Elikkä meillä on mökkitontti mikä saatu perinnöstä ja se on neljän ihmisen omistuksessa. 2 näistä om ulosotossa velkaa ja yritämme välttää sitä että nää kaks menettäis nämä rahansa sinne. On yks kikka minkä haluisin tietää toimiiko että nää kaks antais sen näitten toisen kahen nimii eli luopuis siitä ja sitten myydään mökkitontti ja ei hävitty ulosotolle mitään eli toimiiko tämä ja onko sallittua? Tiedossa on että jos myy mökin ja nää velkaset yrittää luopua rahoista välttääkseen ulosoton niin siitä tulee linnaa kun verovirasto tai joku ilmottaa että niiden nimissä myyty mökki. Ja missä paikassa voi luovuttaa toisen nimii ja missä on muutenkaa rekisterissä mitä kukaki omistaa? Meillä on vaa perukirja riittääkö kauppojen käyntii? Ostaja jo on ja sovittu että myydää.
tontin myynti velka ja perintötoimisto
6
<50
Vastaukset
- tidints
Up
- joskoaaaaa
En tiedä toimiiko, mutta heräsi kysymys. Eikös nuo kaksi joudu maksamaan lahjaveroa, jos toiset (ulosotossa olevat) lahjoitta osuuden tontistaan? Toki riippuu tontin hinnasta.
Ulosotossa oleva hyötyy ulosotossa kun hänen ulosottovelkansa lyhenee/tulee maksetuksi. Pikkuhiljaa vaan normaalia elämää kohti. Hoitamalla asiat kuntoon niin ei tarvitse koko ikäänsä pelätä velkojia, veroviranomaisia, ulosottajia, palkkatyötä ja perintöjä.
Mitä itse asiaan tulee niin epäilen että ei onnistu kiinteistöstä luopuminen ilman perintää.- Lillilulliu
Yleensä ulosotto tietää tuosta perinnöstä ja näin heidän osuutensa on ns. hukkaamiskiellossa. Yleensä ulosotto lähettää tiedoksiannon asiasta myös muille osakkaille. Joten ette voi mitenkään välttää ulosottoa näiden kahden osalta.
- ensuosittele
Saatte kaikki itsenne ongelmiin, jos etenette suunnitelman mukaan. Hommaa pysähtyy jo siinä, kun maanmittauslaitos tekee lainhuudon uudelle omistajalle. Uusi omistaja ei saa lainhuutoa, kun kaupassa on epäselvyyksiä. Silloin kauppa puretaan.
Jos yritätte sitä keinoa, että 2 perillistä luopuvat perinnöstään teidän hyväksi, joudutte maksamaan lahjaveron heidän osuudestaan. Vouti ei katso tällaista kiertoliikettä hyvällä, jokin keino heillä voi olla puuttua asiaan.
Kepulihommilla on aina huono loppu. Kun tekee asiat oikein, ei tarvitse murehtia mitä mahdollisesti tapahtuu. - mävielä
Selvittäkää onko mahdollista, että 2 velallista luopuisivat perinnöstä? Onko heillä lapsia, jotka tulisivat perintökaaressa heidän sijaansa.
Jos luopuu perinnöstä, ei voi vaikuttaa kenelle perintö tulee sijaan.
Menkää pankin asianajajan luokse selvittämään asia ja edetkää kuten laki sanoo ja käyttäkää hyväksenne mahdolliset lailliset keinot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175006
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182686- 301820
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341775Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301608Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1531187
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81164Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43974