:llä. Minä näen siinä merkittävän eron.


      • Sinun_20_vuoden

        Volkkariura on todellisuudessa alle vuoden ura Helkama Raisun sarvissa, mikäli se ei ole ollut rikki. Kaikki muu on skitsofreenikon kuvittelua. Olet täällä paljastunut vasta murrosikäiseksi räkiäiseksi jolla autokortti on vasta kaukaisissa unelmissa. Olet nolannut itsesi pahemman kerran ketju toisensa jälkeen mutta toivoton selitys palstalla vaan jatkuu päivästä toiseen ja aamusta iltaan. Sinulla on ainakin yksi lajitoveri paikkakunnat palstalla ja olet varmasti nähnyt vapaamuurareita solvaavan skitsofreenikon oksennuksia. Te molemmat olette todellisessa vaarassa juttujenne takia. Tämä vaan vinkkinä jatkoa ajatellen.


    • rehellinen15

      Kiertely johtuu ihan täysin johdon asenteesta ja löyhästä moraalista. Tosiasioita ei haluta eikä uskalleta tunnustaa. Toisin on Toyotalla joka pelaa rehellistä peliä.

      • Toyota_Corolla

        Toyotan on helppo pelata rehellistä peliä, koska niissä ei ole mitään vikoja. Jenkit yrittää keksiä kaikkea mistä saisi mustattua Toyotan mainetta. Niitä vikoja ei vain ole löytynyt vaikka kuinka etsitty. Ne epäilytkin on poikkeuksetta osoittautuneet vääriksi. Jenkkilässä yritetään saada niitä omia paskoja romuja väkisin kaupaksi keinoja kaihtamatta.


      • skodaVWeitoimi

        Vai voittojen maksimoiminen tietylle ryhmälle?


    • toyo-ja-volkkari

      Ihmettelen kyllä miksi iltapäivälehdet suomessa on vetäneet lööppeihin tämän Toyon vanhan ikkunannostimen vian juuri nyt? Kun Trafin Takaisinkutsukampanjat-web-sivujen mukaan se on kuitenkin jo peräti kolme vuotta vanha juttu: "Kuljettajan ovessa sijaitseva ikkunannostimen pääkatkaisin. Kampanjan aloitus pvm:26.11.12"?
      Täälläkin kirjoitteleva Tero-törö hyökkää jonkun auto-mallin maineen kimppuun kuin Putinin maineen-palautus-hakkerit? Ei ymmärräärä...
      Jos ei sitten volkkarin myyntiväellä suomessa ole nimenomaan tarkoitus mustamaalata kilpailevien automerkkien mainetta?

      Muussa tapauksessa yksityisautoilijoiden luulisi olevan kiinnostunut hyökkäämään auton valmistajien ja myyjien suuntaan että _kaikki_ autot saataisiin paremmiksi ja turvallisiksi. Valmistajasta tai mallista riippumatta.
      Ja ettei yksityis-autonomistajat joutuisi maksamaan minkään auton valmistajan rikastumista turhilla maksuilla.

      Autojen myyjien (mallista riippumatta) mainehan on ollut huono niin kauan kuin minä muistan. Ja omien kokemusten mukaan ei ihan aiheetta.
      Siihen toi volkkarin Tero-törön käytös sopii kyllä kuin hanska käteen. Mutta onko nää volkkari-intoilijat jotain Putin-nuoriso-kommareita? :D

      Tottahan Tero-törö osittain tottakin kirjoittelee, minäkin olen ajellut sekä volkkarilla että Tojolla joten tiedän ettei ne ole täydellisiä kummatkaan. Japseille sanotaan olevan tosiaan häpeä tehdä - tai ainakin jäädä kiinni sekundan tekemisestä. Eivät ne ole silti saaneet esim. Toyotaa kestämään juurikaan paremmin kuin muutkaan. Esim. Tero-törön mainitsema ruostuminen on ollut selkeä valittu linja.
      Volkkarin väki sensijaan ei tosiaan herkästi korjaile autojaan takuuseen ja varsinkin suomeen niiden takaisinkutsu-kampanjatkin tulee jenkkilän kautta. Ja vasta kun jenkki-oikeuslaitos uhkaa isoilla korvauksilla ja lehdistö revittelee kunnon lööpeillä, jolloin tieto valuu lopulta eurooppaankin. Vaikka jenkkien oikeuslaitos on idioottien väsäämä niin tässä se tekee palveluksen myös härmäläiselle toyo- tai volkkarikuskille.

    • Juttuhan on niin että, Toyota reilusti myöntää, jos on ollut ongelmia, ja ne hoidetaan pois, VW taas kieltää, peittelee, vähättelee, valehtelee, ja vielä pyrkii maksattamaan asiakkaalla korjaukset, ellei asiakas isoon ääneen pidä puoliaan.

      • StoppiPaskanlevitykselle

        Taas tuli muunneltua totuutta eli Suomeksi valhetta.
        Toyota sinnitteli neljä vuotta valehdellen ettei se tiennyt ongelmista juuttuvan kaasun kanssa. Lopulta sopi maksavansa yli miljardin korvaukset vastineeksi siitä että Toyotaa ei haasteta salaamisesta oikeuteen.

        Jokainen TSI-omistaja voi käydä VW:n huollon nettisivuilla varaamassa itselleen ajan ilmaiseen tarkastukseen, ei tarvitse vängätä mitään. Täppä ruutuun ja Enter riittää. Ennen tarkastusta katsotaan auton huoltohistoria ja VW maksaa jakopään vaihdon jos vaihtoon on tarvetta. Huoltoja ei ole tarvinnut tehdä VW:n huolloissa ja 10% ylitykset kilometreissä ja ajassa sallitaan.
        Soittakaa VW:lle kysykää sieltä jos haluatte tarkastaa kumpi meistä puhuu totta. Minä tiedän tämän asian omasta kokemuksesta satavarmasti.
        Nämä paskanpuhujat voisivat lopettaa kampanjansa pikkuhiljaa. Teitä on korjattu jo riittävän monta kertaa.


      • usapelastiVW

        Eipä ole ääni piirimyymälässä vaikuttanut eikä kuluttajavirastossa.


      • Toyota_Corolla
        StoppiPaskanlevitykselle kirjoitti:

        Taas tuli muunneltua totuutta eli Suomeksi valhetta.
        Toyota sinnitteli neljä vuotta valehdellen ettei se tiennyt ongelmista juuttuvan kaasun kanssa. Lopulta sopi maksavansa yli miljardin korvaukset vastineeksi siitä että Toyotaa ei haasteta salaamisesta oikeuteen.

        Jokainen TSI-omistaja voi käydä VW:n huollon nettisivuilla varaamassa itselleen ajan ilmaiseen tarkastukseen, ei tarvitse vängätä mitään. Täppä ruutuun ja Enter riittää. Ennen tarkastusta katsotaan auton huoltohistoria ja VW maksaa jakopään vaihdon jos vaihtoon on tarvetta. Huoltoja ei ole tarvinnut tehdä VW:n huolloissa ja 10% ylitykset kilometreissä ja ajassa sallitaan.
        Soittakaa VW:lle kysykää sieltä jos haluatte tarkastaa kumpi meistä puhuu totta. Minä tiedän tämän asian omasta kokemuksesta satavarmasti.
        Nämä paskanpuhujat voisivat lopettaa kampanjansa pikkuhiljaa. Teitä on korjattu jo riittävän monta kertaa.

        Tuossa juuttuva kaasupoljin jutussa ei autossa ollut varsinaista vikaa. Tämän juuttumisen aiheutti kumimaton meneminen polkimien väliin. Kyseinen matto ei ollut Toyotan alkuperäinen vaan tarvikematto. Tätä mattoa myi jotkut Toyota liikkeet siksi siitä nousi suuri jupakka. Vika ei siis ollut Toyotan vaan tarvike valmistajan.

        Volkkarin viat ovat olleet suunnittelun mokia. Viimeinen oikein tarkoituksella suunniteltu kusetus, josta kärähtivät.


      • ole_höpöttämättä
        Toyota_Corolla kirjoitti:

        Tuossa juuttuva kaasupoljin jutussa ei autossa ollut varsinaista vikaa. Tämän juuttumisen aiheutti kumimaton meneminen polkimien väliin. Kyseinen matto ei ollut Toyotan alkuperäinen vaan tarvikematto. Tätä mattoa myi jotkut Toyota liikkeet siksi siitä nousi suuri jupakka. Vika ei siis ollut Toyotan vaan tarvike valmistajan.

        Volkkarin viat ovat olleet suunnittelun mokia. Viimeinen oikein tarkoituksella suunniteltu kusetus, josta kärähtivät.

        Kyllä niissä oli muutakin vikaa kuin irtomatot. Suurin syy onnettomuuksiin oli polkimen mitoituksen lattian suhteen (polkimen pää menee liian lähelle lattiaa pohjaan painettuna) lisksi alkeellisessa moottorinohjauksessa, josta puuttui pätkä ohjelmakoodia joka stumppaa tehot jos jarrupolkimeen edes kosketaan. Tämä brake override-turvatoiminto on ollut vakiona eurooppalaisissa autoissa jo viime vuosituhannelta lähtien. USA:ssa liikenneturvallisuusviranomaiset määräsivät lisäämään ominaisuuden kaikkiin uusiin Toyotiin karkuteille kirmanneiden autojen aiheuttamien kuolemantapausten jälkeen. Tähänkin tarvittiin uhkaus laittaa kaikki Toyotat myyntikieltoon ellei korjausta tule.
        Suomalaiset terot eivät tietenkään usko faktoja, koska ovat kykynemättömiä tarkistamaan tietojen todenperäisyyttä kielitaidottomuutensa takia.


    • TosiaanStoppi

      Kun kirjoittaa täyttä paskaa yhtä vakaasti kuin yllä nimimerkki StoppiPaskanlevitykselle, niin ehkä yksi sadastatuhannesta saattaa jopa uskoakin tuollista VW-konsernin asiamiestä.

      • osssss

        Asialinja


      • StoppiPaskanlevitykselle

        Sä voit helposti tarkastaa mikä on totuus yksinkertaisesti soittamalla VW:n huoltoon tai jos olet vanhan TSI:n omistaja niin varaamalla ajan netissä. Ei tämä ole uskon asia.
        Miten sinä perustelet väitteesi että minun juttuni ovat paskapuhetta?


      • Paskanlevitystä

        Tästä VW:n goodwill-kampanjasta on kirjoiteltu jo vuosia sitten hesarissakin:
        "Vian syynä on ketjujen valmistuksessa tapahtunut virhe. Vian ilmetessä auton kojelaudassa oleva moottorin vikavalo syttyy. Ketjun venyminen saattaa myös paljastua moottorin sivuääninä ja käyntihäiriöinä.

        Aluksi Volkswagen noudatti korjauksissa normaalia takuukäytäntöä eli takuunajan jälkeen auton omistaja joutui maksamaan korjauksen.

        Tapausten lisäännyttyä maahantuoja on sopinut valmistajan kanssa laajemmasta korvauskäytännöstä. Volkswagen maksa korjauksen joko kokonaan tai

        osittain. Mahdollinen asiakkaan osuus korjauskustannuksista riippuu auton käyttöiästä ja kilometrimäärästä. Volkswagen myös edellyttää, että auto on huollettu valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti."

        Kyllä tämä ketju-probleemi on ollut VW:llä hoidossa jo ajat sitten. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. En tiedä miksi jotkut jauhavat jotain ikivanhaa ja ajat sitten fixattua probleemaa. Omistaja joutuu ongelmiin vain jos on hölmöyttään jättänyt huollot tekemättä. Ja merkkihuollosa ei tarvitse käyttää, muutkin huoltoliikkeet kelpaavat hyvin.

        http://www.hs.fi/autot/a1371452318462


      • vagareenakertoo
        StoppiPaskanlevitykselle kirjoitti:

        Sä voit helposti tarkastaa mikä on totuus yksinkertaisesti soittamalla VW:n huoltoon tai jos olet vanhan TSI:n omistaja niin varaamalla ajan netissä. Ei tämä ole uskon asia.
        Miten sinä perustelet väitteesi että minun juttuni ovat paskapuhetta?

        Eikös asiakas joudu maksamaan käytännössä TSI remontin liki kokonaan vai mistäö netissä kuohutaan?


      • VW_maksaa
        vagareenakertoo kirjoitti:

        Eikös asiakas joudu maksamaan käytännössä TSI remontin liki kokonaan vai mistäö netissä kuohutaan?

        Jos oikeasti lukee VAGareenaa niin siellä kerrotaan että VW maksaa jakopäämn vaihdon kokonaan. En ymmärrä miksi joku haluaa väittää päinvastaista jatkuvasti yhä uudelleen. Mikä on homman juju?


    • Havainnot

      Siis kun korjaisivatkin. Siis hommahan toimii Toyotalla tasan siihen pisteeseen, että luvataan aloittaa korjauskampanja. Se asia julkistetaan varmuudella kaikissa mahdollisissa lehdissä. Mutta sitten kun pitäisi alkaa oikeasti korjaamaan, niin aletaankin aikailla ja odotellaan ihan rauhassa että vuodet vierii. Tällä tavalla kuluttajalle tulee kuva, että jotain ihan oikeasti muka tehdään. Käytännössä ei kuitenkaan tehdä yhtään mitään.

      Korjauksen lupaaminen on mediatemppu.

      Volkswagenin puolella taas tämän "päästö" jupakan kohdalla on havaittavissa, että siellä ihan oikeasti tehdään asialle jotain, ja jokainen auto aiotaan korjata tarkassa aikataulussa, että tuo ongelma saadaan mahdollisimman nopeasti pois pilaamasta merkin mainetta yhtään enempää. Tuosta huijauskoodista vastanneet insinöörit ovat saaneet kenkää jo monta viikkoa sitten. En tiedä mahtaako toyotalla olla yhtä julma kulttuuri? Ei ole ainakaan näitten isompien miljoonia autoja koskevien takaisinkutsujen kohdalla koskaan mainittu, että asian parantamiseksi on tehty ihan jotain konkreettista. Siellä ne samat kaverit jatkaa virheiden tekemistä vuodesta toiseen.

      • voi.mikä.juntti

        Sinun mielestäsi huijaaminen on rinnastettavissa tuotantovirheeseen? Huijaaminen on petos. Tuotantovirhe ei ole sitä.


      • Jos_Toyota_olisi

        kärähtänyt yhtä surkeasti housut kintuissa kuin Vw niin siellä olisi tehty itsemurhia perinteiseen malliin. Pelkkä potkujen saaminen töistä johtaa kasvojen menetykseen ja sitä kautta elämältä putoaa pohja pois. Turha kuvitella ettei Vw:n johdossa tiedetty huijauksesta ja siksihän Winterkorn älysi tai pakotettiin eroamaan pääjohtajan paikalta. Konsernin imagotappio on käsittämättömän suuri eikä rahalla edes korjattavissa. Vain nöyryys ja tuotteiden huippulaatu parantavat aikojen, ehkä seuraavien 20 vuoden aikana konsernin julkisuuskuvaa edes kohtuullisesti.


    • MopoautollakinOhi

      Jokunen kilsa ajettu uusinta uutta, mutta kun vikoja on enemmän kuin kehtaa sanoa. Sähkövikoja, omituisia kolinoita ym. ja lähes 30 tonnii tuosta. Takuuhuollossakin kyseenalaistivat kuuluuko se ja se enää vai maksatetaanko asiakkaalla. Tällaista vw.llä. Ei kuulunut asiakkaalle. Laiska kun mikä ja ei muita kun kuski ajossa. Taitaa vw.n hepat olla poneja:)Toyotalla hommat hoituu ja valmistaja seisoo tuotteensa takana.

      • EiHjuva

        Itse ostin Toyotaliikkeen mukaan ehjän ja hyvin huolletun käytetyn Avensiksen. Käytännössä se oli oikeastaan enemmänkin pommi. Ovien ulkopuoliset listat piti vaihtaa, koska niitten alle oli tullut jotenkin ruostetta ja listat eivät yllättäen kestäneet kiinni ruosteessa. Toinen vika oli kolina takaa kuukausi myöhemmin. Syyksi paljastui isompi vika oikeanpuoleisen takarenkaan ripustuksessa. En alkanut sitä korjauttamaan, vaan dumppasin auton viallisena jobbarille.
        Tämän jälkeen ostin erään saksalaisen auton, ja sillä tässä ollaan nyt ajeltu jo 35 tkm, pari kertaa olen teettänyt vuosihuollon ja siinäpä ne "korjaukset". Eli en nyt oikeastaan voi suositella Toyotaa. Onhan se tietysti halpa, jos se on tärkeä kriteeri autoa ostaessa. Minulle se oli kuitenkin kallein auto minkä olen ostanut, ei ostohinnaltaan, vaan siksi että hävisin 3000€ kun vaihdoin ehjään ja toimivaan pikkaisen nopeammin kuin alunperin oli tarkoitus.


      • kaikkipaljastuuVW

        Eräs saksalainen auto?


    • sumutusta_vaan

      Vastaus on jo ensimmäisellä rivillä: tojo näyttää korjaavan vian.

      Montako takaisinkutsua tojo on saattanut päätökseen?

      • Konserni.huijaa

        Ole huoleti,kyllä ne tulee ennen päätökseen kuin VW lakkaa kusettamasta!


      • kaikenlaistaluulijaa

        Mitä merkitystä takaisinkutsujen loppuunsaattamisella ?

        Useimmiten ei kerrassaan mitään !
        Trafikin on todennut, että toiset merkit tekevät herkemmin takaisinkutsuja kuin toiset. Takaisinkutsu=korjauskutsu niille, joita asia kiinnostaa.

        Ei Trafi takaisinkutsuja määrää kuin poikkeustapauksissa, VW-keisistä ehkä tulee sellainen.


      • AutoPelle

        Takaisinkutsu päättyy kun kaikki asiakkaat ovat autons pajalla käyttäneet. Onko se Toyota yhtiön vika jos asiakas ei kehoituksista huolimatta käytä autoaan ilmaisessa korjauksessa?

        Jos tämä on tyhtiön vika niin miten se on yhtiön vika?


      • huijaten.ja.koijaten
        AutoPelle kirjoitti:

        Takaisinkutsu päättyy kun kaikki asiakkaat ovat autons pajalla käyttäneet. Onko se Toyota yhtiön vika jos asiakas ei kehoituksista huolimatta käytä autoaan ilmaisessa korjauksessa?

        Jos tämä on tyhtiön vika niin miten se on yhtiön vika?

        Toyotasta ei ole tullut poliisia mutta volkkarista on tullut rikollinen.


      • aivanniinkuinsanoit
        huijaten.ja.koijaten kirjoitti:

        Toyotasta ei ole tullut poliisia mutta volkkarista on tullut rikollinen.

        Asioista oikeilla nimillä.
        Nyt leimautuu syyttömät VW autojen omistajat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6660
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4184
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2974
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1960
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1639
    7. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      89
      1479
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1469
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1419
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe