Mikäli on tähän uuteen tutkimukseen uskomista.
Ja miksipä ei olisi?
Kohta tulevat uudet säännöt voimaan:
-Alle 18 vuotiaalle ei myydä makkaraa
-Alaikäiseltä näyttävän makkaranostajan on todistettava henkilöllisyytensä
-Makkarat katoavat kauppojen hyllyiltä ja kassalla on ilmoitettava salainen koodi, joka perustuu eri makkaramerkkeihin
-Markettien ja huoltoasemien pihalle pystytetään erilliset lasiseinäiset kopit, joissa saa syödä makkaraa
-Grillikioskilla asioiva nuori henkilö ei saa ostaa nakkeja ilman kuvallista henkilöllisyystodistusta: KELA-kortti ei kelpaa!
-Poliisi takavarikoi kaikki alaikäisiltä löydetyt nakkipaketit ja nakit silputaan lähimpään viemäriaukkoon
-Ravintoloissa, kahviloissa ja muissa yleisissä tiloissa on makkaran syönti ehdottomasti kielletty
-Suomen Tulli läpivalaisee kaikki Suomeen tulevat ajoneuvot ja takavarikoi löydetyt makkaratuotteet
-Netin kautta tilatut nakit joutuvat erityistarkkailuun
Onneksi tilanteeseen saadaan pieni helpotus:
Turun Yliopistossa on kehitetty uudenaikainen sähkönakki!
Se on halpa ja kestävä, sillä pakkauksen mukana on kätevä nakkilaturi, joten yksi nakki riittää moneksi viikoksi ja nakki latautuu alle 4 tunnissa.
Nakkipaketteihin tulee näkyvät varoitustekstit:
"Nakinsyönti voi tuhota terveytesi!"
"Nielussa esiintyvä nakkiahtauma on vaarallinen tauti"
"Nakki tappaa hitaasti"
Lisäksi pakkaukseen on painettu värikuvia pinttyneen makkaransyöjän nakkimehujen syövyttämästä suolistosta.
Niin, että:
Miksi et vähentäisi makkaran syöntiä?
Tai lopettaisi sitä kokonaan?
Ota avuksesi uusi "Naccitel" ja vieroitusoireet katoavat jo muutamassa päivässä!
Makkara yhtä vaarallista kuin tupakka!
33
253
Vastaukset
- Kaikessa-on-siirappeja
Kaikkiin valmisruokiin ujutetaan halpoja siirappeja myynnin edistämiseksi.
Kannattaa varoa. - roskaa.kaikki.tyynni
Voi kuule, ei kaikki ole niin yksinkertaista. Lapsilleen tai lapsenlapsilleen pullaa, makaroonilaatikkoa tai perinteistä valkoista riisipuuroa syöttävät kehuvat ylpeinä, etteivät tarjoa hampurilaisia tai pitsaa lapsille. No ovatko ne yhtään sen parempaa ravintoa kuin hampparit tai pitsa? No eivät tietenkään. Ei kaikki, mitä ennen vanhaan syötiin ole terveellistä. Osa taas on. Ravitsemus on hyvin pitkälle logiikka- ja tietolaji, jota ilmeisesti varsin harva ymmärtää.
- Pilipalitukimus
Pilipalitutkimuksia tehty veronkorotuksen varjolla. Kohta oon polttanu tupakkaa liki 60v ja makkaraa syöny lähes joka päivä leivän päällä ja rillannukki vielä paljo enkä ole sairastanu ikänä muuta kun joskus harvoin lenssua. Kyllä ne on keenit kun ratkasee pitkään elämisen, vaari poltti piippua vielä 90vuotiaana ja ois eläny vielä pitkään mutta kuoli tapaturmasesti.
- Elämä.se.vie
Minunkin vanhempani ottivat ja kuolivat, luultavasti siksi etteivät syöneet makkaraa tai polttaneet tupakkaa. Sellainenkin elämä on ihmeen tappavaa.
- Ravinto-onrakennusaine
Onko otsikon tieto jollekulle uusia asia? Makkaraa syödään hirrrveästi sen helppouden takia ja siinä samalla sitten syödään pelkkää rasvaa (vieläpä niitä kovia haitallisia) ja valkoista vehnäjauhoa.
Ts. koko tuote ei ole ravintoaineen ravintoainetta ikinä nähnytkään. Eli vatsa täyttyy mutta elimistö ei saa tarvitsemiaan ravinteita ja siinä on monen taudin ja sairauden perussyy ja lähtökohta.- TERVEYS-ja-aitous
Niitä halpoja siirappejakin ujutetaan mukaan prosessoituihin ruokiin.
Tyhmät vielä ottaa ja ostaa!
.
Ostaisin Atrian Rosollia heti, jos lakkaisivat sen pilaamisen
halvalla sokerilla.
Samon on laita Saarioisten Rosollin.
Ympäri vuoden toivoisin niitä olevan tarjolla s o k e r i t t o m i n a!
Ostaisin jatkuvati.
.
Viimeisen makkaranpalasen ostin joskus 1970-luvulla.
En silloinkaan kuin ehkä kerran, nakkeja.
- MYRKKYÄ
Rasvaa ihminen tarvitsee välttämättä, mutta valkoista sokeria ei tarvitse.
Hajutonta, valkoista. tappavaa = sokeri. - miktotuus
aamulla tv:ssä kerto patologi, et tän maan asukkaat ei tarvii rasvaa paljoa...
- Kevyemmin
Niimpä en osta enää metvurstia jossa rasvaa paljon. Siirryn keittokinkkuun, kalkkuleikkeeseen.
Kotivaran siluetti rasvaa 2,7 rosenttia ehoton suosikki. Jos noin niin kuin saapi mainostaa.
- NakitSilmillä
K-kaupan mainos tänään televisiossa.
Hk:n aitonakki 2,99 /kappale. Montako paketissa on.
- 1eero
Silloinko on näläkä on syötävä, tän ikäsenä onko sillä väliä mitä syö toisaalta jos ois vähäinen aavistus elää 100 v.silloin jättäisin ja alakaisin syömään porkkanoita muikkuja jättäisin wiskin ja sikarin. Äetmuori olisi varmaan elänyt 100 v.ellei sairastunut, sietää miettiä ?
Sinistä lenkkiä ja punaista maitoa, jopas on elämä värikästä...Ei kai kukaan tänäpäivänä ole tietämätön, kovien ja pehmeiden rasvojen erosta..Ostakaa kaikkia ja verratkaa tuoteselosteista..Makkaroissakin ollut sydänmerkit jo kauan..
- vasta72M
Se makkara muuttui vaaralliseksi heti kun maahan tuli isiskomento. Makkarassa kun on SIKAA... Tässä se syy.
Minäkin muuten aloin syömään voita paksulti leivän päällä ja sitten vielä paksu juustosiivu. Ja punaista maitoa juomaksi. Tätä paljon ja joka päivä. Sitten kävin verikokeessa: kolesteroli 4,5 (tavoite alle 5), HDL-kolesteroli 1,55 (tavoite yli 1), LDL-kolesteroli 2,8 (tavoite alle 3).Täyttä hömppää?
Tutkimus, joka väittää makkaraa vaaralliseksi, on ihan täyttä hömppää. Me viisaat essolaiset syömme joka päivä Einarin herkullisia höyrymakkaroita ja nautimme niiden kanssa aina pari keskaria, ja kaikki me olemme vielä hyvin terveitä miehiä, vaikka ikääkin alkaa jo olla. Hyvät makkarat, hyvä keskari ja valoisa mielenlaatu on essolaisten terveyden ja vireyden salaisuus.
Essolla olemme monesti puhuneet siitä, että pelkkiä kasviksia syövät ihmiset vasta ovatkin vaaravyöhykkeessä. Näillä ihmisillä on kaikkia mielenterveysvaivoja ja kilpirauhasvaivoja paljon enemmän kuin meillä normaaleilla lihaa syövillä ihmisillä. Kasvissyöjät ovat myös luonnoltaan paljon äreämpiä, koska heidän aivonsa eivät saa tarpeeksi rasvaa toimiakseen normaalisti. Seksi-Sulokaan ei tavallisesti lähde saattamaan kasvissyöjäneitoja, sillä he eivät ole oikein suosiollisia.- Metabolinenoireyhtymä
Kertoisitko tämän hömppämätön liitteeksi elopainosi, vyötärönympäryksesi, verenpaine- ja kolesteroliarvosi ja ehkä vielä veren sokeripitoisuuden ... Noin alkajaisiksi vaikkapa.
Metabolinenoireyhtymä kirjoitti:
Kertoisitko tämän hömppämätön liitteeksi elopainosi, vyötärönympäryksesi, verenpaine- ja kolesteroliarvosi ja ehkä vielä veren sokeripitoisuuden ... Noin alkajaisiksi vaikkapa.
Vaikeita kysymyksiä?
Esititpä minulle kovin vaikeita kysymyksiä, joihin kaikkiin en pysty vastaamaan, sillä tietyistä tutkimuksisa on jo niin pitkä aika. Joitakin strategisia mittaustuloksia pystyn sinulle kuitenkin antamaan.
Elopaino minulla on pysynyt samoissa lukemissa jo 50 vuoden ajan, joten siinä tuskin tapahtuu suurta muutosta enää tulevaisuudessakaan. Tänään Esson vaaka näytti minulle elopainoksi 82 kg, joka on lyhyehkölle miehelle ihan passeli lukema.
Vyötärönympärystä on käytännössäkin helppo tarkkailla siitä, mihin reikään vyönsolki pitää kulloinkin laittaa. Nykyistä vyötä olen käyttänyt yhtäjaksoisesti vuodesta 1986 alkaen, ja ainoastaan kerran olen joutunut löysäämään vyötäni yhdellä pykälällä. Löysääminen tapahtui joskus 90-luvun loppupuolella. Mittasin juuri äsken vyötärönympäryksen ja sain lukemaksi 93 cm. Sillä taitaa päästä essolaisten keskikastiin.
Verenpäineestakaan minulla ei ole kovin tuoretta tietoa, mutta vaimoni mittaa minulta pari kertaa vuodessa verenpaineen. Heinäkuussa lukema oli 118/80, ja lukema oli vaimoni mielestä ihan rippikoululaisten tasoa.
Kolestoroliarvoista minulla ei ole mitään tietoa, sillä niitä ei ole mittailtu vuosikausiin. Joskus 1980-luvun puolessa välissä työterveyslääkärimme moitti minua liian vahvoista kolesterolilukemista, mutta kun hyvä kolesteroli oli minulla vallitseva, niin asiasta ei silloin tehty sen kummempaa numeroa. Ilmeisesti kolesterolia on nytkin riittävästi, koska ajatustoimintani on vielä näin vireää.
Sokeriarvoista minulla ei ole mitään tietoa, mutta ilmeisesti tilanne on tältäkin osin normaali. 80-luvun puolessa välissä erään terveystarkastuksen yhteydessä join ison lasillisen jotain makeaa sokerijuomaa, mutta elimistöni pystyi käsittelemään senkin normaalisti.
Me essolaiset tykkäämme kovasti makeista juomista ja leivonnaisista. Itse laitan pieneen kahvikupilliseen 3 palaa sokeria ja runsaasti kermaa, ja isoon kupilliseen laitan 4 palaa sokeria. Tällaisen sokerimäärän kanssa se kahvi alkaa vasta hyvältä maistua.
Eihän sokerikaan mitään myrkkyä ole. Edesmennyt Arvo Ylppökin laittoin kahvikupilliseen 4 palaa sokeria, ja siksi hän elikin suhteellisen terveenä 104-vuotiaaksi.- henrjii
Yleismies kirjoitti:
Täyttä hömppää?
Tutkimus, joka väittää makkaraa vaaralliseksi, on ihan täyttä hömppää. Me viisaat essolaiset syömme joka päivä Einarin herkullisia höyrymakkaroita ja nautimme niiden kanssa aina pari keskaria, ja kaikki me olemme vielä hyvin terveitä miehiä, vaikka ikääkin alkaa jo olla. Hyvät makkarat, hyvä keskari ja valoisa mielenlaatu on essolaisten terveyden ja vireyden salaisuus.
Essolla olemme monesti puhuneet siitä, että pelkkiä kasviksia syövät ihmiset vasta ovatkin vaaravyöhykkeessä. Näillä ihmisillä on kaikkia mielenterveysvaivoja ja kilpirauhasvaivoja paljon enemmän kuin meillä normaaleilla lihaa syövillä ihmisillä. Kasvissyöjät ovat myös luonnoltaan paljon äreämpiä, koska heidän aivonsa eivät saa tarpeeksi rasvaa toimiakseen normaalisti. Seksi-Sulokaan ei tavallisesti lähde saattamaan kasvissyöjäneitoja, sillä he eivät ole oikein suosiollisia.esson makkarat ei sisällä lihaa, vain ruokaöljyä jauhoja, ja kasviksia
- Tiedätaidatajua
Noh, painon ilmoittelusta ei ole mitään hyötyä ilman pituustietoa. Essolla istumisesta olen käsittänyt, että olet eläkeikäinen, joten sinun verenpaineesi yläarvo on liian alhainen. Verenpainemittari näyttää myös pulssin, joka sekin kertoo sydämen tilasta jotakin (leposyke).
Jos kaikista mittauksista alkaa olla jo vuosia, kannattaisi käydä saattamassa tiedot ajan tasalle ja lääkärin arvioitaviksi. Ihan vaikka vain tuon sokeri- ja kermamäärän takia. Kaikki ylimääräinen sokeri muuttuu näet rasvaksi ja se on paha juttu.
Juuu-juuu, ihmisen elimistö ja aivot tarvitsevat rasvoja ja hiilihydraatteja, mutta niitten soisi jo vihdoin olevan taitavilla ja tietävillä ihmisillä hyvän laatuisia sellaisia.
- ent.siivoojaparka
Vaarallisempaa?
Kumpaa aloittaja nyt tarkoittaa; poltettuna vai syötynä?
Kyllä minä luulen, että jos syöt saman määrän tupakkaa kuin makkaraa, niin tupakka on vaarallisempaa.
Poltettuna taas. Eihän tuota makkaraa saanut kunnolla syttymään.- 1eero
Pitäs vissii jättää makkara poies alkaa tupakoimaa kesälläkkii iltanuotiolla joku tarjoais paistappas makkara tikunnokassa, ei ei minä poltan tupakin mielummin.
No nii en jaksa tv:eetä ennee alan nukkumaa sit hyvvee yötä.
- titityyssija
Sähkösavuke kabanossi-aromilla..., hmmm.
- woltmääre
Sähkötuoli kaikilla mausteilla
- eppu2
Nakeissa sanotaan olevan nitriittiä.
Taas uusi rasvatutkimus Yhdysvalloista kertoo päinvastaista, kun nykysuositukset.
A,K,E ja D vitamiinit ovat rasvaliukoisia, joten rasvaakin tarvitaan. Aivotkin tarvisevat rasvaa.
Jos taas ihmisen glukoosiarvo (verensokeri) laskee 2-3:n ihminen saa insuliinishokin.
Se on niin, minun melestäni, että laidasta laitaan vouhotukset ovat syvältä.Takavuosina oli suuri haloo roskaruuasta.
En ymmärtänyt, mikä on roskaruokaa.
Sitten oli se karppaus, karppaajille tehtiin omaa leipää. Sai olla kaupassa tarkkana, ettei ottanut.
Nyt ei kukaan karppaa.
En mikään suuri makkaranystävä ole. Se on helppo ravinto, tuskin sitä mahamäärin kukaan päivittäin syö.
On vielä iltaruoka syömättä.
Ajattelin tehdä lämpimät voileivät.
Vaaleaa leipää kolme kappaletta, , voita päälle, siivu saunapalvia, viipale oltermannia, vielä kun olisi väliin sienisalaattia, se kruunaisi tämän herkullisen ja epäterveen aterian.- eppu2
k-kotton kirjoitti:
Takavuosina oli suuri haloo roskaruuasta.
En ymmärtänyt, mikä on roskaruokaa.
Sitten oli se karppaus, karppaajille tehtiin omaa leipää. Sai olla kaupassa tarkkana, ettei ottanut.
Nyt ei kukaan karppaa.
En mikään suuri makkaranystävä ole. Se on helppo ravinto, tuskin sitä mahamäärin kukaan päivittäin syö.
On vielä iltaruoka syömättä.
Ajattelin tehdä lämpimät voileivät.
Vaaleaa leipää kolme kappaletta, , voita päälle, siivu saunapalvia, viipale oltermannia, vielä kun olisi väliin sienisalaattia, se kruunaisi tämän herkullisen ja epäterveen aterian.Kyllä niitä vouhotuksia riittää, minä käytän voita ja voimariinia. Paistamiseen käytän oliiviöljyä, paitsi kalan paistan voissa.
Tupakka on vaarallista. Lasillinen punaviiniä illalla on terveellistä.
- henrjii
Jos vetää röökiä aamulla, ja punkkua illalla, niin pysyy keskimäärin kondigsessa
- att2
Lopettakaa syöminen käy kuin mustalaisen hevosen, juuri kuin oppi niin kuoli.
Nämä kaikki tutkimukset toimivat rahalla myös Suomessa ala kuin ala, myös nobelin palkinnon saat alkavat olla samaa luokkaa, siis raha määrää---kuka takana sitä ei kukaan tiedä.
Korillat syövät vihreää, mutta he eivät ole ihmisiä. Mistähän todessa on kysymys- miettikää...- att2
Lisä: Isäni söi sokeripaloja koko ajan, sanoi syön kilonviikossa sitä valkeaa kuoli yli 86 vuotiaana, ei olisi kuollut jos sairaan hoito olisi ollut korkealla tasolla, hänen siskonsa on täyttänyt 95 vuotta.
Siskoni on sairaanhoitaja hän sanoi isän arvot on paremmat kuin minulla, hän 12 vuotta nuorempi kuin minä. - henrjii
huono homma, ties kuinka vanhaksi olisi elänyt ilman sokerilla elostelua
- att2
henrjii kirjoitti:
huono homma, ties kuinka vanhaksi olisi elänyt ilman sokerilla elostelua
Ei ollut sokerin vika---toinen asia.
toivon ei hölmöjä vastauksia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666371
- 685776
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1344995- 624025
- 143885
- 373294
- 713083
- 642947
- 772699
- 492027