mulla on copqin kone ja on vitu hias välillä koska kova raksuttaa joskus aika vitusti.4500rpm kierrokset niin ei sillä pitkälle pärjää enää.7200rpm on pakollinen melkein,maxtorin 80gb oisi mainio ja ei kalliskaan.onko kellään 4500rpm kovaa koneessa
4500rpm,onko kel
5
391
Vastaukset
muistia liika vähän jos kerran kovo raksuttaa koko ajan.
Itellä käytössä 5400rpm kovot enkä huoli 7200rpm kovoja koska nopiempi = äänekkäämpi ja lämpöä tuottavampi.- aika slow!
siis jos kiintolevy muistia tarkoitat niin on vapaata ihan hyvin.xp pro pitää olla toimiakseen semmonen 1.5gt.silloin jos alemmaksi menee niin ei ole hyvä juttu. mutta ram on 128. ja se on xp just sopiva,siis melko minimi mutta ei mulla siinä ole ogelmaa.kiinto levy nopeus jos on alle 5500rpm niin se on melkosen hias jos asentaa kovalle jonkin yli 50mt kokoisen tiedoston,sen nopeunen kova ei jaksa suorittaa asennuksia nopeasti. siis se 7200rpm on kaikissa koneissa melkein ja se oisi ehoton olla.nin saisi koneeseen virkeyttä ja nopeutta. aisat voi olla aika pienistä seikoista kiinni. prossu on mulla 533mhz ja minimi xp:lle on 200mhz vai oliko se 300mhz.elikkä psessori ja ram ei ole siinä ongelma,mutta ram vaikuttaa koksa jos monta prosessiä käynissä niin hiastuu kun jokin esmim 10mt kokoinen ohjelma on käynnissä niin sen mukaan se taas ram teho alhenee,mulla ei ole kun,messenger,palomuuri ja viruksen torjunta ohjelma jatkuvassa käytössä.muuten melkein on dc ja winamp päällä,melkein koko ajan. mutta se on huono kun ram on 128 niin ei oikein kannata eikä oikein voikkaan pitää prosesseja päällä.mutta eikait sitä turhaa kannatakkaan.256 ram oisi hyvä mutta kyllä sitä 128 pärjää joten kuten.
- Rakentelija.
aika slow! kirjoitti:
siis jos kiintolevy muistia tarkoitat niin on vapaata ihan hyvin.xp pro pitää olla toimiakseen semmonen 1.5gt.silloin jos alemmaksi menee niin ei ole hyvä juttu. mutta ram on 128. ja se on xp just sopiva,siis melko minimi mutta ei mulla siinä ole ogelmaa.kiinto levy nopeus jos on alle 5500rpm niin se on melkosen hias jos asentaa kovalle jonkin yli 50mt kokoisen tiedoston,sen nopeunen kova ei jaksa suorittaa asennuksia nopeasti. siis se 7200rpm on kaikissa koneissa melkein ja se oisi ehoton olla.nin saisi koneeseen virkeyttä ja nopeutta. aisat voi olla aika pienistä seikoista kiinni. prossu on mulla 533mhz ja minimi xp:lle on 200mhz vai oliko se 300mhz.elikkä psessori ja ram ei ole siinä ongelma,mutta ram vaikuttaa koksa jos monta prosessiä käynissä niin hiastuu kun jokin esmim 10mt kokoinen ohjelma on käynnissä niin sen mukaan se taas ram teho alhenee,mulla ei ole kun,messenger,palomuuri ja viruksen torjunta ohjelma jatkuvassa käytössä.muuten melkein on dc ja winamp päällä,melkein koko ajan. mutta se on huono kun ram on 128 niin ei oikein kannata eikä oikein voikkaan pitää prosesseja päällä.mutta eikait sitä turhaa kannatakkaan.256 ram oisi hyvä mutta kyllä sitä 128 pärjää joten kuten.
tarkoitin.
Sen takia konees hidastelee.
Kun RAM muisti loppuu niin käyttis swappaa eli käyttää kiintolevyä muistin jatkeena joka luonnollisesti on huomattavasti hitaampaa kuin ram muisti.
Eikä tuosta 7200rpm kovosta paljon iloa ole jos emolevysi tukee esim. ATA33 kovoa. Toki se toimii mutta nopeus on hitaamman (emolevyn) ehdoilla. Ja jos emo on esim. 5-vuotta vanha niin saatta olla että tunnistaa kovosta vain 32GB.
Jos sulla on emon merkki ja malli tiedossa niin voin katsoa mihin asti kovoja tukee. - aika slow.
Rakentelija. kirjoitti:
tarkoitin.
Sen takia konees hidastelee.
Kun RAM muisti loppuu niin käyttis swappaa eli käyttää kiintolevyä muistin jatkeena joka luonnollisesti on huomattavasti hitaampaa kuin ram muisti.
Eikä tuosta 7200rpm kovosta paljon iloa ole jos emolevysi tukee esim. ATA33 kovoa. Toki se toimii mutta nopeus on hitaamman (emolevyn) ehdoilla. Ja jos emo on esim. 5-vuotta vanha niin saatta olla että tunnistaa kovosta vain 32GB.
Jos sulla on emon merkki ja malli tiedossa niin voin katsoa mihin asti kovoja tukee.ninno oon laittannut tuon asiankin mieleen että ei emo saata mulla tukea kun vaan 40gp,pitäisi emon tunnistaa koska liikkessä sanoivat mutta en ole sitten 100% varma,no 40gb kovan ostaa ja 64mb paikalle 256 kamman ja 64 toinen kampa pois mutta saattaa olla ett'ä halvaksi tulisi ostaa koko uusi keskus yksikkö.niin voi olla
aika slow. kirjoitti:
ninno oon laittannut tuon asiankin mieleen että ei emo saata mulla tukea kun vaan 40gp,pitäisi emon tunnistaa koska liikkessä sanoivat mutta en ole sitten 100% varma,no 40gb kovan ostaa ja 64mb paikalle 256 kamman ja 64 toinen kampa pois mutta saattaa olla ett'ä halvaksi tulisi ostaa koko uusi keskus yksikkö.niin voi olla
Muisti maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519