4500rpm,onko kel

aika slow!!!

mulla on copqin kone ja on vitu hias välillä koska kova raksuttaa joskus aika vitusti.4500rpm kierrokset niin ei sillä pitkälle pärjää enää.7200rpm on pakollinen melkein,maxtorin 80gb oisi mainio ja ei kalliskaan.onko kellään 4500rpm kovaa koneessa

5

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistia liika vähän jos kerran kovo raksuttaa koko ajan.
      Itellä käytössä 5400rpm kovot enkä huoli 7200rpm kovoja koska nopiempi = äänekkäämpi ja lämpöä tuottavampi.

      • aika slow!

        siis jos kiintolevy muistia tarkoitat niin on vapaata ihan hyvin.xp pro pitää olla toimiakseen semmonen 1.5gt.silloin jos alemmaksi menee niin ei ole hyvä juttu. mutta ram on 128. ja se on xp just sopiva,siis melko minimi mutta ei mulla siinä ole ogelmaa.kiinto levy nopeus jos on alle 5500rpm niin se on melkosen hias jos asentaa kovalle jonkin yli 50mt kokoisen tiedoston,sen nopeunen kova ei jaksa suorittaa asennuksia nopeasti. siis se 7200rpm on kaikissa koneissa melkein ja se oisi ehoton olla.nin saisi koneeseen virkeyttä ja nopeutta. aisat voi olla aika pienistä seikoista kiinni. prossu on mulla 533mhz ja minimi xp:lle on 200mhz vai oliko se 300mhz.elikkä psessori ja ram ei ole siinä ongelma,mutta ram vaikuttaa koksa jos monta prosessiä käynissä niin hiastuu kun jokin esmim 10mt kokoinen ohjelma on käynnissä niin sen mukaan se taas ram teho alhenee,mulla ei ole kun,messenger,palomuuri ja viruksen torjunta ohjelma jatkuvassa käytössä.muuten melkein on dc ja winamp päällä,melkein koko ajan. mutta se on huono kun ram on 128 niin ei oikein kannata eikä oikein voikkaan pitää prosesseja päällä.mutta eikait sitä turhaa kannatakkaan.256 ram oisi hyvä mutta kyllä sitä 128 pärjää joten kuten.


      • Rakentelija.
        aika slow! kirjoitti:

        siis jos kiintolevy muistia tarkoitat niin on vapaata ihan hyvin.xp pro pitää olla toimiakseen semmonen 1.5gt.silloin jos alemmaksi menee niin ei ole hyvä juttu. mutta ram on 128. ja se on xp just sopiva,siis melko minimi mutta ei mulla siinä ole ogelmaa.kiinto levy nopeus jos on alle 5500rpm niin se on melkosen hias jos asentaa kovalle jonkin yli 50mt kokoisen tiedoston,sen nopeunen kova ei jaksa suorittaa asennuksia nopeasti. siis se 7200rpm on kaikissa koneissa melkein ja se oisi ehoton olla.nin saisi koneeseen virkeyttä ja nopeutta. aisat voi olla aika pienistä seikoista kiinni. prossu on mulla 533mhz ja minimi xp:lle on 200mhz vai oliko se 300mhz.elikkä psessori ja ram ei ole siinä ongelma,mutta ram vaikuttaa koksa jos monta prosessiä käynissä niin hiastuu kun jokin esmim 10mt kokoinen ohjelma on käynnissä niin sen mukaan se taas ram teho alhenee,mulla ei ole kun,messenger,palomuuri ja viruksen torjunta ohjelma jatkuvassa käytössä.muuten melkein on dc ja winamp päällä,melkein koko ajan. mutta se on huono kun ram on 128 niin ei oikein kannata eikä oikein voikkaan pitää prosesseja päällä.mutta eikait sitä turhaa kannatakkaan.256 ram oisi hyvä mutta kyllä sitä 128 pärjää joten kuten.

        tarkoitin.
        Sen takia konees hidastelee.
        Kun RAM muisti loppuu niin käyttis swappaa eli käyttää kiintolevyä muistin jatkeena joka luonnollisesti on huomattavasti hitaampaa kuin ram muisti.
        Eikä tuosta 7200rpm kovosta paljon iloa ole jos emolevysi tukee esim. ATA33 kovoa. Toki se toimii mutta nopeus on hitaamman (emolevyn) ehdoilla. Ja jos emo on esim. 5-vuotta vanha niin saatta olla että tunnistaa kovosta vain 32GB.

        Jos sulla on emon merkki ja malli tiedossa niin voin katsoa mihin asti kovoja tukee.


      • aika slow.
        Rakentelija. kirjoitti:

        tarkoitin.
        Sen takia konees hidastelee.
        Kun RAM muisti loppuu niin käyttis swappaa eli käyttää kiintolevyä muistin jatkeena joka luonnollisesti on huomattavasti hitaampaa kuin ram muisti.
        Eikä tuosta 7200rpm kovosta paljon iloa ole jos emolevysi tukee esim. ATA33 kovoa. Toki se toimii mutta nopeus on hitaamman (emolevyn) ehdoilla. Ja jos emo on esim. 5-vuotta vanha niin saatta olla että tunnistaa kovosta vain 32GB.

        Jos sulla on emon merkki ja malli tiedossa niin voin katsoa mihin asti kovoja tukee.

        ninno oon laittannut tuon asiankin mieleen että ei emo saata mulla tukea kun vaan 40gp,pitäisi emon tunnistaa koska liikkessä sanoivat mutta en ole sitten 100% varma,no 40gb kovan ostaa ja 64mb paikalle 256 kamman ja 64 toinen kampa pois mutta saattaa olla ett'ä halvaksi tulisi ostaa koko uusi keskus yksikkö.niin voi olla


      •     
        aika slow. kirjoitti:

        ninno oon laittannut tuon asiankin mieleen että ei emo saata mulla tukea kun vaan 40gp,pitäisi emon tunnistaa koska liikkessä sanoivat mutta en ole sitten 100% varma,no 40gb kovan ostaa ja 64mb paikalle 256 kamman ja 64 toinen kampa pois mutta saattaa olla ett'ä halvaksi tulisi ostaa koko uusi keskus yksikkö.niin voi olla

        Muisti maksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe