Vivaldi-selain ja mainos-stopparit?

Wivaldi

Latasin kokeeksi entisten Operan tekijöiden Vivaldin, mutta toistaseksi en löytänyt mainoksien ymv. roinan stoppaajaa tuolle selaimelle.

Yksityisysasetuksi akun katsoo, niin varsin paljon eri tahot keksejään koneelle tyrkyttävät, vaikka ne eivät ole jonkin sivun kanssa suoraan tekemisissä.

* https://vivaldi.com/

Ensivaikutelma on hieman askeettinen myös tekstin printtiasun suhteen, mutta itse selain voi toki olla ihan toimiva, ainakin varaselaimena.

31

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeäheivähän

      Eipä kannata käyttää tällaisia harvinaisia selaimia. Niille ei mitään löydä..

      • eikiinnostaei

        vapunen pitää mielipiteet sitten omana tietonaan.


      • eikiinnostaei

        Aika paskoja nämä vapusen mielipiteet, tainnut syödä ne nenään menneet herneet ja nyt on vatsavaivoja, hauhau, anteeksi olikin houhou.


      • retrygukhijkl

        Maxthonissa on mainosten estäjä valmiina ja muutamia hyödyllisiä työkaluja.


      • pienestäselähtee

        Kaikki selaimet ovat olleet harvinaisia taipaleensa alussa.


      • suosittujakannattaa
        pienestäselähtee kirjoitti:

        Kaikki selaimet ovat olleet harvinaisia taipaleensa alussa.

        Mutta nykyään suosituille löytyy heti tukea ja lisäosia..


      • hissikinonjumissa
        suosittujakannattaa kirjoitti:

        Mutta nykyään suosituille löytyy heti tukea ja lisäosia..

        Kaikenlaisia ääliöitä holkkipolvia ei kannata tukea.


      • pienestäselähtee
        suosittujakannattaa kirjoitti:

        Mutta nykyään suosituille löytyy heti tukea ja lisäosia..

        Mitä tukea selaimen käytössä tarvitsee? Suurin osa selainta käyttävistä ei edes käytä lisäosia, ajavat selainta sellaisena kuin se on. Internet olisi jo tuomittu tuhoon, jos kaikilla olisi esim. mainosestäjä.


      • Wivaldi
        retrygukhijkl kirjoitti:

        Maxthonissa on mainosten estäjä valmiina ja muutamia hyödyllisiä työkaluja.

        Tuo Maxthon näyttää olevan pilveen tehty selain. Koetan välttää pilvipalveluita niin pitkään kuin mahdollista.

        Vivaldi (Cromiumin pohjalta tehty) ei vielä ole valmis ja siihenon ilmeisesti tulossa jokunen lisäosa, stoppari. DoNotTrackMe siellä on optioissa valmiiki ruksattavissa. Vivaldin politiikkana on pitää lisäosat mahdollisimman minimissä jo tietoturvankin vuoksi.

        Vivaldissa on valmiina myös ihan kiinnostavia hakukoneita valittavaksi kuten DuckDuckGo.

        Evästeiden poiston sieltä löysin, mutta en varsinaista historiikin poistoa.


      • eiolehyväei
        Wivaldi kirjoitti:

        Tuo Maxthon näyttää olevan pilveen tehty selain. Koetan välttää pilvipalveluita niin pitkään kuin mahdollista.

        Vivaldi (Cromiumin pohjalta tehty) ei vielä ole valmis ja siihenon ilmeisesti tulossa jokunen lisäosa, stoppari. DoNotTrackMe siellä on optioissa valmiiki ruksattavissa. Vivaldin politiikkana on pitää lisäosat mahdollisimman minimissä jo tietoturvankin vuoksi.

        Vivaldissa on valmiina myös ihan kiinnostavia hakukoneita valittavaksi kuten DuckDuckGo.

        Evästeiden poiston sieltä löysin, mutta en varsinaista historiikin poistoa.

        Hyvin epäkkinnosta joku duckduckgo:D Google on paras ja ainoa mitä kannattaa käyttää...


      • määtiälänkaiken
        eiolehyväei kirjoitti:

        Hyvin epäkkinnosta joku duckduckgo:D Google on paras ja ainoa mitä kannattaa käyttää...

        Jos sinulla ei ole Vivaldi selainta eikä DuckDuckGo hakukonetta niin mitä helvettiä sinä tyrkytät omia älyttömyyksiäsi täällä (ja joka paikassa9).

        Luulisi holkkipolven umpiluuhunkin joskus joku järjenhiven uppoavan mutta kun ei vaan millään.


      • ReLe1
        eiolehyväei kirjoitti:

        Hyvin epäkkinnosta joku duckduckgo:D Google on paras ja ainoa mitä kannattaa käyttää...

        Toiset hakukoneet antavat hieman erilaisia hakutuloksia verraten Googleen. Google on ehkä sinun mielestäsi ainoa, jota kannattaa käyttää, mutta muitakin mielipiteitä on.


    • rottenpotatoes

      Ei siihen taida olla mainoksenestoa , technical previev.
      Jonkun kuukauden ollut, pakettivarastosta (joku versio) löytyy.

    • zyz1
      • eiolesenparempi

        Ei tuo Afterdawn sen parempi ole:D


      • zyz1

        Sen verran parempi ettei siellä houhou huutelijoita suvaita


      • jarommia_plo

        Taisi houhou saada sinnekkin stopit joten tämä lienee ainoa missä pystyy häiriköimään.


      • määtiälänkaiken

        Onko, vapunen, hauska olla koska et ymmärrä etkä tiedäkkään kaikkea?


      • Kyllä täytyy taas kirjoittaa Vapuselle elektrokonvulsiivista hoitoa, sen verran maanista menoa on ollut viime aikoina.


      • miäätieränkaike
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Kyllä täytyy taas kirjoittaa Vapuselle elektrokonvulsiivista hoitoa, sen verran maanista menoa on ollut viime aikoina.

        vapunen kirjoitetaan vapunen, mene hoitoon.


    • Wivaldi

      Vivaldiin tuli tänään päivitys ja siitä tuli aiemman tahmailun sijaan nopea, ainakin vielä toistaiseksi.

      • rottenpotatoes

        uBlock orgin tuli lisättyä, toimii.


      • Wivaldi
        rottenpotatoes kirjoitti:

        uBlock orgin tuli lisättyä, toimii.

        Siis Vivaldi lisäsi tuon https://www.ublock.org/ selaimeensa?

        Vivaldi availee automaattisesti PDF-tiedostoja, joka saattaa jossakin tapauksessa olla tietoturvaongelma (?). Ainakaan en ole löytänyt asetusta jossa tulee erikseen kysyä niille lupa ja valita ohjelma jolla ne avataan (ellei Vivaldissa ole oma sisäänrakennettu PDF-lukija?).

        Edelleenkään en ole löytänyt selaushistoriikin, hakujen ja lomakkeiden tyhjennystä, vain evästeiden poiston.


      • rottenpotatoes
        Wivaldi kirjoitti:

        Siis Vivaldi lisäsi tuon https://www.ublock.org/ selaimeensa?

        Vivaldi availee automaattisesti PDF-tiedostoja, joka saattaa jossakin tapauksessa olla tietoturvaongelma (?). Ainakaan en ole löytänyt asetusta jossa tulee erikseen kysyä niille lupa ja valita ohjelma jolla ne avataan (ellei Vivaldissa ole oma sisäänrakennettu PDF-lukija?).

        Edelleenkään en ole löytänyt selaushistoriikin, hakujen ja lomakkeiden tyhjennystä, vain evästeiden poiston.

        Oik. yläk. V
        -Työkalut
        -Poista yksityistiedot
        ...........

        -Työkalut
        -Laajennukset


      • rottenpotatoes

        Johan melkein kaikissa selaimissa on PDF-lukija, ei se minulla "automaattisesti" mitään avaa.

        "Siis Vivaldi lisäsi...." siis minä lisäsin sen Vivaldin laajennuksiin.


      • Wivaldi
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Oik. yläk. V
        -Työkalut
        -Poista yksityistiedot
        ...........

        -Työkalut
        -Laajennukset

        Aivan oikessa yläkulmassa V:n takaa aukesi alavetopalkki jossa ei ollut kohtaa yksityistiedot.

        Pykälä vasemmalle olevassa V:ssä hakukoneen valinta-liukuvalikko.

        Sitten edelleen seuraava V vasemamalle päin tuli esiin yksi ainoa 'valittu historiikki' (vapaa käännös eri kielen Vivaldista) ja siinä oli vain viimeisi käyty sivu, ei mitään muita valintoja.

        Työkaluissa (hammasratas vasemmassa alakulmassa) en löytänyt kohtaa 'laajennukset.'

        "Johan melkein kaikissa selaimissa on PDF-lukija, ei se minulla "automaattisesti" mitään avaa."

        Pääselaimena on Firefox ja olen asutuksissa valinnut PDF-XChangen ko. käytöön ja PDF-filet avattaviksi vain pydettäessä / luvalla.

        Vivaldilla klikkasin erääseen PDF-talous-linkkiin ja Vivaldi avasi sen suoraan mitään kyselemättä.

        ' "Siis Vivaldi lisäsi...." siis minä lisäsin sen Vivaldin laajennuksiin.'

        Ymmärsin väärin, sillä se oli vastauksena Vivaldin päivitykseen.


      • rottenpotatoes
        Wivaldi kirjoitti:

        Aivan oikessa yläkulmassa V:n takaa aukesi alavetopalkki jossa ei ollut kohtaa yksityistiedot.

        Pykälä vasemmalle olevassa V:ssä hakukoneen valinta-liukuvalikko.

        Sitten edelleen seuraava V vasemamalle päin tuli esiin yksi ainoa 'valittu historiikki' (vapaa käännös eri kielen Vivaldista) ja siinä oli vain viimeisi käyty sivu, ei mitään muita valintoja.

        Työkaluissa (hammasratas vasemmassa alakulmassa) en löytänyt kohtaa 'laajennukset.'

        "Johan melkein kaikissa selaimissa on PDF-lukija, ei se minulla "automaattisesti" mitään avaa."

        Pääselaimena on Firefox ja olen asutuksissa valinnut PDF-XChangen ko. käytöön ja PDF-filet avattaviksi vain pydettäessä / luvalla.

        Vivaldilla klikkasin erääseen PDF-talous-linkkiin ja Vivaldi avasi sen suoraan mitään kyselemättä.

        ' "Siis Vivaldi lisäsi...." siis minä lisäsin sen Vivaldin laajennuksiin.'

        Ymmärsin väärin, sillä se oli vastauksena Vivaldin päivitykseen.

        Vas yläkulma, sorry!

        Nyt ei ole Vivaldia, asensin tämän Open Susen just, eipä ollut live mahdollisuutta.


      • originaali
        Wivaldi kirjoitti:

        Siis Vivaldi lisäsi tuon https://www.ublock.org/ selaimeensa?

        Vivaldi availee automaattisesti PDF-tiedostoja, joka saattaa jossakin tapauksessa olla tietoturvaongelma (?). Ainakaan en ole löytänyt asetusta jossa tulee erikseen kysyä niille lupa ja valita ohjelma jolla ne avataan (ellei Vivaldissa ole oma sisäänrakennettu PDF-lukija?).

        Edelleenkään en ole löytänyt selaushistoriikin, hakujen ja lomakkeiden tyhjennystä, vain evästeiden poiston.

        Ei tuota kannata käyttää vaan µBlockOriginia.


      • Wivaldi
        rottenpotatoes kirjoitti:

        Vas yläkulma, sorry!

        Nyt ei ole Vivaldia, asensin tämän Open Susen just, eipä ollut live mahdollisuutta.

        Yes, sieltä Vivaldin V-kirjaimenn takaahan ne löytyivät.


    • järkeäheipäähän

      Surkea selain ja tuntematon. Ei hei tällaisiin pidä missään nimessä sotkeutua..

      • hou-joulupukki-hou

        vapuankka on taas pihalla kuin lumiukko, huutaa ja raivoaa asiasta josta ei mitään tiedä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe